arkadaşlar temiz 2006 almaktan bahsetmişsiniz.
06 modellerde krank kırma sorunu var deniyor.bunun sebebi biraz üretim hatası denmekle birlikte kullanımında önemi büyük
arkadaşlar temiz 2006 almaktan bahsetmişsiniz.
06 modellerde krank kırma sorunu var deniyor.bunun sebebi biraz üretim hatası denmekle birlikte kullanımında önemi büyük
arkadaşlar bişey sorcam,hyosun gt250r ile s.t kanuni 250 r arasında ne fark var? yani bi ilanda eski ismiyle hyosung yeni ismiyle st kanuni motorumu satıyorum diyo. kasa aynı kasa ama neden bazılarında st kanuni yazıyo? farklı makinalarmı ikiside? biraz aydınlatırsanız sevinirim
2005 kasalarda vardı o şase rengi gri olanlarda 2006'ların çok ufak bir kısmında yaşandı bu sorun ama onlar garantiden değiştirildiler zaten ama şuda var 2006 senesinde alınanlar yine riskli çünkü çoğu sıkıştırılmış zorlanmış aletler motorları çoğunun yorgun yani daha hassas 2006'daki bu motoru iyice zorlayıp krankı alanlar bol bol olunca millet nasıl kullanması gerektiğini öğrendi 2007 ve sonrasında pek fazla bir sorun yaşamazsın
fark varmı yokmu dersen 2009 modellerde gösterge paneli değişmiş daha şık olmuş durumda bunun haricinde motor nerdeyse aynı motor denilebilir enjeksiyon buji var yine beyin kontrollü karbüratör değil (hoş şimdiki modelde ters emisyonlu karbüratör var ole değişik bişe )
ama bana kalırsa st kanuni olması daha iyi servis ve parçalar biraz daha ucuz ve hizmet anlayışları hyosung'a göre daha iyi ;)
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Bu ST-Kanuni işi nasıl çıktı hatırlayalım;
Öncelikle
1) ST MOTORS: Bu motoru üreten Güney Kore'li şirket
2) GLOBAL MOTOR: Hyosung marka motorların Türkiye'ye ithal etme ve Türkiye'de satma izni olan şirket(ti)
3)Türkiye'de bir motorlu aracın satılabilmesi için, mutlaka ve mutlaka, markasının tescil edilmesi gerekli.Bu tescili, ama, o aracı üreten şirket yaptırır, ama Türkiye dağıtımcısı...
Şimdi ne olmuştu;
Hyosung marka motorlar tüm dünyada hatta, ABD'de bile güzel güzel satılıyordu, 4 silindirli japon motora gücü yetmeyenler, Hyosung alıp motorcu olmanın tadını çıkartıyorlardı.
Global Motor -"Ulan, ben de getireyim bu motoru Türkiye'ye, hem vatan evlatları ucuza motor binsin, hem de para kazanırım" dedi ve Koreli'lerle anlaştı...Motorlar geldi, satışlar başladı.Ama, ama, ama...
3. Maddedeki engel çıktı, HYOSUNG markasının Türkiye'de tescil edilmesi gerekliydi.
Global Motor, Hyosung markasını kendi adına tescil ettirdi, ve, çıngar koptu
ST Motors: "Sen, benim markamı nasıl kendi adına tescil ettirirsin?"
Global Motor: "Türkiye'de sistem böyle, bu tescil sadece Türkiye'de geçerli, hem ne var ki, sizinle kardeş kardeş çalışıyoruz, güzelce motor satıp parayı kırıyoruz?"
ST Motors: "İyi de, bugün için aramız iyi, ya yarın aramız bozulursa, size mal vermeyecek olursak, bu defa malımızı Türkiye'de satmak için sizden izin almamız lazım"
Global Motor: "Yaw, olmaz öyle şey"
ST Motors, Global'e inanmaz "Bizi kazıkladınız" der ve TESCİL'in İPTALİ için mahkeme açar, Global Motor'a mal ve yedek parça vermez.
Bu arada Kanuni ortaya çıkar, öyle ya motor Türkiye'de güzel satılmaktadır, fiyatı Türk tüketiciye uygun ve Japonlarla görüntü olarak rekabet edebiliyor...Bu durumu değerlendirmek gerekmektedir.
Kanuni: "Sizin motorları bundan sonra biz satalım"
ST Motors: "Ama, sizde, tescil sorunu var, ve biz şu an Global Motor'la mahkemeliğiz, Hyosung'ları Türkkiye'de nasıl satacağız?"
Kanuni: "Yaw, siz -He- deyin, gerisini merak etmeyin"
ST Motors: " Ee nasıl olacak?"
İşte burada, parlak ve sınır tanımaz Türk zekası devreye girer;
Kanuni: "Ya, sizin mahkemeniz Hyosung markası için"
St Motors: "Evet"
Kanuni: "Şimdi, siz bize dağıtım hakkını verin, Türkiye'de bir temsilcilik açın ve markanızı kendi adınıza tescil ettirin, aynı motoru bundan sonra Türkiye'ye ST-Kanuni markasıyla getireceğiz"
Anlaşma imzalanır, ama Türkiye'de, Global Motor'a teslim edilmemiş Hyosung'lar vardır, bunlar ne olacaktır...?
Gene, parlak zeka devreye girer, motorların benzin depolarındaki HYOSUNG yazıları Spiral taşıyla silinir, depolara boya atılır ve ST-KANUNİ yazılır, ufak bir ayrıntı kalır, motorda bir fark olması gerekmektedir, o da çözülür...Motorlara enjeksiyon takılır ve sonradan gelen ve ST-kanuni olarak Türkiye'ye giriş yapan tüm motorlar enjeksiyonlu olur.
Sonra ne olur;
Global Motor ST Motors'a "Bunlar beni aldatıyorlar, Hyosung Motorun Türkiye'de tescili bende, satış hakkı bende, bunlar aynı motoru Türkiye'ye değişik bir adla getiryorlar" ve Kanuni'ye de "Koreli'ler beni kandırıyor, bunlar da yardım ediyor" mealinde dava açar.
Dava görüle dursun, Hyosung motorlar artık sokakta ST-KANUNİ adıyla arz- endam etmektedir, Hyosung'ların garantileri güme gitmiştir, çünkü, ST Motors, Globalle anlaşması olan bayilere motor ve parçacılara parça vermez.
Motor alacak olanlar birbirlerine sorarlar :-"Hyosung mu ST-Kanuni mi?" diye
ST'ye alanlarla Hyosung alanlar arasında şöyle konuşmalar geçer
ST alan: "Benim motorumun garantisi var, parça problemi yok, artık Türkiye'ye Hyosung da gelmiyor"
Hyosung alan: "Kardeşim senin motorun gökten zembille mi iniyor, G.Kore'de aynı fabrikada aynı teknolojiyle yapılıyor, hem garanti dediğin ne ki? Motorun elektrik aksamı, eksozu vb bir çok parçası garanti kapsamı dışında, sadece motor kısmı garantide, o da, mesela krank kesse veya yatak sarsa -Kullanıcı hatası- deyip garantiden yapmıyorlar, hee... bana parça lazım olursa ne yaparım, gidip Kanuni'den alırım, nasıl olsa aynı motor her parçası birbirine uygun"
ST alan:"Ama, benim motorum, güncel marka ve şu an satılan marka"
Hyosung alan:" olsun, bu motor bütün dünyada HYOSUNG diye satılıyor, seninki Türkiye'de çakma marka"
Konuşmalar bu mihvalde, böyle sürüp gider...
Sonuç ne olur:
1) Mahkeme, ST Motors'u haklı bulur, Global Motor davayı kaybeder, tescil hakkı elinden gider ve bundan sonra motorları gene Kanuni satar, ama, HYOSUG markasıyla satar.
2) Mahkeme, Global Motoru haklı bulur, ST Motors'a der ki:-"Sen, Global'le çalışacaksın, bu adamlara motor ver, parça ver"
(Ama bu zayıf ihtimal, çünkü; Global Motor, ST Motors'un izni olmadan tescil yaptırıyor, dava kabul edilip, görüşülmeye başlandığına göre, mahkeme bir şeylerin ters gittiğine baştan karar vermiş, inceliyor.Yoksa, mahkeme isteği kabul edilmezdi)
3) 2.Madde gerçekleşirse;
a-ST Motors durumu kabul eder, Global'le çalışır
b-ST Motors durumu kabul etmez ve Türkiye'den çekilir(hep beraber ...oku yeriz)
Hülasa bir gün mahkeme bitecek, ST-Kanuni markası tatlı bir anı olarak kalacak, ama ne zaman?
Maverick35 tesekkurler yazı için
işte sana biliçli kullanıcı:D:D
Ben, bu lafı söylemekle şunu demek istedim;
Eğer, mahkemeyi Global kazanırsa, motorları yine Hyosung diye satar.
Eğer, mahkemeyi ST Motors kazanırsa, tescil hakkı Kanuni'ye geçer ve motor yine Hyosung diye satılır.
Yani, her halukarda ST-Kanuni markası tatlı bir anı olarak kalacak.
Ben de geçen ay Hyosung aldım.Ama, benim "İlla Hyosung alacağım ya da ST-Kanuni alacağım" diye bir düşüncem yoktu, bir anda karar verdim, hesaplı ve temiz bir motor buldum, aldım.Motor, Hyosung'du.Kanuni olsaydı; şu an ST-Kanuni'ye biniyor olacaktım.
Bir de sana tavsiyem; Çok eski model race motor alma, yarın bir gün satacak olursan zorlanırsın, ben alacak oldum, 4-5 milyara harika motorlar buluyorsun.
Bu siteden birine mesaj attım, gelen cevap şuydu: "Abi, ben eski model race motor aldım, ama, biz bu işlerin içindeyiz, yedek parçayı kolay bulup, tamiratı bakımı kendimiz yapabiliriz, sen bu motoru alırsın, bu motor seni kanser eder"
Karar senin.
haklısın ama işte 99 zx6 var arkadaşımda bildiğim motor sıfır masraf.bide arkadaşım usta ve ebay den parça alam imkanımda olunca ister istemez aklım eski japonlara kayıyor =/ bakalım hayırlısı
maverick35 vallahi yazın harkülade olmuş olayı çok ama çok güzel açıklamışsın...
banada bu motoru alırken o paraya ne 600lük 1000likler alınmaz salaklık yapmışsın diyen o kadar çok oldu ki... millet işleri almakla hallediliyo sanıo bunun yedek parçası bakımı masrafı benzini bile problem(bence). iyiki GT250R almışım...
"Hayallerinin olması önemli bir şey..." Das Experiment
[B]34 YVV 98[/B]
selam arkadaşlar.motorlarınız hayırlı olsun.güle güle kullanın onun bunun lafına da fazla kulak asmayın.bizim memlekette agzı olan konuşur,hemen hemen her konudada bir fikri yada ustalıgı vardır.neyse ben de benim motorun zincirini degişitircem .biraz araştırma yaptım ama fiyatlar harbiden uçuk daha önce degiştiren arkadaşlar dan tecrübelerini aktarmalarını beklerim.mesela saymaya valla üşendim kaç bakla oldugunu bilen varsa çok iyi olur. birde bu zincirlerin kodlarının yanındaki harflerin anlamını merak ettim.mesela bizim zincir 520 HO .DİD marka buldum ama onda 520 VM yazıyor acaba nedir uyumsuzluk olurmu diye merak ediyorum ve nereden kaça alabilirim.bu arada hfc yede yazmıştım ama 68 kişi okumuş 2 kişi cevap yazmış buradan ümitliyim hadi göriyim sizi:bu arada bakla eksiltmek yada sanayiden makina zinciri kestirmek bana ters söylemedin demeyin.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
Maverick35,Abicim ellerine klavyene saglık... Neguzel bi yazı yazmıssın,Ben Suzuki an 125 Bölümünden geliyorum,Yolum bu tarafa düştü okumadan gecemedım yazını,Super bı yazı
Yaw, "Hyosung GT 250 R Hakkında Her Şey" yazıp arama yaptırıyorum, konuyu bulamıyorum "Galiba, Mod.lar, Admin.ler bizim konuyu kilitlediler" diye düşünüyorum, bu başlığı bir açtım...Anaa! Bizim 250'likler burada.Sevindim ya...
Bu arada, artık şehiriçinde motora binmeye iyice alıştım
Bu dava ne zaman sonuçlanacak beyler? Bilgisi olan varmı?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Öncelikle merhaba.. Ben siteye yeni üye oldum ve aklıma takılan bir kaç soru var. Ben daha önce sadece 50cc'lik scooter motor kullandım, acaba hyosung gt250r alsam kullanmakta zorlanır mıyım?
Samet
Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)