Motoru aküyü şarj etmesi için motoru olduğu yerde çalıştırmak yeterli mi? Yoksa tekerlerin dönmesi mi lazım?
Motoru aküyü şarj etmesi için motoru olduğu yerde çalıştırmak yeterli mi? Yoksa tekerlerin dönmesi mi lazım?
rölanti deviri ortalama motor ve elektrik tesisatının çekeceği enerjiyi karşılar tam farların vs açık tam kullanıyorsan çok az bir kısmını karşılayamayabilir biraz ışık gücünün kesilmesinden anlarsın zaten onuda...
yani rölanti devrin üstünde olman gerekir aküyü şarj etmen için ister durduğun yerde boşta yaparsın ister yola çıkar yol yaparak bunu gerçekleştirirsin
bu olduğ yerde akünün şarj olamayacağı konusu her araç için geçerlidir bu arada
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
buyur işte burada http://www.motoplus.com.tr/kategori/53/Spreyler
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
hasanpaşayı adım gibi biliyorum artık kaç defa girip çıktım oraya :D
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
aküyü şarj eden motordur, tekerler değil. dolayısıyla motor çalıştığı sürece akü şarj durumundadır.
ancak bunu kış için soruyorsanız, arada bir çalıştırıp şarj filan etmeyeceksiniz. motorunuzu kış için garaja kaldırırken, lastiklerin sağlığı için askıya almanın dışında yapmanız gerekenlerden birisi de akünün kutup başlarını sökmek olmalıdır. böylece akünüzün motor üzerinde siz farkında olmadan beslediği (saat gibi) üniteleri kış boyunca beslemeye devam ederek bitmesini önlemiş olursunuz. bununla birlikte, bazen sadece kutupbaşlarını sökmek de yetmez. eğer garajınız kışın çok soğuk oluyorsa aşırı soğuklar, kutupbaşları sökülü akünün bile performansını etkileyebilir ve kutupbaşlarını sökülü tutmuş bile olsanız yaza girerken akünün yeniden şarj edilmesi zorunluluğu doğabilir.
en güzeli, imkanınız varsa ve akünüz kuru tip akü ise (ki motor aküleri artık kuru tiptir, eski nesil sulu akü pek kalmadı) akünüzü yerinden tamamen söküp evin içinde uygun bir yerde oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamaktır. yani koruyabildiğiniz kadar dondurucu soğuklardan korumaktır. ancak bu işlemi eski tip sulu akülerde uygulamayın. ısı etkisiyle aküden buharlaşıp evin içinde soluduğunuz havaya karışacak asit buharı insan sağlığı için zararlı olacaktır çünkü...
eve kadar almaya hiç gerek yok bahaus gibi yerlerde satılan ufak akü şarj aletlerinden alın motorunuzun üzerinde takılı kalsın sorun değil kutup başlarından tutturun çıkıp gitmeniz gerektiğinde marşa bi defa dokunmanız yeterli olucaktır daha sonra şarjın uçlarını kutup başlarından alıp kapatırsınız aküyü taşı tak çıkar külfetide olmaz
tabi bu dediklerim kapalı garajı olanlar içindir yoksa ayda 1 eve alıp bu dediğim işlemi yapabilirsiniz
akünün sürekli olarak şarj edilmeden bırakılmasıda akü ömrünü kısaltır
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
arkadaşlar, madem konu açıldı, aslında kış için garaja motorlarınız kaldırırken yapmanız gerekenleri bildiğim kadarıyla kabaca anlatayım :
1) motoru güzelce yıkayıp temizleyin, üzerinde kir, çamur, özellikle kuş pisliği kalmasın. özellikle kuş pisliklerinin, yapılarındaki asidik özellikten dolayı boyanın üzerindeki verniği yaktığını ve boyaya da zarar verdiğini unutmayın.
2) depoyu full doldurun. bu benzinin içindeki nem oranının daha düşük olmasını ve yine motorunuzu sakladığınız ortamdaki nemin depo içinde korozyon oluşturmasını önleyecektir.
3) motorunuzu uygun havalandırması olan bir kapalı garaja koyun.
4) deponun benzin vanalarını kapatın ki, olası olası sızmalar meydana gelmesin.
5) akünüzü önceki mesajımda yazdığım gibi öncelikle kutup başlarının ikisini de sökün. eğer imkanınız varsa tamamen akünüzü yerinden çıkarıp, ev içinde, oda sıcaklığında bir ortamda saklayın.
6) motorun ön ve arka lastiklerinin tamamen yerden kesilmesini sağlamak amacıyla mevcutsa ön-arka sehpaya alın. sehpanız yoksa, uygun kriko ya da ahşap meyve sandıklarından uygun bir düzenek yapıp mutlaka tekerleri yerden kesin. bunu da daha önce konuştuk. bu işlem motorun ağırlığının sürekli lastiğin aynı yüzeyine basmasını ve iç yapılarının bozulmasını önler. bu motoru belli dönemlerde arada bir ileri geri yapmaktan daha sağlıklıdır ve kesinlikle böyle yapmanızı, ileri-geri hareketlere ya da tekerleğin yere basan yüzeyini dönem dönem değiştirmeye güvenmemenizi öneririm.
7) zincirinizi uygun temizleyicilerle temizleyin ve kesinlike güzelce yağlayın. bu kış boyunca zincirin ortam neminden uzak kalmasını sağlayacaktır.
8) uygun, hava alabilen bir branda ile motorunuz güzelce örtün. örterken branda kullanma talimatlarını unutmayın. yani brandanızı motorun altından da bağlayın mutlaka. olaki ortama şiddetli rüzgar girecek olursa, brandanın paraşüt gibi havalanmasını ve motoru devirmesini önlemiş olursunuz. bununla birlikte, zaman zaman en azından ayda bir brandayı açıp, motorun kaportasının havalanmasını da sağlayın...
bunlar benim bildiklerim ve ezbere bir çırpıda sayabileceğim öneriler. bunlara ilaveten donald duck Reşat Arbaş, şu önerileri de ekliyor bu listeye :
* uzun süre bekleyecek motorun yağını ve yağ filtresini de değiştirin ki kullanılmış yağda oluşabilecek asitler ve kimyasallar motora zarar vermesim.
* bujileri sökün, her bir silindire 1 çorba kaşığı temiz motor yağı dökün ve benzin valflerimiz kapalı durumda marşa basıp, silindirin bir kaç tur dönmesini sağlayın. böylece yağ, silindir çeperlerinin ve piston üstünün tamamına bulanmış olur ve yanma odalarınız da yağ içinde korunmuş olur. sonra yeni sıfır bujileri yerine takın.
işte kabaca kış uykusu bakımı bunlardan ibaret. umarım yardımı olur bu bilgilerin...
edit : haaa, unutmadan ekleyeyim. eğer ön-arka sehpa kullanmıyorsanız ve yan sehpa ya da orta sehpayı açarak yere temas halinde bırakacaksanız, sehpanın bastığı yüzeyde altına karton kutudan kestiğiniz parçaları koyun, yani betonla temas etmesin. böylece sehpayı nemden korumuş ve paslanmasını önlemiş olursunuz...
nolio la fotoğraf savaşımı var (=
doğan bende resim koyimmi
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
bende renk renk boy boy varda çeşit bol anlayacağın resim koymaya başlarsam doğanın motorda dahil ahahaha
(=
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Kaşınma sekerim Fotoya boğarım seni
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
yaw dikkat ettim benim hiç gündüz çekilmiş fotom yokmu yaw:D:D
"Hayallerinin olması önemli bir şey..." Das Experiment
[B]34 YVV 98[/B]
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)