Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #19901
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sokakta güzel gözüksün diye evet 180 çünkü biraz performans kaybını umursamazlar sonuçta 600lük canavar gibi gider. ama piste çıkacak motosikletler 160 kullanır. optimum değer olarak. (bunu doğru diye hatırlıyorum ama kesin emin değilim)
    Emin olduğum şu var yurt dışı sitelerdeki yorumlardan okuduğum michelean lastiklerin çok hafif olması viraj çıkışlarında arka amortisöre pompa etkisi yapıyor ve titreşime vs sebep oluyor.
    Michelean mi alsam metzeller mi diye düşünürken okumuştum bunu ama yine de testlere/ yol ömrü uzunluğuna baktığımda michelean daha iyi sonuç veriyor gibi.
    Şu lafa çok gülmüştüm "Anan babandan ayrılır metzeller yoldan ayrılmaz" :D
    Yok öyle bişe ya o nerden çıktı
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #19902
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok öyle bişe ya o nerden çıktı
    10dk aradım ama bulamadım =/ belkide kulaktan dolma bişeydi. Bir site vardı motosikletini seçiyosun dişliyi lastiğiseçiyosun son hız hesabı yapıyor. Eğer onu bulabilseydim ordan kontrol edebilirdim

    Lastik markası konusunda okuduğum ise yabancı değil türkçe bi sitedenmiş (yazanlar almanyadan olsa yabancı sayılır mı :D )

    http://www.a2teker.com/showthread.ph...ower-pure-m%FC

    Burada Alman menşeili bi firmanın lastik testleri var belki yardımcı olur.

    Bir ara ebay üzerinden ingiltereden bi adamdan Metzeller M5 lastik fiyatı aldım. 450tl ön 120 60 17 arka 160 60 17 fiyat vermişti. Aynı lastik burada 1150TL
    Kargolasan kaçpara tutar diye sordum 300 kargo tutuyomuş. Yinede buradaki fiyatlardan çok daha ucuz. Gümrüğe takılmayacağını bilsem getirtirdim.

  3. #19903
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu lafa çok gülmüştüm "Anan babandan ayrılır metzeller yoldan ayrılmaz" :D
    Güzel lafmış

    UNdocab
    Şu lastiğin çevresinin uzunluğunu nasıl buluyoruz ya da en dıştan çapını? Tamam ölçülerin anlamını biliyoruz da o kısmını kavrayamadım, mesela 160/70 ile 180/70 dıştan çapları aynı mı?
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  4. #19904
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel lafmış

    UNdocab
    Şu lastiğin çevresinin uzunluğunu nasıl buluyoruz ya da en dıştan çapını? Tamam ölçülerin anlamını biliyoruz da o kısmını kavrayamadım, mesela 160/70 ile 180/70 dıştan çapları aynı mı?
    Hacı çevresini 2*pi*r ile buluyosun :D
    lastik tabanı :160mm
    lastik yanağı : 70mm
    jant :17inç

    lastiğin jant takılan kısmını iç çember, en dış yüzeyi dış çember diye düşünürsek. Sen dış çemberin yarı çapını soruyosun. Cevap bilmiyorum

    ama şöyle bi kaba taslak hesap yapabilirim (BU YAZDIKLARIM TAMAMEN SALLAMADIR EVDE DENEMEYİN)
    iç çemberin çapı = 17"= 17*2,54cm= 43,2cm
    dış çemberin çapı =70mm(7cm eder) + 43,2 = 50,2cm
    dış çemberin yarı çapı = 25,1cm eder
    dış çemberin çevresi= 1 turda aldığınız yol = 2*25,1*3,14 = 157,6cm

  5. #19905

    Üyelik
    22 Ekim 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    FZ6
    bir ara zeytinburnunda cam yaptırma muhabbeti olmuştu

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...62050754/detay

    zeytinburnunda zeus cam kaça yapar fln diyorduk ilan bilgilerine baktımda bu o zeus cam mı acaba :D

  6. #19906
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı eod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir ara zeytinburnunda cam yaptırma muhabbeti olmuştu

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...62050754/detay

    zeytinburnunda zeus cam kaça yapar fln diyorduk ilan bilgilerine baktımda bu o zeus cam mı acaba :D
    O. Fotolara bak bitanesinde zeusmotor etiketi var

  7. #19907
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Tamam hacı anladım, sağol
    Ben yanak tam neresi onu bilmediğimden kaynaklandı, yani dıştan yarıçapta genişliğin hiç önemi yok, 17" jantta 160/60 ile 180/60 lığın çevresi aynı
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  8. #19908
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    iyide o bahsedilen cam far camı değilmiydi? bu siperlik?

    ---------- Post added at 16:46 ---------- Previous post was at 15:19 ----------

    Millet gt650cup düzenliyo biz 250cc ile piste bile giremiyoruz...




    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  9. #19909

    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    muğla=ankara
    bugun motora baktım ama begenmedım cok hoyrat kullanılmıs 27ooo km de ıdı. gercı benım ıcın km sorun degıl temız kullanıldıktan sonra ama gozumde bı an canlandırdım olusabılcek masrafları ve ıyı dusundukten sonra sıfır honda cbr 250 r almaya karar verdım :D sızın ıcın resımlerı cektım.. bu arada satacak arkadas cok ıyımse ve kalıtelı bı kısı ıdı. bende dayanamadım yaktıgı benzın ıcın 100 tl verdım sonucta ıkıletmeden benım ıcın 60 km yol geldı bıde karnını doyurdum. umarım hakkını helal etmıstır.. denedım surduk motoru herhangı bı sorun yok gayet ıyı ama hosuma gıtmeyen yapıskanlar kapatmalar ve boyalar vardı.motorun vıtes degısımı hızlanmadı cok ıyıydı. fakat pek cekıcı gelmedı bana belkı bende yanılıyor olabılırım ama benım dusuncem boyleydı. arkadasın malını kotulemek degıl amacım ama bıraz tıtız oldugumdan boyle bı kanıya vardım.. resımlerı paylasıyorum. bu arada motorun gorunusu kusursuz sadece arka taraf sıyaha boyanmıs ve cıhaz st ama hyosung stickri var...goruslerım bunlar sımdılık (:[IMG] bugun motora baktım ama begenmedım cok hoyrat kullanılmıs 27ooo km de ıdı. gercı benım ıcın km sorun degıl temız kullanıldıktan sonra ama gozumde bı an canlandırdım olusabılcek masrafları ve ıyı dusundukten sonra sıfır honda cbr 250 r almaya karar verdım :D sızın ıcın resımlerı cektım.. bu arada satacak arkadas cok ıyımse ve kalıtelı bı kısı ıdı. bende dayanamadım yaktıgı benzın ıcın 100 tl verdım sonucta ıkıletmeden benım ıcın 60 km yol geldı bıde karnını doyurdum. umarım hakkını helal etmıstır.. denedım surduk motoru herhangı bı sorun yok gayet ıyı ama hosuma gıtmeyen yapıskanlar kapatmalar ve boyalar vardı.motorun vıtes degısımı hızlanmadı cok ıyıydı. fakat pek cekıcı gelmedı bana belkı bende yanılıyor olabılırım ama benım dusuncem boyleydı. arkadasın malını kotulemek degıl amacım ama bıraz tıtız oldugumdan boyle bı kanıya vardım.. resımlerı paylasıyorum. bu arada motorun gorunusu kusursuz sadece arka taraf sıyaha boyanmıs ve cıhaz st ama hyosung stickri var...goruslerım bunlar sımdılık (:[

  10. #19910
    freesub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul-Avcılar
    Motosikleti
    CBR250 gitti
    herkese iyi akşamlar önclikle.Lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyrmda motr 3.000 kmde sizce daha bklemem gerekirmi yoksa ne önerirsinz.çünkü fabrika çıkışlı lastklern kalitesini az çok herkes biliodr.

  11. #19911
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı freesub adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese iyi akşamlar önclikle.Lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyrmda motr 3.000 kmde sizce daha bklemem gerekirmi yoksa ne önerirsinz.çünkü fabrika çıkışlı lastklern kalitesini az çok herkes biliodr.
    Daha gider onlar ne gerek var ama shinko dışında her lastik daha iyidir oda bi gerçek
    @DRNKCK
    cbr250r da güzel motor 0 almak tabiki daha iyidir
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  12. #19912
    freesub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul-Avcılar
    Motosikleti
    CBR250 gitti
    lastk birkezde patlamıştı fitil atmşlardı o sorun yaratrmı ?

  13. #19913

    Üyelik
    22 Ekim 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    FZ6
    bugün grenajları ve ön camı fln söktüm...

    toplarken sıkıntı oldu biraz grenajlar alttan tel ile tutturulmuş birbirine ayırıpda geri birleştiremem korkusu ile sağ ve sol grenajları bütün şekilde motorun altndan dolaştırarak çıkarmak zorunda kaldık ^_^

    direksiyonu sağa sola hızlı çevirince gıcırtı geliyor :D arkadaşlar hani gösterge panelinin etrafında bir çerçeve varya o bile yama yapılmş çok sövdüm...

    ön cam + gösterge paneli ilk satın alacağım parçalar , dünde egzosu değiştirdim resimleri koyacağım birazdan )

    ---------- Post added at 22:05 ---------- Previous post was at 21:46 ----------

    egzos eski hali ve sesi :

    http://www.youtube.com/watch?v=Kp0Wli8PqDM

    buda egzos çıkarılırken öyle hatıra niyetine çekeyim dedim )


    http://www.youtube.com/watch?v=SPcFvv-cIuw


    görüntü kalitesi kötü arkadaşlar , telefonla çektim

  14. #19914
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı eod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün grenajları ve ön camı fln söktüm...

    toplarken sıkıntı oldu biraz grenajlar alttan tel ile tutturulmuş birbirine ayırıpda geri birleştiremem korkusu ile sağ ve sol grenajları bütün şekilde motorun altndan dolaştırarak çıkarmak zorunda kaldık ^_^

    direksiyonu sağa sola hızlı çevirince gıcırtı geliyor :D arkadaşlar hani gösterge panelinin etrafında bir çerçeve varya o bile yama yapılmş çok sövdüm...

    ön cam + gösterge paneli ilk satın alacağım parçalar , dünde egzosu değiştirdim resimleri koyacağım birazdan )

    ---------- Post added at 22:05 ---------- Previous post was at 21:46 ----------

    egzos eski hali ve sesi :

    http://www.youtube.com/watch?v=Kp0Wli8PqDM

    buda egzos çıkarılırken öyle hatıra niyetine çekeyim dedim )


    http://www.youtube.com/watch?v=SPcFvv-cIuw


    görüntü kalitesi kötü arkadaşlar , telefonla çektim
    eski egzosun sesi fena gelmiyo ama görüntü olarak berbattı
    Egzost suz denedinmi ben bi tur dolaştım dehşet bi ses çıkarıyo
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  15. #19915

    Üyelik
    22 Ekim 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    FZ6
















    Felon bunu beğendi.

  16. #19916

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    kardeşim öncelikle güle güle kullan...
    yeni taktığın ekzoz orjinal ekzoz mudur?
    benimkinin üstünde de king diye bi ekzoz var o zırıltıyı dinlememek adına motora binmiyorum, iki haftadır eski sahibinin orjinal ekzozu göndermesini bekliyorum...

  17. #19917
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacı çevresini 2*pi*r ile buluyosun :D
    lastik tabanı :160mm
    lastik yanağı : 70mm
    jant :17inç

    lastiğin jant takılan kısmını iç çember, en dış yüzeyi dış çember diye düşünürsek. Sen dış çemberin yarı çapını soruyosun. Cevap bilmiyorum

    ama şöyle bi kaba taslak hesap yapabilirim (BU YAZDIKLARIM TAMAMEN SALLAMADIR EVDE DENEMEYİN)
    iç çemberin çapı = 17"= 17*2,54cm= 43,2cm
    dış çemberin çapı =70mm(7cm eder) + 43,2 = 50,2cm
    dış çemberin yarı çapı = 25,1cm eder
    dış çemberin çevresi= 1 turda aldığınız yol = 2*25,1*3,14 = 157,6cm
    Maalesef burada tek doğru olan çevre hesabının 2*pi*r olduğu.
    Öncelikle lastikteki 160/70 ölçüsü, 160mm taban genişliği ve taban genişliğinin %70'i kadar yanak yüksekliğini belirtir. Yani 70 olan kısım mm değil. Çapı yarı çapa düşürürken de yanak yüksekliğini topladıktan sonra bölmüşsün, dolayısıyla yanak yüksekliğinin yarısı kadar yanlış hesap olmuş oluyor. Matematiğim de çok iyi değildir ama bildiğim yerden çıktı.
    Hesap da şöyle oluyor.
    160/70-17 lastiğin yanak yüksekliği 160*0,7=112mm, lastiğin yarı çapı= 17*2,54/2+11,2=32,79cm, çevresi 2*3,14*32,79=205,92 cm
    180/70-17 lastiğin yanak yüksekliği 180*0,7=126mm, lastiğin yarı çapı= 17*2,54/2+12,6=34,19cm, çevresi 2*3,14*34,19=214,71 cm

    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam hacı anladım, sağol
    Ben yanak tam neresi onu bilmediğimden kaynaklandı, yani dıştan yarıçapta genişliğin hiç önemi yok, 17" jantta 160/60 ile 180/60 lığın çevresi aynı
    Yukarıda yazdığım gibi, yani aynı değil. Yanak yüksekliği arttıkça da lastiğin çevre ölçüsü değiştiğinden motorun bir lastik turunda aldığı yol, dolayısıyla da aynı devirde yapılan hız artmış oluyor. Bir nevi dişli ölçülerini değiştirmek gibi.

  18. #19918

    Üyelik
    22 Ekim 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    FZ6
    Alıntı -unnamed- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim öncelikle güle güle kullan...
    yeni taktığın ekzoz orjinal ekzoz mudur?
    benimkinin üstünde de king diye bi ekzoz var o zırıltıyı dinlememek adına motora binmiyorum, iki haftadır eski sahibinin orjinal ekzozu göndermesini bekliyorum...
    teşekkür ederim

    evet orjinal çıkma egzos... üstünde ayak izi vardı dün egzos sıcakken bulaşık süngeri + cif ile ovalayarak çıkardım... diğer egzosun sesi gür çıkıyordu ama ne sesi olduğu belli değildi...

    birde apaçi motoru gibi egzosu bırakınca pat pat pat ediyordu hiç sevmem :D

  19. #19919
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef burada tek doğru olan çevre hesabının 2*pi*r olduğu.
    Öncelikle lastikteki 160/70 ölçüsü, 160mm taban genişliği ve taban genişliğinin %70'i kadar yanak yüksekliğini belirtir. Yani 70 olan kısım mm değil. Çapı yarı çapa düşürürken de yanak yüksekliğini topladıktan sonra bölmüşsün, dolayısıyla yanak yüksekliğinin yarısı kadar yanlış hesap olmuş oluyor. Matematiğim de çok iyi değildir ama bildiğim yerden çıktı.
    Hesap da şöyle oluyor.
    160/70-17 lastiğin yanak yüksekliği 160*0,7=112mm, lastiğin yarı çapı= 17*2,54/2+11,2=32,79cm, çevresi 2*3,14*32,79=205,92 cm
    180/70-17 lastiğin yanak yüksekliği 180*0,7=126mm, lastiğin yarı çapı= 17*2,54/2+12,6=34,19cm, çevresi 2*3,14*34,19=214,71 cm



    Yukarıda yazdığım gibi, yani aynı değil. Yanak yüksekliği arttıkça da lastiğin çevre ölçüsü değiştiğinden motorun bir lastik turunda aldığı yol, dolayısıyla da aynı devirde yapılan hız artmış oluyor. Bir nevi dişli ölçülerini değiştirmek gibi.

    Sağol hocam bilgilendirmen için, o büyüttüğüm yer bile benim için yeterliydi, genelde yanak taban oranı diyorlarda o pek anlaşılır olmuyor, zahmet edip açıklamışsın
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  20. #19920
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Günaydın beyler istanbuldaki arkadaşlar dikkatli olsun gece don yaptı gölge olan yerlerde hala buzlanmalar mevcut, güneş aldatmasın sizi
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 129 kullanıcı var. (0 üye ve 129 misafir)

Bu Konudaki Etiketler