öncelikle herkese merhabalar, adım samet Sakaryalıyım, foruma yeni katıldım. motorumu da yeni aldım 2 hafta felan oluyor, 2010 model siyah ST Kanuni GT250R. az da olsa mekanik bilgim var ama daha önce vitesli motorum olmadığı için bizim gt250r modellerinde nelere dikkat etmemiz gerekiyor özellikle bakım yağlama vs. ve motorun karakteristiği konusunda? gt250r konusunda bilgili ve tecrübeli olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
ayrıca burdan yazmam ne kadar doğru bilmiyorum ama yine de okuyanların kulağı delik olsun diye değinmek istiyorum, kışa girdiğimiz ve motoru bir süre kullanmayacağım için eğer ihtiyacı olan ve almayı düşünen olursa aşağıdaki parçaları satmayı düşünüyorum:
1 çift orjinal ayna takımı (sol ayna demirinde dururken sola yatmadan dolayı kaynak var ve siyaha boyanmış fakat farkedilip görüntüyü bozmuyor ve sorunsuz vaziyette kullanıyorum şu an, isteyene sadece sol aynayı da satabilirim ama çift olarak satıp honda cbr 600 yukarı doğru katlanan aynalardan almayı düşünüyorum)
sol alt grenaj (yine dururken sola yatmadan dolayı sol alt grenajın büyük hava deliği kısmında küçük bir çatlaktan dolayı işlem ve boya mevcut ama dediğim gibi küçük bir işlem ve görüntüyü bozmuyor ve sabit stabil sorunsuz olarak kullanılıyor şu an)
sol kafa grenajı (aynı şekilde farkedilmeyecek derecede sol kafa grenajının iç kısmında çok çok küçücük bir çatlak varki belli bile olmuyor çok titiz olduğum halde ben zor farkettim)
sağ alt grenaj (benim farkedebildiğim bir kusur ya da işlemi yok, sadece sol alt grenaj satıldığı takdirde renk değişikliğine gitme amacıyla satabilirim yoksa satmayı düşünmüyorum)
1 adet vites pedalı (yine sola yatmadan dolayı parmak ucuyla kuvvet uygulayıp vitesi değiştirdiğimiz uç basağında kırılmadan dolayı o yere orjinalinden ayırt edilmesi zor ve özenli bir şekilde vida kaynaklanmış ve üstü kauçuk lastikle kaplanmış, kesinlikle çalışır sabit stabil sağlam ve sorunsuz kullanılır durumda)
satma sebeplerim; kesinlikle biraz fazla titiz olmam ve ilk motorum olduğu için çok hevesliyim; yaza 0 mış gibi kusursuz olarak çıkmasını istiyorum. bu arada grenajlar tek renk siyah, düşünen olursa ayrıntıları telefondan konuşuruz. resimlerini çekmedim ama aynaların grenajların ve vites pedalının durumu tamamen yukarıda bahsettiğim gibi. yakın olan varsa sakaryaya gelip görebilir ya da gelemeyip almayı düşünen olursa detaylı resimlerini de çekebilirim, forumdan mesaj yoluyla iletişim kurabiliriz. herkese iyi forumlar sağlıklı sürüşler
ARKADAŞLAR ARKA LASTİĞİ NE KADAR GENİŞLETEBİLİRİZ...YANİ KISACASI Bİ 600 LUK MAKINE GİBİ DURMASINI İSTİYORUM KHIZDAN DÜŞMESİ ÇOK DA ÖNEMLİ DEĞİL BENİM İÇİN? CEVAPLARINIZI BEKLIYORUM..
arkadaslar hyosung gt 650 r larin arka catal bizim makinelarden daha mi genis yakindan gorenler var mi ?
peki bu 250 lilerin arka lastiğini 160 yapan var ama 650 leride 170 yapıorlar işte sorum şu ikisininde çatalı aynı değil mi? 170 yapabilirmiyim?
180lastikte takılıyor fakat jant dar olduğundan 150 ebatından kalın kısımlar katlanıyo ve görüntü olarak yine aynı gözüküyor.Jantı değiştirirsen 200de takarsın ama o jant arka çatala sığması lazım.
arka lastiği 150den büyük koyarsanız motorun viraj kabiliyetini düşürürsünüz.Çünkü Jant küçük büyük lastik olunca koyduğunuz lastik dışa doğru bombeli oluyor.
onun yerine orjinal ebatta michelin 2ct lastik almanızı tavsiye ederim 2ct lastikler çizgileri sayesinde nerdeyse 180likmiş gibi bi görüntü sağlıyor
150 ebatındaki michelin 2ct örnek(bence 180le arasında çok bi fark yok tamam 180daha geniş ama buda iyi duruyo.200olmadıktan sonra o lastiğe lastik demem :D ) :
Lastik kalınlığımız iyi bence cılız durmuyor.He 1000RR daki kafam kadar ama olsun
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
çok saol felon kardeşim....ancak 160 lık takmak istesem çok pahalı olmıyacak şekilde ahngi markanın hangi modelini nolusunu takmam gerekıor?
çok saol...yanlız bende şöyle bi sorunda var motorum 600 lük olduğu için sattım yakıt fazla gelmeye başladı şehirde zor oluordu gereksizdi şimdi ise hyo lara heveslendim tipi birraz tuafıma gidior işte nerden düzeltirsem die düşünüorum oyuzden bunları soruyorum neyse anlıyacağın motor arıyorum şu an bana temiz bir hyo lazım satmak isteyen arkadaşımız varsa özel mesaj olarak da atabilir bana...teşekküürler....
dün gece rüyamda tek teker 3-5 km yol gittim resmen dehşetti :D bir ara tek teker giderken siperliğe falan oturdum o derece =))) uyanınca tabi yorganı üstüme çektim geri
Olay shinkolarda değil sürücüdeymiş bugün anladım... tabi shinkolarda 2008 üretim ölü olmayaydı, belki grenajları sürtene kadar yatırabilirdim ama yatırınca kaymayan lastiğin heycanı nerede
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
arkadaşlar merhaba.
bende bu motordan almayı düşünüyorum kısmetse ama bugün nette bi forumda komple egsoz takımının 2000tl ön amortisörlerin 1500 tl olduğu söyleniyordu.
yedek parçaları bu kadar pahalımı bu motorun?
evet aynen öyle kardeşim, eksoz sistemi 2200 tl felan; ön amortisörler ise sadece sol ya da sağ 1500 küsür, komple ön amortisör takımı 3500 e felan geliyor. ilk duyduğumda ben de şaşırmıştım ama sitesine bi baktım ki hakikaten öyleymiş. o yüzden alırsan gözün gibi koruman gerekiyor fazla paran yoksa kawasaki ya da hondanın en uygun alternatifi bu. hatta görünüş sebebiyle hondadan ve kawasakiden daha çok tutuluyor diye biliyorum. düzgün bindiğin ve hırpalamadığın sürece de kolay kolay sıkıntı çıkarmıycak bir motor. en azından kullananlar öyle söylüyor. üreticisinin 10 sene civarı ömür biçtiği ve 2 sene garanti verdiği bir motor sen yine de araştır kendince sonuçta karar senin kararın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:46 ----------
eğer yakıt fazla geliyorsa, michelin ve üreticinin önerdiği gibi 110-150 lastik kullan bence. ama az daha kalın olsun diyorsan 120-160 kullanabilirsin. zaten bazı arkadaşlar da bilgi ve tecrübelerini bu doğrultuda paylaşmışlar. zaten motoru her gören 600 lük mü 1000 lik mi diye soruyor sadece yakından bakanlar ve motordan biraz anlayanlar arka lastiğe bakıp 250 lik felan mı diye soruyor.
ben de 2 hafta önce 2010 model gt250r aldım ve üzerinde 110H 150H michelin pilot activ (H serisi olduğu için SS değil de biraz ST ye kaçıyor) lastikler vardı ve yeni takılmıştı o yüzden hiç masrafa girmedim. ama nasip olur da 2-3 seneye bunlar eskidiği zaman 110/70 ZR 17 (54W) 150/70 ZR 17 (69W) Michelin Pilot Road 2 takmayı düşünüyorum. çoğu kişi lastiğin kalınlığına dikkat etmiyor bence onu kafana takma ki zaten 150 lik lastik de görüntü olarak fena değil ve oldukça tatmin edici. ille de istersen 120/60 ZR 17 (55W) 160/60 ZR 17 (69W) Michelin Pilot Power ya da Power Pure - 2CT takabilirsin ama yakıt, hızlanma, motor performansı ve son süratin vs. olumsuz yönde etkilenir... michelin olur başka marka olur ama bu ölçülerin harici bir lastik kesinlikle düşünme bile derim, yine de tercih senin. hakkında hayırlısı olsun.
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim.
ama bi amortisör 1500 tl çok fazla değilmi? yoksa bu tür motorların genelleme fiyatı o civardamı.
bana ninja 250r ve cbr250 mi cbf mi o yeni çıkan hondalardan al diyende çok oluyor.
onların fiyatıda bu noktadaysa yemişim hondayı, alırım gtr 250 binerim vız vız :D
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)