Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Eylül 2012, 22:40
#23801
Dönüşlerdeki problemden demek istediğin gidon açısıysa,
bütün motosiklerlerde gerçek anlamda gidon kullanarak dönmeyi yaklaşık 10 km/h ve altı hızda yani motosiklet daha dengesini sağlamamışken yapabilirsin. üzeri hızlarda zaten motor çevirdiğin yöne gitmeyecek ve gidon açısının önemi kalmayacak. normal ve üzeri hızlarda giderken gidonu limitlerinde kırmanın ihtimali yok (drift yaparken belki ama onda da sanmıyorum, hiç drift yapmadım, yapamadım, denemedim, yemiyor). bence gidon açısıyla işin sadece ayakların yere basarken manevra hareketleri yaparken olacak. elcikleri aşağıda olan bütün yarış tipi motosikletlerde gidon açısı dardır. Ninja ve cbr 250 gibi modellerin elcikleri nakedlar gibi yukarıda konumlandırıldığından gidon açıları biraz daha fazla olabilir.
viraj ve slalom kabileyetini soruyorsan benim anladığım karıyla aklında "bu motorla viraja giren akla karayı seçiyor perişan, oluyor" gibi bir kuşku var, böyle bir durum olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------
otopsici adlı üyeden alıntı
sahibinden de fatih kılıçlı diye bi herif var ona bak veya carisma motor var tellerinde ara çıkmasını en fazla 200 tl ye alırsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------
remair bu yan kapaklardan biri
otopsici hocam, gt 650'yi satıp 2012 gt250r mı aldın? kafam karıştı da biraz.
Reklamlar
-
04 Eylül 2012, 01:40
#23802
berkay.4141 adlı üyeden alıntı
Kocaelide oturuyorum izmitte batı bölgesi olduğu için pek yağmur yada kar yağmuyor karı senede 1 defa görebilirsek görüyoruz yağmur haftada bazen ayda bir.
bunlar olduğu zaman kullanılmaz tabi ama. bunlar olmadığında da hava soğuk buzlanmalar falan korkutuyor beni.
ama galiba kimse kışın kullanmayı tavsiye etmiyor.
ben de sakaryanın hendek ilçesinde oturuyorum (malum adapazarında yağmur yağarken hendek yüksek olduğu için kar yağabiliyor), kışın havalar güzel oldukça kullanıyorum... yerde buzlanma olmadığı sürece kullanılır kar varken bile ama sıkı giyinmekte fayda var (şehir içinde mont pantolon dizlik eldiven bot, şehirdışına çıkacaksan da mont ve pantolonun üstüne de yağmurluk/rüzgarlık) yoksa ilerleyen yaşlarda soğuğun acısı çıkıyormuş öyle diyorlar... ama motoru kullandıktan sonra kuru ve temiz kalmasına dikkat et; su, pas sökücü sprey, bez vs. gibi şeylerle motorun ilgili yerlerini güzelce temizleyip kurulaman lazım ki yaza paslı bir motora biniyor olmayasın
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
otopsici adlı üyeden alıntı
apartmanımdaki komşuların piçleri motorumu ayaklıktan devirmişler yan krenajlar hafif çizilmiş aynayla sinyal gitmiş
herif ukala ukala "ne olmuş kardeşim neyse veririr parasını" tarzı g.tünü sallayınca tamam dedim
oturduk bilgisayara kuralkanın sitesinden krenajlar dahil fiyatı bi topladık
1850 tl herifin dibi düştü yaf böyle şeymi olur sen en pahalı siteden bakıyosun zart da zurtta
dedim kardeş al sana liste motor markası bu daha ucuz bulursan sen al ben monte ederim
bi tur atmış en ucuz fiyat veren 2300 tl fiyat vermiş
boynunu bükmüş geri geldi "yaf yokmu bi çıkar yolu" dedi
dedim var motoru sana verim ister masraf edersin ister etmezsin
iyi dedi kaç para 10000 tl dedim herif çıldırdı
en son para arıyodu eşinden dostundan
herife de yazık valla... çocukların yaramazlığı/... yüzünden adamın cebi yanıcak... ben o yüzden mümkün oldukça insanların zarar veremeyeceği şekilde bırakmaya ve bırakırsam da mümkün oldukça kontrol etmeye çalışıyorum motoru... çünkü bi düşse yazık valla; motora yazık, düşürene yazık, sahibine yazık, çünkü parçalar çok çok kazık; ağız tadıyla motoru düşüremiyoruz... genelde görenler de altı üstü plastik parça kaç para olacak ki diye düşündüğü için özensiz ve dikkatsiz davranıyor o yüzden mümkün oldukça görenleri özellikle yan parçaların pahalı olduğu konusunda (hava için değil, çünkü devrilirse hava yerine kocaman bir "kazık" ile karşılaşıyoruz) uyarmak lazım o zaman herkes daha bi dikkatli yaklaşır motorlarımıza
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
alitayyib25 adlı üyeden alıntı
iyi olmuş herife. Şimdiki yeni nesil çok başıboş aile terbiyesi diye bişey yok. Bu arada bi motor buldum remair kırık diyo, remair ne demek oluyo acaba?
ram-air girişi bildiğim kadarıyla farın ya da kafalığın sağında ve solunda bulunan havanın girdiği siyah renkli plastik parçalar ve tanesinin fiyatı 15-20 lira civarıydı yanlış hatırlamıyorsam
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
Chronix adlı üyeden alıntı
250 amortisörü alırsan aynı sorunu bir süre sonra tekrar yaşayacaksın.gt650 amortisörü kullanırsan daha iyi olur. internet üzerinden kargo dahil 325 tl alabilirsin..
hocam gt650 amortisörü alıp taksak virajlarda felan yol tutuşumuz olumlu yönde etkilenir mi?
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
04 Eylül 2012, 01:42
#23803
otopsici adlı üyeden alıntı
apartmanımdaki komşuların piçleri motorumu ayaklıktan devirmişler yan krenajlar hafif çizilmiş aynayla sinyal gitmiş
herif ukala ukala "ne olmuş kardeşim neyse veririr parasını" tarzı g.tünü sallayınca tamam dedim
oturduk bilgisayara kuralkanın sitesinden krenajlar dahil fiyatı bi topladık
1850 tl herifin dibi düştü yaf böyle şeymi olur sen en pahalı siteden bakıyosun zart da zurtta
dedim kardeş al sana liste motor markası bu daha ucuz bulursan sen al ben monte ederim
bi tur atmış en ucuz fiyat veren 2300 tl fiyat vermiş
boynunu bükmüş geri geldi "yaf yokmu bi çıkar yolu" dedi
dedim var motoru sana verim ister masraf edersin ister etmezsin
iyi dedi kaç para 10000 tl dedim herif çıldırdı
en son para arıyodu eşinden dostundan
Bu yüzden motosiklet garajı aldım kendime.yemin ediyorum kaza yaptım motorumun grenajları hasar gördü içim gitmedi üzülmedim.ama gelip kurcalayan,üstüne atlayıp motorun sağını solunu çizenleri görünce sanki anama bacıma küfrediyolar gibi oluyorum.o kadar garip insanlar var ki,bi kere benzinlikte motoru yıkadım, anahtarı üstünde bırakmıştım yıkadıktan sonra.pompacılardan biri var sadece merhaba merhabamız var,arkamı bi döndüm kontağı çevirmiş çalıştırmış 1 e atmış gidiyo.abi napıyosun dedim ? bi sesini duyup bırakcam dedi in dedim ruh hastası.bu insanlar neyin kafasını yaşıyo anlamıyorum.imkanınız varsa eğer motoru biraz uzakta olsa otopark veya kapalı yerlere koyun,insanın motorda aklının kalması kötü bişey.
-
04 Eylül 2012, 02:23
#23804
atid adlı üyeden alıntı
2.el gt250r almayı düşünüyorum tavsiyesi olan varsa dinleyebilirim. freni hiç yok diyorlar doğru mu?
fren hiç yok değil korkmana gerek yok, onu söyleyenler motorun performansına göre zayıf frenleri olduğunu anlatmak istiyorlar... aslında ön tarafta çift diski var ama rakipleri kawasaki ve hondaya nazaran biraz daha ağır ve yüksekçe bir motor... hiç kıyaslama yapacak kadar kawasaki ya da hondaya binmedim ama gt250r rakipleri kadar iyi durmuyorsa lastiklerin bunda payı var buna eminim, motoru uzun süre kullanacak herkese lastikleri değiştirmesini tavsiye ederim ama satmayı düşünüyorsanız masrafa girmenize tabii ki gerek yok... buna ilaveten kaliteli balata (marka olarak ebc var aklımda mutlaka alternatifleri de vardır sen araştır yine) takabilirsin, orjinal balatalara nazaran daha etkili bir frenlemeye sahip olacaksın... bunlara ilaveten balataları kendi haline bırakmaman lazım yani zaman zaman kontrol edip sprey vs. ile temizlemek de gerekiyor sanırım... bunları yaptığın takdirde frenlerin daha tatminkar ve motorun daha güvenli olacağını söyleyebiliriz... ama sınırlarını bildikten sonra orjinal lastik ve balata da işini görür, yok ben biraz agresif kullanıyorum ya da piste felan çıkıcam kendimi geliştiricem diyorsan lastik + balata değişimine gitmen iyi olur çünkü orjinallerle güvenli şekilde sadece standart bir sürüş sağlayabilirsin... bende orjinal lastik ve balata var sınırları zorlamadan kullanmaya çalışıyorum o yüzden genelde sorun yaşamıyorum, mesela olur olmadık yerde gaza gelip basmıyorum, gerekirse 20-30 km ile seyrediyorum aceleye gerek yok; soğukkanlı ve dikkatli kullanmak herşeyden önce geliyor, acele de bu saydığım iki şeyin düşmanı ve kazaların dostudur...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
atid adlı üyeden alıntı
o özel anı kendim yaşamak istiyorum olmaz
hyosung alacağım %90. sadece aklımda olan bir kaç pürüzü gidermeye çalışıyorum. malum ilk şahsi motorum olacak sayılır. şu devir kesici olayı hangi 2007 ve üzerinde mi var? devir kesicili olsun istiyorum çünkü biliyorsun apaçi çok. 250 lik motorun egsozunu açıp son devirde gezen öküzlerle dolu ortalık. 2.el alacağım almasına ama almadan önce her türlü testi ikişer defa yaptıracağım. sen olsan fiyat performans açısından hangi modeli seçerdin? bana kalsa 2012 model alırım ama param yok. zaten geçiş motoru olacak benim için bir nevi ama kullanacağım yine uzun süre; 8-10 ay kullanıp satmayacağım. bu arada krank kırma sorununu sormuyorum bile çünkü kullanıcı hatasından kaynaklandığı açık. ben motoru üzmem çünkü bi motoru aldıysam onu ne zaman satacağımı düşünmem. sürmekten çok garaja koyup ilgilenmeyi severim. birde dönüşlerde problemli diyorlar gerçekten abartıldığı kadar var mı?
dönüşlerde problemli derken, pro zaten değilim ama motoru yatıran her türlü yatırıyor ama bunun için lastik ve tecrübe lazım... ben yatırıyor muyum dersen belki çok az diyebilirim, hız ve yolun durumuna göre... dar alanlarda ya da şehiriçinde vs. kullanırken direksiyonun açısı racing olduğu için elbette dar ama yeterli boyun varsa bu seni zorlamaz hatta motorun ağırlığına ve dengesine alıştığın zaman her türlü her yerde diğer motosikletler kadar olamasa da rahat rahat dönersin mesela bende 1.80 boy var uzun yola çıksam bile kolay kolay yormuyor, 1.85 1.90 olsan daha da dik oturabilirsin motorda... uzun yolda tek ağrıyan yerim omuz ile kafa arasında kalan kaslar ama motordan inince 5-10 dk içinde hemen o ağrı da gidiveriyor... arkadaşın kawası var ona bir kere denemek için bindim ama bi racing den çok gidonu ve oturuşu nakedlara yakın geldi yani kendi motorumu sürerken depoyu kavrayıp yatarak aldığım racing tadını bana vermedi açıkçası... racing tadı istiyorsan gt250r derim... zaten geçiş motoru olarak gt250r modelinin bu kadar tutulması racing ve yüksek cc lere daha çok benzemesinden dolayı, kalitesi vs. de japon kadar olmasa da geçişte ve 250 lik bir motorda yeterli olacak seviyede... ileride de racing kullanıcaksan doğru yerdesin ama yok ben daha çok sportif olmakla beraber bol bol rahat rahat gezeyim diyorsan honda ya da kawa öneririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------
tekhancer adlı üyeden alıntı
eğer boştayken stop etmiyor, vitesteyken debriyajı sıktığında bunu yapıyorsa debriyaj tam kavramıyor olabilir... daha önceki yorumlarda bir arkadaşımız bahsetmişti böyle bir durumun olabileceğinden... onun haricinde istanbulda bildiğim kayalar motor var gidemesen bile internette numaralarına felan ulaşabilirsin onları bi ara telefonda konuş böyle böyle sorunum var diye yardımcı olabileceklerini sanıyorum... umarım bi an önce sorununu düzeltebilirsin
aynı durumu haftasonu eskişehire gitmek üzere hendekten yola çıktığımda ben de yaşadım yolda biraz da basmıştım motor fazla ısınmış da olabilir bilemiyorum ama motor basmanın etkisiyle aşırı olmasa da biraz ısınmıştı yani motorun sıcak olmasının bunda etkisi var gibi geldi... ışıklara yaklaşırken vites düşürdüm sonra boşa alayım aksın dedim ışıklara kadar ama 30 lu hızlara düştüğümde boş ışığını tutturmaya çalışırken motor stop etti ilk defa yaşadım bu durumu... debriyajın kavramadığını sanmıyorum ama yine de bir kontrol ettiricem, bildiğim kadarıyla yağ durumu da iyi zaten yakın zamanda bakımdan çıktı, bana biraz bastığım için motorun ısınmış olmasından kaynaklanıyor gibi geldi... neyse sonra boşu tutturdum ve marşa bastım direk çalıştı yeşil yanınca 1 2 3 4 5 aynen sorunsuz devam...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
04 Eylül 2012, 21:40
#23805
Herkese selamlar arkadaşlar.
1500 Bakımı geldi çattı Daha önce Motul 10/40 yağ koyuldu 500km bakımında.
Yine motul'de devam mı edeyim yoksa önereceğiniz bir yağ var mı ?
Şimdiden teşekkürler, iyi forumlar.
-
04 Eylül 2012, 23:42
#23806
gokocan92 adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar arkadaşlar.
1500 Bakımı geldi çattı
Daha önce Motul 10/40 yağ koyuldu 500km bakımında.
Yine motul'de devam mı edeyim yoksa önereceğiniz bir yağ var mı ?
Şimdiden teşekkürler, iyi forumlar.
ben de şu an motul 5100 10/40 kullanıyorum, benim kıyaslama yapacak deneyimim olmadı ama forumdan bazı arkadaşlar birçok yağı (ipone vs.) denemişler ve motuldan en iyi sonucu aldıklarını söylüyorlardı ve onların tavsiyesi üzerine ben de kullanıyorum bir sıkıntı memnuniyetsizlik yaşamadım şimdiye kadar ki zaten yüksek cc motorlarda da çokça tercih edilen bir yağ... açıkçası ben motulda devam etmeyi düşünüyorum
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
05 Eylül 2012, 00:07
#23807
Motorum 8000 km ye dayandı.kullanım kılavuzunda 8000 de buji değişmesi gerekli diyor, o nedenle 2 adet iridyum ngk buji aldım ve kendim değiştirdim.Motoru sıfır aldım 3.bakımından itibaren servise götürmüyeceğim için garantisinin bir önemi yok.Zaten ankaradaki servis ten nefret etmiştim )
olay çok basitmiş, Önce seleyi çıkarıyoruz ve ardından motora oturur pozisyonda deponun benzin hortumunu çıkartıyoruz.10 sn'lik işivar.(Ne kadar uğraştıysamda, deponun altındaki benzin hortumunu çıkartamadım.Tırnaklı olduğu için aynı anda tırnağı sıkmak gerekiyor ancak el zor girdiği için tek tarafını sıkıyorsun bu nedenle klips çıkmıyor.Motorun altına yattım,yanına uzandım yok olmuyorr.Sonra motora binip bi deneyim dedim ve 10 sn içinde hortumu çıkardım ) ....)
Hortum ve 2 elektrik soketini çıkardıktan sonra depoyu arkaya ve yukarı doğru kaldırıyoruz yerinden çıkıyor.Benzin hortomunu çıkardıktan sonra hortumun ucundaki benzin damlıyor,vakumlu olduğu için benzin akmıyor.
Orjinal bujileri NGK japan markalıymış.Çıkardığım bujiler kılavuzun yarısına kadar kararmış.Bu esnada hava filtresini de temizledim. yaklaşık 1 saatte hepsini hallettik.
İridyum buji meraktan aldım nasıl diye; kesinlikle motorun sesinde değişiklik var daha yumuşak bir ses başkada birşey anlamadım
-
05 Eylül 2012, 02:00
#23808
merianne adlı üyeden alıntı
Motorum 8000 km ye dayandı.kullanım kılavuzunda 8000 de buji değişmesi gerekli diyor, o nedenle 2 adet iridyum ngk buji aldım ve kendim değiştirdim.Motoru sıfır aldım 3.bakımından itibaren servise götürmüyeceğim için garantisinin bir önemi yok.Zaten ankaradaki servis ten nefret etmiştim
)
olay çok basitmiş, Önce seleyi çıkarıyoruz ve ardından motora oturur pozisyonda deponun benzin hortumunu çıkartıyoruz.10 sn'lik işivar.(Ne kadar uğraştıysamda, deponun altındaki benzin hortumunu çıkartamadım.Tırnaklı olduğu için aynı anda tırnağı sıkmak gerekiyor ancak el zor girdiği için tek tarafını sıkıyorsun bu nedenle klips çıkmıyor.Motorun altına yattım,yanına uzandım yok olmuyorr.Sonra motora binip bi deneyim dedim ve 10 sn içinde hortumu çıkardım
) ....)
Hortum ve 2 elektrik soketini çıkardıktan sonra depoyu arkaya ve yukarı doğru kaldırıyoruz yerinden çıkıyor.Benzin hortomunu çıkardıktan sonra hortumun ucundaki benzin damlıyor,vakumlu olduğu için benzin akmıyor.
Orjinal bujileri NGK japan markalıymış.Çıkardığım bujiler kılavuzun yarısına kadar kararmış.Bu esnada hava filtresini de temizledim. yaklaşık 1 saatte hepsini hallettik.
İridyum buji meraktan aldım nasıl diye; kesinlikle motorun sesinde değişiklik var daha yumuşak bir ses başkada birşey anlamadım
depoyu bağlantılarından kurtarıp sök, ön kısım üstte kalacak şekilde şasiye dayayarak dikle ve üstten de bir elinle tut, diğer elinle de kablo ve hortumları rahatça sökebilirsin... evet benzin hortumunu çıkarınca benzin akmıyor yani tamamen dolu bile olsa benzin akar mı acaba diye korkmaya gerek yok... iridyum buji ile alakalı şuna dikkat et yalnız, bazı çok meraklılar motoru çalıştır bir sesini duyayım diye yanına geliyolar bazen ve çalıştırır çalıştırmaz da gaza abanıyolar, sakın öyle bişey yapma yoksa bujilerin hakkın rahmetine kavuşur... zaten motor biraz ısınmadan ve motor yağı gerekli yerlere ulaşmadan hemen gaz vermek motoru devirlendirmek iyi değil ayrı konu, bir de söz konusu iridyum buji olunca ısınmadan ani gaz verirsen bu bujiler kesme yapıyor... benim eski 2010 motorumda yaşadım haberin olsun yarım saat önce tıkır tıkır çalışan motor çalışmaz olmuştu niye yapar Allah Allah diye 2 gün dönüp durmuştum sonra nedenini öğrendik...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
05 Eylül 2012, 19:44
#23809
arkadaşlar motorum tam performans çalışmıyor. motoru çalıştırdığımda gaz vermezsem stop ediyor bu neyden kaynaklanıyor olabilir. götürdüğüm servisçi motorun siboplarının değişmesi gerektiğini söyledi motor zayıfmış ve buna bağlı olarak yağ yakıyor ne yapmalıyım. gerçekten bu işten anlayan birilerine yaptırmak istiyorum
-
06 Eylül 2012, 17:10
#23810
tgnx adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motorum tam performans çalışmıyor. motoru çalıştırdığımda gaz vermezsem stop ediyor bu neyden kaynaklanıyor olabilir. götürdüğüm servisçi motorun siboplarının değişmesi gerektiğini söyledi motor zayıfmış ve buna bağlı olarak yağ yakıyor ne yapmalıyım. gerçekten bu işten anlayan birilerine yaptırmak istiyorum
Ya s.... tövbe tövbe motor zayıf ne be rolantiyi yükselt olsun bitsin. birde motor actıracak sana...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
06 Eylül 2012, 21:16
#23811
tgnx adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motorum tam performans çalışmıyor. motoru çalıştırdığımda gaz vermezsem stop ediyor bu neyden kaynaklanıyor olabilir. götürdüğüm servisçi motorun siboplarının değişmesi gerektiğini söyledi motor zayıfmış ve buna bağlı olarak yağ yakıyor ne yapmalıyım. gerçekten bu işten anlayan birilerine yaptırmak istiyorum
yağ yakma olayının sebebleri belliydi ama şu an unuttum aklımda değil... ama gaz vermediğin takdirde stop ediyorsa rölantide ya da hava/yakıt karışımında (senkron ayarı vs.) bi ayarsızlık vardır muhtemelen... belki sübap ayarı da isteyebilir ama motorun açılması en son denenecek şey... zenon usta seni yönlendirir merak etme tek diyebilceğim şey acele etme bi kaç gün geç hallolsun sorunun ama yeter ki düzgün ve kazıklanmadan hallolsun
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
07 Eylül 2012, 07:31
#23812
arkadaşlar sağ ve sol sürücü ayak basamaklarının açısını değiştirdim on numara oldu... topuk kısmı yükselmiş bunun yanında ayak ucuyla bastığım fren ve vites pedalı kısımları alçalmış oldu yani artık iki tarafta da ayak bileğimi daha az büküyorum ve bu yüzden arka fren kullanımım ve vites düşürmem daha rahat bir hale gelmiş oldu, herkese şiddetle tavsiye ederim... bu arada sol taraf için "uzun vites mili" kullanmanız lazım (0 motor aldıysanız zaten veriyolar ama 2. el aldıysanız muhtemelen sizde yoktur) eğer uzun vites miline sahip değilseniz (normalden 2 cm uzun olması yeterli) tornacıda yaptırabileceğimizi söylediler... bir de açıyı değiştirince vites mili şaseye değiyor, değmemesi için basamak tutucunun biraz daha dışarıda olması lazım bu yüzden basamak tutucuyu tutturduğumuz iki alyan vidasının uç yani içte kalan şasiye yakın kısımlarına 3 er tane pul ekleyerek yeteri kadar dışarıda kalmasını sağlıyoruz ve olay bitip on numara oluyor unutmazsam iki tarafın da ayrıntılı resimlerini çekip yüklerim gün içinde...
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:10 ----------
arkadaşlar bilmeyenler için yeni öğrendiğim bir bilgiyi paylaşmak istedim "motordaki titreşim tamamen pistonun inip çıkması ve bu esnada dengeleyici olarak kullanılan ağırlığın savrulma yani merkezkaç nedenindendir, bu tek silindirli motorlarda en üst düzeydedir, çift silindirliler daha az, dört silindirli motorlarda yok denecek kadar azdır..." o yüzden napıyoruz yeterli tecrübeden sonra 4 silindirli bir 600 lüğe geçiyoruzzz... sizi bilmem ama ben sanırım yakında motoru büyütücem, iyice iş o tarafa doğru gitmeye başladı )
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
07 Eylül 2012, 10:33
#23813
tekhancer adlı üyeden alıntı
arkadaşlar sağ ve sol sürücü ayak basamaklarının açısını değiştirdim on numara oldu... topuk kısmı yükselmiş bunun yanında ayak ucuyla bastığım fren ve vites pedalı kısımları alçalmış oldu yani artık iki tarafta da ayak bileğimi daha az büküyorum ve bu yüzden arka fren kullanımım ve vites düşürmem daha rahat bir hale gelmiş oldu, herkese şiddetle tavsiye ederim... bu arada sol taraf için "uzun vites mili" kullanmanız lazım (0 motor aldıysanız zaten veriyolar ama 2. el aldıysanız muhtemelen sizde yoktur) eğer uzun vites miline sahip değilseniz (normalden 2 cm uzun olması yeterli) tornacıda yaptırabileceğimizi söylediler... bir de açıyı değiştirince vites mili şaseye değiyor, değmemesi için basamak tutucunun biraz daha dışarıda olması lazım bu yüzden basamak tutucuyu tutturduğumuz iki alyan vidasının uç yani içte kalan şasiye yakın kısımlarına 3 er tane pul ekleyerek yeteri kadar dışarıda kalmasını sağlıyoruz ve olay bitip on numara oluyor
unutmazsam iki tarafın da ayrıntılı resimlerini çekip yüklerim gün içinde...
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:10 ----------
arkadaşlar bilmeyenler için yeni öğrendiğim bir bilgiyi paylaşmak istedim "motordaki titreşim tamamen pistonun inip çıkması ve bu esnada dengeleyici olarak kullanılan ağırlığın savrulma yani merkezkaç nedenindendir, bu tek silindirli motorlarda en üst düzeydedir, çift silindirliler daha az, dört silindirli motorlarda yok denecek kadar azdır..." o yüzden napıyoruz yeterli tecrübeden sonra 4 silindirli bir 600 lüğe geçiyoruzzz... sizi bilmem ama ben sanırım yakında motoru büyütücem, iyice iş o tarafa doğru gitmeye başladı
)
Samet, senin bu faydayı herkezin yaşaması için boyu yaarsan iyi edersin çünkü uzuzn boylu biri daha yukarı alırsa diz daha cok bükülür buda daha cok rahatsız eder sen boyunu yaz ki diğer arkadaşlarda kendine göre ayarlasın ;)
Ayrıca motor titreşimi dediğin şeylere bağlı olmakla birlikte motor bloğunun dogrudan şaseye bağlanması en büyük etken
bu videoda 2.00 dan sonra bak :D ne demek isteidğimi anlıycaksın
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
07 Eylül 2012, 15:39
#23814
boyum 1.80 evet boy fazla uzunsa dizlerin bükülmesi kısa boylulara nazaran daha çok olacaktır ama topuk çok az yükseliyor zaten yani 2 metre boy bile olsa hissedilecek kadar dizlerde bükülmeye sebebiyet vermez bu işlem ama bunun yanında asıl ve önemli mevzumuz olan bilek bükülmesinin oldukça önüne geçilmiş oluyor, yani yüzeysel tabirle dizleri bir derece büküyorsak bileğimiz 3-5 derece rahatlamış oluyor... cumadan sonra resimleri de atıcam kısmet olursa... videoyu da izlerim geldiğimde inş
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
videoyu izledim evet çok güzel düşünmüşler... bunun yanında motorun genel tasarımı da hakikaten çok güzel/hoş, tam hayalimdeki gibi derli toplu, gereksiz dağınıklıkların olmadığı asfaltı ağlatacak birşey yapmışlar...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
07 Eylül 2012, 16:39
#23815
rölantıyı yükseltiyorum 1500 devirde duruyor. belli bi süre sonra kendi artıyor kendi azalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------
kesinlikle bende onun peşindeyim. dün biraz turladım sesi arttı motorun ve gaz verince egzosdan duman çıkıyor yağ yakmasından kaynaklı sanırım. iyi bi usta arıyorum götüreceğim
-
08 Eylül 2012, 11:21
#23816
puser adlı üyeden alıntı
otopsici hocam, gt 650'yi satıp 2012 gt250r mı aldın? kafam karıştı da biraz.
ben hız sevmeyen adamım
tanıyan arkadaşların tamamı bilir şehirler arası yolda bile 120 km/h geçmiyorum
650 likte şeytan çok feci dürtüyor yaptığınız hızı hissetmiyorsunuz
bi ara şehir içi gözüm ibreye takıldı baktım 130 ulen ne oluyor dedim
şimdi rahatım hani istediğin kadar asıl hızı belli ettiği için kendimi frenliyebiliyorum
tekhancer adlı üyeden alıntı
herife de yazık valla... çocukların yaramazlığı/... yüzünden adamın cebi yanıcak... ben o yüzden mümkün oldukça insanların zarar veremeyeceği şekilde bırakmaya ve bırakırsam da mümkün oldukça kontrol etmeye çalışıyorum motoru... çünkü bi düşse yazık valla; motora yazık, düşürene yazık, sahibine yazık, çünkü parçalar çok çok kazık; ağız tadıyla motoru düşüremiyoruz... genelde görenler de altı üstü plastik parça kaç para olacak ki diye düşündüğü için özensiz ve dikkatsiz davranıyor o yüzden mümkün oldukça görenleri özellikle yan parçaların pahalı olduğu konusunda (hava için değil, çünkü devrilirse hava yerine kocaman bir "kazık" ile karşılaşıyoruz) uyarmak lazım o zaman herkes daha bi dikkatli yaklaşır motorlarımıza[COLOR="Silver"]
hocam gt650 amortisörü alıp taksak virajlarda felan yol tutuşumuz olumlu yönde etkilenir mi?
dostum adama hiç birşey demiyecektim çocuktur sonuç itibariyle Allah'tan motorun altında kalmamış
herif ben daha kazadır canı sağolsun diyemeden direk bana saldırırcasına çıkışınca bende uyuz oldum
bu araa 650 amartisörü kesinlikle takmayın ağırlık ve esneme payı farkı olduğundan motor aerodinamiğini bozarsınız
tgnx adlı üyeden alıntı
rölantıyı yükseltiyorum 1500 devirde duruyor. belli bi süre sonra kendi artıyor kendi azalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------
kesinlikle bende onun peşindeyim. dün biraz turladım sesi arttı motorun ve gaz verince egzosdan duman çıkıyor yağ yakmasından kaynaklı sanırım. iyi bi usta arıyorum götüreceğim
dostum senin problemin kesinlikle sübap bozukluğu değil eğer sübaptan olsaydı motorun çalışmazdı
sübapların ayarlarını kontrol ettirmen lazım her makina belli süre sonra gevşer o yüzden yeniden ayar yapmak gerekir
sana tavsiyem öncelikle bujilerini değiştir bu tür sorunlar genelde bujilerden kaynaklanır
yağ yakma problemin de eğer egzosttan mavi duman atıyorsa vardır yoksa her çift silindir motor 1000 km de ortalama 200 cc yağ eksiltir normaldir
yok eğer bundan fazla eksiltiyorsa yine işlem en başa döner sübap ayarlarını servis manueline göre yapman lazım ki
bunu işinden çok iyi anlayan birine yaptırmalısın
tavsiyem yağ yakmadığından emin ol eğer mavi duman etmıyorsa bujilerini değiştir
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
10 Eylül 2012, 01:57
#23817
otopsici adlı üyeden alıntı
ben hız sevmeyen adamım
...
dostum senin problemin kesinlikle sübap bozukluğu değil eğer sübaptan olsaydı motorun çalışmazdı
sübapların ayarlarını kontrol ettirmen lazım her makina belli süre sonra gevşer o yüzden yeniden ayar yapmak gerekir
sana tavsiyem öncelikle bujilerini değiştir bu tür sorunlar genelde bujilerden kaynaklanır
yağ yakma problemin de eğer egzosttan mavi duman atıyorsa vardır yoksa her çift silindir motor 1000 km de ortalama 200 cc yağ eksiltir normaldir
yok eğer bundan fazla eksiltiyorsa yine işlem en başa döner sübap ayarlarını servis manueline göre yapman lazım ki
bunu işinden çok iyi anlayan birine yaptırmalısın
tavsiyem yağ yakmadığından emin ol eğer mavi duman etmıyorsa bujilerini değiştir
Hocam sen ne yaptın ya? 1000km de 200cc nasıl normal olur.
Bu motosikletin kullanım klavuzu yağ değişimi 4000km de yapılır diyor. 1,5lt yağ alıyor bakımlarda. İçindeki ile beraber hadi 1,9 olsun.
3000km sonra geriye 1,3lt yağ kalır diğer 1000km yi de bitirdiğinde nerdeyse 1lt yağ kalır. Yağ değişimi sırasında ise içinden 750 800cc yağ çıkar.
Az daha yağ yakacak olsa motor yatak sarmaya doğru gider.
-
10 Eylül 2012, 02:01
#23818
-
10 Eylül 2012, 04:21
#23819
Pain adlı üyeden alıntı
3 yaşında motor km inandirici gelmedi
-
10 Eylül 2012, 14:57
#23820
RuzgarSA adlı üyeden alıntı
3 yaşında motor km inandirici gelmedi
Bence peşin hükümlü olmamak lazım motoru görmeden. Ben mayıs ayında 0 km aldım motorumu şu anda 1100 km'de. Sadece hafta sonları bir iki saat stres atmak için sürüyorum. Kışa kadar en fazla 1500 km olacak. Bu tür bir motor olabilir. Bakınca anlaşılır zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Arkadaşlar Ankara'da gt250r hava ve yağ filtresi alabileceğim yer var mı? Erzincan'da bulmam mümkün değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 35 kullanıcı var. (0 üye ve 35 misafir)
Bu Konudaki Etiketler