Evet turuncu benim motor, neden 2007 karburatörlü istiyosunuz, enjeksyon sisteminin oturmadığını falan düşünüyosanız, bence o size öyle denk gelmiş kötü şans, daha önce enjeksyon sistemiyle ilgili sorun yaşıyan kimseye denk gelmedim, bence karburatörlü kötü secim olur benzini fazla yakar, devir kesicisi yok, hem 2006-2007 aletlerde krank sorunu var... ve yaş itibariylede yıpranmış makineler olucak sonucta, 7- 7500 gibi rakamlara 2011 ikinci el alanlar var, bence bu kadar fazla bütce düşünmüyosanız bile 2009 2010 bakın düşük kmli, 3-5 kuruş fazla verirsiniz ama kafanız rahat olur. (tabi bunlar sadece benim düşüncem, siz icinde bulunduğunuz duruma göre daha iyi bi değerlendirme yaparsınız)
Ben benim motoru deneme amaclı aldım cok memnun kaldım, gerci daha sadece 3 bin km yaptım ama olsun. Şimdi bende satıp 2011 ikinci el almayı planlıyorum, hic motor değiştirmeyi düşünmeden tamircilerin eline düşmeden uzun yıllar sürmek icin.
Tamirci olayı cok kötü bu arada ben muayne icin frene bastığımda lambanın yanmasını göstercektim,
adam "biz bu hyosungları sevmiyoruz" dedi
eee dedim
"yok kalıbının motoru değil" dedi
iyi bırak o zaman dedim aldım cıktım bende...
evime 200 300 metre uzaklıklarda 4-5 tane tamirci var ama ben 6 km uzakta bi yere gidiyorum,
hem adama iş yaptırcam para vericem, hemde tribini mi cekcem.. tamirci olayı cidden cok sıkıntı adam akıllı bi yer bulmak şart, hem işini temiz yapıcak hemde hakkından fazlasını istemicek...
enjektörler için düzenli olarak her binde bir enjektör temizleyici kullanın çok faydası oluyor
Bugün 50-60 kilometrelik bir yol yaptım. Lüleburgaz-Alpullu arası. Giderken 120-130 gittim çünkü 1 ay önce burada radara girmiştim. Radar yoktu dönüşte bayağı limitlerde kullandım. Artçı ve çanta ile 150 den aşağı düşmedim yol boyunca. Düz yolda 170 ile 45 saniye kadar bozmadan gittim. Şunu anladım. Bu makinada en verimli dönem motorun ısınmış olduğu zamanlarda oluyor. O yüzden motorunuz sıcak değilken performans sürüşü yapmayın.
170 km ile giderken devir saatim 10.900 'lerdeydi. 160 km/h ile 10,500 devir çeviriyor. 100 km/h ile 6500dd , 120 ile 8000dd çeviriyor.
Makinam Comet , 2005 model ve karbüratörlü. Bu şekilde 150-160+ kullanımda 5,5 litre yakıyor. Egozum açık smokhead egzoz.
Sonuç olarak bu makinanın karbüratörlüsü de alınabilir. Egzozum stok olsa yarım litre az yakarım. Karbüratörlü çok mu yakıyor sorusunun bence kesin bir yanıtı yok. İyi ayarlanmış karbüratör ve ekonomik kullanmasını bilen bir kullanıcı enjeksiyondan daha az yakabilir.
Büyütmeyi düşünenler yine az yaksın diye 650cc tek yada çift silindir makinalara yöneliyorlar ancak 600 lük 4 silindir bir makine ile 650 cc çift silindir bir makine performans kullanımda yakıt en fazla 100 km'de 2-3 litre fark eder. Ben de ER6N yada XT660 MT03 gibi makinalar düşünüyordum ancak onların süratleri belli. Yapacakları 200km/h belki biraz daha fazla. O yüzden 4 silindir'e korkarak çok yakar içer gibi yaklaşmak çok doğru değil diye düşünüyorum.
Honda 1100XX normal kullanımda ki bu 100-120 kilometreler için 4,5 litre civarı yakıyor. Belki daha da düşebilir. Ama bu makina ile 270-280 kulanırsanız 12-13 litre yakacaktır 100km'de ki bu da hakkıdır.
Ateşlemede gecikme, rölantide saçmalama yaşayanlar senkron ayarı yaptırsın. Açık hava filtresi kullananlar hava ayarını tutturmakta zorlanıyorlar.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
olayı son hız olarak düşünmiceksin ER-6N ele alalım youtubede 220km rahat vardığını gösteren videolar cirit atıyor bu alet 2 silindir 72bg ve eminimki 170km hızla giderken senin cometinle yaktığın benzinden fazlasını yakmıcak ayrıca redline da dolaşmıcak olay bu vede o alet 170km ulaştığında sen belki 120-130larda olucaksın belki okdar bile olamıycaksın 1100xx alan adam 120 gezcekse yakıtın tasarufunu tutucaksa anlamı ne o aleti alan adamın benzin derdi olmamalı
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
xt660x'le limitlerde 5.5 litre felan yakıyorum şehiriçi yanlama teker herşey karışık.en son 55TL'ye 250 km gitmiştim.
Son hızı 180 sonuçta tork aleti
Fiyat-Persormans olayı önemlidir bence.
Ben herhangibirşey alırken markasına pek bi önem vermem benim için fiyat persormans önemlidir.
Bu motorlar 170-180km hız yapıyor ama burdan bi izmir yapıyım 170-170 kapar giderim diyosanız bu motorları biraz fazla yormuş oluruz.He gidermi gider,hemde banamısın demez ama sürekli tapa gaz gitmek pek keyifli olmaz.
bence hyosung gt250r ve comet bu cc de bu kategorilerde düşünülecek tek motorlar fakat abileriyle kesinlikle karşılaştırılmamalı.Bi er6n mt03 160-180 km hızları çok daha hakkını verecek birşekilde gider.
Bu arada herkesi buluşmamıza bekleriz
http://www.motosiklet.net/forum/etki...5-11-11-a.html
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
haklısın doğru bendeki kötü şans tı. artık bakacağız yeniye ya nasip diyeceğiz. ustalara gelince ... yorum yok ...
---------- Post added at 17:22 ---------- Previous post was at 17:04 ----------
güzel bir gözlem yapmışsın kardeş. tamamen görüşüne katılıyorum
Ankara'da motoru kış için garaja çekeceğim, baharda uğraşmamak için "adam gibi bir bakım " yaptırmak istiyorum. Bizim motorlardan anladığını sanan değil de gerçekten anlayan,4 4 lük bakım yapabilecek neresi var acaba? Teşekkürler.
ankarada 4.44 motor hyolardan anlıyor diye biliyorum, zaten st kanuni servisiydi sanırım
---------- Post added at 19:51 ---------- Previous post was at 19:34 ----------
devirlerde biraz yanlışın olabilir mi? Sanki 7bin rpm ~ 100km/h diye hatırlıyorum ya da dişlin orjinal mi? Bir de motor sıcakken derken kendi ısısında olmalı yani şehir içinde sıkışık trafikte fazla ısınıyo motor yağın değiştiği(inceldiği) vites geçişlerinden belli oluyo uzun yolda çok sıcak olmuyo hatta uzun yolda 130 140 km ile gittikten sonra molada kartere elimi değdirmiştim yakmadı.
130 km ortalama hızla 4.2 - 4.4lt/100km civarı bi ortalama yakalamıştım orjinal egsoz ile.
Ben de bundan sonra sırf az yaksın diye er6 f-n ya da para biriktirebilirsem f800 gibi makinelere geçmek istiyorum gt250 gibi kullanırsan gt250 kadar yakacak makine bunlar, ama elinin altında da güç olmalı
Dişlim orjinal. Çoğu parçaları değiştirdim. Zincir dişli takımı ön arka lastik ki bunlar ilk aldığımda ön ve arka birer diş büyüktü bende orjinal ölçülerindeki lastiklerden aldım. Bujiler değişti.Benzin ve yağ filtresi hava filtresi değişti. Değişen çok şey var ama bunlar performans ile alakalı olduğundan yazdım. Forumda bir kişi 100km 6000dd demişti bende denedim ama 6500dd de 100 yapıyor. Senkron ayarı yaptırmadıysan yaptır derim. Hem performansın artıyor hemde yakıtın azalıyor. Tabi işini iyi yapan bir usta tarafından yapılırsa bu ayar. Yoksa hem motor çekmez olur hemde fazla yakabilir.
Yazın kalın yağ kullanıyorum. 15-50 Castrol. Ondan herhangi bir vites geçiş sesi duymuyorum. Debriyaj balatalarımı da değiştirdim bu arada.
Benim asıl hedefim 1100XX. Pek çok makina kullandım ama onun gibi güçlü ve yola oturan bir makina hiç kullanmamıştım. Forumda Ö.Z.E.R adlı kullanıcın motoruydu. Modifiyeliydi 175 bg çıkartıyordu ve power commander gibi extra performans ürünleri vardı. Zaten ondan sonra CBF150'mi satıp Comet'e geçtim
GT250 az yakıyor diyebilirim. 5500-6000 devir aralığında 2. karbüratöre geçtiği için özellikle şehir içinde bu devirlere yaklaşmayıp tek karbüratör ile ekonomi yapıyorum
MT01 de çok sevdiğim bir makina ama vergisi oldukça yüksek. Yukarıdaki yorumum beni son sürat düşünen biri gösterdi sanırım ki öyle değil benim son sürat ile çok işim yok çünkü genelde şehir içi yada uzun yolda grup sürüşünü seven biriyim. Çıkıp gazlamak çok keyif vermez bana. Tabi altındaki makinayı da olması gerektiği şekli ile kullanmak lazım.
@achmalen
Teşekkürler.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Katılıyorum sana az yakan ve güçlü dediğin zaman, F800
Bu benzin fiyatlarında 4 silindir hayal
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
arkadaşlar merhaba. ,kuralkanın sitesinden yedek parça sipariş ettim.kaç günde geliyor bir bilgisi olan var mı?yeşilyurt motor dan aldım yedek parçaları
muratcan kardşeim şöyle bir sorum olucak bu motosiklette 2 piston ve herbirine tek karbüratör bağlı bunlar senkron olarak çalışıyor .bu durumda birisi çalışmaz ise bir pistonda çalışmamış olmazmı ? peki ya bir piston çalışmazsa motor stop etmezmi? belli devirden sonra 2. karbüratörü açmakta nedir ? o zaman 4 silindir makinalar düşük devirde tek karbüratör yada tek enjeksiyon çalıştırıyor gazı açınca 4 ümü faiyete geçiyor ?
kim dediyse sana kötü sallamışş.. diğer dediklerin konusunda bir söylemim yok ama bu olay çok yanlışşş
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
Emin olmamakla birlikte tek boğaz var diye biliyorum. Bunlar iki silindir başına püskürtüyor. Zamanlamayı Ateşleme Beyni ayarlıyor ve devir aralığına göre 2. karbüratörü açıyor . Bu şekilde boğazdan daha fazla benzin geliyor ve karışım ona göre oluyor. Karbüratör Vakumlu olduğu için piston çekildiğinde emişi o yapıyor olmalı. İki pistonda çalışıyor. Tek piston çalışmasa ki benim makinam ilk aldığımda senkronsuzdu ve arkadaki piston geç basıyordu. Bu performans düşüklüğüne stop etmeye ve ateşlemedeki düzensizliğe sebep oluyordu.
5500-6000 devir aralığına gelince 2. karbüratörü açıyor. Çünkü bu devir aralığında motorda bir titreşim ve performans düşüklüğü oluyor bu deviri geçince 2. karbüratü açtığı için büyük bir performans artışı oluyor. 4 silindir makinaları pek bilmiyorum ama onlar özellikle VFR800 VTEC olduğu için bellirli bir devirden sonra süpap açıyor. Enjeksiyon sisteminde karışım CDİ ünitesi tarafından elektronik olarak ayarlandığı için sistemi farklı olabilir ama 2. karbüratörü açma olayı yalan değil.
Bunu motorun ivmelenmesinden anlıyorum. Vites değiştirmediğim halde gaza daha iyi tepki veriyor ve ivmelenme artıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------
Karbüratördeki 2. kelebeği açıyor demek daha doğru sanırım. Daha fazla yakıt püskürtülüyor.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
bak şimdi kardeşim bu yanlışı düzeltelim
2. karbüratörü açma yada başka bişey yok çoğu bilgin yanlış durumda tamam birşeyler biliyorsun ama bildiğin şeyler normalde öyle değil...
üstteki fotoğraftan sana kısaca özetliyim ...
bizim motorlarda iki piston iki karbüratör var karbüratörlerin her biri bir pistona bağlı ..
biri çalışırken diğeri kapalı durumda olması imkansız.
ikiside senkron olarak çalışır...
ikiside aslında birbirinden bağımsız fakat gaz kelebekleri ve jigle fonksiyonları eş zamanlı senkron çalışır
buda motorun iki pistonununda eşit aynı güçte çalışmasını sağlar biri diğerinden az yada düşük oranda çalışırsa motorda dengesizliğe ve güç kaybına neden olur..ki böyle bişey yok..
üstteki fotoğrafta pistonların peteklerinin üstünde yani deponun hemen altında karbüratörleri görüyorsun ikiside ayrı yerlere çalıştığı gibi 1 tanesi duramaz.. ;) biri durursa yani bozulursa o karbüratör hangi pistonunsa o piston çalışmaz..
yani bu durumda 2 side çalıştığına göre 2. karbüratörü açma yada kapatma diye bir olay söz konusu değildir..
ikiside ayrı emme boğazına çalıştığından birisi kapanırsa motosiklet stop edecek yada tek piston tok tok tok diye çalışıcaktır..
rolantiyede bırakılırsa durucaktır..
bizim motosikletlerimiz vakum mantığıyla çalışan karbüratörlere sahiptir
her ikisindede ayrı ayrı vakum vardır...
fakat bunlar yine eşit çalışır bunları kontrol eden 1 kelebek vardır 2. kelebek olmadığından 2 kelebeğin açılmasıda söz konusu değildir..
bu duyumlara aldanma 2 karbüratör olsada onlar senkron çalışır..bunu unutma 2. karbüratörü açma kapatma yoktur..
VFR 800 de de dereceli egzantirik vardır... belli devirden sonra VTEC açma diye tabir edilen hondanın motorlarında olan bu sistem vardır Vtec nedir nasıl açar nette araştır.. ekstra subap açma durumuda söz konusu değildir..
saygılar..
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
Evet sanırım bazı şeyleri yanlış biliyormuşum. Teşekkürler @bygrm. Benim arka pistonda zamanlama sorunu vardı o yüzden geç ateşliyordu. Senkron ayarı ile düzeltilmişti.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Bu senkron ayarını ve subab ayarını nerde yaptırıyosunuz, yetkili st kanuni servisindemi ?
Birde bu işlemler icin ne kadar ücret alıyolar ?
Ben Lüleburgazda Kanuni servisine yaptırdım. 35 liraydı sanırım. Cihaza bağlayıp zamanlamaları eşitlemişlerdi.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)