aynen ya ikimizde aynı sorunu yaşamısız ama benimki biraz daha büyük benim motora bi işlem uygulanmıs pistonların hali yamuk yumuktu tıraşlanmıs üstü falan baya kurnaz biri yapmıs iyi dayandı yine aldıgım adam ki hakkımı helal etmiyorum ona dürüst biri değilmiş uydurma yaptırmıs satıyımda kurtuluyım misali oyüzden silindirler,pistonlar,pimler,segmanlar,contalar ,emme egsoz subaplar falan tamamen değişti 1290 tl parcalar toplamı tuttu ya bu motoru sevmesem gercekten hurdaya çıkarır bi kenara koyarım ama çok seviyorum 1 aydır binemiyorum çıldırıcam:D işçilik için de 400 tl gözden çıkktı yani baya masrafı var ama sıfırlandı umarm baska sorun olmaz son parcamı bekliyorum oda gelirse hemen verip yaptırıcam parcaları sonrada yanına gelirim detaylıca konusuruz dediğin gibi :-) evet motorun gercekten çok temiz baktıgımda maşallah dedim yani allah kaza bela arıza vs vermesin piston içine sinmeiyosa en iyisini yapmıssın kafan rahat binersin şimdiden sonra gönül rahatlıgıyla sen nekadar veriyosun işçiliğe nihat ustada peki:-)
Arkadaşlar konikleşmeyi kafanıza takmayın. Gayet normal bir durum.
Geçen bir arkadaşla hesaplamıştık 10bin km deki bir motor ortalama 7 bin devir ile kullanılmışsa sekman silindire 24milyon kere sürtüyor. Simdi bu piston konikleşmesinde kim konikleşsin. Sekman silindire tam oturduktan sonra konik olsada aynı olmasada.
Sözde ustaların gazına gelipte "aman Allahım olamaz silindirim konikleşmiş , hemen sökelim dağıtalım motoru ,köşe bucak kıyı köşe parça arayalım , sabahlara kadar araştırma yapalım uykularımız kaçsın vsvsv "" gibi sıkıntılara sokmayın kendinizi. Her usta motor dağıtmak ister. Çünkü söküldükten sonra dönüşü yoktur. İllaki yaptıracaksınızdır o makineyi. Masraf ne olursa olsun..İsterse babanızın oğlu olsun. Sakın olaki o yapmaz bu yapmaz demeyin. Usta ise işi o , isterki dağıtim toplim işim yürüsün. Boşuna araştırıp soruşturmadan dağıttırmayın motorunuzu.
Birde ucuz motor alıyoruz diye sevinmeyin. Her zaman derim. Ucuz motor olmaz. Masraf çıkarıcak astarı yüzünü geçicek motor olur. (istisnalar hariç). Öyle tilkiler varki motor ustalarını bile kandırabilicek işler yapıyorlar motorlar üzerinde.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
[B]Her beden üzerinde % 5o ölüm ihtimali ; % 5o yaşam ihtimali taşır... [/B][COLOR="Red"][b]!!!!!--HyO--!!!!!:queen:[/b][/COLOR]
arkadaşlar ben her zaman giremiyorum hakkınızı helal edin. konikleşmeyi açıklayayım. piston ve sekmanlar silindirin içinde çalışırken sekmanların sürtündüğü kısım diğer kısımlardan daha çok aşınır her zaman. örneğin konikleşmiş bir silindire yeni sekman taktığınızda alt kısımda iken sekmanların ağızları tam kapalıdır. içe doğru ittikçe sekmanların ağızlarının açıldığını görürsünüz. konikleşmenin bir diğer alameti de gömleğin (pistonun içinde gidip geldiği kısım) üst kısmında bir siyah halka oluşmasıdır. burası sekmanların değmediği kısımdır bu yüzden alt kısımdan daha az aşındığı için orada bombe oluşmuştur. tüm çalışan motorlarda belirli oranda konikleşme olur. fakat bir süre sonra oranı arttıığından dolayı motorda anormallikler başlar. yağ yakma, rölantide bozulma vs.
evet repartitör tam olarak söylediğin gibi sekmanların hareketinden kaynaklanıyor. gayet doğal bir süreçtir. çözümü de biraz büyük piston takarak ona göre silindiri rektefiye ettirmektir. hemen söyleyeyim serkan kardeşimizin bu işlemi için sadece 30 lira verdik. 70 liraya da piston ve sekmanlarını aldık. başından elimize geçmiş olsaydı çok bir maliyeti olmayacaktı yani..
my91 kardeşim seninkisi konikleşmeye benzemiyor. konikleşmede rölanti bozulması normal düzende çalışırken bir süre sonra yavaşlayarak stop etme şeklinde ortaya çıkar. subap ayarı fincanların pullarını değiştirerek yapılıyor benim modelde. 34 binde ve ayar istemiyor. sanırım seninkisi karbüratör yahut varsa enjeksiyon kaynaklı bir duruma benziyor
şimdi kimse paniklemesin ama hepimizin motorlarında konikleşme var. bir motor sıfır alınıp marşa ilk basıldıktan sonra konikleşmeye başlar. sonra zamanla artınca anormalliklere sebep olur. konikleşme doğal aşınma süreçlerinden biridir. normal şartlarda kolay kolay kilitlenme gibi şeylere sebep olmaz. içiniz rahat olsun. çok fazla konikleşmiş motorlarda tam gaz açıldığında belli bir devirden sonra motor garip bir davranış gösterir. çırrr şeklinde ince bir ses gelir ve performans düşer.
sorma vallahi bende çok uzun zamandır binemiyorum motoruma yatıyor kavasaki servisinde =) yukarda eklediğim fotodaki suzukilerin arasında taklıyor =)
ben işçiliğe 100 tl vericem öyle dedi usta bende pazarlık yapmadım el emeğidir diye.tabi yağ,hava filtresi,yağ filtresi ve benzin filtresini değiştirtip yeni aldıgım ziciride taktırtıcam ek para istemez diye tahmin ediyorum =)
Allah razı olsun ismail abi çok ilgilendi (pc-kopat) de maliyet azaldı baya. burda rektefe için 150 tl ye yakın bi maliyet çıkıyordu sağolsun ismail abi 30 tl ye halletti o işi =)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:41 ----------
haklısın eyüp abi bana ismail abide kavasaki serviside dedi bu km de normal az bile diye ama ben açılmışken dedğin gibi değişsin istedim tertemiz olsun.
ama istanbulda baymotoya gönderdim önce silindir ve pistonu bundan adam olmaz yeni silindir piston takmalısın dedi dünyamı başıma yıktı Allahtan ismail abi devreye girdi panik yapma dedi bizzat kendi gitti aldı silindiri baymotodan =) halletti yolladı sağolsun
Serkan kardeşim inşallah keyifle binmek kısmet olur. Nasıl keyfinin kaçtığını nekadar stres olduğunu tahmin edebiliyorum. pc-kopat arkadaşta sağolsun hem yazarak hem uğraşarak elinden geleni yapmış. Şu yardımlaşma da olsama çekilmez şu 2 teker.
150cc scootera gömlek fiyatı aldım 3 yerden. topkapıdaki 150tl Atatürk sanayideki 100tl levent sanayideki 70tl ve artı olarak sübapların alıştırmasınıda ücretsiz yapıyor. Yani öyle garip bir piyasa var ki kimin eli kimin cebinde belli değil. Sanki adam dünyada tek miş gibi davranıyor. Diyorumki usta ben motorcuyum 150tl ye gömlekmi olur ben ne alıcam müşteriden sıfır silindir fiyatı istiyorsun. Adam acayip bir tavırla ozaman sıfır alıcaksın ustaa. hadi madem motorcusun 10 tl daha almam senden diye cevap veriyor. Düşünki son kullanıcı ve bu işlerden hiç anlamayan arkadaşları nasıl çakallıklar bekliyor.
Neyse uzun olmasın. Müjdeli haberini bekliyoruz cümleten. Artık motor üstünde göremek isteriz seni
Herkese hayırlı geceler
son sözümde şu olsun. Motorlarımız sorunlu değil (en azından her motor kadar sorunlu, belkide daha az) fakat servislerimiz ve ustalarımız sorunlu olduğu için makinelerin adı çıkıyor. İşini canla başla yapan ustanın eline düştünmü altındakinin keyfini almaya başlıyorsun. Yada benim gibi uğraşıcan didinicen kendi motorunun ustası olucaksın kimseye minnet etmicen. Gerekirse kesip yiyiceksin
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
aynen abi inşallah bakalım =) internetin faydaları bunlar milyon tane insan var arasından iyilerini bulup yardımlaşmak vs. çevrem motor dolu 1000rr lardan R1 lere hayabusalardan 636 lara ben görüyorum 3 binde R6 nın kol çıkardığını daha neler nelerini. sıfır japonda bile fabrikasyon sorun olabiliyor şans değil mi. eğer usta kötü niyetliyse hyosungta binsen ducati de binsen üzülüyosun
Bu meletlerın zincir ömrü nedir?Benim zincir her ay biraz daha genişliyor Önerebileceğiniz sağlam ve daha az esneyen zincir var mı ?
Zincirinize temiz bakım yaparsanız,(Ben 250 km'de bir, gazyagı ile temizleyip castrol yağ ile yağlıyordum ki hala aynısını yapıyorum ) Uzun km ler zincir ve dişlilere zarar vermeden kullanırsınız. ben 6000 kmdeki motorumun zincirini bir kere yarım tur sıktırmıstım
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Bu markaya 250tl gibi bir rakam söylemiştin galiba.Zincir piyasasını bilmem ama çok değil mi sence bu?Bu arada senin dükkan derken
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:06 ----------
Bende yağını eksik etmiyorum ama çamur gibi olmuş.Hep pislik biriktirmiş.Temizliğini nasıl yapıcaz bu gazyağını tazikli atıyorsundur sen.Kendi imkanlarımla temizleyebileceğim başka bir yöntem var mı?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:08 ----------
Balata spreyi Pislikleri falan söküp atıyor diyorsun yani
Gazyağını Camsil kutusuna koyuyorsun; elinde de 1 liralık boya fırcası alıyorsun, fıslatıp fırcayla yediriyorsun... Zincir Bu sekilde temizlenir.
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
en güzel sentetik tiner temizliyo ben denedim hiç öle güç de istemiyo bi bezle sil sonra güzelce yıkacan bitti tertemiz çarklar ve zincir
Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT
mançuryalı kardeşim bu zincirin kralıdır
:http://magaza.entelenerji.com/520-vx-112-x-ring.html
buda zinciri en pratik ve en güzel temizlemenin yolu.hiç sıkıntı yok etrafıda kirletmezsin
.http://www.motoplus.com.tr/urun/3701...Temizleme-Kiti
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)