yurdun bi bahçesi falan yok mu diyecem atlar gelirsin motorla hem motorla 15 saat sürmezde kış koşulları malüm dikkatli olmak lazım
Yollar karlı ve buzluymuş Bu seferlik de erteliyorum bakalım.. İnşallah başka sefere.. Kararlıyım ama.. Götürcem
Forumu da kirlettik baya...Ben yatayım artık. İyi geceler
Bari konuyla alakalı olsun son cümlem Hyo candır hyo hayattır hyo hayaldir.
160tl.den sonra daha da bi değerlidir hatta
Benim direksiyon sanırım biraz içeri doğru kapatılmış.Bi sorun yaratırmı deyip sabahki okuyanlardan cevabı beklemeye başlayayım
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
sabah temizleriz artık iyi geceler
Bnm motorun neden fazla yaktıgını buldum
Hava ayarı bozuk
Eyüp Abinin dedıgı doqru cıktı rolentıyı tutturmak ıcın hava ayarını bozduk şimdik onun ayarını cektın mı tamamdır gibime geliyor.
Kayalar motora gittim yok fazla aragaz vermişindir trafıkte kullanımışındır tamam kolay gelsin dedım çıktım.
Merkez Servise gittim oda aynı adama derdini anlatıyorsun motora bile bakmıyo direk soyledigi motoru bırakıcan.
Sabah tankı soktum bı baktım Hava filtrenin vidalarını takmamışız ne salak adamım ya dedim o an
onu taktım 191KM de fulledim ve 12.6 Litre benzın aldı motor
100kmde 6Litre benzin nasıl ama
O hava filtresinin vidalarının takılı olmaması bunu yapmış olabilir 100km daha binip tekrar bakıcam.
Servislerden bi cacık çıkmıyo kendi başımızın cagresine bakcaz.
Merhaba arkadaşlar,
önümüzdeki bir kaç ay içerisinde bir tane gt250r ile bende motor kullanmaya başlamayı düşünüyorum 2 3 aydır da araştırıyorum ne almalıyım ne ile başlamalıyım ne yapmalıyım diye fakat sonunda kararımı bu motordan yana verdim. Açıkçası motorlarla ilgili çok fazla bilgim yok sizin yazdığınız kadarıyla sizden ve bir kaç yerden daha öğrendiklerim var sadece. Fakat farklı farklı sorunlardan bahsediliyor. 2. el alacağım motoru ve 2006modellerde krank kırma, 2008 modeller de enjeksiyonlu olduğundan dolayı sıkıntı çıkarıyor diyorlar bir de hyosungların devir saati sorunu var diyorlar.(devir saati sorunundan kasıt nedir bilmiyorum sadece satılık motor ilanlarında yazıyor) Öğrenciyim bütün masrafları yakıtı her şeyi bana ait olacak açıkçası sizden akıl istemeye karar verdim. Sormak istediğim bir şey daha yüksek km yapmış motorları bakımı yapıldığı takdirde tercih etmeli miyim yoksa herkesin dediği gibi klişe 10bin 15bin kmyi geçmesin mi diyorsunuz.
Şimdiden teşekkür ederim.
Görkem nerdesin sen hiç sesin çıkmıyor, ben bu yakınlarda yeni makina almaya niyetliyim inşallah, artık yardıma gelirsin , benim eski makinenin halini bilyorsun onu 4 de sattım şimdi yenisini alacağım inşallah.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:36 ----------
Kardeş iyibir makine alayım zaten birdaha kolay kolay satmam, senide ziyarete geliriz artık,
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
kilometrenin önemi yok. motorun nasıl kullanıldığı önemli, ne kadar kulalnıldığı değil.. ben 30 binde aldım kendi motorumu. motordan şakırtı gelip gelmediğine, yağ yakıp yakmadığına ve gaz tepkimesine baktım. herşey saat gibiydi. aldım ve tıkır tıkır biniyorum. zaten 25-30 binde motoru bitirmeyi be*****ek adamı tebrik ederim başka da birşey demem. şu krank kırma olayı bana biraz efsane gibi geliyor. bizim vatandaşımız devir saatindeki kırmızı çizgiyi gece lambası sandığından olabilir. kırmızı bölgeye motoru sokmayacağız bu kadar basit aslında. 600lük bir makinayı da sınırlarda kullanırsanız bir süre sonra su koyuverir. bu konuda içiniz rahat olsun. devir saati problemi olanları duydum. benimki çalışıyor. aldığımda benzin göstergesi çalışmıyordu. şamandırayı söküp ufacık bir işlemle halettim. sadece şamandıra mili boşluk yapmıştı. bu gibi arızalar genelde bilinçsiz kullanıcılar yüzünden olur. motor yağmur altında kalırsa elektrik arızası riski artar. kimse motorun sağındaki solundaki fişleri söküp oksitlenmesin diye yağlamaz çünkü. hulasa bakacğaın birkaç şey var:
1 elektrik aksamı komple çalışsın.
2 herşeyi mümkün olduğunca orijinaline uygun olsun.
3 motordan takırtılar ya da kafalardan şakır şakır belirgin sesler gelmesin
4 motor mavi ya da siyah duman atmasın
bundan sonrasına da Allah kaza bela vermesin
Bu konudaki bilgimin sınırlı olduğunu yazmıştım 1-2 sayfa önce.
Diyorumki, 180 denilen 160-150 denieln nedir;
Yani 160/60 tabirinde 160 nedir? 60 nedir?
Buna açıklık getirilirse iyi olur. 160 denilen genişlikse, bende 160 olan lastikle zinzir arasında milim fark var, yok 60 denilen genişlikse yine bende lastikle zincir arasında milim fark var. 160 denilen bi taraftan bi tarafa yani sağdan sola olan bombenin genişliği ise ozaman iş değişebilir.
Yani kısacası bunu bilen biri yazsın. Yoksa 160 denilen şey genişlik iken zincire milim mesafe kalmışsa 180 daha geniş olarak sürtmesi gerekir. Sürtmüyorsa var olan bilgi eksikliğini bilen yazsın...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------
Kaynak : OTO CENGİZ
http://www.otocengiz.com/html/l11.php
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:56 ----------
Kaynak : OTO cengiz
http://www.arabamodel.com/arac/lasti...zilarin-anlami
kısaltmak gerekirse orjinali 150x70x17 olan bir motora 160x60x17 veya 170x55x17 yada 180 x50x17 takılırsa sürtmez yada yanak yüksekliği dahada düşürülür yani 160x55x17----170x50x17------180x45x17 gibi ebatlar olur fakat şanzımanı yorar.şöylede açıklanabilir 150:150mm asfalta basan kısım X 70mm cant ile asfalt arasındaki mesafe X 17 inc cant çapı
UĞUR 4 Teker hatunumun istediği yere,2 Teker burnumun dikine gider
Şöylede açıklanabilir, 160 denilen kısım büyüdükçe yani 170-180-190 oldukça teker daha sivri bir görüntüye kavuşuyor ve motorun yerden yüksekliğini artıyor, tabi yanındaki 70-65-60-55-45 gibi sayılara bağlı olarak değişik orantılı şekilde, yeni araba tekerleri gibi yere dümdüz olanları olabileceği gibi, geniş yanaktan dolayı yatmayı engelleyenleride olabilecektir. Sanırım fazla geniş yanaklı olması yatmalarda sorun teşkil edecektir.
Ama 160taki sağ sol uzunluğu ile 180 deki sağ sol uzunluğu neredeyse milim oynayacak kadar aynı görünüşe göre, aradaki farkı yere basan kısmın cm farkı oluyor sadece, o yüzden 160 ta zincire nerdeyse sıfır 180 de zincire nerdeyse sıfır oluyor.
Ben bundan bunu çıkarıyorum...
bende 160/60/17 var.sürtme yapmıyor ,170 de takılabilir.fakat yakıt sarfiyatını arttıracagı gibi motoruda yıpratacaktır.lastigin yere bastıgı alanın çapı sürtünme katsayısı falan beygir gücü motorun çevirdigi devir sayısı bunlar çok karmaşık ve teknik konular.birde lastik büyütünce olası güç farklarını buradan inceleyebilirsiniz.
http://www.gearingcommander.com/ hyosung için 2007 modele kadar seçenek var ama kaba taslak bir fikir verebilir.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
İşte uydurduğum takozlar sadece oradaki vidaları çıkarıp bunları taktım okadar Özellikle ufak aldım kibar dursun diye.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Kibar durmuş ama iş görür mü orda ?
yada düştün diyelim o darbeye dayancakmı orası ?
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)