Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7441
    StuArT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z750
    Alıntı Maverick35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    StuArt,

    Valla, işin gerçeği, ne istediğimi tam olarak ben de bilmiyorum

    Bir niyetim Fazer F6 almak, bir niyetim çok radikal bir tarz değişikliği yapıp Shadow almak.

    Bu göbekle racing kullanmak biraz zor oluyor
    Hocam bende de göbek var ama yaslıyorum depoya ohhh daha rahat be

    Ayrıca birini görmüştüm adam 130 kilonun altında değildir göbek asterix gibi Hayabusa kullanıyo
    onu görünce göbek olayını önemsemiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7442

    Üyelik
    27 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    hyosung gt 250r
    Alıntı fearlesboyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet alırsınız bir şeyleri elinize o da kefen olur merak etmeyin...arkadaşım ya siz altınızdaki motorları (ki benimkide 250 gtr) 600cc honda rr mı sanıyorsunuz 180-190 hızı hedefliyorsunuz.kızma sana kendi şahsi düşüncem ve tecrübelerimle cevap veriyorum.
    1-inis aşagı motoru boşa larak yada debriyaja basarak motor 180-190 görürse merak etme motora gaz vermediğinden redline girmez ve motor zorlanmaz ama merak ettiğim hangi inişte motor bosta 180-190 görücek
    2-görse bile 180-190 motorda boşda olması demek hakimiyetin sende olmaması demek fren mesafesi coook uzun olur ki o hızda ve iniş aşagı zor durursun teker kayarki zaten böyle oldugunda yan yatmıssın demektir.Bu demek oluyorki grenajlar,ayna ve sinyalide eline alırsın
    yaa fearlesboy ersin keciş in saçmaötesi mesajına cevap vermişsin ya ben daha nediyeyim sana arkadaşlar forumda adam gibi konular ve sorular açalım lütfen.190 la bayıraşağı debriyaj sıkıcakmış falan filan ne bunlar yaaaa allaallaaaaa.ersinkeciş sende daha dişedokunur konular aç saçmaladığının farkındasındır umarım.

  3. #7443
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    ben ilerde bu motordan almayı düşünüyorum bu motorda kaç khm hızdan sonra redline giriyo ? bu motorda zorlamada krank sorunu oluyomuş ondan soruyom

  4. #7444
    fearlesboyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Motosikleti
    YAMAHA MT
    Alıntı ersinkecis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok kizmiyorum. sadece bir hatirlatma olarak: "yapacagimdan degil sadece
    teknik meraktan sordum." onceki cevaplardan birinde zaten ilgili cevabi da
    aldim. motosikletin motorunu söküp komple bayır asagi salsak bile diger
    aksamlari (motor haric mekanik aksamlar, frenler vs.) da motosikletin
    motorunun yapabilecegi maksimum hiza gore tasarlaniyor demekki, ve sen
    o hizin ustune cikarsan ne fren tutuyor ne diger mekanizmalar duzgun
    calisiyor.....
    Alıntı challenger25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaa fearlesboy ersin keciş in saçmaötesi mesajına cevap vermişsin ya ben daha nediyeyim sana arkadaşlar forumda adam gibi konular ve sorular açalım lütfen.190 la bayıraşağı debriyaj sıkıcakmış falan filan ne bunlar yaaaa allaallaaaaa.ersinkeciş sende daha dişedokunur konular aç saçmaladığının farkındasındır umarım.
    kızmadıgın için sagol ersin kardeş bende şahsi fikrimi öyledim : )))
    challenger kardeş bende konuyu kimin açtığına değil soruya baktım : )) bilgi yada fikrim olan bir konu olursa aşırıya kacmadan kimseyide kızdırmadan cevap yazdım : )))

  5. #7445
    Maverick35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki VN800- 2003
    Yaw, benim anlamadığım konu: 180-190 Km'yi görüp te ne yapacaksınız?

    Motosiklette 100 Km. geçildi mi zaten hakimiyet elden gidiyor, tamam, motoru gene siz kullanıyorsunuz, ama, tepki verme-karar verme süreniz çok kısa oluyor.

    Hiç unutmam, Bornova'ya giderken otobanda 130 yaptım, önümde orta şeritten araba gidiyor, sağından mı geçeyim solundan mı derken bir baktım, arabanın yanına gelmişim (Otobanın orta şeridinde 70-80 Km. ile giden denyolar oluyor).

    Ayrıca, bu motorların frenleri çok güzel değil, lastikleri kayıyor.Zaten Raceler kayma eğiliminde motorlar (ABS'liler hariç)

  6. #7446
    StuArT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z750
    Dostlar bugun ilk nazarlığımı yaptım.Kadiköyde aracın biri sinyal vermeden en sağ doğru üzerime geldi fren yaptım ancak ön sinyali adamın sol arka kapısının daha gerisine çarptım.Allahtan yavaş gidiyodum ve sadece sol sinyalimin sarı kapağı kırıldı.Sizlere sorum sadece dış camını bulamayacağımı tahmin ediyorum.Hazır kırılmışken uygun fiyata gömme led sinyal alabileceim bir yer biliyormusunuz ? Malum bunlar çin malları aslında fiyatları çok uygun fakat nette 1 ilanda 85 liraya satıldığını gördüm.Daha ucuzunu aramaktayım ,bilgi paylaşımlarınızı bekliyorum.SAygılar..

  7. #7447
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    Alıntı StuArT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar bugun ilk nazarlığımı yaptım.Kadiköyde aracın biri sinyal vermeden en sağ doğru üzerime geldi fren yaptım ancak ön sinyali adamın sol arka kapısının daha gerisine çarptım.Allahtan yavaş gidiyodum ve sadece sol sinyalimin sarı kapağı kırıldı.Sizlere sorum sadece dış camını bulamayacağımı tahmin ediyorum.Hazır kırılmışken uygun fiyata gömme led sinyal alabileceim bir yer biliyormusunuz ? Malum bunlar çin malları aslında fiyatları çok uygun fakat nette 1 ilanda 85 liraya satıldığını gördüm.Daha ucuzunu aramaktayım ,bilgi paylaşımlarınızı bekliyorum.SAygılar..
    satılmıyo.....ama orjinali yerine karaköyde birsürü var 10 -15 tlye olmadı led sinyal takarsın...

    benim sinyalin 2 camıda kırık...
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  8. #7448

    Üyelik
    27 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    hyosung gt 250r
    Alıntı StuArT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar bugun ilk nazarlığımı yaptım.Kadiköyde aracın biri sinyal vermeden en sağ doğru üzerime geldi fren yaptım ancak ön sinyali adamın sol arka kapısının daha gerisine çarptım.Allahtan yavaş gidiyodum ve sadece sol sinyalimin sarı kapağı kırıldı.Sizlere sorum sadece dış camını bulamayacağımı tahmin ediyorum.Hazır kırılmışken uygun fiyata gömme led sinyal alabileceim bir yer biliyormusunuz ? Malum bunlar çin malları aslında fiyatları çok uygun fakat nette 1 ilanda 85 liraya satıldığını gördüm.Daha ucuzunu aramaktayım ,bilgi paylaşımlarınızı bekliyorum.SAygılar..
    1otl ya küçük sinyaller var aynı işi görüyo hiç boşuna yarılma ok.sadece biraz aramayla çifti 10tl ya olayı bitirirsin.

  9. #7449
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Alıntı t.madde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben ilerde bu motordan almayı düşünüyorum bu motorda kaç khm hızdan sonra redline giriyo ? bu motorda zorlamada krank sorunu oluyomuş ondan soruyom
    Motor 160 km/h ile Redline baslıyor dostum !
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  10. #7450

    Üyelik
    07 Kasım 2007
    Şehir
    Bursa/Bingöl
    Motosikleti
    2008 S&T GT 250R
    Alıntı StuArT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar bugun ilk nazarlığımı yaptım.Kadiköyde aracın biri sinyal vermeden en sağ doğru üzerime geldi fren yaptım ancak ön sinyali adamın sol arka kapısının daha gerisine çarptım.Allahtan yavaş gidiyodum ve sadece sol sinyalimin sarı kapağı kırıldı.Sizlere sorum sadece dış camını bulamayacağımı tahmin ediyorum.Hazır kırılmışken uygun fiyata gömme led sinyal alabileceim bir yer biliyormusunuz ? Malum bunlar çin malları aslında fiyatları çok uygun fakat nette 1 ilanda 85 liraya satıldığını gördüm.Daha ucuzunu aramaktayım ,bilgi paylaşımlarınızı bekliyorum.SAygılar..
    bende değiştim arkadaları ve önü toplam 25 tl verdim arkaları letli taktım (plakalığı döktüm) ara bulursun sende kendin değişirsin zaten
    geÇTi gEçİYoR haYaT deDiğİN...:silent:

  11. #7451

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    S&T GT 250R
    Arkadaşlar merhaba,

    Kısaca kendimi tanıtıp konuya gireceğim. Öncelikle aranıza yeni katılmış birisiyim Eskişehirde yaşıyorum evliyim ve 1 bebeğim var. 33 yaşındayım. Aslen ankaralıyım. Şimdi birkaç hafta öncesine kadar içimdeki motor heyecanını tarihe gömmüştüm taki bir arkadaşım gelip ya ben aldım vs vs diyene kadar... Üniversite zamanından kalan bu heyecan cezbetme biranda hortladı ve ani bir kararla eşimin boşanma tehditlerine karşılık onu ikna etme çalışmalarımla beraber bir karar alma durumuna geldim ve etraftan yavaş yavaş önce ehliyet araştırmaları ve sonrada motor araştırmalarına girdim. Piyasaya yeni düşmüş (aranıza katılan birisi) birisi olarak yaptığım araştırmalar ve konuştugum insanlar sonucunda motora başlamak için hyosung 250R da karar kıldım. Bu motorlar ilgili birçok foruma girdim bir çok özelliğini okudum ama siz değerli kullanıcıların fikrilerinide öğprene bilmek için yazmak istedim... Soracaklarım aslında basit... tüm soracaklarım hyosung 250 R için geçerli.
    2006 ve yukarısında bir motor istiyorum. bu motorların özellikleri ve boyutları arasında fark varmı? Bazı forumlarda karbiratör ve enjeksiyonlu olduklarını belirtiyorlar. 2008 enjeksiyonlu vb... Birde kanuni markası ile yaptığı birleşme sonucunda durum daha mı iyi oldu daha kaliteli motorlar mı ortaya çıktı yoksa bir miktar kötü etkisi oldu mu? Birde bunların 2006 -2007 ve 2008 lerinin fiyatları konusunda yardımcı olabilirmisiniz. Bazı yerlerde 4500 Tl lerden bahsediliyor ama ben 2007 leri 5500 civarı 2008 leride 600 civarı buluyorum. Bende bi gariplik var snaırım. Birde bu motoru alırken nelere dikkat etmem lazım detaylı değil basit aspirin tedavi şeklinde. Servise mutlaka göstereceğim. Burada alırken dikkat edilmesi gerekendiye bir konu vardı orayıda okudum ama bana aspirin tedavi lazım

    Birde herşeyden öte gerçekten başlanğıç için önerirmisiniz? amacım zaten hız yapmak motoru zorlamak degil tamamen keyif almak vs... Bu motorun ST kanuni olmayını yokmu artık yani hyosung 2009 model yada 2010 mopdeli yokmudur fiyatı nedir?

    Çok uzun yazdım kusura bakmayın hepinize teşekkürler.
    Sex Speed Money...

  12. #7452
    StuArT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z750
    Alıntı challenger25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1otl ya küçük sinyaller var aynı işi görüyo hiç boşuna yarılma ok.sadece biraz aramayla çifti 10tl ya olayı bitirirsin.
    Alıntı forbit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende değiştim arkadaları ve önü toplam 25 tl verdim arkaları letli taktım (plakalığı döktüm) ara bulursun sende kendin değişirsin zaten
    Bana bi eminönü-sirkeci yolu gözüktü sanırım,sağolun arkadaşlar

  13. #7453

    Üyelik
    27 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    hyosung gt 250r
    Alıntı Shorin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Kısaca kendimi tanıtıp konuya gireceğim. Öncelikle aranıza yeni katılmış birisiyim Eskişehirde yaşıyorum evliyim ve 1 bebeğim var. 33 yaşındayım. Aslen ankaralıyım. Şimdi birkaç hafta öncesine kadar içimdeki motor heyecanını tarihe gömmüştüm taki bir arkadaşım gelip ya ben aldım vs vs diyene kadar... Üniversite zamanından kalan bu heyecan cezbetme biranda hortladı ve ani bir kararla eşimin boşanma tehditlerine karşılık onu ikna etme çalışmalarımla beraber bir karar alma durumuna geldim ve etraftan yavaş yavaş önce ehliyet araştırmaları ve sonrada motor araştırmalarına girdim. Piyasaya yeni düşmüş (aranıza katılan birisi) birisi olarak yaptığım araştırmalar ve konuştugum insanlar sonucunda motora başlamak için hyosung 250R da karar kıldım. Bu motorlar ilgili birçok foruma girdim bir çok özelliğini okudum ama siz değerli kullanıcıların fikrilerinide öğprene bilmek için yazmak istedim... Soracaklarım aslında basit... tüm soracaklarım hyosung 250 R için geçerli.
    2006 ve yukarısında bir motor istiyorum. bu motorların özellikleri ve boyutları arasında fark varmı? Bazı forumlarda karbiratör ve enjeksiyonlu olduklarını belirtiyorlar. 2008 enjeksiyonlu vb... Birde kanuni markası ile yaptığı birleşme sonucunda durum daha mı iyi oldu daha kaliteli motorlar mı ortaya çıktı yoksa bir miktar kötü etkisi oldu mu? Birde bunların 2006 -2007 ve 2008 lerinin fiyatları konusunda yardımcı olabilirmisiniz. Bazı yerlerde 4500 Tl lerden bahsediliyor ama ben 2007 leri 5500 civarı 2008 leride 600 civarı buluyorum. Bende bi gariplik var snaırım. Birde bu motoru alırken nelere dikkat etmem lazım detaylı değil basit aspirin tedavi şeklinde. Servise mutlaka göstereceğim. Burada alırken dikkat edilmesi gerekendiye bir konu vardı orayıda okudum ama bana aspirin tedavi lazım

    Birde herşeyden öte gerçekten başlanğıç için önerirmisiniz? amacım zaten hız yapmak motoru zorlamak degil tamamen keyif almak vs... Bu motorun ST kanuni olmayını yokmu artık yani hyosung 2009 model yada 2010 mopdeli yokmudur fiyatı nedir?

    Çok uzun yazdım kusura bakmayın hepinize teşekkürler.
    dostum tam bir geçiş motorudur.bende 35 yaşındayım.eşime isyan edip aldım ve çokta memnunum.600 lük bir makinaya geçeceğimden satıyorum.ilk başta deponun büyüklüğü ve 600 kasası olması ürkütsede aldırma.birinci vitese takıp kalktınmı gerisi kendiliğinden geliyor.bu benim motorum incele beğenirsen 5750 ye bırakırım enson.ama motor aldım dersin ve banada dua edersin çok temizdir http://www.sahibinden.com/sigara_ici...XQQdisplayitem

  14. #7454

    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    S&T GT 250R
    Teşekkür ederim hocam ilgili siteden size mesaj attım. Yalnız sorduklarımada siz değerli kullanıcılar cevap verirse çok memnun olurum.
    Sex Speed Money...

  15. #7455

    Üyelik
    07 Kasım 2007
    Şehir
    Bursa/Bingöl
    Motosikleti
    2008 S&T GT 250R
    Alıntı Shorin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Kısaca kendimi tanıtıp konuya gireceğim. Öncelikle aranıza yeni katılmış birisiyim Eskişehirde yaşıyorum evliyim ve 1 bebeğim var. 33 yaşındayım. Aslen ankaralıyım. Şimdi birkaç hafta öncesine kadar içimdeki motor heyecanını tarihe gömmüştüm taki bir arkadaşım gelip ya ben aldım vs vs diyene kadar... Üniversite zamanından kalan bu heyecan cezbetme biranda hortladı ve ani bir kararla eşimin boşanma tehditlerine karşılık onu ikna etme çalışmalarımla beraber bir karar alma durumuna geldim ve etraftan yavaş yavaş önce ehliyet araştırmaları ve sonrada motor araştırmalarına girdim. Piyasaya yeni düşmüş (aranıza katılan birisi) birisi olarak yaptığım araştırmalar ve konuştugum insanlar sonucunda motora başlamak için hyosung 250R da karar kıldım. Bu motorlar ilgili birçok foruma girdim bir çok özelliğini okudum ama siz değerli kullanıcıların fikrilerinide öğprene bilmek için yazmak istedim... Soracaklarım aslında basit... tüm soracaklarım hyosung 250 R için geçerli.
    2006 ve yukarısında bir motor istiyorum. bu motorların özellikleri ve boyutları arasında fark varmı? Bazı forumlarda karbiratör ve enjeksiyonlu olduklarını belirtiyorlar. 2008 enjeksiyonlu vb... Birde kanuni markası ile yaptığı birleşme sonucunda durum daha mı iyi oldu daha kaliteli motorlar mı ortaya çıktı yoksa bir miktar kötü etkisi oldu mu? Birde bunların 2006 -2007 ve 2008 lerinin fiyatları konusunda yardımcı olabilirmisiniz. Bazı yerlerde 4500 Tl lerden bahsediliyor ama ben 2007 leri 5500 civarı 2008 leride 600 civarı buluyorum. Bende bi gariplik var snaırım. Birde bu motoru alırken nelere dikkat etmem lazım detaylı değil basit aspirin tedavi şeklinde. Servise mutlaka göstereceğim. Burada alırken dikkat edilmesi gerekendiye bir konu vardı orayıda okudum ama bana aspirin tedavi lazım

    Birde herşeyden öte gerçekten başlanğıç için önerirmisiniz? amacım zaten hız yapmak motoru zorlamak degil tamamen keyif almak vs... Bu motorun ST kanuni olmayını yokmu artık yani hyosung 2009 model yada 2010 mopdeli yokmudur fiyatı nedir?

    Çok uzun yazdım kusura bakmayın hepinize teşekkürler.
    Aramıza hoşgeldin kardeşim , öncelikle motor için sana söyleyecek cok şeyimiz olur ama benim sana tafsiyem önceki sayfaları okuman hertürlü bilgi var hemde yakın sayfalarda yani sayfalarda geriye doğru git oku zamanın oldukca acele etme iyi düşün varsa imkanın motoru incele soruların olursa bizle buradayız herzaman yardımcı oluruz
    geÇTi gEçİYoR haYaT deDiğİN...:silent:

  16. #7456

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    Bayrampaşa
    Motosikleti
    GT250R
    ST kullanan arkadaşlar 4000bakımı için servise ne kadar bayılmamız gerekiyor? Kazık yiyeceğiz garanti uğruna ama ne kadar bilgilendirirseniz sevinirim
    "Hayallerinin olması önemli bir şey..." Das Experiment
    [B]34 YVV 98[/B]

  17. #7457
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    Alıntı SAd0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ST kullanan arkadaşlar 4000bakımı için servise ne kadar bayılmamız gerekiyor? Kazık yiyeceğiz garanti uğruna ama ne kadar bilgilendirirseniz sevinirim
    120 tl sado....
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  18. #7458
    ersinkecis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Ankara 49_Yaşında
    Motosikleti
    2023 model Honda CB750 Hornet
    Alıntı challenger25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaa fearlesboy ersin keciş in saçmaötesi mesajına cevap vermişsin ya ben daha nediyeyim sana arkadaşlar forumda adam gibi konular ve sorular açalım lütfen.190 la bayıraşağı debriyaj sıkıcakmış falan filan ne bunlar yaaaa allaallaaaaa.ersinkeciş sende daha dişedokunur konular aç saçmaladığının farkındasındır umarım.
    arkadaslar su asagilama huyundan vazgecelim lutfen. ne kadar sacma olursa olsun. kimsenin kimseyi asagilama hakki yoktur. ilgilenmiyorsan sacma buluyorsan cevap yazmazsin. belki sana sacma gelen sey onun icin hayati onem tasiyordur. bilemezsin! (ayrica ben de nickimi ersinkecis35 diye degistirsem iyi olacak)

    uzun zaman önce yaşanmış bir olay ama okumanızı isterim. kissadan hisse mahiyetinde!

    Vanilyalı Dondurma Aldığımda Otomobilimi Çalıştıramıyorum:

    General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu:

    "Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma ile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?"

    Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusuda sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi.

    Ancak General Motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi. Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu.

    Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı.

    Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı.

    General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı incledi. Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti.

    Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu?

    Zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu.

    Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu. Bu öyküden de anlaşılacağı gibi, komik hatta asılsız gibi görünen bir müşteri şikayeti bir şirketin ürün geliştirmesinde kullanabileceği değerli bir veri haline dönüşebiliyor. Müşteri şikayetlerinin değerlendirildiği zamanlarda bir kurum için hediye niteliği taşıdığı bilinir. Bu gerçek öykü, garip bile olsa müşteri sorunlarının ve şikayetlerinin ürün ve hizmet geliştirmeye olan katkısının önemini gösteriyor.

    *** kissadan hisse ***
    https://ersinkecis.blogspot.com

  19. #7459

    Üyelik
    27 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    hyosung gt 250r
    Alıntı ersinkecis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar su asagilama huyundan vazgecelim lutfen. ne kadar sacma olursa olsun. kimsenin kimseyi asagilama hakki yoktur. ilgilenmiyorsan sacma buluyorsan cevap yazmazsin. belki sana sacma gelen sey onun icin hayati onem tasiyordur. bilemezsin! (ayrica ben de nickimi ersinkecis35 diye degistirsem iyi olacak)

    uzun zaman önce yaşanmış bir olay ama okumanızı isterim. kissadan hisse mahiyetinde!

    Vanilyalı Dondurma Aldığımda Otomobilimi Çalıştıramıyorum:

    General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu:

    "Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma ile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?"

    Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusuda sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi.

    Ancak General Motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi. Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu.

    Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı.

    Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı.

    General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı incledi. Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti.

    Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu?

    Zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu.

    Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu. Bu öyküden de anlaşılacağı gibi, komik hatta asılsız gibi görünen bir müşteri şikayeti bir şirketin ürün geliştirmesinde kullanabileceği değerli bir veri haline dönüşebiliyor. Müşteri şikayetlerinin değerlendirildiği zamanlarda bir kurum için hediye niteliği taşıdığı bilinir. Bu gerçek öykü, garip bile olsa müşteri sorunlarının ve şikayetlerinin ürün ve hizmet geliştirmeye olan katkısının önemini gösteriyor.

    *** kissadan hisse ***
    peki senin sorduğunla bunun arasında en ufak bir benzerlik göster bana desem.seninki tamamen önemsiz dostum tamaaammmeeeennnn.180 le bayır aşşağı motora debriyaj sıktırmak yada vitesi boşa atıp hızı artarmı diye sormak nereee bu hikaye nereeee.bu arada 180 ile yokuş aşağı boşa attığında nekadar uzun sürede durabileceğini biliyomusun.yapma etme gözünü seveyim.ayrıca ben sana saçmalama dediğimden buyana 10gün geçti ancamı bulup yazdın bu yazıyı.bak dostum hikaye çok güzel ona bir lafım yok.fakat senin dediğin soruya diyecek kelime bulamıyorum.amacım tartışmak yada seni rencide etmek değil.fakat boş sorularla forumun işgaline karşıyım sadece düşüncem bu benim mantığım böyle çalışıyor.daha dişe dokunur konular açar yada sorarsan daha çok yardımcı oluruz .görüşmek üzere.

  20. #7460
    balbar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Alıntı challenger25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki senin sorduğunla bunun arasında en ufak bir benzerlik göster bana desem.seninki tamamen önemsiz dostum tamaaammmeeeennnn.180 le bayır aşşağı motora debriyaj sıktırmak yada vitesi boşa atıp hızı artarmı diye sormak nereee bu hikaye nereeee.bu arada 180 ile yokuş aşağı boşa attığında nekadar uzun sürede durabileceğini biliyomusun.yapma etme gözünü seveyim.ayrıca ben sana saçmalama dediğimden buyana 10gün geçti ancamı bulup yazdın bu yazıyı.bak dostum hikaye çok güzel ona bir lafım yok.fakat senin dediğin soruya diyecek kelime bulamıyorum.amacım tartışmak yada seni rencide etmek değil.fakat boş sorularla forumun işgaline karşıyım sadece düşüncem bu benim mantığım böyle çalışıyor.daha dişe dokunur konular açar yada sorarsan daha çok yardımcı oluruz .görüşmek üzere.

    kim bilir belki yokuşum bitiminde dondurmacıdan dondurma alıyodur ve eritmeden en kısa sürede yokuşun aşşasına varması gerekiyodur


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 86 kullanıcı var. (0 üye ve 86 misafir)

Bu Konudaki Etiketler