Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Aralık 2011, 13:51
#19021
selam arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım sonunda kavuştum hyosung'uma ama kafama takılan bi soru var bilgi verirseniz sevinirim motorun çalışmasında olsun rolantide olsun hiçbi problem yok ama 1rinci vitesteyken uzun süre debriyajı sıktığımda motor stop ediyor sorun sizce nedendir...
Reklamlar
-
11 Aralık 2011, 14:42
#19022
avcı67 adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım sonunda kavuştum hyosung'uma ama kafama takılan bi soru var bilgi verirseniz sevinirim motorun çalışmasında olsun rolantide olsun hiçbi problem yok ama 1rinci vitesteyken uzun süre debriyajı sıktığımda motor stop ediyor sorun sizce nedendir...
debriyaj tam kavramıyo olabilirmi ?
ayaklık müşürün iptal edilmişse motoru ayaklığa dayayarak arka tekerleği havaya kalkcak şekilde tutun, 1. vitesteyken debriyaja basın bakalım arka tekerlek döncekmi,
eğer müşürün iptal edilmemişsede motorun üstüne oturma yanında dur öyle vitese tak debriyaja sonuna kadar basarak, bi bak motor hafif hafif gitmek istemiyomu...
Birde öyle kuru kuru aldım ettim olmaz, resim bekleriz, kac binde aldınız kac km de aldınız, nerden aldınız detay isteriz
-
11 Aralık 2011, 18:55
#19023
resimlerini atıcam 2007 model 9550 kmde aldım bugün gezdim biraz bi sorun çıkmadı geçen gün kırmızı ışıkta durdum 1rinci viteste debriyaj sıkılıyken stop etti tekrar çalıştırdım yokuş aşağa yine birinci viteste debriyaj sıkılıykene stop etti ama bugün bi sorun çıkarmadı daha yeni başladığım için pek bilemedim ayaklık müşüründen olucağanı tahmin etmiyorum bugün elimle kontrol ettim gayet normaldi bi boşluğu falan yoktu izlemeye aldım zaten aynı sorun tekrar olursa detaylı bi şekilde yazarım tecrübelerinizden faydalanırım ilginizden dolayı tşkr ederim fotosunuda koyucam resim yüklemeyi öğrenince
-
11 Aralık 2011, 21:06
#19024
avcı67 adlı üyeden alıntı
resimlerini atıcam 2007 model 9550 kmde aldım bugün gezdim biraz bi sorun çıkmadı geçen gün kırmızı ışıkta durdum 1rinci viteste debriyaj sıkılıyken stop etti tekrar çalıştırdım yokuş aşağa yine birinci viteste debriyaj sıkılıykene stop etti ama bugün bi sorun çıkarmadı daha yeni başladığım için pek bilemedim ayaklık müşüründen olucağanı tahmin etmiyorum bugün elimle kontrol ettim gayet normaldi bi boşluğu falan yoktu izlemeye aldım zaten aynı sorun tekrar olursa detaylı bi şekilde yazarım tecrübelerinizden faydalanırım ilginizden dolayı tşkr ederim fotosunuda koyucam resim yüklemeyi öğrenince
debriyaj tam ayırmayabilir o yüzden devri düşürüp stop ediyo olabilir.
Hayırlı olsun, sorması ayıp ne kadara aldınız motoru
-
11 Aralık 2011, 21:48
#19025
tşkr ederim 6.500 aldım baktığım motorların içinde en temizi buydu bi önceki sahibi gerçekten çok iyi bakmış motora sadece hafta sonları binmiş verdiğim paraya deydiğini düşünüyorum ah bide fotosunu yükleyebilsem sizinde görüşlerinizi almak isterim...
-
12 Aralık 2011, 00:09
#19026
arkadaşlar hala bi motor alamadım bilmiorum ....hiç deneyimim yok bu hyolarda...4 silindirden sonra bunlara da binmek..ne bilim...ama kader işte, şimdi 6 bin gibi para var motor alacam ne alacam bilmiorum açıkçası bi yardımcı olursanız sevinirim bide sıfır alayım die bi düşüncem var oda taksitli alınıormu (çok pahalıya gelir heralde) acil yardıımmmmm... kör kurşuna gitmek istemiorum....teşekkürler
-
12 Aralık 2011, 00:33
#19027
avcı67 adlı üyeden alıntı
resimlerini atıcam 2007 model 9550 kmde aldım bugün gezdim biraz bi sorun çıkmadı geçen gün kırmızı ışıkta durdum 1rinci viteste debriyaj sıkılıyken stop etti tekrar çalıştırdım yokuş aşağa yine birinci viteste debriyaj sıkılıykene stop etti ama bugün bi sorun çıkarmadı daha yeni başladığım için pek bilemedim ayaklık müşüründen olucağanı tahmin etmiyorum bugün elimle kontrol ettim gayet normaldi bi boşluğu falan yoktu izlemeye aldım zaten aynı sorun tekrar olursa detaylı bi şekilde yazarım tecrübelerinizden faydalanırım ilginizden dolayı tşkr ederim fotosunuda koyucam resim yüklemeyi öğrenince
o aletin km si doğrumu acaba 2007 model 9550 km de insanı düşündürüyor açıkçası 2007 yi ve 2011 i sayfa 08-09-10 üç yılda hemen bu kadar km mi yapılmış ?
belki de doğrudur kardeş bilemem gene de hayırlı uğurlu olsun güle güle bin
-
12 Aralık 2011, 01:09
#19028
virajlardan daha çok keyif almaya başladım, artık virajlar hiç bitmesin ister oldum
iyi bi çift lastik alıp sürekli virajlı rotalar seçmek lazım
hem yüksek süratlerde olmuyosun hem çok yakmamış oluyor.cebede sağlığada faydalı virajlar
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
12 Aralık 2011, 01:46
#19029
Felon adlı üyeden alıntı
virajlardan daha çok keyif almaya başladım, artık virajlar hiç bitmesin ister oldum
iyi bi çift lastik alıp sürekli virajlı rotalar seçmek lazım
hem yüksek süratlerde olmuyosun hem çok yakmamış oluyor.cebede sağlığada faydalı virajlar
Felon bence senin "virajkolik" olarak nick değiştirme zamanın gelmiş :D
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
12 Aralık 2011, 02:01
#19030
merhaba arkadaşlar bende 2011 model hyosungla aranıza katılmış bulunmaktayım sıkışın biraz yer açın lütfen :D:D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
12 Aralık 2011, 02:03
#19031
bigboy adlı üyeden alıntı
arkadaşlar hala bi motor alamadım bilmiorum ....hiç deneyimim yok bu hyolarda...4 silindirden sonra bunlara da binmek..ne bilim...ama kader işte, şimdi 6 bin gibi para var motor alacam ne alacam bilmiorum açıkçası bi yardımcı olursanız sevinirim bide sıfır alayım die bi düşüncem var oda taksitli alınıormu (çok pahalıya gelir heralde) acil yardıımmmmm...
kör kurşuna gitmek istemiorum....teşekkürler
hızlanma olarak kötü motor değil gt250r ama 6. vites olmadığı için 200 üstüne çıkamıyorsun bence bu motor 6. vitesi hakeden ve kaldırabilecek bir motor. 600 den sonra son sürat olarak yetersiz gelecektir sana ama gaza yüklendiğin taktirde 150-160 km ye çıkman çok kısa sürüyor. görüntü olarak da 600 lüğü aratmıyor, gören bayılıyor motora... ses olarak 4 silindir gibi tiz bir ses çıkaramasa da yine de tatlı ve hoş bir sesi var, kesinlikle dandik ve uyduruk değil. ben henüz takamadım ama performans eksozuyla daha da tatmin edici olur sanırım. taksit işine girersen vade farkı ya da faiz ödemeyi göze alabilmen lazım; şöyle ki bir yıl vadede aşağı yukarı en az yüzde 10-15 faiz oluyor, vade 2 yıl olsa yaklaşık yüzde 20 felan faiz oluyor ve vade daha da arttıkça ödeyeceğin faiz de artıyor. yine sen detaylı araştırmasını yaparsın. 0 takıntın yoksa temiz ve hırpalanmamış yani sana masraf çıkarmayıp gönül rahatlığıyla binebileceğin bir 2. el de bulabilirsen olabilir. ben gt250r aldım, ilk vitesli motorum genelde 250 yi geçiş motoru felan diyolar ama açıkçası pek de düşünmüyom 600 lük felan, hem maddiyat hem de güvenlik açısından. zaten gerektiğinde 150-160 km ye çok kısa sürede çıkabiliyosun bu da trafikte yeterli sanırım. 160-165 den sonra redline görüyor gerek yok. 6. vites koymuş olsalar kaldıracak motor ve 200 görecek ayrıca 6. viteste düşük devir ile daha az yakıt tüketimi de sağlanabilirdi belki ama niye koymamışlar 6. vitesi bilemiyorum, vardır herhalde bir bildikleri...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
12 Aralık 2011, 02:55
#19032
Felon adlı üyeden alıntı
virajlardan daha çok keyif almaya başladım, artık virajlar hiç bitmesin ister oldum
iyi bi çift lastik alıp sürekli virajlı rotalar seçmek lazım
hem yüksek süratlerde olmuyosun hem çok yakmamış oluyor.cebede sağlığada faydalı virajlar
Görkemdeki lastiklerden al ondan sonra sen düz yolda bile yata yata gidersin
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
-
12 Aralık 2011, 04:03
#19033
-
12 Aralık 2011, 11:02
#19034
alper150zc adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar bende 2011 model hyosungla aranıza katılmış bulunmaktayım sıkışın biraz yer açın lütfen :D:D
alper bizde tam kalkıyoduk yaw
mavibuz adlı üyeden alıntı
Görkemdeki lastiklerden al ondan sonra sen düz yolda bile yata yata gidersin
saolasın hocam düşünüyorum aslında güzel bi çift lastik ama en iyisi sıfır almak oda çok para işte kıyamıyorum
osman_22 adlı üyeden alıntı
bu kız hiç yakışmamış motora indir hemen
fotoğraf işi için ayrı bi okul bitirmek gerekiyor.fotoğraf çekmek ayrı bi sanat çektikten sonra ps da işlemek bambaşka bi sanat.Çok zor bi iş anlatırken bile yoruldum
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
12 Aralık 2011, 11:37
#19035
bu yol nerede arkadaslar ? bu tarz virajlı yollardan 2 gun onceye kadar haz etmezdım
kocaelıdekı eskı ıstanbul yoluna gırene kadar
hergun oralarda gezıp dolasıyorum vırajlarda eglenıyorum
kocaelı tarafına ısınız duserse beklerım eskı yolu kullanarak gıderız ıstanbula
-
12 Aralık 2011, 12:37
#19036
brooklynnn adlı üyeden alıntı
bu yol nerede arkadaslar ? bu tarz virajlı yollardan 2 gun onceye kadar haz etmezdım
kocaelıdekı eskı ıstanbul yoluna gırene kadar
hergun oralarda gezıp dolasıyorum vırajlarda eglenıyorum
kocaelı tarafına ısınız duserse beklerım eskı yolu kullanarak gıderız ıstanbula
benim mesajımdaki videodan bahsediyosan istanbul belgrat ormanları yakınında.
Bu arada istanbulda başka böyle asfaltı iyi virajları olan yollar bilen varsa paylaşalım beyler
Çatalca taraflarında yollar kötü ama illaki yeni yapılmış virajlı bi köy yolu vardır elbet?
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
12 Aralık 2011, 12:52
#19037
Evet senin videodakinden bahsediyorum @Felon
Kocaeli Umuttepe'den sonra başlayan eski istanbul yolunun asfaltı iyi bence
dün oradaydım 40-50 km yaptım asfalttan kaynaklı problem yok
sadece traktörler bazı bölümlerde çamur atmış yola o kadar
yoldan devam edince tuzlaya çıkıyormuş heralde da gitmek nasip olmadı
Belgrad taraflarını hiç bilmem ama inşallah bir gün gitmek nasip olur biraz uzak geldi bana buradan
anadolu tarafı Kocaeli'ye yakın yerler tercihimdir arkadaşlar bildiğiniz varsa
Bu tarafta olanlar için ek bilgi
-
12 Aralık 2011, 14:15
#19038
Felon adlı üyeden alıntı
virajlardan daha çok keyif almaya başladım, artık virajlar hiç bitmesin ister oldum
iyi bi çift lastik alıp sürekli virajlı rotalar seçmek lazım
hem yüksek süratlerde olmuyosun hem çok yakmamış oluyor.cebede sağlığada faydalı virajlar
felon kardeş yollar süper ama videou çeken motor ve öndekilerin biraz ileri sürüş derslerini okuyup viraj tekniklerini öğrenseler daha iyi zevkli bir durum olur sanıyorum bazen karşı sol şerite çıktığınız oluyor ki bu durum gerçekten tehlikeli ileri sürüş derslerinde ileri sürüş sağlamak için genelde virajları geniş açılı alınması öğretilir size bir makale paylaşacağım umarım faydalı olur
makale sahibi
Uğur Ertekin
RoSPA Examiner
ART RoSPA Advanced Instructor
IAM Senior Observer
IAM Certified Advanced Trainer
ADAC - DVR Eğitmen Eğitmeni
M.E.B. Sertifikalı Sürüş Eğitmeni
Güvenli Viraj Çizgileri
Birçoğumuz, ileri sürüş eğitimi almamışlar dahil, biliyoruz ki, görüşü arttırmak adına, sol viraj için kendi şeridimizin mümkün olan en sağına, sağ viraj için ise soluna yanaşarak girmeliyiz.. Okunduğunda yapılması çok basitmiş gibi gözükse de, aslında o kadar kolay olmadığını da biliyoruz..
Bir sol viraj düşünün..tamamıyla doğru çizgiyi kullanarak bu virajı almanın anahtarı, mümkün olduğunca en erken şekilde o virajı değerlendirmenizdir.Virajı görür görmez, doğru çizgisine erkenden geçmeniz gerekmektedir...
Birçok kişi bu noktada hata yapıyor. Eğer hala virajın girişinde veya girişine doğru pozisyon alıp çizgiye geçiyorsanız, çoktan yanlışsınız.
Motorunuzu, öncesinden, erkenden, becerebildiğiniz kadar hassasiyetle doğru çizgiye oturtun ve devamında artık viraja bakmaya odaklanın.
Eğitime katılanların genelde, beni seyrettikten sonra, çizgiyle ilgili söyledikleri tek şey; ‘’ben motoru sizin kadar sağa hayatta yanaştıramam’’ oluyor. Birçok konuda olduğu gibi, bir şeylerin yerli yerine, tam tamına oturması, o konuda yapılan pratiklere ve zamana bakar. Yanaşma konusunda kendinizi rahatsız hissetmenizin sebebi bellidir; ‘’motoru kenara kaçırma (mıcır vs..) korkusu’’. Doğru şekilde yaptığınızda size söz veriyorum öyle bir şey olmayacak!! Öncelikle kafanızdan bu korkuyu atın.
Çalışma şekli (Sol Viraj); İlk olarak bu yanaşmayı viraja gelmeden önce düzlüğünde yapıp bitirmelisiniz..İlerde virajı görür görmez erkenden, kendinizi rahat hissettiğiz şekilde mümkün olduğunca sağa yanaşın. Doğru şekilde yanaştıktan sonra artık motorun gitmesini istediğiniz yöne bakışınızı atmalısınız..Motor her zaman gözlerinizi izler; Viraj çıkışına bakın ve çıkışı gördükten sonra yeni pozisyona geçin. Hemen 2 viraj yaparak bu hassasiyetin tam olarak oturmasını tabi ki beklemeyin. Sağa yanaşmalarda rahat, çizgilerde akıcı, smooth, olabilmek adına kendinize biraz zaman tanıyın. İnanın yapacaksınız.
Sağa yanaşmada hassas hale geldiğinizde, görüşe göre çizginin devamını belirlediğinizi, (sürüşünüzü her koşulda, her zaman görüşe göre yapmanız gerekiyor) unutmayın. Bütün viraj boyunca (çıkışından sonrası da dahil) sağda kalarak yapılan çizgi zaten son derece yanlıştır. Görüşü ve çıkışı yakalamanıza rağmen sağda kalmaya devam etmek hatadır.
Virajlar birbirlerine bir çizgiden diğerine akarak bağlanmalıdır. Yumuşak hatlardaki doğru çizgilerle bu sağlanır. Bunu ancak, viraj çıkışında, görüşü yakalar yakalamaz yaptığınız geçişlerle başarabilirsiniz. Görüşü yakalamadan viraj içinde yaptığınız geçiş (erken kapatma) yanlıştır.
Sağ virajlar’dan önce şeridimizin solunda kalmak (yolun ortası) çok daha kolay gelir. Kendinizi sağdaki gibi güvensiz hissetmezsiniz. Fakat bunu yaparken şeridinizin dışına taşmamaya (karşı şeride geçmemeye) özen gösterin. Nasıl alışırsanız öyle gider…ki güvenlisi budur.
Viraj çizgilerinin esnek olması gerekmektedir. Değişkendir de. Çizginizi ve hızınızı gördüklerinize göre ayarlayın. Sağda, yolun içine girmiş mıcır varsa, su birikintisi varsa vs..içine girmeyin..temiz alandaki mümkün olan en sağı kullanın. Sola yanaştığınızda da varsa karşıdan gelen araçlara yakın geçmeyin. Pozisyon alırken, teorik olarak da en güvenli olduğunuz yer, gerçekten güvenli olduğunuz yerdir. Güvenli ve yol tutuşunun en iyi olduğu yerlerdeki mümkün olan en sağı ve solu, görüşünüzü maksimum arttırmak adına kullanın.
Tam doğru çizgi, aynı zamanda dönüş çapınızın da büyük olmasını, dolayısıyla daha da güvenli virajı almanızı sağlar.
Çalışırken normal süratinizi düşürüp, hatasız yapmaya çalışıp, devamında tekrar üzerine sürat eklemeniz işin doğrusudur.
Unutmayın!! Ne kadar çok pratik yaparsanız o kadar daha iyi olursunuz.
Sevgilerimle
Yazan :
Uğur ERTEKİN
Virajları Değerlendirme
Her zaman deriz ki; Virajın içindeyken fren kullanmaktan kaçınınız..Neden? Çünkü basitce;Virajda tümüyle yönlenmeye verilmiş olan, lastik yanaklarındaki tutuşun bir kısmını da frenleme için çalmış olursunuz...ki bu durumda da azalmış (birazı frenlemeye gitmiş olan) eksik yönlenme tutuşu sebebiyle, lastiklerinizde ‘’kayma’’ oluşma ihtimaline sebebiyet verebilirsiniz...
Eğer iyi bir sürücü iseniz, sürüşleriniz hiçbir zaman kötü ihtimalleri yaşama riskini dahi içermemelidir.
Düşününüz ve kendinizi gerçekçi bir şekilde eleştiriniz…Son zamanlarda, basitce sadece düşündüğünüzden ve beklediğinizden daha sert olduğu için, kaç defa kendinizi bir virajın içindeyken, ortasındayken fren yapar konumda buldunuz?...1...2...3…4…daha fazla?? O zaman ciddi bir sorununuz var ve devamlı şans torbanız dan kullanıyorsunuz.
Bu konudaki sorununuz Virajları Değerlendirme ile ilgili…Eğer bu konuda yanlışlar yapmaya devam ederseniz, sonuçları potansiyel olarak maalesef çok ciddi olabilir. Bunu ben değil, kaza istatistikleri söylüyor (özellikle kırsal yolarda)...
Bir viraja girmeden evvel, değerlendirmek adına (daha düzlüğünde o’na yaklaşırken) bizlere yardımcı olabilecek, virajın çevresinden hatta etrafından alabileceğimiz bir sürü ipuçları vardır.
Örneğin;
Yol Tabelaları ve İşaretlemeler; Maalesef yol eğitimlerine katılan sürücülerde gördüğüm en belirgin eksikliklerin başında, Yol Tabelalarını ve İşaretlemelerini takip etmeme ve okumama var. Öyle ki; Katılımcıların ezici bir çoğunluğu, nerdeyse, tabelaların ve işaretlemelerin farkında bile değil… Halbuki Karayolları Tabelaları ve İşaretlemeler, virajları değerlendirmede de kullanabileceğiniz en belirgin bilgi ve ipuçlarını verir..Yeter ki düşünerek bakın...
Ayrıca; Virajların etrafındaki ağaçların, çalıların, elektik direklerinin, hatta varsa binaların, diziliş hatları da virajın yapısı ve sertliğiyle ilgili birçok bilgi ve ipucu verir..
Mesela yol üzerindeki lastik kayma izleri, geçmiş hataların emareleri, bildirimleridir.
Sizden önce, görüş alanınız içindeki, ilerideki viraja giriyor olan herhangi bir aracın hızı ve pozisyonu, girişte fren lambasının yanıyor veya yanmıyor olması, çok değerli bilgiler iletir size..(Örneğin; fren lambası yanık giriyorsa, o viraj sert olabilir ya da ortasında bir tehlike olma ihtimali vardır..)
Virajları değerlendirmede özellikle faydalı olan diğer bir metot (en önemlisi) ‘’Limit Noktası Takibi / Analizi’’ dir..
Limit Noktası, önünüzdeki viraja bakarken (düzlüğündeyken) görebildiğiniz en son noktadır (Önünüzdeki yolun, görebildiğiniz en sonundaki, sağ ve sol tarafının birleştiği nokta..).
Bu tekniği kullanmak için; öncelikle o noktaya varmadan, ulaşmadan durabileceğinizden emin olun..sonra basitçe kendi kendinize sorun; Sizden uzaklaşıyor mu? Eğer uzaklaşıyorsa daha da ilerisini (virajın dönerek ilerlemesi) bir yandan görebiliyor musunuz?..Eğer öyle ise giriş hızınız uygundur (içeride fren yapmak durumunda veya zorunda kalmazsınız..).
Diğer yandan, eğer Limit Noktası size doğru yaklaşıyorsa, sizle beraber hareket edip, bir yandan da virajın devamını görmenize olanak sağlayıncaya kadar hızınızı düşürmek, azaltmak zorundasınız.
Bu analizi ve ayarlamayı, daha viraja girmeden, düzlüğünde viraja yaklaşırken yapıp, bitirmek zorundasınız.
"Limit Noktası Analizi" görüşün ciddi anlamda kapalı olduğu yollarda, virajları değerlendirmekle ilgili, size son derece güvenilir bir çözüm sunar.
Bu tekniğin oturması biraz pratik ve zaman gerektirir..Ama becerip doğru şekilde uygulamaya başladığınızda, var olan görüşünüze göre doğru hızlarda olmanızı ve viraj içinde (öncesinden görmediğiniz kısmında) bir tehlike ile karşılaşırsanız, güvenle durabileceğiniz sürati sağlar.
Sevgilerimle
Yazan :
Uğur ERTEKİN
Virajda Fren Kullanımı
Bazı hayati teknik bilgileri tekrardan hatırlamakta fayda var. Virajda fren kullanımını hatırlayalım. Bir Numaralı Kural. Virajda fren YAPILMAZ! Bu bir hatadır!
Öncelikle şunu bilelim. NORMAL ŞARTLARDA; Eğer,
pozisyonunuz doğru,
süratiniz doğru,
bakışınız doğru,
öngörünüz doğru ise,,
viraja girmeden evvel doğru hazırlığı çoktan yapmış ve
doğru tekniği uyguluyorsanız,
kesinlikle viraj içinde fren yapmanızı gerektirecek bir duruma düşmezsiniz zaten.
Ama yine de gerekirse, sadece ve sadece GEREKLİ DURUMLARDA, yani keskin ve kapalı bir viraja girdiğinizde, motor yatık konumda iken ve aniden önünüze bir şey çıktığında; (önemli not; tam frenleme, sadece ve sadece motor dik konumdayken yapılmalıdır)
A) Eğer durmanız gerekiyorsa;
Debriyajı çek
Bütün yapılacak işlemler boyunca debriyaj çekili olmalıdır, nedeni ise: motor kompresörünün yol açacağı -engine pull- etkisini yok etmek, çünkü bu durumda kompresör motorun tüm stabilitesini bozar.
Ön frene DOKUNMAYA başla
Motorun göstereceği tepki otomatikman dikleşme/doğrulma konumuna geçmesidir. Frene dokunmaya başladığınız andan itibaren, ÖN tekerdeki (biliyoruz ki motoru Ön Fren durdurur) LASTİĞİN TUTUŞUNU arttıracak olan gerekli ağırlık transferini de yapmaya başlamış oldunuz- (her koşuldaki frenleme anında bu ağırlık transferini, yani ön tekerin KİTLENMESİNİ/BLOKE OLMASINI önlemek adına, zaten yapmamız gerektiğini biliyoruz).
Frendeki Basıncı Arttır
Motor dikleştikçe/doğruldukça Ön Frene verdiğin basıncı arttır ve dik konuma geldiğini hissettiğin anda Ön Frene sonuna kadar ASIL.. DUR.. Motoru hemen güvenli (yolun sağında) bir yere çek.
Debriyaj çekili ve Ön frene dokunmaya başladığınız andan itibaren hem motorun dikleşmesini, hem de bu esnada Ön tekere ağırlık transfer aktarımı işini aynı anda yapmış oluyorsunuz.
(Her zaman olduğu gibi) duruncaya kadar BAKIŞINIZ hep ileride olacak, kesinlikle motorun önüne düşmeyecek.
Anlattığım bu 3 madde
Debriyajı çek
Ön frene dokunmaya başla
Ön frene asıl
viraj içinde yapılabilecek en güvenli duruşu sağlar.
Tekrar vurgulamakta fayda var; Bütün bu aşamalarda debriyaj çekili olacak ve arka frenle hiç uğraşmayacaksınız.
Bütünüyle sadece fren kullanımınıza ve bakışınıza yoğunlaşınız (ileri bakış) olacak.
Bu teknik, viraj içinde en kısa sürede güvenli durmanız içindir.
B) Amacınız durmak değil de, viraj içinde önünüze çıkan tehlikeden kaçmak ise;
Debriyajı çek
Bütün aşamalarda debriyaj çekili olacak.
Ön Frene dokunmaya başla
Hem yavaşlayacak hem de otomatikman motor dikleşip doğrulacak.
Freni Bırak
Dik konuma geldiğinde freni bırak (debriyaj hala çekili) ve önündeki engelin ötesindeki kaçış alanına (engelin ilerisindeki duruma göre uygun olan sağ veya sol alan) bakışını kilitle.
Kıvırtmaca / Swerving
Engelin sağına veya soluna (uygun alana) kıvırtmaca/swerving yap (Sert ve sıralı bir şekilde - gideceğin yöne göre - Sağ-Sol veya Sol-Sağ Kontra ver). Debriyaj hala çekili.
Tam Frenleme ile DUR
Pozisyona göre tam frenleme ile DUR veya yoluna DEVAM et veya tekrar virajın konumuna göre motoru kontrayla tekrar yatırıp virajı bitir.
(Belli hallerde, kaçış noktanıza ve virajın konumuna göre, swervingin 2. kontrası bu tekrar yatıp virajı bitirme için zaten yeterlidir.)
Tam durma haricindeki devam hallerinde, debriyajı bırak, gaz ver.
Burada da, BAKIŞINIZ her zaman olduğu gibi, kesinlikle motorun önüne düşmemelidir.
Durma anına kadar veya durmadan devam kararına kadar DEBRİYAJ hep ÇEKİLİ olmalıdır.
Her iki A ve B tekniklerinin anlatımları biraz karışık olsa da, pratik uygulamaları alışınca son derece kolaydır.
Sadece çalışmak ve pratik yapmak gerekmektedir...
Bu arada; viraj içinde aniden çıkan bir engel karşısında, yavaşlayıp SWERVING yapma veya Tam DURUŞ kararını vermek de bir o kadar önemlidir aslında.
Benim kendi tercihim genel olarak SÜRATİM aşırı değilse DURMAK hatta gerekirse yavaşlayabildiğim kadar yavaşlayıp o engele en düşük hızım ile ÇARPMAKTIR.
Çalışırken kendimi motive ettiğim budur. Ama bu benim tercihim. Ben o tür pozisyonlarda (SÜRATİM AŞIRI değil ise) swerving yapmaya kalkmanın hafif çarpmaktan çok daha tehlikeli sonuçlar doğurabileceğini düşünüyorum. Eğer duramayacak ve güvenli bir şekilde yavaşlayamayacak bir konumla karşı karşıya kalırsam, işte o zaman bir şans ve kurtuluş yaratma adına swervingi tercih ederim diye düşünüyor ve kendimi hep o şekilde koşullandırıyorum.
Ama dediğim gibi bu benim tercihimdir.
Madem virajda fren kullanımından bahsediyoruz ARKA Fren kullanımından da bahsedeyim;
Arka fren ile ilgili olarak ÖNCELİKLE; viraj içinde Arka Fren kullanımı İleri Seviye bir Tekniktir.
Yeterli tecrübede değilseniz KESİNLİKLE kullanmayınız.
Yanlış kullanımı en tehlikeli (ölümcül) düşme şekli olan high-siding düşüşüne neden olur. Ama belli bir seviyeye geldikten sonra (motorunuza son derece hakim bir konuma geldiyseniz) çok düşük süratlerde çok hafif dokunuşlar ile tepkisini görmenizi ve anlamanızı tavsiye ederim ki gerekli anlarda hayatınızı kurtarsın.
Niçin kullanılır?
Viraja girdiniz. Viraj düşündüğünüzden ve gördüğünüzden çok daha sert çıktı veya süratinizi doğru ayarlayamadınız ve viraja olması gerekenden (sizin alabileceğiniz) çok daha süratli girmiş bulundunuz. Bu konumda doğal olarak viraj içindeyken şeridinizde kalamaz ve karşı şeride doğru ister istemez açılırsınız. İşte bu noktada doğru teknik ve doğru Arka Fren kullanımı ile, yatık haldeyken, motoru hiç doğrultmadan, şeridinizde kalabilir, motorunuzu virajın daha da içine kapatabilirsiniz.
Nasıl kullanılır?
Gene ÖNCELİKLE; Arka Frene Kesinlikle HAFİF ve HASSAS dokunacaksınız. Sert basma kesinlikle yoktur. Unutmayın motor zaten yatık konumdadır.
Gazı hiç KAPATMIYORSUNUZ. Debriyaja, Ön Frene hiç dokunmuyorsunuz. Gaz eliniz sabitken bir yandan hafifçe arka frene dokunmaya başlıyorsunuz. Motorun tepkisi virajın içine doğru kendisini kapaması/çekmesidir. Sizi şeridinizde tutar. Normal,tehlikesiz (dışa açılmayan) bir pozisyona gelince arka freni bırakıp virajı almaya (gerekirse gazı az daha açarak) devam ediyorsunuz. Bütün olay bu.
İşin püf noktası Arka frene dokunmaya başladığınızda gazı kapatmamanız. Yani hem gaz açık olacak hem de frene dokunuyor olacaksınız. Bunun sebebi motorun stabilitesini / şasesinin konumunu bozmamak, gazı kapattığınız andaki tepki olan ön amörtisörün çökmesini/kapanmasını engellemektir. O yüzden hem gaz açık, hem de fren dokunuşuz aynı anda olmalıdır.
Bakışı zaten söylememe gerek yok.. BAKIŞINIZ ileri, viraj çıkışına doğru olmalıdır.
Tekrar vurgulamak istiyorum; Viraj içinde ARKA FREN kullanımı son derece hassas dokunuş gerektirir. Bir İleri Seviye Sürüş tekniğidir. Bu yüzden Yeterli Tecrübeniz yok ise kesinlikle DENEMEYİNİZ.
Sevgilerimle,
Yazan :
Uğur ERTEKİN
umarım herkes sonuna kadar okur ve uygular böylece daha zevkli ve daha güvenli sürüşler yaparız ayrıca virajlar daha zevkli bir hal alır
-
12 Aralık 2011, 14:31
#19039
evet yine başlıyoruz
@seyitster
orada karşı şerite çıkan benim, karşı şerite çıkmamın nedeni keskin olmayan virajda düşük hızda fazla yatırmak fakat devamında tekrar viraj olduğundan bu bana virajın ucuna geniş açıdan bakıp geçeceğim virajın keskinliğini ölçmemde faydasıda oldu ama o kadar yatırmayada gerek yoktu.videodan kesmedim yinede koydum.neyse.viraja ne kadar dış çizgiden girerseniz o kadar hızlı alabilirsiniz..
karşı şerite geçtim viraj yeterince keskin değildi ve hızımda düşüktü onun için tekrar geri girdim ve virajı öyle aldım.
kimse profesyonel değil ama burda viraj dersi vermeden önce neden öyle yapılmıştır acaba diye düşünmek lazım.eleştirmek kolay olanı
Hem motosiklet kullanıp hemde bu kadar korkmanın ecele bi faydası yok bu şekilde kaza yaparsınız.bırakın yol boş olduğunda istediğinizi yapın eğer bunların tehlikeli olduğunu düşünüyosanız motosiklet iki tekerli bi icat olduğundan kendisi tehlikeli zaten.güvenli seyehat için kullanılmaz.forumda motosikletin tehlikesi hakkında yapılan yorumları bir türlü anlamıyorum. sonuçta bu ihtihar denilecek bi hareket yok ortada.he bende sütten çıkmış ak kaşık değilim ama bu videoda inanın hiçbirşey yok yahu doğru düzgün yatmıyoruz diz el değdirdiğimiz bile yok
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
12 Aralık 2011, 14:36
#19040
kardeş benimki bir eleştiri değil sadece doğru olanı gösterme motorsiklette tehlikeli değildir ayrıca onu tehlikeli yapan biziz umarım okursun makaleleri en azından daha iyi daha güzel virajlar alırsınız
diğer arkadaşlar da okur ve bilgi sahibi olur inşallah mesajın uzunluğuna bakıp pas geçenler olacaktır umarım herkes okur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 92 kullanıcı var. (0 üye ve 92 misafir)
Bu Konudaki Etiketler