Hacı yok ya bariz yakıyordu motor dişlerin eksilişini. Resmen tek tek takip ettim yolda. Birazdan gidip depoyu fullliycem. İçinde ne kadar kalmış görücez.
Motora yakıt alırken yan ayakta bırakıp alıyorum diklemeyi bikere yaptım ekstra olarak ne kadar aldığına dikkat etmemiştim.
Yan ayaktan dik konuma alınca ne kadar daha yakıt alır bilen var mı?
Dün gece sabah 6 ya kadar oturdum. Korider sitesini kurcalıyordum. Adamlar motor üzerinde müthiş denemeler yapıyorlar ve motorun ideal modifikasyonlarını bulup tek tek yazıyorlar.Motorum hala garantili olduğu için hiçbiryerine dokunamıyorum. Tahminen 2 yıl dolmadan 30.000km yol yaparım ondan sonra motorda müthiş olaylar yapıcam
Ufak bir bilgi. Açık hava filitresi kullanan arkadaşlar genelde sadece filitreye delik açıyorlar ama sonuç olarak araçları çok yakıyor fakat iyi sonuç alamıyorlar.
Sebebi: Bu işlemde 3 olay vardır 3 ü de yapılmazsa iyi sonuç alınmaz.
1 Hava filitresine 3-4 delik açmak
2 Daha iyi çıkış veren bir eksoz kullanmak
3 jetleri değiştirmek
Kimse jetleri değiştirmiyor. Bizim motorun standart jetleri ön 95 arka 92,5. Koriderda bir psikopat motordan en iyi verimi almak için jetleri kademe kademe büyüterek en iyi performansı ölçmüş ve sonuç ön 97,5 arka 95 lik olarak çıkmıştır. Daha fazlasında motor boğuluyor diyor.
Bu 3 işlemi yaparsanız motorda inanılmaz bir performans göreceksiniz. Hem de taktığınız o eksozlar 100km de boşu boşuna 1 lt yakmamış olacak.
İngilizceniz iyiyse mutlaka korider sitesini takip etmenizi öneririm
bak dikkat edersen açık hava filitresi ve tiger, smokehead, ixil gibi egsoz kullanlar için söyledim. Çünkü ses var görüntü yok durumuna geliyor. Madem bunu yaptın benzin harcıyorsun performans da al diye söylüyorum.
Bu dediklerimden sonra yakıt normal yaktığına göre 100km de 1lt gibi artar.
stock jetlerle sadece performans egzos ile 1litre arttığını farzedersek bide bu haldeki motorun jetlerinide açınca yakıt tüketimine mesela extradan 1litre daha eklememiz gerekmiyomu çünkü püskürtülen benzin azken 1litre extradan yakıyo bide jetler değişince 2litre olur ortalama 4litre olan yakıt tüketimi 6ya çıkar buda sakin kullanımda 4silindir 600cc olan bir motosikletin yakıt değerlerine baya yakın mesela 600f
bunu yapmadaki amaç ne olur 250cc 4zamanlı motosiklet kategorisinde yarışırsın yaktığın yakıtın bi önemi yoktur amaç tamamen 250cc motosikletten daha fazla performans alabilmektir yaparsın.onun dışında kimse ömrü boyunca 250cc kullanmaya şartlamaz kendini 600kadar yakacaksa aradaki yakıt farkının parasını biriktirir 2 yıla 600cc motor alırım ama şu olayı yapıp ninja250r tokatlamakta ayrı keyifli olur
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
hayır öyle olmuyor. Aslında diğer işlemleri yapanlarla konuş motorunun son hızlarının düştüğünü hatta çekişinin de düştüğünü göreceksin. Aslında artmasını bekliyorlarken. Hatta bu konuda da geçmişti daha önce. Çünkü motora yeterli benzini vermiyorlar. Makine daha çok benzin çekmeye çalışıp motoru zorluyor. aslında bi miktar daha benzin verilse motor zorlanmıycak devirden düşmeyecek rahat rahat gidecek.
Zaten motorun ön silindirde 95 var bunu arkaya takıcaksın. Sadece 97,5 luk bir jet lazım.Totalde 5 birim fark edecek o kadar. Yurtdışında 5$ -6$ gibi fiyatları var bunların ucuz şeyler.
performans egzos son hızı düşürüyor dediğin gibi
bu jetler nasıl değiştirilir peki forumda resimli anlatım yapmışlarmı yoksa ustayamı açtırmak gerekir,ben pek servis usta sevmemde bazen tiger egzosun sesine özeniyorum ama stock egzosu değiştirip yakıtımı arttırmayı düşünmüyorum şimdilik hatta sabredebilirsem 1yıl kadar böyle kullanayım motora hiç zarar vermeden stock haliyle satar 600cc ye geçerim diyorum çünkü en temizi performans egzos takınca motoru dyno ya çıkartmak ama oda maliyet açısından değmez
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Arkadaşlar bu motorlar için uygun fiyatlı ama Shinko'lardan kaliteli lastik ne önerirsiniz? Ve fiyatları ne civarlarda?
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
jet dediklerin anladığım kadarıyla enjektörler oluyor yani arabada öyle deniyor dediğin doğru hava filtresi ve egsozdan sonra jetler(enjektörler) değişirse o zaman performasnı tam anlamıyla alırsın ve boş yere benzin yakmazsın yoksa sadece egsozla alacağı 2 3 hp yi km bazında artan benzin miktarıyla dezavantaja düşürürsün çünkü egsoza giren sensör varsa motorun beyni çıkışı algılar ve ona göre benzin yakıt karışımını ayarlar aynı giren havayı ölçtüğü gibi tam anlatamadım ama yüz yüze olunca daha iyi açıklarım bir de pompanızın sağlığı acısından biz arabalarda en az çeyrek depo benzin kalırken benzin yada mazot alırız pompa fazla ısımasın ve memleketin yakıtı pis olduğundan dipteki çamur vs pislikleri çekmesin diye bunada dikkat edin son olarakta dyno işini tarafsız yapan bir yerde yapmakta fayda var yani egsoz taktınız hemen adamın dynosu vardır yada komşusu tanıdğıdır sizi oraya gönderiri sorduğunda ama adam işine ne kadar doğru yapıyor bilinmez türkiye burası
Durun! Kıskandım.
Bende ekleyeyim bari foto.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
kırmızı da çok şık bea =)
Di mi?
Bende aynı fikirdeyim. Teşekkürler.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
maşallah diyelim aman! arka fren hala arızalı patlamayayım yine
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Yav beyler bu hafta içi bir yerlere gidelim bari yaa.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
Ok muhtemelen salı günün veya sonrasında gidebiliriz memnuniyetle.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)