milletimin klasik özelligidir kullandığı aleti hep övmek,bu huyumuzdan vazgeçmeliyiz aslında,akşam yatağa yatınca ben neden kandırdım dememeli insanları.
hangi ürünün hangi kalite aralığında oldugu belli,biz ne dersek diyelim teknik veriler kalite ortada aksini söylemek... olur.
ürünün fiyatı kalitesi ile dogru orantılı az aşagı az yukarı tüketici arz-talep tercihine göre degişiklik göstermekte ( bayi payı )
ürün gösterişli göze ve bütçeye hitap ediyor (bizler gösterişli olmasını severiz
hem gösterişli olucak hemde ucuz.bir ara 180 km sürat denemesi yapan arkadaşlar vardı sonra kucakladılar motoru.
arkadaş ninja 250 ile gt250r'ı aynı kefeye koymuş şaşırmadım desem yeridir,göze hitap etmesine aldanmış belli.zaten kanuni'de biliyor gençligin göze hitap eden motosikletleri sevdigini O yüzden motor üzerinde kullanılan metaryellerden feragat ediyor düşük kalite malzeme kullanıyor,ama fiyatı yüksek tutuyor nasıl olsa bu tarz bu fiyata gösterişli motor yok dercesine haklıda.
asıl konu bence kullanmakta oldugumuz motorun katogorisini bilip ona göre kullanmalı iyi ve uzun randıman almanın yollarını bulmalı ,varsa eksik yönlerini bulup kafa yormalı.
ama görünüyorki eksik yön bulup söylenince nedense hemen karşı ataga geçip savunma yapılıyor,mekanik bu kul yapısı illaki arıza yapıcak önemli olan arızayı ucuz yoldan yapmak diger arkadaşlara'da yardımcı olabilmek.
misal biri diyor orjinal lastik kötü diger çok bilen diyor yok çok iyi, bir bakmışsın 3-5 sayfa sonra başlıyor hangi lastigi alsam diye konu açmış örnekler çogalır.
ben genelde kullandıgım motorları üst limitlerde kullanırım yol şartlarına göre er 5 ile gt250r neredeyse aynı yakmakta idi,rodajı geçelim km dolmuştu,bazı arkadaşlar diyor 150 cc ile aynı yakıtı yakıyoruz
rampa aşağı inerken kontak kapatıyor anlaşılan.120 km üzeri gidiceksin ve az yakıcaksın mantığa ters zaten.
yakıt konusunda üşenmeden araştırmışlar buyrun bir bakın derim
http://www.turkiyeforum.com/motorsik...i-vt23278.html