ben anlamıyorum yaa rodajda bile 7bin deviri geçmedne kullandım yinede son fiyata yakın bi oran çıkmıştı, nasıl iş anlamadım
ben anlamıyorum yaa rodajda bile 7bin deviri geçmedne kullandım yinede son fiyata yakın bi oran çıkmıştı, nasıl iş anlamadım
"Hayallerinin olması önemli bir şey..." Das Experiment
[B]34 YVV 98[/B]
Merhaba hyocular nasılsınız , Nasıl gidiyor hayat sizin topic aktif her zaman
Okan KETENCİ
ßazı rüyalar görülmeye,ßazı gerçekler yaşanmaya
değerdir.En güzel gerçeğimsin,gördüğüm en güzel rüya sensin.........:salut:
Bence enjeksiyon sistemine o kadar kötü gözle bakmamalısın.Bugün elektronik devreler her türlü kullandığımız alette mevcut.Çamaşır makinesi , bulaşık makinesi ......Ancak motosikletlere baya geç gelmiştir.Tamamen mekanik yerine artık yavaş yavaş enjeksiyonlu ve elektronik beyinli motosikletlere alışmamız lazım.Yakıt tasarrufu , doğaya salınan zararlı gazların tamamen engellenmesi göz ardı edilemiyecek bir fayda.Buna sırtımızı dönemeyiz.Enjeksiyonlu sistemlerin bildiğim tek dezavantajı temiz olmayan benzin kullanıldığında tıkanma olması ve bakımının karbüratördeki pisliği temizlemek kadar kolay olmaması.Bunun haricinde Türkiye'de enjeksiyonlu motor kullanan sayısız insandan hiç bir şikayet yok.Enjeksiyon sistemi yüzünden yolda kalanı daha duymadık.
Enjeksiyon sisteminin faydaları zaten ortada. Benimde keşke imkanım olsada bu sisteme sahip güzel bir makine alabilsem. Hyoların makinesi biraz nazik biliyorsun. Üretimde ufak kalitesizlikler olduğuda açık. Şu anda servisinin de kanunide olduğunu göz önünde bulundurunca enjeksiyonlu versiyonu almak çok doğru olmayabilir diye düşündüm sadece, markaya özel yani. Daha sonrada bunun bana ait bir önyargı olduğunu ekledim ve temennimin kanuninin benim bu önyargımı yıkması yönünde olduğunu belirttim. Sonuçta her usta ya da bu işlerden anlayan herkesin kurcalayabileceği bir sistem değil. Hatta kurcalanacak pek bir yeri yok. Üstüne üstlük parça olarakta maliyetli. Ama servis ve güvenilirlik normlarından burdaki kullanıcılardan geçer not alırsa tabiki karbüratör sistemine göre tercih edilir olacaktır.
şu devir konusunda bende size bitavsiye veriyim
8500 deviri geçmemeye özen gösterin
bi motorun sağlıklı uzun süre yaşamasını sağlayan önemli faktörlerden biri sıkıştırmak dışında redline'nın başladığı devirin 2000-2500 devir altında kullanmak en makuludür
tabi arada çıkarsınız ona sözüm yok illaki olacak ama genel kullanımınız buna göre olsun
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Haklısın devirli kullanmanın hiçbir mantığı yok.Sadece fazla yakıt tüketiminden başka bir işe yaramaz.Zaten 5 nci viteste 8.000 devir civarlarında rahatlıkla 120'yi geçebiliyo.8.000 devir üstü belki otobanda gereklidir.Ancak onun haricinde 7.000 devirde vites değiştirmek gayet mantıklı.
hyosung ıle s&t kanuninin sele leri farklıymıs ne farkı var acaba ?
Dünyanın en güzel hediyesini sana vermek isterdim ama seni sana veremem ki...
mrb. ben bir scooter aldım dun scooterı satan adamın bırde garajında gt250 vardı zaten bu motoru bayağdır incelemekteydım birde orda görünce aşık oldum scooterı motor kullanmayı öğrenmek için alıorum cunku 1.8 carismadan baska motorlu taşıt kullanmadım boyum 1.85 73 kg um bu motoru aldıktan sonra çabuk ısınabılırmıyım hakımıyet nasıl olur scooterı uzun süre kullanmalımıyım yoksa
dostum enjeksiyon ve kanuni hakkındaki çekinceni anlıyorum.ikisi aynı cümle içinde ironi yaratıyor.ama şukadarını söyleyim s&t leri zaten her kanuni bayisi satmıyor ve her kanuni serviside bakmıyor.servisleri ve ustaları seçerek yetki belgesi veriyorlar.ama güzel yurdumda herşeyde oldugu gibi ustalıkda görece bir kavram
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
arkadaşlar şu günlerde bi hyosung 250r almak üzereyim tecrübeli olanlardan karşılaşabileceğim sorunlar(teknik,sürüş,parça,arıza-krank,,buji vs.) ,,,, kullanırken dikkat etmem gereken spesifik şeyler varsa vs... hakkında yardımcı olmalarını istiyorum ayrıca alacağım motorun çok km yapmış olması bi avantaj yada sorun olarak döner mi bana(hyosug a spesifik olarak soruyorum)..
hyosung 250r dedigine göre ikinci el alacaksın.hyosunga özel spesifik durum olarak bir tek krank kırma olayını sayabilirisin.buda bu forumda ve diger bütün forumlardada kabul gördügü gibi tamamen agresif sürüş tarzından kaynaklanıyor.aynı motoru kullanan cometlerde böyle bir durum hiç duymadım.onun dışında herhangi bir motosiklette nelere dikkat edilirse buda aynı.kilometresinin çok olmasının avantajıda olur dezavantajıda.iyi yönden bakarsan motosikletin en sıkıcı ve sancılı evresi rodaj bitmiş olur motorda herhangi bir kusur yada fabrikasyon hatası falan varsa ortaya çıkmış olur ama sahibide bu yüzden satıyorda olabilir.ayrıca sende bir süre sonra degiştirmek istediginde aldıgın fiyatın yarısı gibi bir fiyata satabileceksin.yani bu konu çoookkk yoruma açık kesin ve net konuşmak yanıltıcı olabilir.teknik ve sürüş konusu dersen daha önce sport bir motor kullanmadıysan oturuş pozisyonu seni biraz yorar kıvrak bir motordur ama şehir içindede kuryeler gib aralara girip kaldırmlara çıkamazsın.hyosunglara parça bulunmuyor diyorlar ama s&t ile aralarındaki fark enjeksiyon ve 2009 modellerdeki gösterge paneli.ben cumaertesi 16.000 bakımına gittim.şu ana kadar sadece extra olarak zincir degişitrdim. arkadaşlar sizde bi el atın
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
arkadaşlar iyi akşamlar öncelikle hep birlikte bu duaya amin diyelim.YA RABBİ APRİLLADAN (A.DAN Z.YE ) ZEALSUNA BÜTÜN CÜMLE MOTORLARI VE MOTORCU KARDEŞLERİMİZİ İŞİNİN EHLİ OLMAYAN SERVİSLERDEN KORU YA RABBİM AMİİİİNNN.... canlar biliyorsunuz tabir yeindeyse iki üç gündür ağlıyordum üstüne titrediğim yeni aldığım motorum servise gidip bujileri temizletelim derken bozmuştuk..o sory denyo bujinin tırnaklarını bozmuş demişttim ya helal süt emmiş bir motorcum var diye ona gittim.bakın adamın kalitesii burda belli oluyor.adam bana dediki memetci o denyo senin motorun neresini elledi dedi .ben senin makinanı sadece işinin ehli olan bir srviste açılmasını isterim dedi bende dedimki abi adam açtı depoyu bujileri çıkarttı temizledi ayarladı yerine taktı usta dedi git kardeşimmakina soğusun akşama doğru gel ben bıraktım 3-4 saat sonra beni aradı gel motorunu al diye gittim gaz vermden marşa dokundunmu resmen saz çalışıyor tın tın tın resmen saat gibi istikrarlı çalışıyor abi ne yaptın dedim usta bujinin tırnaklarını çok ykınlaştırmıştı onu düzelttim taktım dedi.borcum nedir deim olaya bakın dediki mkinanı bir daha o adamların eline koyma yeter para mala kabul etmedi ettim etmedim dedi bn bunu para için yapmıyorum makinan temiz o adamların eline bırakma yeter dedi.ne diiyim arkadaşlar inanın çok mutluyum ... ayrıca pazar gününden beri anca 280 km yaptım bee..
zonta bakımın hayırlı olsun banada iki buji lazım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:27 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:25 PM ----------
enjeksiyon sistemi sonuçte yeni nesil bir yakıt sistemi..ve aldığınız benzini biliyorsanız arada bir enjeksiyon temizleyici kullanın sorun olmaz inşaallah ben bir haftadır kullanıyorum çok memnunum.. ne tecrübe ama..
[B][I][COLOR="Red"]Yüreğini [COLOR="RoyalBlue"] mavi [COLOR="Red"] tut... [COLOR="Black"] (Mehmet KAVAN) :cat:[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/I][/B]
kardes sagol....benim açımdan yararlı seyler yazmışsın...kuryeler gıbı aralara giremezsın derken motorun kalıbından dolayı mı...yoksa akselerasyon olayı mı iyi değil? düşük viteslerde hızlanma sorunu olabiliyor diye duymuştum acaba onu mu kastediosun merak ettim...bide motordan iyi ses alabilmek için hangi marka egzos tavsiye edersiniz ben ses olayına resmen aşığım....
Hızlanma sorunu yok.Motor çok güzel hızlanıyo.Sonuçta 30 beygirlik motor.Bir solukta 140'ı görebilirisin.160'a kadar da yolu var.Motor spor tarz bir motor olduğu için şehir içinde kısa mesafelerdeki manevralarda bileklerin depoya değdiğinden manevra kabiliyeti kısıtlı.Zaten bütün spor motorlarda böyledir.Ben de kuryelerin en çok kullandığı motor olan cbf150'yi kullanmış biri olarak şehir içinde veya dağ bayır kullanırken aynı konforu gt250r'de bulamıyorum.Ancak asfalta çıktığında da gt250r mükemmel yol alıyo.Yani sonuçta tarz meselesi.Eğer genelde uzun yolda kullanırım dersen gt250r daha rahat ve konforludur.Ancak daha çok şehir içinde kullanıcam dersen cbf150 gibi bir motor almalısın.Sonuçta ihtiyacına göre karar verip ona göre tarz belirlemelisin.
Arkadaşlar bir konuyu size danışayım;
Geçen hafta P.tesi günü motorla mutlu ve mesut bir şekilde giderken, gazı kesince motor aniden yavaşladı sanki fren yapmışım gibi.
Ön frene asılmadım, arka frene basmadım "her halde bana öyle geldi" deyip bir-iki deneme daha yaptım, baktım motor frene basılmış gibi yavaşlıyor, sonra ben deneme yanılma yaparken durum düzeldi.
Biraz yol aldıktan sonra tekrar arka frene bastım ve aynı numarayı gene yaptı.Ben de arka fren kullanmadan motora bindim.
İzmir'e gelince motoru servise götürdüm.Motor kontrol edildi.
Aramızdaki diyalog:
Servis:-"Arka fren merkezi arızalı, Fren sırasında hortumlara giden yağ geri çekilmiyor ve fren takılı kalıyor, sen bu olayı geç farketmişsin, arızalı merkez balataları de bitirmiş.Balatalar ve fren merkezi değişecek"
Ben:-"Ya, bu motorun 2. sahibiyim, ama, motor daha 2 yaşına gireli 1 hafta oldu, bu merkez ne çabuk bozuldu"
Servis:-"Sen güzel kullanıyorsun, ama, ilk sahibi agresif ve hoyrat kullanmıştır, sonuçta bu motor racinge başlayacaklar için acemi motoru, ilk sahibi kim bilir neler yaptı"
-"Tamam" dedim, balatalar ve arka fren merkezi değişti.
Servis bana -:"Zinciri ayarlıyoruz fakat, geri bollaşıyor, bu zincirin bittiğinin işaretidir, zincir değişecek" dedi.Ben "Gelecek ay değiştirelim" deyince de "gelecek aya kalmasın, yoksa tüm zincir dişlilerini de değiştirmek zorunda kalacağız" dedi.
Şimdi, sizden öğrenmek istediklerim:
1- 13 ayda, ne kadar hor kullanılırsa kullanılsın fren merkezi bozulur mu?
2- Bana "Bu merkezler tamir olmuyor, arabanınki gibi değil, içinin parçaları değişmiyor" dendi.Bu doğru mu?
3- 13 Ayda zincir aşınıp, kullanım ömrü biter mi? Zincire kendim de baktım, tabii olarak bir şey anlamadım.Yalnız, zinciri gerdiler, motoru çalıştırıp gaz verince zincir bolaldı.Ben 3-4 defa acemilikten dolayı 2. viteste kalkmıştım, bunu etkisi olur mu?
4-Zinciri değiştirmem gerekli mi?
5-Zincir için bana -"150-200" TL arası dediler, net.te baktım o civarda satılan zincirler var, değiştirmem gerekirse ne marka zincir alayım?
verdiğin bilgiler için teşekkürler kardeş
sport model istiyorum,,ancak kafam bi miktar kırık(bide 2 tane sağlam trafik kazası vukatım var) ondan çok deli hızlar da yapmasın istiyorum,,bi de sport modellerin sesinin aşığıyım...ondan kendime en uygunu 250r olur die düşündüm....bide seninki baktımda 2009 sanırım...2008 ve 2009 larda krank sorununu aşmışlar diolar sen de duydun mu bunu?
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)