Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar,
An itibari ile CBF150 mi satmış, bu kışın geçmesini bekleyerek, Şubat-Mart gibi yeni motorumu almayı beklemekteyim.
Tabi tahmin ettiğiniz gibi bu motor GT250R olacak. Sizden istediğim aşağıdaki sorulara sıkılmadan usanmadan yanıt vermeniz
1- İkinci elinde özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
2- Motorun genel yedek parça fiyatları (Buji, hava filtresi, zincir, arka dişli vs.)
3- Motor kaç litre yağ alıyor, yağ eksiltme gibi bir sorunu var mı?
4- Yakıt tüketimi kaç lt?
5- Enjeksiyon veya karbüratör arasında kalsaydınız hangisini tercih ederdiniz?
6- Motorun kronik sorunları var mı? Eğer varsa bunlar neler?
7- Genel manada motorun kalitesini nasıl değerlendirirsiniz?
Cevap veren herkese çok çok teşekkür ederim. Yukarıdaki cevaplarınız motor tercihimde önemli rol oynayacaktır bilginize
1- 2.EL Temiz bir Hyosung Bulması su an cokcok zor inanki güzel kardeşim Cok iyi bildiğin bir motoru baktırıp almalısın...
2-Hava filtresi : 12 Lira, Zincir dişli seti 200 lira, Yağı 30 lira yağ filtresi 4 Lira...
3-Filtre ile beraber 1.8 litre gibi bir yağ alıyordu yanlıs hatırlamıyorsam...
4-100 KM/3.5-5 Litre Aralığı...
5-Ben olsam 2007-2008 Model Hyosung alırdım. Karbüratörlü, Cift renk olanlardan...
6-Yorumsuz
7-Fiyatına göre iyidir diyelim. fakat parçaları pek de sağlam diyemeyiz. şasesi cok basit bir profil, kaza yapmamaya bakacaksın
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
ben cakalaz a katılıyorum.ama karbiratörlü enjeksiyonludan daha iyi diyemeyiz. ancak benim başıma gelen fabrikasyon bir defoydu sanırım enjeksiyon problemini zamanında anlayamadığız için (edremit /balıkesir st kanuni servisi sayesinde...) elektirik aksamı için 1000tl masraf yaptım. bu mükemmel ustamızın çok bilmişliği,yılların ustası olduğu için (hayatında hiç enjeksiyonlu motor görmediği için )oluşan bir problemdi. benden sonraki sahibi 10tl harcıyarak basit enjeksiyon sorununu çözdü . her enjeksiyonlu st kanuni problemli demek yanlış olur... karbiratörün bakımı ayarı gibi durumları daha kolay. bir çok tamirci kolayca yapar. bu yüzden rağbet görüyor. st kanuni olmayanlardada kronik sorun olarak grank kolunu yamultma sorunu var bildiğim kadarıyla. motoru düşük viteslerde çok zorladığımız zamanlarda oluşan bi durum. bunun dışında bildiğim bi kusurları yok.
bence diğer emsallerine deli para vermektense hyosung u tercih ederim. hiç olmazsa ducati gibi tipi var iri heybetli kullanımıda zevkli. ayrıca ben gibi göbekli olan arkadaşlar için avantaj uzun yolda depoya yaslanıp gitmek eğlenceli oluyor
1- Özellikle sahibine dikkat edeceksin. Tipinden motoru nasıl kullandığını anlamaya çalış. Ama bence özellikle kendi bildiğin seni keklemeyecek
bir Hyosung ustasına göstermelisin. Aşağıda yazdığım Sorun olabilecek parçaların sağlamlığını kontrol et. Değişip değişmediğini sor.
Değişmesi daha iyidir bir sonraki bozulma zamanına daha çok km ve kullanım tarzı etki eder süreyi uzatır.
2- Yedek parçaların ucuzları, orjinalleri, markalı pahalı ürünleri hepsi mevcut. Parana göre kalitede parça takabilirsin motora.
Bir fren balatasını mondialin 5TL lik olanını da alabilirsin EBC den 50tl lik olanını da.
Yağ filitresini 4TL ye de alabilirsin, KN den 20TL ye de
Bujileri standart 8tl ye de alabilirsin, NGK iridyum 30tl ye de. (İridyum bujinin hiçbir farkını göremedim bir daha almayı düşünmüyorum)
3- Yağ eksiltme sorunu kornik olarak yok. İkinci elde bir motor yağ eksiltiyorsa motor ölmeye yaklaşmış demektir.
Kullanım kılavuzunda mevcut olmakla birlikte;
* Yağ değişiminde Filitre değişiyorsa 1,5LT. Filitre değişmiyorsa 1,45lt yağ alır.
* Kullanman gerekn yağ 10-40 yarı sentetik yağdır.
* 1LT si 12TL den 33TL ye kadar değişen yağ markaları var isteğine göre kullanabilirsin.
* Bakımlar kılavuzda 4000KM de gözükse de motorunun daha iyi durumda kalması için Şahsi düşüncem 3000-3500KM
öneriyorum.
4- Forumdan takip ettiğim kadarı ile Yakıt tüketimi karbüratör ve enjeksiyonlu arasında aynı kişi kullansa 100KM de fazladan 0.6- 0.8lt oynuyor gibi görünüyor. Enjeksiyonlu daha az yakar fakat ben modifiye edicem motoru 35 -38 beygire kadar çıkartıcam gibi fantazi yapmak istiyorsan karbüratörlü al. Enjeksiyonluda neredeyse hiçbir modifikasyon yapılamıyor.
Egsozu değiştiricem diyorsan 100km de +0,5-0,8lt yi gözden çıkar.
5- ilk motorum 2011enjeksiyolu var. Fakat 4 te saydıklarım sebebi ile 2008 karbüratörlü tercih ederdim. Bu motor 38 beygir olsa ömür boyu kullanabilirdim herhalde.
6- Kronik sorun krank değil bunu net bişekilde söyleyebilirim 10.000 de 1 deli motoru motor gibi kullanmayıp becerebiliyor bence onlarınki kabiliyet.
Asıl kronik sorun
* arka amortisör cortlaması
(ilgilenenlere dün bir motorcu ile konuşuyordum 600F amortisörünü amotisör üzerindeki alt bağlantıyı biraz kesip bir kaynak ile bizim motora uyduruyorlar)
* arka fren merkezinin bozulması (çok seyrek de görülüyor olsa, oluyor.Kronik sayılabilir)
* Ön amortisör keçesinin patlaması. Aşırı bozuk yollar da çok kullanıyorsan zamanla(25-30 bin km kullanımdan sonra) başına gelebilir.
Keçe 15-20tl gibi bişey
* Shinko lastikler kronik bir sorundur kayıp düşersen ve buna bağlı grenaj kırılması /çizilmesi olursa şaşırma
* 2007 ve öncesinde statör sorunu.Sonraki modellerde düzeltildi.
Bu saydıklarım başına gelirse normal kaşılayabilirsin. Zaten kullanım ve motoru zorlama ile beraber oluşabilcek sorunlardır.
Bunun dışındakibir sorun başına gelirse şaşır.
7- Motorun benim gözümdeki puanı 7/10 dur.
Fiyat/ Performans değerlendirilmesinde ise 9/10
Parçalarının bazılarında ucuza kaçılmış fakat ortaya çıkan ürün güzel. Ucuza kaçılan parçaların değiştirilmesi pahalı değil.İyi markaların bu motora uygun ürünleri var. Alıp değiştirebilirsin hiç sorun değil.
Bu motorda bir de kemikli vites geçişleri vardır. Bazen pamuk gibi geçse de bazen çok sert olabiliyor geçişler. Bu sorun değil de kullanırken alışman gereken bir durum.
---------- Post added at 08:46 ---------- Previous post was at 08:18 ----------
Bayramda gezi var millet gelen var mı ?
http://www.motosiklet.net/forum/etki...zi-mangal.html
Teşekkür ederim.
Kendi gözümde hayatında ilk defa motosikleti 28 yaşında 2011 Nisan ayında ehliyet sınavında kullanmış ve 2011 GT250R gibi yeni başlayanlar için zor bir motosiklet kullanıp sadece 8600km yol tecrübesi olan biri olarak fakat bol bol yabancı forumlar dahil araştırma yaparak birşeyler öğrenebilmiş çaylak biriyim bakmayın yazılarımdan çok tecrübeliymiş gibi görünmeme.
Az zamanda çok işler yaptım sadece o kadar
Cevap veren herkese çok teşekkürler dikkate alacağım, yalnız eklemek isteyen olursa ekleyebilir her zaman, uzun bir süreç var önümde ve bu motoru enine boyuna öğrenmek istiyorum.
öenmli olanda bu zaten zamanla değilde kısa zamanda kendini fazla geliştirmek ve araştırma yapmak bende sizin gibi başlamıştım abi ama benimki biraz kısa sürdü bir tandık ardan çarptı bana 2011 model güme gitti böylece şimdi yeniden motor bakıyorum acaba 250r mı alsam motorla aramda duygusal bir bağ oluşmuştuyoksa cbr 600 rr mı alsam diye benimde çok tecrübem yok ilk motorumdu birde kursta bir kez scooter kullandım buda ilk motora dokunuşumdu diyebilirim
---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:39 ----------
ikinci elde şunlara dikkat edebilirsin elcik ve manetler kolay ve ayaklıklara göre nisbeten ucuz olduğundan onları değiştirirler anlaman zordur kmsi çekilmiş mi orjinal mi ama ayaklıklar dediğim gibi değiştiremedikleri için aşınnma olur buradan tahmini olarak anlayabilirsin ikicisi motor kazalıysa grenajlların bağlantı yerlerinde ezilmeler mutlaka olur bunların düzeltilmesi çok zordur bunada dikkat edersiniz üçüncüsüyse sahibine alırken motoru bir çalıştıralım dersiniz burda dikkat edilecek şey motor tek marşta çalışıyor mu zorlanma var mı ve çalıştıktan sonra motorun rolantisini dinleyin anlamasanız bile zaten bir problem varsa satıcı dökülmeye başlar bu yemi yutar vede motor efendim şu kadar kmde orjinal ve kapak dahi açılmadı diyenlerden uzak durun kapak açılmadıysa bu motorun sadece yağı filtreleri bujisi değişmiştir bunun dışında bir bakım görmemiştir kesin konuşmayayım ama sizde sorun çıkarabilir dördüncüsüyse egsozu çoğu kişi spor egsoz yapıyor orjinal egsozu var mı diye sorun ve mutlaka isteyin yok illaki spor egsozlu kullanıcam derseniz egsozdan sonra enjeksiyon ayarı yapılmış mı bunuda sorun bazıları fiyatı yükseltmek için yapıldı diyebilir nerede yaptırdığını sorun ona göre araştırmasını yaparsınız son olarakta motorsiklet konusunda hiç ekspertiz yaptırmadım ama arabada yaptırmıştım birkaç defa bir hile hurda durumuna karşı hukuki olarak çok fazla yaptırımları var firmalara bu yüzden araçlar resmen tüv muayenesindeki gibi inciğine cinciğine bakılır bunu bir araştırıp %100 emin olmak adına yaptırabilirsiniz inş gönlünuzdeki gibi bir motorsikletiniz olur ve kazasız belasız binersiniz
Aslında sırf kullanan kişilerin tarzı nedeni ile gt250 naked modeli ile gtr250 arasında gidip geldim. Naked modelini daha oturaklı, sakin insanlar kullanıyor; R modelini ise daha hırçın, spor motor düşkünü insanlar kullanıyor. Geçenlerde caddede rast geldim, adamın altında sanki 600-1000cc motor var gibi asılıyor gaza. Umarım adamakıllı kullanılmış temiz bir 250r bulabilirim. Hatta ilk bu forumdan başlayacağım aramaya Motor konusu ise tanıdığım bir usta var ona göstereceğim motoru, 2 sene önce cbf almadan önce beğendiğim bir 250r ı kaş göz yapa yapa geri göndermişti
yahu 2gündür çatalcaya gidip geliyorum motorla lanet olsun böyle soğuga.yavaş gitsem olmuyo hızlı gitsem olmuyo. termmal içlik flan almak lazım
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Thermal iclik sicaktutmaz. Terlemede siviyi vucuttan uzaklastirir.mont almayi dene ise yarar;)
Senf nikli arkadaşın motoru satılmadı ise onu alabilirsin. Daha temizini ben görmedim (mekanik anlamda) Resimleride 927. sayfada var. oradan bakabilirsin. Siyah gri. (ama satıldımı duruyormu bilemem) Fakat çok temiz olsun fiyatıda comet den daha ucuz olsun niyetindeysen hiç bakma derim.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Adam gibi kışlık bir mont alınsa yeterli. Bende şuan Jack Wolfskin rüzgar geçirmez mont var ama yine de üşüyorum rüzgar geçmiyor ama vücudun sıcağını dışarının soğuğu alıyor. Benim de bir mont almam lazım güzel birtane baktım.Kur oynaşmadan önce 520tl fiyatı vardı şimdi ne kadar oldu bilmiyorum =/
Bu ara pek bozuk para yok da alamadım
Arkadaşın evindeyim kazayla onun hesabından yazmışım Ben UNdocab
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Ben de 3 gündür her gün motor kullanıyorum. Bir kaç hafta aradan sonra çok özlemişim.
Arife günü yakın bölgede kullandıydım. Hava da gayet güzeldi sanki.
Bayramın ilk günü boğaza gittim yemek yemeğe. Hani Ortaköy'de toplandığımız yere. Belki bir kaç kişi görürüm yolda diye. Trafik de süper rahattı ilk gün zaten. Hava Arife gününe göre biraz daha sertti. Ama fena sayılmazdı. Çok da zevkli geçti. Nasıl özlemişim motoru anlatamam. Zaten bayağı bir gazladım.
Dün. Yani bayramın ikinci günü öğleden sonra Yeşilköy'e yemeğe ve sonra da Bakırköy'e gittim. Resmen iliklerime kadar dondum. (Ben kibarca söyledim gerisini siz anlayın. ) Üstelik şimdiye kadar çok güvendiğim hiç rüzgar geçirmeyen ve bana soğuğu hissettirmeyen montum ve eldivenlerim olduğu halde. Hatta bir gün evvelsine göre 3 kat giyindiğim halde. Artık sezon hakikaten bitmiş. Zaten bir kaç hafta sonra kalıcı soğuklar başlar. Bahara kadar da sürer.
Eğer denk gelirse çok uzak olmamak şartıyla bir gezi daha yapalım.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)