Belki tercihlerde bir faydam olur,
Tam 1 sene oldu bu ay, bu forum, diğer forumlar ve bütün interneti araştırmaya başlayalı, 250'lik kategorisinde hangi motor alınmalı, hangisiyle start verilmeli, + lar nedir - ler nedir. Aynı zamanda o sanayiden bu sanayiye, o arkadaştan ötekine, o motordan diğerine koşturmaya başlayalı..
Racing diyoruz, başlangıç diyoruz veya demiyoruz. Yaptığımız kıyaslamalar genelde 3 markanın motosikletleri üzerinden oluyor, GTR250, CBR250, Ninja250.
Kendi adıma dersimi iyi çalıştığımı düşünüyorum, 3 motoru da kullandım, kendi çapımda kıyas yapıyorum;
CBR250r - Bu motosiklet racing değil, touring ile supersport arasında kalmış, hem oturma pozisyonu, hem selesinin yere yakın oluşu, motorsikletin doğası bile safkan bir racing değil, evet işçiliği harika olabilir, evet arkasında bizleri dev gibi bir yedek parça, servis ağı bekliyor olabilir, evet bizi hiç bir zaman yarı yolda bırakmayacağını da düşünebiliriz lakin bu düşüncelerin hiç birisinin motorsikletle değil, arkasındaki markayla alakalı olduğu gerçeğini değiştirmeyecek. Yani bugün CBF de alsak, PCX de alsak aynı servis ağı, yedek parça bolluğu ve kalite bizi bekliyor olacak.. Ama motosiklet az yakıyor şehir içi kullanıma ideal ve gerçekten kullanıcı dostu, aklın arkada kalmıyor. Açık ve net. Kullanıcıları içinde mutlu olan kadar mutsuz olanda var ki 2. elde son zamanlarda ciddi sıkıntı yaşanıyor, motorlar satılamıyor çünkü aşırı derecede ilan mevcut.
Ninja250 - Yakışıklı, 90ları andıran ama içerisinde teknoloji barındıran gösterge paneli ve beyin, bakıldığı zaman gayet çekici, kağıt üzerinde en güçlü motor deniliyor vs. Kawasaki sonuçta kalite diyoruz, bunu bize gösteriyor fakat honda için söylediklerimi kawasaki için diyemeyeceğim, Yedek parça pahalı, mevcut hizmette olan yetkili servis inanılmaz anlamda başarısız, yani ciddi ciddi süründürüyorlar. Dikkat edersek yine motor değil marka kıyası yapıyoruz. Motora gelirsek hoş, bin üzerine kullan, albenisi fazla tabi bu albeni birazda ''Kawasaki'' Ninja250r olduğu içindir, aynı kalitede aynı standartlarda AsyaMotor üretmiş olsaydı bu motoru acaba neler düşünülürdü? Burasıda muamma. Fakat herşeye rağmen hoş bir motor, servis ağı ve parçaların pahalı olma dezavantajı ve bunun üzerine bu kategorideki en pahalı motorsiklet olması dezavantajlarının yanında yinede insanı ''Ninja250r alsammı?'' diye düşündürebiliyor. Gayet başarılı ama honda rahatlığı var diyemem. Safkan racing değil ama racing. 2. eli berbat.. Kimse hiç bir şey satamıyor. 3-4 aylık ilanlar mevcut ki tertemiz makinalar.
GTR250R - Ucuz yedek parça, servis ağı sınırlı ve zorlu. Tek kelimeyle şu anda kendi kategorisinin en yakışıklısı, aksini kimse düşünmüyor sanırım. Her ne kadar insanlar bu motora bir yetim gözüyle baksalar da kullanıcılarını takip edelim; çok uzun yıllar insanları mutlu ederek sürülüyor, kendinden bekleneni bazen fazlasını sunuyor. Markaya bakalım biraz, Hyosung, Kasinski, S&T, Kanuni. 4 farklı marka altında aynı motor, aynı teknoloji üretiliyor, satılıyor. Tanınmış bir marka olmamasına karşın ve Türkiye piyasasına topal ve talihsiz bir giriş yapmasına karşın bakıyosun adam bu markayla kendi kategorisinin satışlarında açık ara önderlik ediyor. Son 3 senede 3 defa kasa yeniliyor ki bu kadar tutulmasına rağmen.. Demiyo yani biz satıyoruz böyle kalsın iyi, kendini sürekli güncelliyor, her kasa değişiminde 1-2 bişey ekliyor. İşçilik diyoruz, evet işçiliği çok iyi değil, ama standartların üzerinde buda bir gerçek. Safkan bir racing yavrusu. Oturuşu olsun, kullanımı olsun vs. 2. elde daha aktif alış/satışı mevcut olan nadir modellerden birisi. Kendi kategorisinde ilk diyebiliriz.
Her zaman denilen yere gelecek, önce kendine sormalısın ne istiyorum, ne heves ediyorum, benim için ideal olan tarz/tip/boyut ne?..
YAKIT -------------------- SÜRAT ------------- KULLANIM ------------ SERVİS/YEDEK PARÇA
Az yaksın ----------- az gitsin ----- beni yormasın --------- uğraştırmasın - Honda
Ortalama yaksın ----- ideal gitsin ----- çok yormasın ------- uğraştırsın - Kawasaki
Ortalama yaksın ----- iyi gitsin ----- beni yorsun -------- çok uğraştırmasın - GT250R
Hyosungun torpilli olması gerekiyor zannımca, bu kadar yeniliğe ve arz/talep doğrultusunda kullanıcılara yenilikler ile hitap ettiği ve etmeyi sürdürdüğü için. Hiçte ufak görülecek bir marka olduğunu düşünmüyorum. Kısa zamandır hayatımızda olabilir lakin 10 sene önce elimizde tabletler, evimizde ledTV ler olacağını kim derdi? Bu cihazların imal yeri olan Kore'nin aynı zamanda Hyosung'un imal yerini olduğunu unutmayalım.
Marka karşılaştırması yapacaksak bunları da göz önünde bulundurmalıyız derim
Şahsıma munazır Hyosung dedim, hepimiz üzerinde mutlu olacağımız birşey istiyoruz, bunun için paramızı biriktiriyoruz, çalışıyoruz didiniyoruz, üzerine bindiğimizde hissettiğimiz heyecan hangisinde ağır basıyorsa bence odur. Arada kalanlara nacizane önerim üzerlerine oturmadan, şans varsa test sürüşüne çıkmadan ve tabiki onunla kendinizi en iyi hissettiğiniz tercihte bulunmanızdır,
2. ele düşen yeni model motorları araştırırsak %70-80 gibi bir oranın mutlu olmadığından sattığını göreceğiz, denemesi bedava.
Eleştiriler illaki olacaktır, lakin tüm metin kendi görüşlerimi yansıtmaktadır ve uzun bir süre değişmeyecektir.
Zevkler ve renkler farklıdır, senin görüpte mideni kaldıran bir başkasına ilah gelebilir
Sevgiler, saygılar