kursta güzelce öğren vites olayını 250 liği çok rahat kullanırsın, 600 lük bile kullanırsın ama aceleye gerek yok, başlangıç motoru olarak 250 lik ideal... 125 ya da 150 lik bisiklet gibi gelir çok kısa süre sonra ki belirli bir zaman sonra zaten 250 lik de öyle gelicek yani demek istediğim 125 ya da 150 likle oyalanmana gerek yok 250 likle de güvenli şekilde başlayabilirsin... zaten ehliyet kursunda kullanıcaksın 125 lik ya da 150 lik orada iyi alış yeterli
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
anlıyorum.. benim de hiç trafik tecrübem yok aslında ben şöyle planlıyorum trafiğin pek yoğun olmadığı zamanlar (mesela gece yarısı) çıkıp trafikte tek tük araba varken antreman yapsam yavaş yavaş trafik tecrübesi kazanamaz mıyım ? şimdi gidip 125cc ye para verip alıcam sonra da bir iki aya satarım diye masrafa da girmek istemiyorum açıkcası
4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır...
hacı 250cc al ama comet al. Yada R alacaksan aldığn gün git koruma takozu yaptır.
Benim motosiklet kullanmadan önce 15binkm artçılık tecrüben vardı. Burda çok şey öğrendim
bu kaza olaylarına gelince; tamamen sınırlarını bilmemekten kaynaklanıyor... ben arkadaşa 250 likle başlanır diyorum ama virajlarda motoru yarışçılar gibi yatır demiyorum; nerede ve hangi yolda hangi hava şartlarında kaç km hızla kaçıncı viteste gideceğini bildikten sonra kademeli kademeli gerek teorik gerekse imkan dahilinde pratik eğitimler ya da kişisel gelişim ile kendini ilerletebilir; şahsen benim yaptığım, yapmaya çalıştığım bu... zaten motorun kitapçığında bile bu yazar eğer açıp okuma zahmetinde bulunduysanız; ne yaparsan yap sınırlarını bilerek motoru kullan gibi bir ibare geçmektedir kitapçıkta bile... 250 likle başlanır dememdeki sebep, kolay kontrol edilebilir bir güç olmasındandır ki öyle bu açıdan baktığımızda 1000 lik motorla kıyas bile kabul etmez; hadi 600 lük felan bir derece bile olsa 600 lük bile fazla ki 1000 likteki gücün kontrolünü takdirlerinize bırakıyorum... Undocabın yorumuna son derece katılıyorum 125 ya da 150 lik motorlar çok daha güvensiz hafif oldukları için uzun yolda çok güvensiz buluyorum 250 lik motor daha oturaklı gidiyor yolda ve gücü kontrol edilebilir; sınırları, nerede ve hangi yol ve hava şartlarında kaçla gidileceğini, lastiğin kalitesine ve yine tecrübe/eğitime oranla hangi virajda motorun ne kadar yatırılacağını bildikten ve gereksiz aksiyonlara girişmedikten sonra oldukça güvenli şekilde kullanılabilir... bu arada naked tabii ki daha uygun ve kolay olur başlamak için ama R model hoşuna gidiyorsa R modelle de başlarsın (benim şahsen R model hoşuma gittiği için direk R modelle başladım), sana şimdilik diyebileceğim ehliyet alırken "kavrama" olayını iyi öğren, yani gaz-fren-debriyaj olaylarına güzelce alış direksiyon eğitimi esnasında, bu takdirde 250 likte hiçbir sıkıntı çekmezsin... bir yandan da gerek yazılı kaynaklardan gerek videolardan felan yavaş yavaş kendini ilerletirsin ama "keith code" un da dediği gibi herşeyi güzelce öğrenmenin en sağlam yolu "okul" yani teorik ve pratik eğitimden geçiyor... henüz benim de teorik ya da pratik eğitimim yok, böyle de binebilirim/binebiliyorum motora ama kendimi ilerletmek istiyorum ve biraz daha kişisel gelişim ve tecrübeden sonra fırsatını bulduğumda eğitim almayı düşünüyorum, herkese de imkanları dahilinde gerçekten iyi seviyede eğitim veren bir yerden/kişiden/kurumdan eğitim almasını acizane öneriyorum... yerine göre 1 depo belki 3-5 depo yakıt paramız için bence buna değer... sağlıcakla
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
sağol samet yazın için.. benim şu an acelem yok 1000cc yada 600 de şu an hiç gözüm yok çünkü çok güçlüler kullanamam biliyorum. 250 cc ile başlamak daha kolaydır neticede aklı başında biriyim ve tam tecrübem olmadan yüksek hızla viraja girmek istemem. kendimi geliştirmek için çoğu zaman kaza videolarından tut da bir sürü video izliyorum insanların nasıl motor kullandığını nasıl vites değiştirdiğini anlamaya okumaya çalışıyorum . şimdi şöyle bir durum var 250 cc ile başlamak istersem hyo gt250 ler 150 kg civarında diye okudum honda cbr 250 ler ise 165 kg sence cbr250 almak la mı daha kolay yoksa hyo GT250 mi işte bunu düşünüyorum şimdi...
4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır...
bence eksiğin çok, trafik okuma ve yol tecrüben yok bunları kendin yazmışsın. ha illa motor alacaksan bi honda cbr 250 kullanıcısı olarak sana tavsiyem gt250 naked(comet) aynı almani tavsiye ederim. hem daha ucuz ve ilk motorun olacağı için ufak kazalarda moralini bozmaz. gt250rr bence kesinlikle yapmaman gereken bir hata olur.
arkadaş sanırım racing görünümü seviyor gibi geldi bana bazılarımız gibi... ama ille de R olsun demiyorsa tabii ki comet yani naked modeli daha rahat kullanır ve başlangıç için tabii ki daha iyi ama ille R olsun al sat olayına hiç girmeyeyim iyice alışana kadar uzun süre nasılsa kullanıcam gibi bir düşüncedeyse R da olabilir başlangıç için... CBR 250 de olur GT250 de olur GT250R da olur hangisini daha çok beğeniyorum diye sor kendine ve onu al... 150 yi kontrol eden 200 kiloyu da kontrol eder bir şekilde o fazla bir sorun olmaz, bu ikisi de aynı demek değil ama aşağı yukarı ikisini de kontrol edersin bir şekilde; burada asıl kontrol edilmesi gereken motorun gücü yani gaz tepkisi... hal böyle olunca 3 model de olabilir ama boyun 1.75 ya da üzerindeyse gt250r seni yormaz ya da çok az yorar pozisyon olarak ve biraz fazla göbeğin varsa gt250 nin deposu genişçe olduğu için bu da seni rahatsız edebilir yani eğer 1.60 1.65 gibi boylardaysan ve birazdan fazlaca bir göbeğin varsa CBR250 ile ya da GT250 naked ile daha rahat edersin... bu arada kaza videoları da sana belki birşeyler kazandırır ama senin benim asıl ihtiyacımız olan teorik bilgi ve bunları hayata geçirebilmemiz, eğer teoride eksiğimiz/yanlışımız varsa bu bize hızlı gitmesek bile, viraja yavaş girsek bile bu eksik/yanlış bilgilerimiz bize kaza yaptırır yani teoriye yoğunlaş ve motorunu kullanırken bunları doğru uygulamaya çalış, ben böyle yapmaya çalışıyorum... internette birçok makale tarzı yazılı bilgiler mevcut bunların yanında teorik kaynak olarak bildiğim "keith code" un yazdığı ve türkçeye de çevrilmiş bulunan "twist of the wrist 2" diye bir kitap da var, 50 lira gibi bir fiyatı vardı henüz almadım, ama almayı düşünüyorum... muhtemelen internette bu kitaptaki ya da benzer bilgiler mevcuttur bilemiyorum araştırmak lazım ille para vermeye gerek yok ama ben şu an internetteki bilgiler aşamasındayım, bu aşamadan sonra kitabı da almayı düşünüyorum... aynı şekilde youtube da kitabın videosu da var ingilizce anlatımıyla hatta full dvd halini indirmiştim, dar bir vaktimde bir sefer izledim; pratik ingilizcem iyi olmadığı için birkaç sefer daha sözlük yardımıyla izlemem gerekecek tam olarak anlayabilmem için
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
www.artmotoakademi.com bu sitede hem hem pratik eğitimlere katılmak için gerekli bilgiler hem de teorik bilgi isteyenlere kitap var ben daha almadım ama bir başkası tavsiye etmişti.
2012 Hyosung GT250R EFI Kırmızı Siyah
Arkadaslar bir sorum olacak kanuni servisleri hyo' lara bakiyormu? Yoksa hyo' ların kendine ait servisleri varmi hala?
Arakdaşlar bugün kafama takılan bütün soruların cevaplarını bulmak için 4-44 motora yani yho nun satış-servis ine gittim. Ordakilerle bayağı bi uzun konuştuk. Aklımda soru işareti kalmadı. Motorsiklete yeni başlıycam bunun için de Hyo GT250 alıyorum bunu artık gönül rahatlığı ile söyliyebilirim insanın biraz da kendine güveni olması gerek tabi ama motoru ilk kez orda gördüm ve dokundum dedim tamamdır ben bunu kullanırım insana güven veren bir yapısı var. tabi bunlara dayanarak alıcam demiyorum oranın sahibi ile uzun konuşmalar yaptık artıları eksileri konusunda ve şöyle bi kanıya vardım 125cc alsam trafikte bir araba sıkıştırdığı zaman kaçma durumum olmıycak ne kadar gazı açsam da motor çekmiycek ama gt 250 bu konuda daha seri olduğu için trfaikte zor durumlardan beni kurtarabilicek ve bence kavrama olayında tecrübe edinirsem istrediğim gibi motoru kaldırıp durdurabilirim neticede gaz ayarı benim elimin altında duran bişey. bunu da trafiğin yoğun olmadığı zamnalarda sokak aralarında dur kalk yaparak tecrübe edebilirim. viraj konusu biraz sıkıntılı zaten konuştuğum arakdaş illa düşceksin o motordan, ben motordan düşmeyen birisini görmedim bu iş böyle öğrenilir dedi. şimdi o da haklı.. sonuç itibari ile GT250 alıp başlıycam..
4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır...
yaa arkadaşım siz bu konuda ne kadar cesaretli oluyorsunuz anlamıyorum. daha motor kullanmayı bilmeyen motoru bıraktım scooter kullanmamış insanlar bu motoru almaya kalkıyor 3-5 bu işten anlamayan insanla konuşup. Ki sen satıcıyla konuşmuşsun bu adam sana zaten motoru satmaya çalışıyor malını kötülücek hali yok. artık eski motorsiklet kültürü gerçekten kalmadı yaşım 26 çok yaşlı birisi değilim 10 senedir motorsiklet kullanıyorum ama eskiden daha farklı bir kültür vardı, kullanamayacağını düşündüğü kişiye kimse motor satmazdı, ne ikinci elde ne birinci elde kimse satmazdı kullanamayacağını düşündüğü motoru almak isteyen kişiye extra bir mebla talep etse dahii. artık çok kolay motorsiklet alınıyor çok kolay da kazalar belalar üst üste geliyor. ben 2 senedir GT250R kullanıyorum, daha önce scooterda kullandım Kawa ZX-75R da kullandım bilumum hacimli hacimsiz motorum oldu ancak GT250R için şunu söyleyebilirimki kullanması çok kolay olmayan bir motor. hacmine göre -buarada hacimden kastım motor gücü, torktur- oldukça ağır bir motordur. bu motoru en az hasar ve belayla kullanabilmek için iyi bir viraj bilgisi ve daha önceden 125 lik bir sport touring tarzı yada sport tarz bir motor kullanılması gerektiğini düşünüyorum tecrübe edilmesi anlamında. ilk kez motor kullanacak bir kişiyi gerçekten üzerinde dikkatsizce bir hamle sonucu korkutabilecek ve hata yapmaya zorlayabilecek bir alettir. öyle yanına gidip ellemekle, firma çalışanıyla muhabbet etmekle olmuyor bu işler. gaz ayarı elimin altında zaten yaklaşımı çok basit ve çok düşüncesizce kötü bir yaklaşım!! viraj denge koordinasyon tecrübe etki tepki yol ve hava şartları çok göz ardı edilen ancak hayati şartlar! bunlar dikkat edilmediği ve yeterli tecrübeye sahip olunmadığı taktirde çok çok tehlike olabilecek şeyler. mesela sağanak yağmur altında hiç motorsiklet kullandın mı sen arkadaşım ? bak GT250R kullandın mı demiyorum ! dikkatini çekerim hiç motor kullandın mı diyorum! sağanak yağmurda dikkatsizce yapılacak biz gaz tepkisi felaketle sonuçlanabilecek potansiyele sahip bir motordur GT250R çünkü etki tepki süresi frenaj mesafesiyle ters orantılı denecek düzeyde eksik bir yapıya sahiptir. ben bunları test etmiş tecrübe edinmiş birisi olarak bunları sana söylüyorum. viraj konusuna hiç girmek bile istemiyorum sadece sana şöyle bir örnek veriyim. geçtiğimiz Nisan ayı Denizli Babadağ gezisi sırasında manzaraya bakmak suretiyle dikkatimi yola yoğunlaştıramamam sonucu 25-30 derecelik sandığım bir virajı ani olarak 55-60 derecelik bir viraj olduğunu farketmemle beraber viraja yaklaşık 95-100 kilometreyle girmiş ve 10 senelik bir sürüş tecrübem olmasına karşın son anda motoru yatırarak altımdan kaydırmak suretiyle en iyi şartlar altında kaza geçirmiş birisiyim! bu kazada yaklaşık 500TL.lik masrafla beraber sol omuz çıkığı ve omuz başında kırık teşhisi yedim. 5 hafta askıda dolaştım işim itibariyle yaklaşık 1,5 ayım sıkıntılı geçti. üstelik full korumalı deri pantolon deri ceket kask eldiven vs.. ekipmanlıydım. Bu tecrübeyi doğrusu senin edinmeni istemem, bu tecrübenle bu dalgınlık sonucu bu kazanın bedelini hayatınla ödeyebilirdin belki bende ödeyebilirdim çok motorsiklet konusunda uzmanım demiyorum, sonuçta bir anlık dalgınlık bana bunu yaşattı 10 yıllık tecrübeme rağmen, yani uzun lafın kısası acele etmemek lazım, motor alırken heyecanla davranıp acele karar vermemek lazım, param var alırım mantığıyla olaya yaklaşmamak lazım. bunları iyi düşünmek lazım. yaşım itibariyle yaşını bilmediğim için belki abi belki arkadaş belki kardeş olarak sana naçizane tavsiyem motorsiklete başlıcaksan GT250R konusunda çok ama çok dikkat etmen yönünde olur.
forumda da kolay kolay yazmam ama sürekli takip ederim bilenler bilir, son bir kaç gündür üst üste bir kaç arkadaş bu şekilde sorular sorduğu için yazma gereksiniminde bulundum. hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim, tekerimiz hep düz bassın..
---------- Post added at 20:12 ---------- Previous post was at 20:00 ----------
buarada @tekhancer Samet arkadaşım yönlendirmelerini bir süredir takip ediyorum, pek sağlıklı görmüyorum. kesinlikle yanlış anlama ama mantıklı yaklaşımlar değil yaklaşımların. belirli konular hakkında aratırman bilgi edinme isteğin çok güzel ancak hepsinden önce belirttiğin kitabın ilk giriş bölümünü bir yerden temin edip okumanı tavsiye ederim..
Teorik bilgiyle sürüş yapılamaz, motorsiklet sürülmek pratik bir olaydır...
38 bin cbf 150 kullandım 6 bin km dirde gt250 comet kullanıyorum cbf den gelen bir alışkanlık belki ama kolay bir kontrolu olan motor degil gt250r in ki hele birde boyun 1,70-1,75 altı ise dahada zor. cbf ilk aldıgımda gece kendi başıa kullanmaya ogrenmeye calışırken kendi kendine degim tek şey iyiki 250 likle başlamadım. 600 lükle başlayanda var saygım sonsuz ama bir işin bir kuralı varsa uymakta fayda var.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
peki aklıma bir fikir daha geldi.. ben sürüş eğitimi veren bir yere gidip eğitim alsam sonra da gidip hyosung gt250 alsam nasıl olur ya da olur mu ?
4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır...
bende bunu söyleyecektim. ankarada yaşıyorsun orada var mı bilmiyorum ama istanbulda birçok motor eğitimi veren merkez var ben http://www.honda.com.tr/m_motosiklet...ezi_nedir.aspx buradan aldım ve çok memnun kaldım hocalar gerçekten çok iyi. öneririm
ben eğitim alıp başladım motosiklet kullanmaya gt250r ile. çok memnunum. Allah'a şükür şuana kadar en ufak tehlike yaşamadım. arada sıkıştırılıyorsun trafikte bunlarda saygısız sürücülerden kaynaklanıyor sen dikkatli olmalısın trafikte . sürekli tetikte olmalısın trafik akışını kontrol etmelisin. araba gibi duran bir taşıt değil çünkü. eğitim alıp başla derim tarzın racing olduğunu düşünüyorsan hyosung gt250 r klasmanındaki honda kawasaki bumoto markalarından iyi fiyatıda uygun parçası ucuz. arkadaş 5000 tl gelir demişte Türkiye'de öyle bi maaş bütçesi yok o kadar maaş almış olsam r1 falan sürerdim herhalde
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------
eğitimimi aldım 1 hafta sonra motorumu almaya bi arkadaşımla gittim . yaklaşık 60 km uzaktan aldık motoru geldik boş bi otoparkta bindim üzerine ve rahatça eğitimde gördüklerimi 1 saat kadar uyguladım. cbf150 ile eğitim veriyorlar hondada. hyosunga kıyasla çok kıvrak bi motor . hyosungda daha çok dikkat gerektiriyor. gazın kavrama noktası debriyajın kavrama noktası bunlara yarım saatlik bi pratikle alışıyorsun. motoru tanıdıkça daha rahat oluyorsun üzerinde . geçtiğimiz ramazan ayının ilk günü aldım motoru ve şuana kadar stop dahi ettirmedim.
ben hyosung gt250 yi sıfır almayı düşünüyorum.... ama önce eğitimi almalıyım.. sonra hyo GT250 alırım sonra da ehliyet kursuna giderim.. ehliyet elime geçtiği zaman da trafiğe çıkmaya başlarım.. bu daha güzel oldu.. teşekkür ederim.. ben şimdi ankarada böyle bir eğitimi neresi veriyor onu araştırmalıyım..
4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır...
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)