sızın motorlarınız ııcn en uygun yaz yagı dedıgın gıbı castrol 10-50 dır 15w-50 yag hakkında bılgım yok fakat o yagı kullandım neden anlamadım ama motorun vıtes gecıslerı super oldu fakat motorda naked olmasına ragmen asırı ısınma basladı o yuzdn degıstırdımevet. 10-50 castrol bulamadım yani burda yok
dıyecegım oki sızın motorlar kapalı grenaj oldugu ıcın ve deneyım ıle asırı ısınmasına neden olabılır buda bıldııgn gıbı buyuk zararlar acabılır dıye dusunuyorum!!! yınede tam olarak bılen arkdaslar yardım edecektır
Arkadaşlar Bu motorlarda bulunan vites küçültürken arka lastiğin kitlenmesi nasıl bir olay daha önce hiç duymadım merakımı bağışlayın
Eğer hızın bulunduğun vitese göre normalden fazlaysa ve o esnada vites düşürürsen hemen her motor lastiği kilitler
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Evet aynen yani bilgisizlikle ilgili şey bu.
Yani ilk defa binipte mecidiyeköyden dudulluya getirirken birkaç defa başıma gelen şey bu.
Vitesi 100-120 ile giderken bi anda tak tak tak 2 ye düşürürsen 4ten 5 ten, GACUUUUUUUUUUUURTTTTTT diye bi ses gelir ve arka frene basmışsın gibi teker anlık bi kilitlenme yaşar ve motor tabiri caizse g-t atar, çok kısa süre oluyor ve motora hakimsen yoluna devam ediyorsun, ama bi anlık panik yaptırmıyor değil, tam panik yaparsan vay haline
Teşşekürler anladım ben kafaya koydum bu motoru alacam
Selamlar,
6 gün önce s&t kanuniden gidip Hyosung gt250r aldım. 2010 model, sıfır km. Bu sabah ruhsatıydı şuyuydu buyuydu hallettim. Ancak aklıma takılan 1-2 sorun ve paylaşmak istediğim 1-2 tecrübe var.
Soru 1
İlk aldığımda motoru boşa alıp ayaklarımla moturu geri götürürken, arka tekerlekten tuhaf bir ses geliyordu. Artık bu ses gelmiyor ama neden o dönem öyle bir ses çıkardı anlayamadım. Bir fikri olan var mı ?
Soru 2
Motorun üzerindeki lanet "s&t kanuni" yazısını kaldırmak istiyorum. Ancak yaptığım araştırmalar neticesinde depoyu verniklemeden önce yazıyı yapıştırıp daha sonra depoyu vernikledikleri için, yazıyı kaldırdığımda ardında bir iz bırakacağı kanaatine ulaştım. Yine sordum soruşturdum, yeniden vernikletmek için depoyu zımparalayıp, boyayıp, daha sonra tekrar vernikletirsem ancak bu muhabbetten kurtulurmuşum. Doğru mudur ? Başka fikri olan var mıdır ?
Soru 3
Malum motor 2 silindir 4 zamanlı. Lâkin çok sessiz çalıştığı için trafikte biraz problem oluyor. Bu sebeple egzostu değiştirip yomoşimo mudur nedir o egzosttan taktırıp biraz daha fazla ses çıkarttırmayı planlıyorum. Sizce taktırayım mı ? Taktırırsam garantisi bozulur mu makinanın ?
Soru 4
Bu model için aksesuar vs. temin edebileceğimi bir internet sitesi var mı ? Varsa adresi nedir ?
Tecrübe 1
Ben 1 kez scooter kullanmıştım. Sadece 1 kez. Belki 10dk falan. Ancak ona rağmen gidip GT250R aldım. Ama almadan önce, hiç görüşmediysem 5 tane adamla görüştüm. En acemisi 10 senedir racing üzerindeydi. 1'i hariç hepsi "sakın alma, düşersin.", "ölürsün", "beceremezsin", "vitesli motor bu farklıdır" falan dedi durdu. Ben bilgisayar programcısıyım. El becerilerim iyi değildir ancak birden fazla işi kombine bir şekilde aynı anda çok rahat yapabiliyorum. Kimseyi dinlemedim, gittim aldım. Aldıktan 10dk sonra trafiğe çıktım. Hiç bir şey de olmadı. Haa, peki nasıl oldu ? Bunca insan yanıldı mı ? Hayır, hepsi haklıydı. Bu işi okumadan, araştırmadan, en azından teorik olarak profesyonel olmadan yapmayacaksınız. Ben günlerce döküman okudum. Nasıl binilir, nasıl inilir, nasıl kaldırılır, nasıl hızlanır, fren mesafesi nedir, denge nedir, viraja girerken nelere dikkat edilmeli, virajdan nasıl çıkılmalı, virajdayken ne yapılmalı. Bir sürü sorunun teorik cevabını buldum. Ondan sonra gidip motoru aldım ve teorik bilgilerimi uyguladım. Hepsi bu. Size tavsiyem yeterince teorik eğitim aldıktan sonra gözünüz kapalı gidin bu motoru alın. Ama 600lük falan bir motor sakın almayın! Harbi ölürsünüz. Ben bu aletle bile sınırları zorlamaya niyetleniyorum pek çok kez. Hatta çoğunda zorluyorum da (: Ama 30 beygirlik bir gücü olduğu için öyle müthiş bir performansı yok. O yüzden rahatım. Ama altımda 600lük olsaydı çoktaaan bu motoru ya düşürmüş ya da kaza yapıp çok zor durumlara düşmüştüm. Çünkü 600lük motorlar hakkaten çok güçlü.
Tecrübe 2
6 günde 250km yol yaptım. Neredeyse hiç kaza riskiyle karşılaşmadım. Motorumu artık tanıyorum. Ne kadar mesafede durur, nasıl kayar, nasıl yatar kalkar. Her şeyini anladım. O da beni anladı sanırım çünkü artık o beni yönetmiyor (: Ben onu yönetiyorum. Almadan önce Kanuni, nam-ı değer Hyosung olduğu için tereddütlerim vardı. Ancak an itibariyle anlıyorum ki bu tereddütlerim tamamen yersizmiş. Motor saat gibi işliyor, hiçbir problemi yok. Kesinlikle başlangıç motoru olarak tavsiye ederim.
Teşekkürler, iyi çalışmalar.
sevgili arkadaşım hayırlı ugurlu olsun.kaza bela gormezsin inşallah. sorularına bilgim dahilinde cevap vermeye çalışayım.
1.motoru ayakla ileri geri iterken gelen o ses zincirden gelir en fazla vites aylarının tam oturmamasından.yani motorun durdugu yerde vites degiştirip boşa aldıgın zaman yapar.önemli bisey degildir.boşa almada zorlanırsan kaliteli bir motor yagı kullanmalı ve boşa alırken hafif gaz verip motoru biraz ileri dogru itmelisin.
2.o yazı vernik altında oldugu için sökersen çok pis iz bırakıyor.aynı dert bendede vardı.mahalle baskısından yıldım gittim bir boyacıya sadece depo için 100 tl istedi.tanıdıklar vasıtasıyla motoru komple 250 tlye boyattım fırın boyayla.bir hafta geçmeden mahallenin p.... leri 3-5 çizik yaptılar bile.
3.2 silindir oldugu için yoşimura da taksan 600rr sesi çıkmaz.bende tiger kullanıyorum.ses orjinalin 2 katı ama yüksek devirde sesi biraz bozuyor.bunun dışında egsozu degiştirmenin gözle görülür bir + sını - sini ben görmedim.yoşimura diye satılanlar zaten kartalda ercan usta diye bir kişi yapıyor.orjinal yoşi 500 $ gibi fiyatı vardı.tigeri tavsiye eerim garanti konusunda ise evet kanuninin haberi olursa garantiyi bozar.servisinle konuş durumu egsozu onlardan alıp takma sökme yani işçilik alırlarsa senden ekmek yerlerse bişey demiyorlar.çok olmadı zaten 4 vida servise giderken sök orjinali tak.
4.orjinal parçaları ben www.hyosungsource.com sitesinden aldım koreden.e-bay da bolca aksesuar mevcut.nette biraz araştırırsan birçok site bulursun.bazıları bize göndermiyor.
5tecrübe.. kültürlü bir insan olmandan dolayı birçok döküman okuyup teorik olarak bilgi edinmen çok güzel fakat sahada yeteri kadar pratik yapmazsan teorik bilgilerin pek işe yaramaz.şimdi en tehlikeli evredesin.yok yav o kadar korkulacak bişey yokmuş bak işte ne güzel yapıyorum dedigin anda kendini asfalta yapışmış bulabilirsin.(bkz ikarus sendromu)
6 tecrübe.. nacizane tavsiyem şu ana kadar hiç kaza riskiyle karşılaşmaman iyi ama çokda önemli degil önemli olan ilk kaza riskini yaşayıp bundan kazasız çıkman.bence çok yogun trafik den ziyade rahat yollarda bolca pratik yapman. aynaları kullanmaya alış ve motorun limitlerinin yarısı kadarını kullan.rodaj bitince sende biraz daha pişmiş olursun.
bana sorsan bende başlangıç için bunu al demezdim.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
güzel motor cakalaz güle güle kullan
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
temiz makine çakalaz Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin
Allah Kaza Bela Vermesin Güle Güle Kullanmayı Nasip Etsin
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:36 ----------
Arkadaşlar bugun sabah beylikdüzünde kırmızı hysoung Gt250r gördüm Etiler Marmaris büfenin ordan geçiyodu bizdenmiydi....
cakalaz güzel motor Allah kazasız, belasız ve de cezasız kullanmak nasip etsin, ama birşey verki oturuş pozisyonu bana biraz garip geldi insan yatmaya alışınca bukadar dik durmak garip olur herhalde, kullanan biri olarak nasıl bir duygu cakalaz alışabildin mi
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
İşte tek sorunum o dostum Oturus pozisyonuna alısamadım gitti Ama böyle de güzel; gazı acınca yola yapısması yok mu ; mest ediyor insanı
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)