aynı anda yapmıyorlar
http://www.motorteknik.org/2009/05/m...masyonlar.html adresinde 2 ve 3. animasyonlara bi kaç defa play tuşuna bastın önce motor giderek soyuluyor sonrada iç çalışma şeması görünüyor v motorların çalışma sistemi sıralı 4 gibi olmuyor patlamalar ard arda geliyor 2 tane
buda sıralı 4 piston çalışma şeklidir
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...limotor2/1.htm bu çalışma sistemi sıralı 4 bacaya sahip motorlarsa sadece r1'de farklıdır piston hizalarına bakarak anlayabilirsiniz (bknz en alttaki resim) 2 2 değilde her pistona tek tek ateşleme yapmakta sırayla onun çalışma şeklide sitemizde aYe'nin açtığı bir konuda var buyrun linki
http://www.motosiklet.net/forum/mark...n-2009-r1.html
krank üzerinde 2 pistonun bağlantı yeride aynı bizim genel olarak sıralı 4 ve otomobillerde gördüğümüz kranklara benzemiyor yani resimlerle anlatmam gerekirse
http://images.google.com.tr/imgres?i...a%3DG%26um%3D1
bu linkte hyosung gt250r krank mili var ana resmi açamadım ama görün diye linki koydum
burada bi ducati krankı var hyo ile aynı piston kolları takılı değil ama 2 tane yan yana alıyor buda
buda yamaha r1'den bir parça
kısaca anlatmak istediğim v motorlarda ateşleme zamanlaması sıralı 4 motorlardaki gibi eşit aralık'ta olmuyor 2 pistonun ateşlemesi ard arda gerçekleşiyor piston kollarının krank üzerinde aynı noktaya sabitlenişi ve dolayısıyla krank hareketinin ilk piston ateşlemesi gerçekleştikten sonra 2. piston altından geçmesi ve bu sırada 2. yanma reaksiyonunun gerçekleşmesi oluyor
ducatidede işler bu şekilde ilerlemekete ama sıralı motorlarda bu işler bu şekilde ilerlemiyor
peki v motorun faydası ne o zaman
v motorlar genel olarak sıralı motorlara göre daha az masraf çıkartan bakımları daha az olan ve ömür olarak daha dayanıklı ve torklu motorlardır daha öncede goldwing ve vfr'dan verdiğim örnekler gibi
hyosung kulisinde bu dayanıklılık prensibi pek ele alınmamış olsa gerekki çokta kaliteli malzemeler kullandığını söyleyemeyiz motorun yüksek devirlerdeki yağlama ve arka silindir piston soğutmasına bir çözüm üretmeleri gerekmekte malzeme kalitesininde biraz iyileştirilmesiyle ve devir kesiciyle beraber motor aslında 10 numara olacak bir motor (yanlış anlaşılmasın çin malı kadar kötü bir durumda değil motor esasen biraz 250cc ve 29 hp olduğunu düşünerek kullandığımızda motor sizi diğer motorlar kadar götürecek bir motor aslıda yoksa cbf veya ybr kullanır gibi çevirin gazı sonuna kadar hep öyle gidin içiniz rahat olsun denebilecek bir durumda yokki o motorlarda bi zaman sonra sorun çıkartırlar bu şekilde gittiklerinde)
arka silindir ısınmasıda ne diyeceksini şimdi konuyu bilmeyenler
motorun v yapısından dolayı yola çıktığınızda ön silindire bir hava vuruyor olucak sürekli olarak havadan en iyi şekilde yararlanıcak soğutma için nede olsa hava ve yağ soğutmalı motor.ama gel gelelim arka piston bu önden vuran serin havadan tam olarak yararlanamakta çünkü önde o havayı ısıtan ve sürekliliğini kesen bir piston silindir grubu bulunmakta dolayısıyla biraz eksik kalmakta bu konuda o yüzden motorun çok aşırı sıkıştırılıp zorlanmaması kullanıcının lehine olacak bir durum
ducatide v motor onda neden sorun yok derseniz ducati artık motorlarını L şeklinde yerleştirmekte motora yani öndeki silindir yere paralel bakarken diğeri açılı bir şekilde veya tam olarak dik duruyor
yani arka pistonunda önü açık olduğundan havadar havadar kardeş kardeş gidiyolar