Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #15661

    Üyelik
    26 Nisan 2011
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    honda cbf 150 silver 2011
    Alıntı muratcan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herşeyin optimum bir ayarı vardır. Çok hızlı gitsin diye nasıl çok fazla benzin verdiğinizde motor boğulur aynı şey hava içinde geçerli. Motor sadece benzini yakmaz. Optimium bir karışımı ateşler. Arabalardaki diğer turbo sistemleri daha farklı. Motorun bir ateşleme beyini var. O belirli bir karışım ayarına göre tasarlanmış. Bunu şaşırırsa işini yapmaz. Motorun daha rahat hava alması gibi bir şey söz konusu değil. Hava almıyorsa motor çalışmaz zaten. Hepsinin bir ölçüsünün olduğunu unutmayın. Sorun yaşamak istemiyorsanız orjinal filtre ve düzgün bir ayarlama ile kullanımınıza devam edin.
    Macera istiyorsanız bu da size kalmış. Keşke dediğiniz gibi olsa da benzin yerine oksijen tüpü bağlayabilsek motorumuza

    Turbo sistemleri belirli devirlerde çalışır. Ateşleme sistemi ona göredir. Silindir içinde basınçlı hava gönderir. Ateşe üflemek gibi düşünün. Motora'da uygulanan versiyonlar var tabiki.

    Coolizma'ya katılıyorum. Benimde mantığım almadı dediğini. Kendimce açıklamasınıda yaptım.

    standart olan hangi arabaya performans hava filtrsi takarsan tak yakıt artar,motordada aynıdır,yada standart herhangi bi arabaya turbo takarsan en az 2 ye katlar yakıt,örneğn 1.3 cdtı opel corsalarda da turbo var ama aynen senin de dediğin gibi ona göre ateşleme sistemine,silindir piston vs herşeyiyle uyumlu teknik bi donanımla birlikte kullanıldığı için yakıtta tasarruf sağlar..yani o çok bilmiş vatandaş yanlış bilgisiyle insanları yanıltıyo sadecee...)
    ben sınır tanımam ama bütün sınırlar beni tanır........


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #15662
    uğuR1000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    istanbul,İÇERENKÖY
    Motosikleti
    BMW F650 GS-R 1150 GS-R 1200 GSAK1200 LT-R 1200 GS
    ...........................
    UĞUR 4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider

  3. #15663
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    20liraya 4.77 litre benzın alıyoruz

  4. #15664
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    selam arkadaşlar...

    Motor kullanmaya arkadaşımın 250cc hyosung moturu ile başladım. Direksiyon dersiydi sınavıydı derken. Bugün neredeyse 2007 model bir hyosung alıyordum..Motor çok temiz gözüküyordu çok da güzel ve bakımlıydı..bir tek arka amortisörün değişmesi gerekiyordu. Noterden satışı yapıcaktık tam. Vergi dairesinde halletmemiz gereken bir sorun çıktı. Satıcı arkadaş sorunu hallederken biz de motora bakıyoduk. Bir anda arka amortisörün şasiye bağlandığı boru gibi demirin boydan boya kırık olduğunu gördük. Gösterdiğimiz usta da biz de bunu farketmemiştik daha önce, arkadaşla ikimizin içine sinmedi belki kaynak ile hallolucak birşeydi ama keyfimiz kaçtı bir kere. Satıcı da bilmiyodu onun öyle olduğunu sanırım. Keşke bir sorun çıkmasaydı da alabilseydik motoru. Satıcı arkadaş da çok iyi bir insandı.

    Daha önce böyle bir şey ile karşılaşan oldu mu aranızda acaba ?

  5. #15665
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin şu bakımlarda bitmiyor hocam, yinemi
    dostum katalizörü söktürücem,uzun farı değiştiricem 100 wat üstündeki 55 W taktırıcam, ayaklık müşürünü iptal ettiricem birde yağ- yağ filtresi değiştiricem,malum piston segman sıfır taktım 860 km oldu 140 km sonra yağını değiştiricem. iyi bi usta yapsın istiyorum birde arkadaşların bahsetttiği senkron ayarınıda yaptırayım ama ne oldugunu anlamadım tam olarak. yani kısacası A dan Z ye bi baksın usta dinlesin motoru karbüratördü oydu buydu ayarlasın tekrardan saat gibi =) beni tanıyanlar motor konusunda nasıl hassas oldugumu bilir =)
    Karadeniz - Giresun.

  6. #15666
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT

    slm

    arkadaşlar bu bizim hyoyonun sinyal flaşörünü nerden bulabilirim.yada hangi modelin flaşörü bizim motorlara uyar bilgisi olan varsa paylaşıırsa sevinirim mesela ön fren müşürü honda titanın kiyle aynı diye duymuştum.başınıza böyle nir şey geldimi geldiyse nerden bulurum bir firmaya sordum 60 tl dediler gerçekten bu kadar pahalımı bunlar

  7. #15667
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı fearlesboyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu bizim hyoyonun sinyal flaşörünü nerden bulabilirim.yada hangi modelin flaşörü bizim motorlara uyar bilgisi olan varsa paylaşıırsa sevinirim mesela ön fren müşürü honda titanın kiyle aynı diye duymuştum.başınıza böyle nir şey geldimi geldiyse nerden bulurum bir firmaya sordum 60 tl dediler gerçekten bu kadar pahalımı bunlar
    ismail abi (Pckopat) tofaş yada reno flaşörü takmış sorunsuz çalışıyor hemde 5 tl =) benimde sinyaller hızlı yanıp sönüyor bende alıcam sanayiye gittiğimde. bizim flaşör nerde ki tam olarak?
    Karadeniz - Giresun.

  8. #15668
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT

    slm

    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ismail abi (Pckopat) tofaş yada reno flaşörü takmış sorunsuz çalışıyor hemde 5 tl =) benimde sinyaller hızlı yanıp sönüyor bende alıcam sanayiye gittiğimde. bizim flaşör nerde ki tam olarak?
    orta koltugun altında şahininki uayr dediler denedim uymadı evet 3 bacaklı ama uymadı ismaıl usta (Pckopat) buralardaysan yazsana tam olarak hangı model araba yada motorunkı bunlara uyar onu alayım

  9. #15669
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum katalizörü söktürücem,uzun farı değiştiricem 100 wat üstündeki 55 W taktırıcam, ayaklık müşürünü iptal ettiricem birde yağ- yağ filtresi değiştiricem,malum piston segman sıfır taktım 860 km oldu 140 km sonra yağını değiştiricem. iyi bi usta yapsın istiyorum birde arkadaşların bahsetttiği senkron ayarınıda yaptırayım ama ne oldugunu anlamadım tam olarak. yani kısacası A dan Z ye bi baksın usta dinlesin motoru karbüratördü oydu buydu ayarlasın tekrardan saat gibi =) beni tanıyanlar motor konusunda nasıl hassas oldugumu bilir =)
    anladım hocam en iyisi aslında

    Arkadaşlar brezilyalılar bu motorun hastası olmuş.Kasinski olarak satılıyor orda ve adamlar motorları süper yapıyor. 160 arka lastik artık standart olmuş onlarda motoru alan herkes lastikleri değiştirmiş
    birde koruma takozu yapmışlar.biraz görüntüyü bozsada çok faydalı olur aslında anladığım kadarıyla 45dolardan satıyor.Sehpa aparatlarındanda var onlarda 15dolar


    http://www.2nb.com.br/motoracing/Default.aspx#
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  10. #15670

    Üyelik
    06 Kasım 2010
    Şehir
    ist/g.o.paşa
    Motosikleti
    gt250R Siyah
    yabancılar genelde sanırsam galiba koruma takozu her modelde kullanıyor görüntüsünü bozmasını falan çok fazla düşünmüyorlar grenajlı motorları varsa takozda vardır
    İnsanlar söylediklerinizi ya da yaptıklarınızı unutur! Ama onlara neler hissettirdiğinizi asla unutmaz...

  11. #15671
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı chirkinn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yabancılar genelde sanırsam galiba koruma takozu her modelde kullanıyor görüntüsünü bozmasını falan çok fazla düşünmüyorlar grenajlı motorları varsa takozda vardır
    adamlar güzel yapıyo motorları ama sadece yapılması gerekenleri yapıyolar o kadar fazlasına hiç kaçmıyolar nomalde brezilyalılar biraz apaçidir ama motordan anlıyolar
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  12. #15672
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum katalizörü söktürücem,uzun farı değiştiricem 100 wat üstündeki 55 W taktırıcam, ayaklık müşürünü iptal ettiricem birde yağ- yağ filtresi değiştiricem,malum piston segman sıfır taktım 860 km oldu 140 km sonra yağını değiştiricem. iyi bi usta yapsın istiyorum birde arkadaşların bahsetttiği senkron ayarınıda yaptırayım ama ne oldugunu anlamadım tam olarak. yani kısacası A dan Z ye bi baksın usta dinlesin motoru karbüratördü oydu buydu ayarlasın tekrardan saat gibi =) beni tanıyanlar motor konusunda nasıl hassas oldugumu bilir =)

    Bende şu an 100W'lık beyaz ışık kullanıyorum ama uzun süre kullanımda aküyü zayıflatıyor. Çok ışık verdiği de söylenemez. Far içindeki aynayı biraz parlatmam lazım. Yağ filtresi 5-10 liraya var sahibinden'de. GS500'ün filtresi oluyor. 40mm filtre gerekiyor.

    Senkron ayarı motorun karbüratürün hava akışını eş zamanlı yapmaya yarıyor. Benim mesela ön silindir 0,2 arka 0,4'tü ilk başta. Düzensiz çalışıyordu. Arka silindir geç geliyordu. Şimdi ikisinide 0,2'nin biraz üzerinde sabitledik.

    Karbüratörü temizletin. Memelerin içinde tortu birikebiliyor. Basınçlı hava ile temizleyin onları. Karbüratör içindede su ve tortu olabiliyor. O da benzinle yıkanabilir. Kolay bir işlem aslında karbüratör temizlemek. Ama çok faydalı oluyor.

    Yağını 15W50 koymanızı öneririm. Havalar ısınıyor malum.
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  13. #15673
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı muratcan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende şu an 100W'lık beyaz ışık kullanıyorum ama uzun süre kullanımda aküyü zayıflatıyor. Çok ışık verdiği de söylenemez. Far içindeki aynayı biraz parlatmam lazım. Yağ filtresi 5-10 liraya var sahibinden'de. GS500'ün filtresi oluyor. 40mm filtre gerekiyor.

    Senkron ayarı motorun karbüratürün hava akışını eş zamanlı yapmaya yarıyor. Benim mesela ön silindir 0,2 arka 0,4'tü ilk başta. Düzensiz çalışıyordu. Arka silindir geç geliyordu. Şimdi ikisinide 0,2'nin biraz üzerinde sabitledik.

    Karbüratörü temizletin. Memelerin içinde tortu birikebiliyor. Basınçlı hava ile temizleyin onları. Karbüratör içindede su ve tortu olabiliyor. O da benzinle yıkanabilir. Kolay bir işlem aslında karbüratör temizlemek. Ama çok faydalı oluyor.

    Yağını 15W50 koymanızı öneririm. Havalar ısınıyor malum.

    suzuki an125 ve tvs apache nin de yağ filtresi uyuyor fakat 1 lirayada var 5 lirayada, 1 liralıkların parçalandıgını duydum. senkron da yapılmadı onuda yaptırayım bari. peki iyi usta nerde var? bu motordan anlayan? ama kawasakiden yamahadan değil hyosungtan anlayan usta nerde var? işinin ehli =)

    gidip her bişeyine baktırayım =)



    bu arada bence sende sök o 100w ampülü tesisata zarar verme ihtimali varmış sonra çok ugraşırsın beyindi vs di ben ilk fırsat değiştiricem.
    Karadeniz - Giresun.

  14. #15674
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    İlk fırsatta değiştireceğim. İyi bir ampül bakıyorum ama 40-50 liralık ampüllerinde çok faydalı olmadığını duydum. Osram nightbreaker iyi aydınlatıyor ama çabuk kesiyormuş.

    Hyosung'tan anlayan usta tabiri ne kadar doğru olur tartışılır. İşinin ehli olan bir ustaya götürmek yeterlidir. Her daim motorunuzun başında olmaya özen gösterin. Zaten klasik bir makina. Orasından burasından müşürler, son teknoloji bileşenler çıkmıyor Bunu iyi anlamda söylüyorum. Hatta biraz merağı olan kişiler bile uğraşa uğraşa bu makinayı çözebilir. Ben düşünüyorum yavaştan şöyle bir takım dizmeyi. En ufak bir şeyde ustaya gitmek sıkıcı. En azından kendi yağımızı değiştirmek, zincirimizi germek, buji değiştirmek bunlar yapılabilecek şeyler. Ben yağ filtresini 15 liraya almıştım. 5 liraya aynısını buldum. Birebir aynısıydı.

    İnternetten alacaksanız özellikle sahibinden.com'dan ya kapıda ödeme yada get ile alışveriş yapmaya özen gösterin. Her türlü parça var sonuçta. Her parçanın orjinal olması da gerekmiyor bana göre. İşini yapsın sorun çıkarmasın yeter.
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  15. #15675

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı muratcan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzin yerine oksijen tüpü bağlayabilsek motorumuza


    Turbo sistemleri belirli devirlerde çalışır. Ateşleme sistemi ona göredir. Silindir içinde basınçlı hava gönderir. Ateşe üflemek gibi düşünün. Motora'da uygulanan versiyonlar var tabiki.

    Coolrizma'ya katılıyorum. Benimde mantığım almadı dediğini. Kendimce açıklamasınıda yaptım.
    nos tüplerinin içinde bulunan karışım , sıkıştırıldığında sıvı halde saklanabildiği için daha fazla miktarda taşınabilen ve soğutma özelliği olduğu için silindir içindeki hava yoğunluğunu artırarak daha fazla oksijen molekülü sığdırarak performans artısı saglayan bi karısımdır.. demekki oksijen tüpü zaten bağlanıyormus.

    2. si kendi yazdıklarınızla çelişmişsiniz. hem belli miktardan fazla hava gonderilemeyeceğini söylemişsiniz ,sonrada turbo sisteminin silindire basınclı hava gonderdıgını ... evet sılındıre basıncı hava gonderır .. ama aynı sekılde basınclı benzin gonderılmesı soz konusu deıldır. benzin sistemi aynıdır. ne kadar cok oksijen molekülü = okadar güçlü yanma ve performans . belli devirlerde calısır demişsiniz . belli devirlerde deil belli bir devirden sonra calısır cunku ancak o devirlerden sonra etkili şekilde hava gönderebilir...

  16. #15676
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Ben belirli bir miktardan fazla hava gönderilemeyeceğini söylemedim. Herşeyin optimum bir değerde olması gerektiğini söyledim. Oksijen tüpünüde sizin "Ne kadar fazla hava o kadar az yakıt" düşüncenize bir nükte olarak söyledim.

    Belirli devirlerde çalışır ile belirli devirden sonra çalışır arasında bir fark yok. Demek istediğim anlaşılmıştır. Siz beni yanıltmaya çalışmayı bırakın. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın.

    Açık hava filtresinin sorunlara yol açabileceğini, en iyi ihtimal ile ayarının tutmayacağını daha bu konu ilk başladığında söyledim. Sonra dediğim çıktı. Daha neyi tartışıyoruz bilmiyorum. Maksat tartışma ortamı yaratmak mı yoksa işimize yarabilecek pratik bilgiler kazanmak mı ?
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  17. #15677

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı muratcan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben belirli bir miktardan fazla hava gönderilemeyeceğini söylemedim. Herşeyin optimum bir değerde olması gerektiğini söyledim. Oksijen tüpünüde sizin "Ne kadar fazla hava o kadar az yakıt" düşüncenize bir nükte olarak söyledim.

    Belirli devirlerde çalışır ile belirli devirden sonra çalışır arasında bir fark yok. Demek istediğim anlaşılmıştır. Siz beni yanıltmaya çalışmayı bırakın. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın.

    Açık hava filtresinin sorunlara yol açabileceğini, en iyi ihtimal ile ayarının tutmayacağını daha bu konu ilk başladığında söyledim. Sonra dediğim çıktı. Daha neyi tartışıyoruz bilmiyorum. Maksat tartışma ortamı yaratmak mı yoksa işimize yarabilecek pratik bilgiler kazanmak mı ?

    az yakıt fazla hava demedım , aynı miktarda yakıt ve daha fazla oksijen mölekülü = daha güçlü yanma ve performans dedim . bunun aksini kanıtlayanın elini öperim acık hava filitresi takınca tabiki hava ayarlarının tekrar yapılması gerekecekti . kimin bilgi fikir sahibi olmadığını . konu hakkında birazcık bilgisi olan kişiler cok iyi anlayacaktır tartışma yaratma gibi bi niyetım yok , alakasız dayanaksız sadece kendı dusuncelerinize dayanarak benim yazdıklarımı yalanlamaya calısır tavrınızla bu ortamı siz yaratmaya çalışıosunuz ama tekrar söylüyorum elinizin altında internet var 2 satır bişey okuyun konu hakkında ondan sonra yorum yapın

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:43 ----------

    neyse bu konuyu burda bitirelim kardeş uzatmanın anlamı yok .


    . hyosung kullanmaya yeni başlamış biri olarak , bana zincir akü ve lastik tavsiyesinde bulunurmusunz .tercihim iş görecek uygun fiyatlı ürünlerdir . yani cok abartılı fiyatlar olmamalı . şimdiden herkese teşekkürler

  18. #15678
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Optimum değerle ne demek istediğimi anlamamakta ısrar ediyorsunuz. Benim kimseyi inandırma gibi bir zorunluluğum yok. Optimum değer nedir ? Belirli oran benzin belirli oranda hava. Bu şaşarsa karışımın ve ateşlemenin dengesi bozulur. Bu karışımı dengeleyen ikisinin ayrı ayrı oranlarıdır. 1 litreyi kabataslak 900 gram olarak düşünelim. Silindire anlık ne kadar yakıt püstürdüldüğünü tam olarak bilmiyorum. Emiş zamanında silindire yine kabataslak olarak 10 gram benzin ve karbüratörün karışım oranını 1/15 olarak düşünürsek 150 gram da hava ile karıştırıldığını düşünelim. Bu optimum bir miktardır. Benzin miktarının yine aynı 10 gram olarak kaldığını düşünürsek daha yüksek performans için karışımın ne kadar hava içermesi gerekir ? Bunun sınırı yok size göre. 1 litre hava da koyabilirsiniz aynı karışıma size göre. Bu mantık yanlıştır. Karbüratörün büyüklüğü, emiş manifoltları, karbüratör memeleri hatta havanın ısısı bile değerleri değiştirebilir. Konu hakkında mühendislik seviyesinde bilgi sahibi olmama gerek yok. Bizzat test edebilirim. Hava ayarını fazla açarım motor stop eder. Yada düşürürüm boğulur. Bunu hergün çalıştırdığımda jikleyi çekerek yapıyorum zaten. Hava miktarını düşürüyorum. Ve ne oluyor motorun performansı düşüyor jikle açık iken. Kapatttığımda normale dönüyor. Ama bu demek değildir karışım ne kadar fazla hava içerirse o kadar performanslı olur. Her şeyin belirli bir ayarı vardır. Bunun aksini söyleyenin bilgisine zerre kadar güvenmem.

    Öncelikle kimsenin kardeşi değilim. Böyle bir hitaptan hoşlanmam. Burası bir forum ortamı. Her türlü konuda forum kuralları çerçevesinde istediğimizi yazabiliriz.

    Makinan tekrar hayırlı olsun. Kazasız belasız bin. Zincir de DID kalitelidir. Ama fiyatı uygun olarka YBN zincir var. Vietnam malı. Kalitesi hakkında bilgim yok ama sanayide ustaların taktığı zincir ile en kaliteli zincir arasında 10 binlerce kilometre fark olduğunu sanmıyorum. Bakımlı tutmak zinciri ve dişlileri en önemlisi. Akü de marka çok önemli değil. Ben jel akü kulanıyorum 65 lt fiyatı. Lastik 150 liraya da 350 liraya'da vardır. Metzeller önerimdir.
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  19. #15679

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı muratcan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Optimum değerle ne demek istediğimi anlamamakta ısrar ediyorsunuz. Benim kimseyi inandırma gibi bir zorunluluğum yok. Optimum değer nedir ? Belirli oran benzin belirli oranda hava. Bu şaşarsa karışımın ve ateşlemenin dengesi bozulur. Bu karışımı dengeleyen ikisinin ayrı ayrı oranlarıdır. 1 litreyi kabataslak 900 gram olarak düşünelim. Silindire anlık ne kadar yakıt püstürdüldüğünü tam olarak bilmiyorum. Emiş zamanında silindire yine kabataslak olarak 10 gram benzin ve karbüratörün karışım oranını 1/15 olarak düşünürsek 150 gram da hava ile karıştırıldığını düşünelim. Bu optimum bir miktardır. Benzin miktarının yine aynı 10 gram olarak kaldığını düşünürsek daha yüksek performans için karışımın ne kadar hava içermesi gerekir ? Bunun sınırı yok size göre. 1 litre hava da koyabilirsiniz aynı karışıma size göre. Bu mantık yanlıştır. Karbüratörün büyüklüğü, emiş manifoltları, karbüratör memeleri hatta havanın ısısı bile değerleri değiştirebilir. Konu hakkında mühendislik seviyesinde bilgi sahibi olmama gerek yok. Bizzat test edebilirim. Hava ayarını fazla açarım motor stop eder. Yada düşürürüm boğulur. Bunu hergün çalıştırdığımda jikleyi çekerek yapıyorum zaten. Hava miktarını düşürüyorum. Ve ne oluyor motorun performansı düşüyor jikle açık iken. Kapatttığımda normale dönüyor. Ama bu demek değildir karışım ne kadar fazla hava içerirse o kadar performanslı olur. Her şeyin belirli bir ayarı vardır. Bunun aksini söyleyenin bilgisine zerre kadar güvenmem.

    Öncelikle kimsenin kardeşi değilim. Böyle bir hitaptan hoşlanmam. Burası bir forum ortamı. Her türlü konuda forum kuralları çerçevesinde istediğimizi yazabiliriz.

    Makinan tekrar hayırlı olsun. Kazasız belasız bin. Zincir de DID kalitelidir. Ama fiyatı uygun olarka YBN zincir var. Vietnam malı. Kalitesi hakkında bilgim yok ama sanayide ustaların taktığı zincir ile en kaliteli zincir arasında 10 binlerce kilometre fark olduğunu sanmıyorum. Bakımlı tutmak zinciri ve dişlileri en önemlisi. Akü de marka çok önemli değil. Ben jel akü kulanıyorum 65 lt fiyatı. Lastik 150 liraya da 350 liraya'da vardır. Metzeller önerimdir.

    bütün insanlar kardeştir , güzel kardeşim . bütün insanlar adem ve havvanın evlatlarıdır. ve bütün müslümanlarda kardeştir.. ama bu kelime seni rahatsız ediyorsa ki öyle görünüyor . benim için hiç farketmez sana kardeş demekten yada dememekten yada başka şekilde hitap etmekten hiç rahatsızlık duymam ve kimsede beni aşğılayıcı bi şekilde hitap etmediği sürece tepkide vermem .

    yardımların için teşekkürler .zincirlerin fiyatları nasıl peki ne kadar fark var arada .. şuan en acili zincir . çünkü aldığım arkadaş motordan pek anlamıyormuş sanırım zincir aşırı gergin bi şekilde kullanmış ve resmen zincirin silindir biçmindeki halkaları düşmüş .. sanırım titreşimin fazla olmasının sebebide buydu

  20. #15680
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Ben henüz zincirimi değiştirmedim. Ama alırsam YBN marka zincir alırım. Dişlileriminde değişmesi gerekiyor. 150 liraya set halinde vardı ön arka dişli ve zincir. Sahibinden'de görmüştüm. Yada sadece dişli alıp buradan yerli zincir de alıp takabilirim.
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler