evet dooru soluo cakalaz dostum...b ıcın olmaz ama a2 ıcın oluo sanırım ama yınede bı danısmak sormak lazım...
evet dooru soluo cakalaz dostum...b ıcın olmaz ama a2 ıcın oluo sanırım ama yınede bı danısmak sormak lazım...
vallaha alıcam :D bugün kullandım motor acaip bisey :D bayada bi yol yaptım :D
geldımı kardes motorun....
yok ya almadım daha :D ama alsam üstüne binsem kesin girermişim biyere :D bu işin şakası yokmuş :D Soner hoca motoru elinle götürceksin dedi yarım debriyaj üstünde olmadan :D fren yapıyım dedim bisey oldu anlamadım :D sonra bi baktım soner hoca bağırıyo bırak bırak diye .. bıraktım motoru :D uçtu azcık gittim arkasından ama :D motor düştü yere falan :D herşey yavas yavaş :D
aman kardes dıkkat et yaaa bu ısın sakaya gelır tarafı yok yavas yavas halledersın sen kesın ama derslerını ııce bıtırmeden motora pek elını surme derım ben cunku ders sırasında kullandıgın motorlardan az da olsu guclu bı motora sahıpsın suanda...aman haaa yapma bole seyler korkutma bızı daha cete olcaz
Aslında motor alındıktan sonrada öğrenilir bazı şeyler ama herkes yavaş yavaş alışmaya tahammül edemez.
Çoğusu kesinlikle ara ara gazlamaya uğraşır.
Sen genede eğtimine devam et Arif. Motor cepte nasılsa...
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
aynen ole asım bu ısler yavas yavas ve egıtımle olcak bı ıs bunun bılıncınde olan adam kesınlıkle ıı ısler cıkarır....akıf kardesımız ders almakla en doorusunu yapıo bana kalırsa...ben motoru alınca bende temel teknıkler ıcın kesınlıkle ders alıcm yada ole ders veren programlara katılıcm bu ısın bılıncını almaya calısıcm....bızler bu ısı kuralına uygun yapmaya calısanlarındanız...
bencede katılıyorum :D herşey yavaş yavaş :D daha çete olcaz ya :D böle uzun uzun yolda suraya git surda dur dediğinde arada bi kendi çapımda 1.viteste motoru öttürüyodum ama :D hocada bisey demiyodu :D daha öle uzun mesafelerde 2. vitese geçmiş değilim :D bu cumartesi yapıcaz onları :D ben sabrediyorum valla. :D bide motor için 100 km ler bile çok fazla :D valla 125 lik makinede ibrede 20 yi görünce uçuyo zannettim :D ama kaymak gibi süzülüyorum :D kalkışlarım falan güzel :D halledicem yavas yavas cetemizide kurucaz.
HERKESE ÖNERİRİM SONER HOCA. İSTİYEN İRTİBATA GEÇEBİLİR BENLE :d
bisey dicem yha :( 28.04.1991 doğum tarihim bu sene ehliyetimi alabiliyorum dimi ?
ya bende ılk scootere bındıgımde ole dıyodum 3 sene once 20yle gıderken ne kadar hızlı falan dıye ama sonra ınsan alısıo mrk etme 130 140 kesmıo bı sure sonra ama tabıkıde sehır ıcınde deıl bu dedıgım km ler sen bılırısn ıncekte bu hızlara uygun yol cok hatta butun ss kullanıcıları mutlaka oraya gelır yazın bılmem seslerını duyarmısın...
duyarım tabi canım duymaz oluruyum :D hatta çoğuylada kapışmışlığım var ama motor tabi mercedes olsada dinlemio :D oyun oynuodu adamlar :D arabadada ilk öyleydi çok hızlı geliodu şimdi... :D 1000 km nin sonunda rodaj bitiminde elbetki bende servis bakımından sonra tiger egsozu takıp bi basarım :D ama 4.000 deviri geçmicem :D öle dedi adam harfiyen uycam :D hatta forumdakiler gelir beraber tozu dumana katarız .. sonrasında bi mangal yakarız kuzu çeviririz falan :D
ohhh tam alemcı yaa bu hyocular yaparız kardes yaparız hıc suphem yok hele bı kavusalım motorlarımıza kuzuda cevırırız sehır dısına gezıde yaparız...
Biz İbrahimle tozu dumana katıyoruz zaten ara ara
Hyo'ları bu işe bulaştırmıyoruz ama tam manası ile tozu dumana katmıştık geçen sene
Havalar düzeliyor ve geziler başlayacak inş.(Ben yeşil,dağlık alanlarda gezmeyi seviyorum. Muhtemelen Hyo asfalt dışına çıkmayacak. Scooterla devam ...)
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
ole olursa bende gelırım benım ufaklıkla bakalım neler olacak bı 3-4 hafta sonra ıı olur havalar yagmurlar falan durulur o zaman toz dumana katılır yoksa bız camura katılırız anca zaten bızım motrlarıda yantana cekerız artık asım kardes
Yaparız artık birşeyler Faik hele bi havalar düzelsinde
Keşfettiğim yerleri gezdiririm size inş.
Gerçi İbrahim'im ufaklık çalışmıyor ama onu da bir bakıma sokar artık (Gezmelerimizde İbo'nun motor ara ara bozuldu,bazen epey ittiğimiz oldu )
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Merhabalar arkadaşlar.
Malum kış dolayısıyla garaja kaldırdığımız Gt250R ı iki ay aradan sonra çalıştırmaya çalıştık. Bu esnada sanırım motoru boğduk, marşa basmamıza rağmen çalışmadı. 2 şer 3 er dakika arayla denedik fakat yine çalıştıramadık ve sonunda akü bitti. Gençliğimizin verdiği azim ve inatla yılmadık, vurdurmayı denedik, 3. vurdurmada motor çalıştı.
Şimdi geldiğimiz noktada motor ilk sefderde çalışmıyor, ve ya üçüncü marşa basmada çalışıyor fakat akü yine bitecek gibi görünüyor.
Benim kafamı kurcalayan ise bu aküyü değiştirmek gerekir mi yoksa kendi kendini şarj ede ede normale döner mi? 3 gündür boyle kullanıyorum ama ışıklarda falan kalacam diye ödüm kopuyor:d
En tehlikeli an, [COLOR="Red"][B]ZAFER[/B][/COLOR] anıdır!!!
34 EF 2238
[COLOR="Red"]B[/COLOR] Rh+
kardes vurdurmak ıı bısı deıl...bence sen bı danıs bırılerıne benım motorum yok ama en kısa zamanda alıcm onun ıcın sadece baskalarına sor dıyebılıorum
Aynı sorun bendede var. Yaklaşık 2.5-3 aydır yatan ve ara ara çalıştırdığım motorum 2 hafta çalıştırmadığım için bir daha çalışmadı.
Durduğu yerde çalıştırıyordum hep. Tabi bununla birlikte bujilerin başı kapkara geçti. (durduğu yerde çalıştırmak iyi gelmiyormuş motora,ayrıca akü şarj olmuyormuş)
Tek bujiyi söküp temizlediğimde motor gene tık diye çalışıyordu ama ertesi gün gene çalışmıyordu. Akü kaynaklı değildi ilk zamanlar. Tek bujiyi temizleyip tekini temizlemediğimden diye düşündüm.
Velhasıl kelam bir keresinde çalışmadı ve bende motora anca 2 hafta sonra bakabildim.
2 bujiyi de temizledim ama bu seferde aküde tık yok. Vurdurarak çalıştırayım dedim "acaba sorun akü kaynaklı mı" diye.
İlk seferde tık diye çalıştı. Yaklaşık 20 dk dolaştım dar bir alanda (kapalı alanda işkence gibi idi bu!)
Sonra stop ettim ve tekrar çalıştırayım dedim. Baktım tak diye aldı.
2 gün sonra gittiğimde akü gene su koyuverdi.
Diyeceğim,önce bujilerini bir kontrol et,bujileri temizleyip taktıktan sonra marşa bir bas. Gene çalışmazsa bu seferde aküye bir çare ara.
Motor uun süre yatarsa bir daha asla çalıştırmayacağım. Yağını mağını boşaltma ile uğraşmayayım dedim. Durduğu yerde çalışınca hem bujilerde sorun oldu hemde aküde...
Akü kutup başlarını sökmeli,yağı boşaltmalı,depodaki benzini boşaltmalı (gerçi işin ehli arkadaşlar daha iyi bilir)
İnanın şu buji söküp temizleme işleminden çektiğim kadar uğraşmazdım.
Birde akü dert oldu şimdi
Neyse, en büyük sorunumuz bu olsun.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
arkadaşlar aynı sorunu bende yaşamıştım motoru satmadan hemen önce.
Maalesef çalıştırdıkça akü şarjı alarak düzelmiyor. sanırım bu makinelerin aküsü çok kaliteli olmadığından sürekli zayıflıyor akü. benim ki zaman zaman çalışmamanın yanı sıra göstergelerin sönmesine bile sebep oluyordu. bana servisler akü için 140 civarı fiyatlar çekerken ben akü satıcısından taiwan malı aküyü tam hatırlayamıyorum 45 - 60 civarı bir fiyata aldım. akü değişince motora binmek zevk oldu adeta, tek marşta adam gibi motor çalışmaya başladı. benim tavsiyem aküyü değiştirin ama kazık yemeyin değdiğini göreceksiniz.
how can you know what the things are worth?
ıf your hands won't move to do a days work.
yada baska bı cozum yolu var kı bu benım tercıhım ama ımkansız bırazcık hıc kaldırmayalım motorları bolece akımuze bısı olmaz..... saka bı yana bende benım ufaklıgı 2-3 hafta sonra calıstırmaya calısınca aynı sorunu yasıcm buna emınım....
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)