Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #13581
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hani desen ki bundan vazgeçtim zxr250 alıcam eyvallah derimde. Şimdi saydıklarınla gt250r arasında hiçbir alaka yok. Hayırlısı olsun ne diyelim.
    Ayrıca bineceğim modeli ailen değil de sen belirlesen daha mantıklı olmaz mı
    f650 gs le dolaşırken etrafından geçen gt250 lerin dikkatini dağıtmasına müsade etme
    evet haklısınız sınıf olarak çok ayrılar.Bir motor seçmemdeki ilk kriter ne yazıkki parasal yönden.Sonuçta hepsinden zevk almakta mümkün o yüzden fark gözetmeksizin farklı sınfıtaki modellerde bana uyar tabi her sınıfta değil örneğin crusierUygun km'de bulabilirsem almaya çalışacağım.Umarım gördüğüm gt250r ler dikkatimi dağıtmaz ne yalan söyleyeyim içimde kaldı gt250r yi alamamak 2 yıldır bu forumun ve sahibinden.com un takipçisiyim.Elim hala hyosung katagorisine kayıyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #13582
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    arkadaşlar ben arka pistonu değiştiricem silindiri taşlatıp 0.25 piston ve sekman alıp taktırıcam. kadıköydeki baybarsa göndericem silindiri burda söktürüp. sanayide taşlama için çok para istediler burda makina ayarı araba içinmiş tekrar ayar yapacakalrı için.
    yani benim motorun arka silindir hacmi artacak. daha önce yaptıran var mı?
    piston sekman 90 tl bu arada.

  3. #13583

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r
    Alıntı pc-kopat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    deponun içi mi paslı yoksa üstü mü ben tam anlayamadım. depoyu kestirmene gerek yok içi paslıysa. pas sökme işi yapanlar var. ayrıca içinde benzin duran bir depo paslanmaz ki? ancak yatınca olur. motor yattı mı?

    Hocam motoru baya bir yatırmıştı benden önceki sahibi.2007 model daha 4900 km herşeyiyle orjinal almıştım.Adam ekstradan en ufak bir şey yapmamıştı motora ama gel görki yatmaktan paslanma sorunu başlamış depo içinde.Bu işi yapanları nasıl bulacam bir fikrin var mı?İkinci el bir depo alayım diyorum bitane buldum oda pert bişeye benziyor sahibindende gönlüm el vermiyor.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0r-depo/detay?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:15 ----------

    [QUOTE=acayüp;2259101]Depoda daha önce kaynak yada puntalı çektirme gibi bir işlem yapıldıysa iç yüzeydeki galvaniz kaplama yanmış ve paslanmazlık özelliğini kaybetmiş olabilir. Bu da demek oluyorki ne kadar kaynak okadar sorun.
    Parik çözüm istiyorsan en kolayı sıfır yada temiz çıkma bir depo alıp takmandır. (gerçekten vahim ve ciddi bir durum varsa ortada)[COLOR="Silver"]


    Deponun içi paslı ve daha önce hiçbir işlem görmemiş.Dediğim gibi yatmaktan olmuş.Ya cillop gibi depo elimle kapağı açıp tırnağımla söküyorum görünürdeki pası hani öyle bildiğin kronikleşmiş pasta değil çamur gibi düşün elini sürünce gidio Depoyu zaten hep full tutmaya başladım belki kendiliğnden gider diye ama sanki daha çok yayılıyor gibime geliyor.Zaten bir arkadaş bu pas kanser gibidir diyodu bir başladı mı birdaha durdurmazsın yayılır demişti Ama benim umudum var aslında çözilmeyecek birşey değil sadece en iyi ve etkili nasıl kurtuluruz onun yollarını arıyorum.Bu arada benim motor bir ara tekliyor diye şikayet ediyordum ya yüksek devirlerde gerçek nedenide bu pasın karbüratöre gitmesi.Karbüratörü temizletip benzin filtresini değiştim motor açıldı kendine geldi.Yedek benzin filtresi aldım yakın bir zamanda kendim değişcem gene ama çözüm bu olmamalı.Kökünden kurutmam lazım meseleyi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:26 ----------

    Alıntı tulgacan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş, depo içinde bir pas oluşmaya başlamış diyorsun bayadır. Lakin sen bunu görüyorsun, bizse sadece hayal ediyoruz Bizi bu eziyetten kurtar lütfen
    Foto nasıl koyuluyor tarif et bugun çekip koycam öğlen tabi karanlık çıkmazsa foto

  4. #13584
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Alıntı ShowDown adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Uploaded with ImageShack.us

    Selam gençler elimde 8 adet bu depo pad den var.10 tl den satıyorum fiyat uygun, değilse söyleyin lütfen.Almak isteyenler ulaşsın bana.Forumdakilere kargo benden.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...42348526/detay
    Bence fiyat uygun kardeş, kargonunda senden olması cabası.. Ve ayrıyetten elden almak isteyenlere komisyon+kargo ucretini düşersen daha ucuza alma imkanlarıda olur. Açıkçası bende sahibinden.com'dan 10tl+2.2tl kargo ile satmistim, bu kalin şeffaf slikon koruyuculu marka etiketler için bu tür ücretler çok değil.

    Bende dediğim gibi özel tasarım gidon padi ortalama komisyon+kargo dahil maksimum 15tl'den satışa çıkarmayı düşünüyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:30 ----------

    #mancuryali; Foto eklemede dikkat etmen gereken en önemli nokta şu. İnternette, imageshack.de - resimyukle.tc, vb. sitelere yüklediğin fotoların, büyük boyutlu görüntüsünü açıp, fotoğrafa sağ tıklayıp özelliklere tıklayınca açılan pencerede, ortalarda biyerlerde son kısmı .jpg ile biten, başı html:// başlayan bir link göreceksin. Eğer link uzun ise pencereye sığmaz ve .jpg kısmı görünmezse, fare ile http'nin başından tutup sağa doğru linki seç, sonra linkin üstüne sağ tıkla kopyala de, ordan çık bu sayfanın cevap yazma yerine gel ve yazı yazma yerinin hemen üstünde 'büyük ve küçük ağrı dağı' olan küçük ikona tıkla ve açılan mini penceredeki seçili http:// yazısını sil ve oraya sağ tıkla yapıştır de, tamam de ve cevabı gönder.

  5. #13585

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    [QUOTE=mancuryalı;2259401]Hocam motoru baya bir yatırmıştı benden önceki sahibi.2007 model daha 4900 km herşeyiyle orjinal almıştım.Adam ekstradan en ufak bir şey yapmamıştı motora ama gel görki yatmaktan paslanma sorunu başlamış depo içinde.Bu işi yapanları nasıl bulacam bir fikrin var mı?İkinci el bir depo alayım diyorum bitane buldum oda pert bişeye benziyor sahibindende gönlüm el vermiyor.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0r-depo/detay?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:15 ----------

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depoda daha önce kaynak yada puntalı çektirme gibi bir işlem yapıldıysa iç yüzeydeki galvaniz kaplama yanmış ve paslanmazlık özelliğini kaybetmiş olabilir. Bu da demek oluyorki ne kadar kaynak okadar sorun.
    Parik çözüm istiyorsan en kolayı sıfır yada temiz çıkma bir depo alıp takmandır. (gerçekten vahim ve ciddi bir durum varsa ortada)[COLOR="Silver"]


    Deponun içi paslı ve daha önce hiçbir işlem görmemiş.Dediğim gibi yatmaktan olmuş.Ya cillop gibi depo elimle kapağı açıp tırnağımla söküyorum görünürdeki pası hani öyle bildiğin kronikleşmiş pasta değil çamur gibi düşün elini sürünce gidio Depoyu zaten hep full tutmaya başladım belki kendiliğnden gider diye ama sanki daha çok yayılıyor gibime geliyor.Zaten bir arkadaş bu pas kanser gibidir diyodu bir başladı mı birdaha durdurmazsın yayılır demişti Ama benim umudum var aslında çözilmeyecek birşey değil sadece en iyi ve etkili nasıl kurtuluruz onun yollarını arıyorum.Bu arada benim motor bir ara tekliyor diye şikayet ediyordum ya yüksek devirlerde gerçek nedenide bu pasın karbüratöre gitmesi.Karbüratörü temizletip benzin filtresini değiştim motor açıldı kendine geldi.Yedek benzin filtresi aldım yakın bir zamanda kendim değişcem gene ama çözüm bu olmamalı.Kökünden kurutmam lazım meseleyi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:26 ----------



    Foto nasıl koyuluyor tarif et bugun çekip koycam öğlen tabi karanlık çıkmazsa foto
    mancuryalı dostum şimdi dediklerimi sırayla yap.önce deponu yerinden sök benzini boşalt. o benzini de bir daha kullanma tabii. şamandırayı sök alt taraftan. basitçe yapabilirsin bunu. yalnız deponun altındaki hortumlarıkarıştrmamak için bir arkadaşın videoya çekerse iyi olur. sonra deponu benzincilerdeki yıkamacılardan birine götür. eline 10-20 lira sıkıştır. tazyikli suyla güzelce defalarca yıkasın. en iyisi yıkamacı. bu işlem sonrasında depoyu güzelce kurut ve benzin filtreni değiştir. ilk fırsatta da karbüratörünü temizlet

  6. #13586

    Üyelik
    16 Ekim 2010
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    mondial 150 zat
    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:15 ----------

    [/COLOR]

    mancuryalı dostum şimdi dediklerimi sırayla yap.önce deponu yerinden sök benzini boşalt. o benzini de bir daha kullanma tabii. şamandırayı sök alt taraftan. basitçe yapabilirsin bunu. yalnız deponun altındaki hortumlarıkarıştrmamak için bir arkadaşın videoya çekerse iyi olur. sonra deponu benzincilerdeki yıkamacılardan birine götür. eline 10-20 lira sıkıştır. tazyikli suyla güzelce defalarca yıkasın. en iyisi yıkamacı. bu işlem sonrasında depoyu güzelce kurut ve benzin filtreni değiştir. ilk fırsatta da karbüratörünü temizlet[/QUOTE]

    çok mantıklı geldi bana ama tazikli su bu küf zerrelerini tamamen giderebilecekmi??? bu sorunun cevabı denemeden ögrenilemez heralde denemekte fayda var

    bu küflenme motorun boş depo ile rutubetli ortamda uzun bi süre yatmasından kaynaklanıyor bence..

  7. #13587

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    yüzde yüz gidermeyebilir. ama en makul çözüm bu. tuz ruhu kullanılabilir ama zarar verme riski çok yüksek. her depo bir olmuyor. benzin ucuz olsaydı onunla yıka derdim ama maalesef pahalı

  8. #13588
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    paslanma ufak ufak bende de basladı.tam kapagın altına gelen yerden.kardeşim pompacıların birine dalacam bir gün bu yüzden.sanki gavur malı pompayı haşıırrrttt diye bir daldırıyorlar depoya orasını cizdim burasını kırdım hak getire.pompayı vurdukları bölgede haliyle kaplama zarar gördügü için paslanma başlıyor.birde depoyu silme doldurucaz diye damla damla ugraşmıyorlarmı
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  9. #13589
    ahmet şimşek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Şehir
    **K@P@DoKyA**
    Motosikleti
    YAMAHA R1
    arkaslar bugun ırıdyum bujı aldım ngk cr7eix bızım makınalar uıyar demı bu model usta uyacagıını soyledı.bızım cıkardmız cr8e idi umarım sorun olmaz
    Biz de keyfine düşkün sosyal çocuklar olabilirdik lakin HAYATLA erken seviştik herşey üstümüze kaldı..!

  10. #13590

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:18 ----------

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:23 ----------

    [IMG][IMG=http://img547.imageshack.us/img547/5330/090220111117.th.jpg][/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:26 ----------

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:28 ----------

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:33 ----------

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:35 ----------

    İşte pas sorunum.
    Egsozun bu hali nasıl ? Sıcakken ıslak bezle silmiştim bu hale geldi ama göze hoş göründüğünden hiç oturup ağlamadım valla

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:41 ----------

    mancuryalı dostum şimdi dediklerimi sırayla yap.önce deponu yerinden sök benzini boşalt. o benzini de bir daha kullanma tabii. şamandırayı sök alt taraftan. basitçe yapabilirsin bunu. yalnız deponun altındaki hortumlarıkarıştrmamak için bir arkadaşın videoya çekerse iyi olur. sonra deponu benzincilerdeki yıkamacılardan birine götür. eline 10-20 lira sıkıştır. tazyikli suyla güzelce defalarca yıkasın. en iyisi yıkamacı. bu işlem sonrasında depoyu güzelce kurut ve benzin filtreni değiştir. ilk fırsatta da karbüratörünü temizlet[/QUOTE]


    Hocam güzel söyledin ama bu geçici çözüm olur ve deponun görünmeyen yerleri nasıl onuda bilmiyoruz ve çok büyük ihtimalle oralarda da var tazikli su ancak görünen yüzleri kısmen sökecektir ama yeterli olcağını sanmıyor.Fikir için teşekürler.

  11. #13591
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...42348526/detay

    Depo padini linkten satın alabilirsiniz.
    Ptt kargo ile göndericem yarın.Kargo alıcıya ait.En fazla 2-3 lira tutar.
    teşekkürler
    facebook.com/kaskafa

  12. #13592
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    mancuryalı kardeş, deponun görünen iç kısmı öyle ise görünmeyen kısımlara doğru yani elle temizlenemeyen bölüm ne durumdadır bilinmez. Böyle durumlarda ne araba nede motor riske atılmaz gerekirse depo değiştirilir. Gerektiğinde bir depoya 250tl veya daha fazlası verilebilir.

    Sen sanayileri bi dolaş, oralarda ekmek parası kazanmak için bu tür işlerle uğraşabilecek türden çok firmalar/insanlar oluyor. İllaki sorununu çözecek bir insan bulunur. 2.el sağlam bir depoya göre daha uygun bir fiyata bu işi çözdürebiliyorsan çekinme. Bunun içini komple görmek gerek, onun içinde birleşim noktasından kesmek gerekir bence. Ve bundanda çekinme gerekiyorsa çözüm olacaksa kestir temizlet tekrar kaynaklat, zaten verim alınamayacak ürüne işlem yapmazlar merak etme. Kolay gelsin...

  13. #13593
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Off ki ne of.. Sorunlarım bir türlü bitmiyor.. Tam halloldu diyodum bugün mersine gittim..90-100 km gidiş işte.. Gittim gideceğim yere tam vardım diyodum önündeki ışıklarda motor stop etti.. Bastım marşı aha s.çtık marş basmıyor Trafik kilit arkada. Hemen ışık kırmızıya dönünce en sağa çektim motoru. Marş bastı bu sefer de ateşlemiyor.. Etrafta motorcu aradık bulamadk. Sağolsun motortürkiye-mersin motor yakınlardayı dükkanına gittik bi usta tarif etti gittik. Şarj ettirdim aküyü geldim taktım çalıştı motor.. Motoru götürdüm ustaya volt ölçümünü bi yaptık, motor rolantideyken sarj ediyo aküyü ama gaza basınca şarj etmek yerine aküden yiyor.. Neden olabilir bu arkadaşlar hangi parçadan?yardımcı olabilirmisiniz?
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  14. #13594
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    ALINTI: ben im size bir tavsiyem olabilirmi acaba.ben custom motor ve klasik motor restorasyonu ile de uuraştığım için benzindepolarının içinin paslı olduğuna çok rastladım. Ancak bu tip kimyasallar korozyona neden oluyo ayrıca deponun içi karıncalı oluyo.arkadaşım bu tip işler için benzinde çözünmeyen depo içi boyaları war ondan alıp depoya boşalt , iyice çalkala.
    inanılmaz güzel sonuç alırsın .
    tecrubede sabittir . kolay gelsin...






    GERİ KALANINI ALTTAKİ LİNKTEN BİR OKU DERİM...

    http://www.motordelisi.com/forum/mot...orik-asit.html

  15. #13595
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Yani kabataslak yorum yapacak olursak şarj sorunları küçük bi ihtimal stator sargı arızalarından, yüksek ihtimalde konjektör arızalarından kaynaklıdır ama bire bir incelemedende net bi sonuç söylemek imkansızdır. Belkide kablolarda kopukluk vardır vede motor devirlendikçe titreşimden dolayı teması kaybediyorda olabilir sadece tahmin benimkisi, dediğim gibi iş elektrik olunca birebir incelemk gerekli geçmiş olsun sennde başın dertlerden kurtulmuyor satta kurtul bari ne yapalım soğumuşndurda zaten motordan...
    GT! ...

  16. #13596
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    BAŞKA BİR USTA DÜŞÜNCEDEN MANTIKLI BİR ALINTI DAHA:


    Depo paslanması gibi durumlarda ben söyle yapiyorum..

    En iyiside bu sekildir

    1litre gaz yagi
    1/2 litre benzin

    Yaklasik 1/2 kg ince temiz cakil taslar 5-10mm büyüklügünde (sakin ince kum almayin!!)

    Deponun tüm aksesuarlarini söküp mantar tipa varsa hepsini kapatip bir yandan gaz yagi ve benzini dolduruyorsunuz!!

    Bundan sonra ellere güc..

    1/2 saat calkala yavrum calkala yapiyorsunuz.. Her yöne dogru ceviriyorsunuz...

    Deponun ici piril piril oluyor ve icindende zarar vermiyor tuz ruhu gibi..!!

    Sonradan icini temiz suyla yikayip hemen hava ile kurutup depoyu yerine monta ediyorsunuz..

    Cakil kalmadigini kontrol etmek lazim ses ve görme yardimi ile..!!!

    Sonradan depoyu agizina kadar benzinle doldurup makineyi calistiriyorsunuz..

    Bu islemden sonra benzin filtresini söküp yenisini takmakta cok akillica bir istir....(ucuz parca ama cok önemli!!)

    Motor uzun zaman duracagi vakit depoyu agzina kadar doldurup birakmak lazim...Icten pas yapmamasi icin !!

    Ayrica karbürotorlu motorlarda karbürotordaki benzin bitene kadar motoru calistirip motor durmasini beklemek lazim..Bunu yapmayinca karbürotor ignelerinde(türkce adi neydi yaa?) benzin balcik gibi oluyor ve makine calismiyor..

    Sonunda depoyu agzina kadar doldurup uzun zaman bekleyise alabilirsiniz....

    http://www.motordelisi.com/forum/mot...leme.html:cat:

  17. #13597
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani kabataslak yorum yapacak olursak şarj sorunları küçük bi ihtimal stator sargı arızalarından, yüksek ihtimalde konjektör arızalarından kaynaklıdır ama bire bir incelemedende net bi sonuç söylemek imkansızdır. Belkide kablolarda kopukluk vardır vede motor devirlendikçe titreşimden dolayı teması kaybediyorda olabilir sadece tahmin benimkisi, dediğim gibi iş elektrik olunca birebir incelemk gerekli geçmiş olsun sennde başın dertlerden kurtulmuyor satta kurtul bari ne yapalım soğumuşndurda zaten motordan...
    Teşekkür ederim dostum.. Ya anlık soğuyorum ama seviyorum ben motorumu İlginç geldi bana da gaz verince sarj etmemesi..Bakalım usta yolu göründü..Ben de gezince içim rahat oluyodu sarj oluyo ne güzel diye
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  18. #13598
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Off ki ne of.. Sorunlarım bir türlü bitmiyor.. Tam halloldu diyodum bugün mersine gittim..90-100 km gidiş işte.. Gittim gideceğim yere tam vardım diyodum önündeki ışıklarda motor stop etti.. Bastım marşı aha s.çtık marş basmıyor Trafik kilit arkada. Hemen ışık kırmızıya dönünce en sağa çektim motoru. Marş bastı bu sefer de ateşlemiyor.. Etrafta motorcu aradık bulamadk. Sağolsun motortürkiye-mersin motor yakınlardayı dükkanına gittik bi usta tarif etti gittik. Şarj ettirdim aküyü geldim taktım çalıştı motor.. Motoru götürdüm ustaya volt ölçümünü bi yaptık, motor rolantideyken sarj ediyo aküyü ama gaza basınca şarj etmek yerine aküden yiyor.. Neden olabilir bu arkadaşlar hangi parçadan?yardımcı olabilirmisiniz?

    Selam, şimdi yanlış biliyor olabilirim ama bildiğim kadarı ile eğer sargıda sorun yok ise, motorlar zaten rolantide aynen araba gibi, müthiş bir şekilde 2 dakkada aküyü süper bi şarja kavuşturur. Giderkende elinizi gazdan çektiğinizde şarj eder ve gaz verdiğinizde şarj etmeyi keser. Yani motoru sürerken eliniz motoru döndüren gaz kolunu çevirdiği sürece bildiğim kadarı ile şarj asla etmez, ama eli gazdan çekipte o sistem devreden çıktığı anda da akü şarja bağlar hemen. Lakin sen gaz verdiğinde şarjdan kesmesi normalken ayrıyetten bide yüksek şekilde aküden yiyorsa, bişilerin gereksiz yere aküyü fena kullandığı durumu geliyor aklıma.


    Mesela, örnek vereyim, şuanda 1 aylık olan 12v/7ah aküm ile işyerinden eve 6-7km yolu gelirken aküm dolu kalsın diye yolun yarısını farkı kapatarak geliyorum ve sabahta tabi soğuğunda etkisi ile işte zar zor ya çalışıyor yada mecburen vites 2 de bayır aşşağıya salmak durumunda bile kalabiliyorum. Sağolsun bugün sabah işe giderken çalıştı, farıda çok az açtım ama ona rağmen ve işyerinde garajda durmasına rağmen marşa bastım ama akü gücü yetmedi. Bi takviye ayarladım, 12v/12ah aküyüde bağlayınca nasılda güzel marş veriyor Ha bu arada sargımda 2 aylık yani sağlam aslında ama havaların soğuk olması durumu çok etkiliyor unutmayalım.

    Allah kolaylık versin...

  19. #13599

    Üyelik
    20 Aralık 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r
    Alıntı tulgacan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BAŞKA BİR USTA DÜŞÜNCEDEN MANTIKLI BİR ALINTI DAHA:


    Depo paslanması gibi durumlarda ben söyle yapiyorum..

    En iyiside bu sekildir

    1litre gaz yagi
    1/2 litre benzin

    Yaklasik 1/2 kg ince temiz cakil taslar 5-10mm büyüklügünde (sakin ince kum almayin!!)

    Deponun tüm aksesuarlarini söküp mantar tipa varsa hepsini kapatip bir yandan gaz yagi ve benzini dolduruyorsunuz!!

    Bundan sonra ellere güc..

    1/2 saat calkala yavrum calkala yapiyorsunuz.. Her yöne dogru ceviriyorsunuz...

    Deponun ici piril piril oluyor ve icindende zarar vermiyor tuz ruhu gibi..!!

    Sonradan icini temiz suyla yikayip hemen hava ile kurutup depoyu yerine monta ediyorsunuz..

    Cakil kalmadigini kontrol etmek lazim ses ve görme yardimi ile..!!!

    Sonradan depoyu agizina kadar benzinle doldurup makineyi calistiriyorsunuz..

    Bu islemden sonra benzin filtresini söküp yenisini takmakta cok akillica bir istir....(ucuz parca ama cok önemli!!)

    Motor uzun zaman duracagi vakit depoyu agzina kadar doldurup birakmak lazim...Icten pas yapmamasi icin !!

    Ayrica karbürotorlu motorlarda karbürotordaki benzin bitene kadar motoru calistirip motor durmasini beklemek lazim..Bunu yapmayinca karbürotor ignelerinde(türkce adi neydi yaa?) benzin balcik gibi oluyor ve makine calismiyor..

    Sonunda depoyu agzina kadar doldurup uzun zaman bekleyise alabilirsiniz....

    http://www.motordelisi.com/forum/mot...leme.html:cat:
    Yardımların ve araştırmalar için çok teşekkürler Tulgacan kardeş.Bu mevzuyla hemen hemen aynı işlemi başka biride anlatmıştı ve en mantıklısıda bu galiba.Bakalım bu işlemleri yapabilecek bir mekan ve arkadaş lazım bana yardım için ya da sanayiye gitcem yarın.

  20. #13600
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı tulgacan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam, şimdi yanlış biliyor olabilirim ama bildiğim kadarı ile eğer sargıda sorun yok ise, motorlar zaten rolantide aynen araba gibi, müthiş bir şekilde 2 dakkada aküyü süper bi şarja kavuşturur. Giderkende elinizi gazdan çektiğinizde şarj eder ve gaz verdiğinizde şarj etmeyi keser. Yani motoru sürerken eliniz motoru döndüren gaz kolunu çevirdiği sürece bildiğim kadarı ile şarj asla etmez, ama eli gazdan çekipte o sistem devreden çıktığı anda da akü şarja bağlar hemen. Lakin sen gaz verdiğinde şarjdan kesmesi normalken ayrıyetten bide yüksek şekilde aküden yiyorsa, bişilerin gereksiz yere aküyü fena kullandığı durumu geliyor aklıma.


    Mesela, örnek vereyim, şuanda 1 aylık olan 12v/7ah aküm ile işyerinden eve 6-7km yolu gelirken aküm dolu kalsın diye yolun yarısını farkı kapatarak geliyorum ve sabahta tabi soğuğunda etkisi ile işte zar zor ya çalışıyor yada mecburen vites 2 de bayır aşşağıya salmak durumunda bile kalabiliyorum. Sağolsun bugün sabah işe giderken çalıştı, farıda çok az açtım ama ona rağmen ve işyerinde garajda durmasına rağmen marşa bastım ama akü gücü yetmedi. Bi takviye ayarladım, 12v/12ah aküyüde bağlayınca nasılda güzel marş veriyor Ha bu arada sargımda 2 aylık yani sağlam aslında ama havaların soğuk olması durumu çok etkiliyor unutmayalım.

    Allah kolaylık versin...
    Teşekkür ederim tulgacan. Sistemin nasıl çalıştığını tam olarak bilmiyorum biraz bilgisizim bu konularda. Farı ara ara açarak geldim akşam akşam baya bi zor oldu..aküm 12v/12ah ama eski aküm..Yeni aküyü aldım ustam gerek yok bu seni götrür dedi bi gittim yolda kaldım Soğukluğun etkisi çok ama 90 km yol gittikten sonra sıkıntı olcağını sanmıyorum. Neyse bu elektrik tesisatını komple bi incelememiz gerek sanırım. Teşekkürler yine.. Bi de sargı dediğin ne oluyor konjektör?statör?
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)

Bu Konudaki Etiketler