10dk aradım ama bulamadım =/ belkide kulaktan dolma bişeydi. Bir site vardı motosikletini seçiyosun dişliyi lastiğiseçiyosun son hız hesabı yapıyor. Eğer onu bulabilseydim ordan kontrol edebilirdim
Lastik markası konusunda okuduğum ise yabancı değil türkçe bi sitedenmiş (yazanlar almanyadan olsa yabancı sayılır mı :D )
http://www.a2teker.com/showthread.ph...ower-pure-m%FC
Burada Alman menşeili bi firmanın lastik testleri var belki yardımcı olur.
Bir ara ebay üzerinden ingiltereden bi adamdan Metzeller M5 lastik fiyatı aldım. 450tl ön 120 60 17 arka 160 60 17 fiyat vermişti. Aynı lastik burada 1150TL
Kargolasan kaçpara tutar diye sordum 300 kargo tutuyomuş. Yinede buradaki fiyatlardan çok daha ucuz. Gümrüğe takılmayacağını bilsem getirtirdim.
Hacı çevresini 2*pi*r ile buluyosun :D
lastik tabanı :160mm
lastik yanağı : 70mm
jant :17inç
lastiğin jant takılan kısmını iç çember, en dış yüzeyi dış çember diye düşünürsek. Sen dış çemberin yarı çapını soruyosun. Cevap bilmiyorum
ama şöyle bi kaba taslak hesap yapabilirim (BU YAZDIKLARIM TAMAMEN SALLAMADIR EVDE DENEMEYİN)
iç çemberin çapı = 17"= 17*2,54cm= 43,2cm
dış çemberin çapı =70mm(7cm eder) + 43,2 = 50,2cm
dış çemberin yarı çapı = 25,1cm eder
dış çemberin çevresi= 1 turda aldığınız yol = 2*25,1*3,14 = 157,6cm
bir ara zeytinburnunda cam yaptırma muhabbeti olmuştu
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...62050754/detay
zeytinburnunda zeus cam kaça yapar fln diyorduk ilan bilgilerine baktımda bu o zeus cam mı acaba :D
Tamam hacı anladım, sağol
Ben yanak tam neresi onu bilmediğimden kaynaklandı, yani dıştan yarıçapta genişliğin hiç önemi yok, 17" jantta 160/60 ile 180/60 lığın çevresi aynı
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
iyide o bahsedilen cam far camı değilmiydi? bu siperlik?
---------- Post added at 16:46 ---------- Previous post was at 15:19 ----------
Millet gt650cup düzenliyo biz 250cc ile piste bile giremiyoruz...
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
bugun motora baktım ama begenmedım cok hoyrat kullanılmıs 27ooo km de ıdı. gercı benım ıcın km sorun degıl temız kullanıldıktan sonra ama gozumde bı an canlandırdım olusabılcek masrafları ve ıyı dusundukten sonra sıfır honda cbr 250 r almaya karar verdım :D sızın ıcın resımlerı cektım.. bu arada satacak arkadas cok ıyımse ve kalıtelı bı kısı ıdı. bende dayanamadım yaktıgı benzın ıcın 100 tl verdım sonucta ıkıletmeden benım ıcın 60 km yol geldı bıde karnını doyurdum. umarım hakkını helal etmıstır.. denedım surduk motoru herhangı bı sorun yok gayet ıyı ama hosuma gıtmeyen yapıskanlar kapatmalar ve boyalar vardı.motorun vıtes degısımı hızlanmadı cok ıyıydı. fakat pek cekıcı gelmedı bana belkı bende yanılıyor olabılırım ama benım dusuncem boyleydı. arkadasın malını kotulemek degıl amacım ama bıraz tıtız oldugumdan boyle bı kanıya vardım.. resımlerı paylasıyorum. bu arada motorun gorunusu kusursuz sadece arka taraf sıyaha boyanmıs ve cıhaz st ama hyosung stickri var...goruslerım bunlar sımdılık (:[IMG] bugun motora baktım ama begenmedım cok hoyrat kullanılmıs 27ooo km de ıdı. gercı benım ıcın km sorun degıl temız kullanıldıktan sonra ama gozumde bı an canlandırdım olusabılcek masrafları ve ıyı dusundukten sonra sıfır honda cbr 250 r almaya karar verdım :D sızın ıcın resımlerı cektım.. bu arada satacak arkadas cok ıyımse ve kalıtelı bı kısı ıdı. bende dayanamadım yaktıgı benzın ıcın 100 tl verdım sonucta ıkıletmeden benım ıcın 60 km yol geldı bıde karnını doyurdum. umarım hakkını helal etmıstır.. denedım surduk motoru herhangı bı sorun yok gayet ıyı ama hosuma gıtmeyen yapıskanlar kapatmalar ve boyalar vardı.motorun vıtes degısımı hızlanmadı cok ıyıydı. fakat pek cekıcı gelmedı bana belkı bende yanılıyor olabılırım ama benım dusuncem boyleydı. arkadasın malını kotulemek degıl amacım ama bıraz tıtız oldugumdan boyle bı kanıya vardım.. resımlerı paylasıyorum. bu arada motorun gorunusu kusursuz sadece arka taraf sıyaha boyanmıs ve cıhaz st ama hyosung stickri var...goruslerım bunlar sımdılık (:[
herkese iyi akşamlar önclikle.Lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyrmda motr 3.000 kmde sizce daha bklemem gerekirmi yoksa ne önerirsinz.çünkü fabrika çıkışlı lastklern kalitesini az çok herkes biliodr.
lastk birkezde patlamıştı fitil atmşlardı o sorun yaratrmı ?
bugün grenajları ve ön camı fln söktüm...
toplarken sıkıntı oldu biraz grenajlar alttan tel ile tutturulmuş birbirine ayırıpda geri birleştiremem korkusu ile sağ ve sol grenajları bütün şekilde motorun altndan dolaştırarak çıkarmak zorunda kaldık ^_^
direksiyonu sağa sola hızlı çevirince gıcırtı geliyor :D arkadaşlar hani gösterge panelinin etrafında bir çerçeve varya o bile yama yapılmş çok sövdüm...
ön cam + gösterge paneli ilk satın alacağım parçalar , dünde egzosu değiştirdim resimleri koyacağım birazdan )
---------- Post added at 22:05 ---------- Previous post was at 21:46 ----------
egzos eski hali ve sesi :
http://www.youtube.com/watch?v=Kp0Wli8PqDM
buda egzos çıkarılırken öyle hatıra niyetine çekeyim dedim )
http://www.youtube.com/watch?v=SPcFvv-cIuw
görüntü kalitesi kötü arkadaşlar , telefonla çektim
kardeşim öncelikle güle güle kullan...
yeni taktığın ekzoz orjinal ekzoz mudur?
benimkinin üstünde de king diye bi ekzoz var o zırıltıyı dinlememek adına motora binmiyorum, iki haftadır eski sahibinin orjinal ekzozu göndermesini bekliyorum...
Maalesef burada tek doğru olan çevre hesabının 2*pi*r olduğu.
Öncelikle lastikteki 160/70 ölçüsü, 160mm taban genişliği ve taban genişliğinin %70'i kadar yanak yüksekliğini belirtir. Yani 70 olan kısım mm değil. Çapı yarı çapa düşürürken de yanak yüksekliğini topladıktan sonra bölmüşsün, dolayısıyla yanak yüksekliğinin yarısı kadar yanlış hesap olmuş oluyor. Matematiğim de çok iyi değildir ama bildiğim yerden çıktı.
Hesap da şöyle oluyor.
160/70-17 lastiğin yanak yüksekliği 160*0,7=112mm, lastiğin yarı çapı= 17*2,54/2+11,2=32,79cm, çevresi 2*3,14*32,79=205,92 cm
180/70-17 lastiğin yanak yüksekliği 180*0,7=126mm, lastiğin yarı çapı= 17*2,54/2+12,6=34,19cm, çevresi 2*3,14*34,19=214,71 cm
Yukarıda yazdığım gibi, yani aynı değil. Yanak yüksekliği arttıkça da lastiğin çevre ölçüsü değiştiğinden motorun bir lastik turunda aldığı yol, dolayısıyla da aynı devirde yapılan hız artmış oluyor. Bir nevi dişli ölçülerini değiştirmek gibi.
teşekkür ederim
evet orjinal çıkma egzos... üstünde ayak izi vardı dün egzos sıcakken bulaşık süngeri + cif ile ovalayarak çıkardım... diğer egzosun sesi gür çıkıyordu ama ne sesi olduğu belli değildi...
birde apaçi motoru gibi egzosu bırakınca pat pat pat ediyordu hiç sevmem :D
Günaydın beyler istanbuldaki arkadaşlar dikkatli olsun gece don yaptı gölge olan yerlerde hala buzlanmalar mevcut, güneş aldatmasın sizi
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Şu an bu konu içerisinde 129 kullanıcı var. (0 üye ve 129 misafir)