BAŞKA BİR USTA DÜŞÜNCEDEN MANTIKLI BİR ALINTI DAHA:
Depo paslanması gibi durumlarda ben söyle yapiyorum..
En iyiside bu sekildir
1litre gaz yagi
1/2 litre benzin
Yaklasik 1/2 kg ince temiz cakil taslar 5-10mm büyüklügünde (sakin ince kum almayin!!)
Deponun tüm aksesuarlarini söküp mantar tipa varsa hepsini kapatip bir yandan gaz yagi ve benzini dolduruyorsunuz!!
Bundan sonra ellere güc..
1/2 saat calkala yavrum calkala yapiyorsunuz.. Her yöne dogru ceviriyorsunuz...
Deponun ici piril piril oluyor ve icindende zarar vermiyor tuz ruhu gibi..!!
Sonradan icini temiz suyla yikayip hemen hava ile kurutup depoyu yerine monta ediyorsunuz..
Cakil kalmadigini kontrol etmek lazim ses ve görme yardimi ile..!!!
Sonradan depoyu agizina kadar benzinle doldurup makineyi calistiriyorsunuz..
Bu islemden sonra benzin filtresini söküp yenisini takmakta cok akillica bir istir....(ucuz parca ama cok önemli!!)
Motor uzun zaman duracagi vakit depoyu agzina kadar doldurup birakmak lazim...Icten pas yapmamasi icin !!
Ayrica karbürotorlu motorlarda karbürotordaki benzin bitene kadar motoru calistirip motor durmasini beklemek lazim..Bunu yapmayinca karbürotor ignelerinde(türkce adi neydi yaa?) benzin balcik gibi oluyor ve makine calismiyor..
Sonunda depoyu agzina kadar doldurup uzun zaman bekleyise alabilirsiniz....
http://www.motordelisi.com/forum/mot...leme.html:cat: