belki alacak arkadaşlara , yada aklında soru olan arkadaşlara yardımcı olması dileğiyle...
birçok arkadaşımızında bildiği gibi 2007 model 50bin km'de turuncu bir gt250r aldım .
5-6 ay boyunca sorunsuz kullandığım motosikletimden çok memnundum. Daha sonra ne kadar kabul edemesemde sürekli yavaşlarken biraz yüksek devirde bile olsam vites düşürerek yavaşlamayı tercih ediyordum.
Bu sürekli yığılmalar subaplardan birinin kırılmasına neden olmuştu , ve o korkunç hikaye gözümde canlanmıştı.
Sanırım ''Krank kırdım .'' korkusu ...
Tüm belirtiler krank olduğunu gösteriyordu
daha sonra bir kaç tanıdığın aracılığı ile motorumu yapacak olan usta ile tanıştım . bu motora önce bakmamak için diretti , daha sonra araya soktuğumuz tanıdıkların hatırına bakmayı kabul etti.
Motoru indirdikten sonra subapların kırılarak pistonların tepesine vurduğunu söyledi , 4 adet subap ile 2 adet piston aldım , subaplar üst kapak denilen bir yeride mahvetmiş , tornaya gönderilerek düzeltilen üst kapaktan sonra pistonlar rektefiyeye gönderildi.
tamam herşey bitti dememe kalmadı egzantrik milinin çatladığını ve egzantrik zincirlerinin çok kötü durumda olduğunu söyledi usta , yoğun bir uğraş sonucu ve gt250r facebook sayfamızdaki arkadaşlarında yardımı ile çıkma bir eksantrik mili buldum .
evet ustanın istediği herşeyi almıştım , ancak rektefiyede bir sorun çıktı ... ustanın 2mm boşluk istemesine rağmen üst kapaktan 1 mm' mi ne boşluk bırakılmıştı... tekrar tornaya gönderilerek halledildi.
her seferinde motor bu hafta sanayiden çıkıyor dediğimde karşıma bir sorun daha çıkıyordu , bu sefer sustum , neşemi içime attım , dillendirmedim :D
ve 5 gün önce motorum sanayiden çıktı , şu an çakma bir rodaj aşamasındayız devir 5 bini geçirmeden sakin sakin 1000 km tamamlama derdindeyim.
öncelikle motorun eski hali ile yeni hali arasındaki farkları söyleyeyim , eskiden daha tiz bir sesi vardı , şimdi daha tok bir sese sahip.
eskiden belli devirlerde gördüğü hızlardan bi 10km gibi daha hızlı, daha güçlü.
özellikle belirtmek isterim ki bu motor benden önce resmen tecavüze uğramış . subap kırmak benim hatam olabilir ama benim yüzümden olmayan birçok şeyide yaptırmış bulunuyorum
bu motoru alacak arkadaşlara şiddetle tavsiyem devir kesici olmayan modellerden uzak durmaları olacaktır, çünkü kimin nasıl kullandığını kimse bilemez .
gerçekten benim bu ustayı bulmuş olmam benim açımdan bir mucize oldu , bir nevi hobi olarak bu işi yapan bir insan olması ve paranın hep 2. planda olması beni gerçekten çok mutlu etti .
bu motor yapıldıktan sonra ayar tutmaz gibi birçok şey duydum , zaten bu nedenle yaptırıp yaptırmamakta kararsızdım ama doğru ve işini bilen bir usta ile ayar tutmayacak bir motor olduğunu düşünmüyorum .
alınan parçalar ; 2 emme , 2 egzos subabı
2 adet piston
4 yada 8 adet keçe tam hatırlamıyorum :D
1 adet ön eksantrik mili
2 adet eksantrik zinciri
1 adet plakalık
1 adet ön cam
1 adet gösterge çerçevesi
harcanan para ; 1450 TL ( işçilik + torna dahil )
zahmet edip okuyan arkadaşlara teşekkür ederim , motorun son halinin resimlerini yakında atarım