Doğru söze ne denir
Doğru söze ne denir
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
aynen katılıyorum sana arkadasım
arkadaşlar şimdi şöyle bir durum var sizlerle paylaşmak istedim.
5550 tl ye bir hyo var 2007 model lastikleri yeni değişmiş. bir de
8100 tl ye var 2010(büyük ihtimal 2009) model 800 kmde daha ama kredi kartına 3 ay ertelemeli ve 8 taksit veriyor.
benim maalesef nakit alma şansım yok. gidip kredi çekeceğim. 6000 tl kredi çektiğimi düşünürsek geri ödemesi bunun bana 8000 tl ye geliyor toplamda. yani 6000 lira çekip noter masraflarıyla vs. 5550 lik motoru alabiliyorum tam. ama toplamda 8.000 ödemiş gibi olacağım.
onun yerine 2010 model 8100 ü almak daha mantıklı değil mi sizce de ?
ya da sıfırını 8500 e veriyorlar onu 12 taksitle almak daha mantıklı değil mi?
bunları neden soruyorum. çünkü 8000 tl çok diyorlar bu motor için. sizce arkadaşlar?
vitesli tecrübem var cbf150 kullandım. fakat 600 lük makina da almayı düşünmüyorum uzun süre. sıkıntıya girmeyecek kadar param olursa ve diğer bütün ihtiyaçlarımı(araba-ev) karşıladığımda alabilirim bir fazer ya da v-strom.
yani alayım ve uzun sürelerce hem şehir içinde hem de şehir dışında bol bol kullanabileyim istiyorum.
yorumlarınızı alayım lütfen arkadaşlar
teşekkürler herkese
tesekkürler evet dedğin gibi yağ akan yeri grenajı yarım söküp bez ile temizledim akan dökülen hicbirşey yok iki gündür. Terleme bile göremiyorum o yüzden çok mutluyum .
Yağ göstergesi ayaklıkta durduğunda pek göstermiyor ayaklıktan kaldırdığımda yağ göstergesi hareketlenmeye başlıyor o yüzden anlayamıyorum bilgilendirirseniz sevinirim.
zorlamamaya çalışıyorum redline girmeden vtes değiştirmiş oluyorum sizce yeterlimi
valla sol ayna olmadan kullanmak çok riskliydi dün dayandım ama bugün dayanamadım istanbul motordan 90 tl ye sol aynayı almak zorunda kaldım.
Ama memnun oldum çünkü motorun gecmisine baktılar test ettiler debriyajı ayarladılar bir tur atıp genel olarak güzel olduğunu söylediler bakıma oraya gideceğim sanırım.
motorun 4500km de olduğunu söylemiştim km düşürmüşlermi diye servis kayıtlarına bakmıslar 1 senede 900 km yapmıs ve akü-yağ değişmis yatan motordur dedi. yani km büyük ihtimal gercek dediler. Ben öle düşünerek mutlu oluyorum .
linki çalıstıramadım ama geri görüş kamerası fln simdilik gerek yok bence ;) tesekkür ediyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:02 ----------
Bu arada pendikte oturan buralarda olan varmı yada yakın zamanda bir buluşma planı, diğer hyolar nası bilmiyorum karşılıklı görüş almak güzel olurdu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:05 ----------
valla ben 6500 cektim finansbanktan kredi dosya masrafı 6050 tl elime gecen geri ödemesi 8200 36 ay vade ayda 130 tl gibi birsey ödeyeceğim. Senin olayın da mantıklı tabi ama aylık taksitlerin 710 tl ye gelecek her ay bunu ödeyebileceksen mantıklı olabilir ;) birde su var 8.5 aldığını yarın satarken zararla satacaksın ama ilk kullanan rodajını yapan sen olacaksın karar senin.
Ama ben olsam 500 800 km gibi dediğiniz bulabileceğiniz en ucuz hyoya bakardım ;)
Bende cbf 150den buna gectim baya fark var inan iiki 600 almamışım diyorum alışmak gerek yavas kullanmak gerek aman dikkat..
cebimden çıkan paraya bakarsam eğer 2010 model almak her zaman daha mantıklı duruyor. çünkü ikisini de satarken aynı paraya satacağım diye düşünsek bile sonuçta da cebimden aynı para çıkacaksa da ...
ama dediğin şey de önemli aylık 700 çıkarmam da zor. aylık çıkarabileceğim maksimum 300 tl. ben öğrenciyim bu yüzden çekemeyebilirim kredi. problemlerden birisi de bu aslında. o yüzden kredi kartıyla şansım daha yüksek diye ona yanaşıyorum. tüketici kredisi alabileceğimi bilsem daha farklı olabilirdi
cebinden cıkan paraya bakmak kredili alışverişte farklı bugünün ayda 130 tl si iki sene sonra aynı tadı verirmi sence :D bugün yaptığın 130 tl lik alışveriş ile ikisene sonraki çok fark eder. O yüzden faiz var risk var. Genel paraya bakma 12 ayda ödeyemedikten sonra almanın mantığı yok. Bütceni sarsmadan almanı tavsiye ederim sonra kredi kartını ödeyemeyip faize sokarsan 600rr alırdım deme sora :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:30 ----------
bu arada ben 130 demisim de 230 olacak :D dilim sürşmüş sory.
Arkadaşım cevabı kendin vermişsin. Uzun süre kullanacaksan elbette 800km ve 8.000 tl likolan çok mantıklı, Hayırlı olur inşallah
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:35 ----------
geç fark ettiim kusura bakma. Bende öğrenciyim. İşin maddi yönünden çok ailevi yönü nedeniyle alamıyorum. Ama kesinlikle kendini maddi yönden sıkıntıya sokma derim. Çünkü ne kadar kendini zorlarsan zorla ödeyebilirsen öde. Ekstra masraf ve motoru kullanırken çıkacak masraflar olacak (Benzin, zincir, yağ) iyi ce sıkışacaksın ve bindiğin motordan zevk almayacaksın. Bence biraz daha para biriktir.
MATBAA 200 VEYA 250 yıl idi.. Yanlış hatırlamıyorsam
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:47 ----------
Ya kardeş bak GT almak istiyorsan 8100tl 3 ay ertelemeli yok taksitli filan hikaye bu iş istere 2010 olsun. 2007 olsa nolur 2008 veya 2006 karbüratörlü olsun kardeş nolack. Okadar para vereceğine git bitane sartı veya kırmızı 4500tl ye sahibinden de var. Bak şimdi
ING de kredi var ben çektiğim için yazıyorum bankam filan değil, nette en ucuz orasıu diye gördüğüm için ordan çektim ben.
4000tl kredi 12 ay sonunda 4336tl olarak geri ödeniyor. Dosya masrafınıda sana verdikleri 4000tl den kesiyorlar 110tl olarak ve hesabına 3890tl yatıyor, yani sen 3890tl alıp 12 sonra toplamda 4336tl ödüyorsun. Oda 446tl toplam faiz ödemiş olman demek 12 ayda.
Hiç paran yoksa bile 4000 değil 4500 çekersin, hiç yoktan zevkini alırsın, sen bu 8100 lüğü alıpta nekadar bineceğini sanıyorsunki?
Aman kardeş boşver taksitlede olsa 8100tl yi verme sakın benden tavsiye. Ala 2006 da GT 2010 DA GT.
Zaten gıcırıda alsan çizilecek çiciğide alsan çizilecek.
Hem sanki yeniyi alsan etiket yazı. CANISI, RAHMETLİDE SOLALRDI, TEK RAKİBİM TÜRK HAVA YOLLARI.
Dimi..
ya öyle diyorsun da çiziği miziği geçtim ben. şimdi öncelikle senin dediğin modellerin lastikleri gitmiş oluyor. sadece lastikler gitmiş olsa o fiyatta olan motorların iyi, mutlaka başka kusurları da oluyor. lastiklere 600-800 diğer parçalara da bir o kadar yapsak 1500 tl falan baştan vermiş olabilme ihtimalim var. bir de birsürü uğraşacağım edeceğim çilesini çekeceğim. ben biraz kıl bir insanım. aldığım motorun temiz olmasını isterim. ve ben geçici binmeyi düşünmüyorum. bir geçiş aracı olmayacak. izmirde yaşadığım için yılın 8 ayı kesin biniyor olacağım. hergün en az oraya buraya gitmek için bile 20-30 km yapabilirim. yazları veya kafama estiğinde yapacağım uzun yolları saymıyorum bile. yani senede en az 10.000 km civarı yapacağım. alacağım 2006 motor ile 2010 motor arasında hiç mi fark olmayacak? benden önce binen adamın motoru ne bilinçle kullandığından bihaber içim rahat etmeyecektir.
o yüzden işin özü maalesef pek senin gibi düşünmüyorum.
sıkıntıya girsem de azıcık aldıktan sonra kafamın rahat olmasını isterim.
Arkadaşlar bu konuda bildiklerimi kısaca özetleyim. Motorlar 2010 model... Tıpkı bildiğiniz gibi arabalarda da agustos ayından sonra üretilen tüm araçlar bir yıl sonraki modele kalıyor uygunluk belgesinin düzenlenme tarihi esas alınıyor. Mesela motorunuz eylül 2009 da üretilmiştir ama sizin motorunuz 2009 değil 2010 modeldir bu birrrrr. Diger konuda 2010 model hyosung yada ST kanuniler şuanda Türkiye yok henüz getirilmiyor sanırım bu yıl içinde de getirilmez benim tahminim eylül ayından sonra piyasaya gireceği yönünde çünkü Kanuni henüz elindeki stokları bile satamamış düzeyde buda ikiiii Tüm bunlardan sonra özetle diyeceğim şu ki motorunuz 2010dur güvenle ve içiniz ferah birşekilde binebilirsiniz.
Birde 2. el alan arkadaşlara nacizane bir tavsiyem olacak arkadaşlar bende zamanında çok aradım üniversite yıllarında aktif olarak 600lük 1000lik makinalara bindim ozamanda araştırdım. Bir racing motorun arızalanmasa bile 20.000km civarlarında eksantrik ve dişli setinin değişmesi gerekir. Normalk standart bir kullanıcı olduğunuzu varsayarsak 30.000km olur daha ötesi olmaz. Yok VFR gibi oldukça sağlam bir motor kullanıyorsanız ozaman bu kmler biraz daha uzar... Şimdi 17-20.000 km motor alıp hiç açılmadı motoru diyenler doğru söylüyordur ama açılmayacak anlamı taşımaz. Eğer naçizane benim kişisel görüşümü soruyorsanız ben 15.000km bir motor bile alsam eğer canımı opna emanet edeceksem hemen ilk yapacağım şey full bakıma sokmaktır.
Birde atladığım bir konu var onuda yeri gelmişken belirteyim LASTİKLER... Lastiklerin üretildikten sonraki raf ömrü 3 yıldır gidin bilen bu işle uğraşan istediğiniz kişiye sorun böyle diyecektir. Güvenli sürüş eğitimleri, ileri sürüş teknikleri eğitimlerinde böyle anlatılır yurt içi yurtdışında da bu dediğim geçerli sertifikalı eğitimlerdir bunlar ROSPA vs. Neyse lastiğin ömrü üretildikten sonra rafta duruyorsa 3 yıldır. Yok siz bunu motora taktıktan sonra bu 2 yılda olabilir 1 sezonda olabilir ama maksimum 3 yıl kullanabilirsiniz... üretim tarihide yanakta yazar... hafta ve yıl olarak örnek 3209 gibi... bu demektirdiki 2009 yılının 32. haftası üretilmiştir. LAstik herşeydir asla unutmayın bazen ilanlara bakıyorum motor 2005 adama soruyorum değişen varmı lastik istermi diye yok lastikler süper diyor hiç kullanılmadı diyor ona sadece eğer canınızı seviyorsanız lastiklerinizi değiştirmenizi öneririm diyorum...
Herkese selamlar umarım yardımcı olmuşumdur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:03 ----------
Hocam yazılanların hepsini okudum. Aynen benim durumuma düşmüşsün valla zamanında bende belki 20ye yakın motor baktım hepside hemen hmen farklı şehirlerdeydi ama gördüm ki ben kıl bir adamım başkasının bindiği eşşeğe güvenmem canımı emanet etmem o yüzden gittim 0 almıştım.
Sana tavsiyem 0 alman yönünden olacak. 1 yıl kullansan bile motoru rahat 6000 TL peşine satarsın emin ol... Ama krediylemi alacaksın yoksa kredi kartıylamı alacaksın ona kendin karar ver hesap işi bu... detaylı bir hesap gerekir. Eğer yardımcı olmam gereken bir konu olursa yine elimden gelen yardımı yaparım. Ada motor var onlarla bi konuş istanbulda bunlar şuanda en hesaplı motoru veriyorlarmış.
Sex Speed Money...
Erdemgc, sen en iyisimi aklina yatan ne ise onu yap, KIL bi insan eski motor kullanamaz, yanlis anlama KIL oldugunu kendin söyledin. Ya 8100tl ye 12 taksitle onu al, yada 8500tl ye 15-18 ay vade farksiz SIFIR satan yer varsa ordanda olabilir. Ama 8100tl'ye motoru satan acaba gerçekten ne için satiyor, simdi bunada KIL kapmada, gerçekten güvenilirse al derim...
Benim de tercihim biraz fazla verip sıfır almak oldu. Çünkü benim de motor da bir sorun çıktı mı hemen canım sıkılır.
Arkadaşlar öncelikle merhaba Aklıma takılan bir durum var sizlere danışırsam karar verme yolunda büyük adım atacağımı düşünüyorum Konunun çok büyük bir kısmını okudum ve yazılanlardan tatmin oldum diyebilirim sadece küçük bir kaç sorum olacak;
Şu an KLR650 sahibiyim benim ilk başlangıç motorum kendileri ve motorumdan da memnunum sağolsun taş gibi hiç yüzümü kara çıkarmadı şimdiye kadar ancak yaz aylarında(motorum da orada) küçük bir yerde olduğum için motoruma gerekli özeni göstermekte zorlanıyorum özellikle bakım zamanlarında parça getirtmek ve benzeri işlemler baya bir zorluyor, şehir dışına çıkmak ayrı bir durum zaten(ailemi huzursuz etmek istemiyorum) ve yakıt konusu da biraz masraflı oluyor... gt250r ise uzun zamandır aklımda olan bir makine...
Şimdi 650cc motorumdan inip gt250r a geçiş yapsam ne gibi zorluklar yaşayabilirim yani kawasakiden inip hyosung a bindiğimde hayal kırıklığına uğrama gibi bir durumum olurmu olursa neden olur? Çok fazla hız seven birisi değilim ve 250r ın görüntüsüne ayrı bir hastayım çok da uzun yollarla işim yok genelde şehir içi kullanıyorum zaten...
Bir de 250r ı test etme gibi bir şansım olmadı böyle bir imkan varmı bayilerde?
Ve son olarak motorun sesini duyma şansım olmadı ki bu konudaki vidolar da aldatıcı olabiliyor, sizler 250r ın stok egzos sesinden memnunmusunuz, o cüsseye göre sesi çok saçma sapan mı kalıyor?
Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürler
@ CİVİC
Dostum; Ayaklıktayken zaten yağı göremezsin. Calısmaz haldeyken; düz tut motoru öyle bak
İki cizginin arasında hatta üst cizgiye yakın seviyede olmalı fakat üst çizginin üzerinde olmamasına dikkat et
Vites değiştirirken ara ara redline çizgisine kadar uzatabilirsin sorun olmaz; fakat orta devirlerde kullanman daha rahatlatır motoru genel olarak
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Şu redline çizgisi ya hiç ilgimi çekmedi, yada bende çalışmıyor, güneşte baktım bi sürü gösterge var, ama birçoğu nezaman nasıl etkin oluyor tabi bende bilmiyorum, benzin göstergesi çalışıyor onun solundakimi redline göstergesi, o bana yağ göstergesi gibi gelmişti, yani ben öyle sanmıştım diyeyim...
Dalga geçiyor olmalısın ehliyetin var değil mi? red line çizgisi dedikleri motor devrinin kırmızı alana girmesi demektir.
BU arada KLR 650 den sonra bu motor sana olmaz hocam... Ne açıdan dersen bir çok açıdan senin beklentilerini karşılar yazdıklarının hemen hemen hepsini karşılar ama egsoz sesi olarak yada 650lilik makinadan aldığın performans olarak yeterli gelmeyecektir. Görüntüsü filan gayet güzeldir.
Sex Speed Money...
şuanki fıyatı nedir bu motorun? sitesi açılmıyorda merak ettim.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)