Merhaba arkadaşlar, bir sorunum var.
yaklaşık 3 gün önce işten geldim, park ettim motorumu hiç bir sorun yoktu. Fakat muhtemelen bu son sürüşümde olan olmuş.
Sabah motorun bataryası sıfırlanmıştı. Tamamen boşalmış, marşı bırak farı açınca kontak kapanıyordu.
Kabloları kontrol ettim, bir yanık vs. yok. Akü şarj da tutuyor.
Başka akü ile motoru çalıştırdık, motor gazı biraz açık tutunca hedelek(muhtemelen tek silindir çalışıyor)motor çalışıyor, gazı bıraktığın an stop ediyor. yaklaşık 12-13 kere çalıştırıp denedik 10'u böyle, 2-3 ü de normal, gaz vermeden herşeyiyle doğal çalışmasıydı.
Konjektör arızasında böyle birşey oluyor mu ? Yani ateşleme/enjeksiyon'a konjektörden mi güç gidiyor ? Yoksa statör sorunu mu bu ?
Elimizde voltmetre olmadığı için konjektörden çıkan akımı ölçemedik.
Var mı başına böyle birşey gelen, konjektör bozulunca motor hedelek mi çalışır ?
Güncelleme: Bugün komşunun aracından takviye ile motoru çalıştırıp avometreyle ölçüm yaptık. (Komşunun aracı çalışmaz haldeyken)
Full ve sağlıklı akü ile ölçüm yapılması gerektiğini biliyorum, fakat elde yoktu işte.Ölçüm takviye esnasında motorun kendi aküsü üzerinden yapıldı, değerler şöyle.
Çalışmazken 12.53, rölantide 2.80, 3-4 bin devir ve sonrası 13.4 sabit değer verdi.. Alakası var mı bilmiyorum ama, sanırım sağlıklı ve dolu aküyle daha yüksek değerler verecekti ?
Anlaşılan konjektör akımı istenilen değere yakın bir yere sabitliyor. Bu durumda akü ölü ve şarj tutmuyor diyebilir miyiz ?
Yarın akşam elime akü şarj aleti gelecek, 24 saat şarjda tutup dolup dolmadığına bakacağım. Sanırım bu şekilde akü ölü mü değil mi belli olacak.
Bu arada akünün kapağı hafif kalkmıştı, acaba şişti mi, yoksa önceki sahibi mi biraz açmaya çalıştı bilmiyorum. Üzerinde açmayın yazıyor
yeni motor alcam baya kararsızı nc700x e kadar çıkmıstımki öyle bakarken lan gt250 var dedim 2011 2012 ler 6-7 ye veriliyor . hala alınırmı acaba bu motor ?
Merhaba arkadaşlar, benim sorun direk aküdenmiş, bırakın şarj tutmayı, üzerine verilen elektriği bile iletemiyormuş. 2 yıllık sandığım akü 4 yıllıkmış. Diğer test ettiğimiz akü de kelek imiş. Motorda bir gariplik yok yani
Alınır hocam, taş gibi motor.Gidiyor da duruyor da dönüyor da. Her parçası bulunuyor, facebook grubunda her türlü parçasını satan kişiler var, ayrıca hyosungsource vs, biliyorsunuzdur konuları. Temiz kullanıcıdan alırsanız hiç bir sorun yaşamazsınız. Ben alalı 6 ay oldu, şimdi alsaydım yine bunu alırdım . V2'nin keyfi bambaşka.
-oXXo-'nin motoru gayet temizdi, yakınsanız bir inceleyin derim
Hyo istiyorum 2011-2013 arasi, varsa temizinden. Stickera bogulmamis, rengi degistirilmemis, kisaca orjinalligi bozulmamis. Stopie, tek teker kovalamamis arkadaslar ulasirsa detayli gorusmek isterim.
Ozet: 2011-2013 temiz, ornijal hyo'sunu satmak isteyen kardeslerim varsa, mesaj lutfen.
Arkadaşlar öncelikle merhabalar ,
Pazartesi günü 2010 model 23.000 km de olan motorumu aldım. 1 aylık bir araştırmanın sonunda en temiz olan bu motordu açıkçası. Kafamı karıştıran birkaç şey var yardımcı olursanız çok sevinirim.
1) Enjeksiyonlu motorlar çalıştırılırken gaz verilmez dedi arkadaşım bu doğru mu ? Benim motorum özellikle sabahları hafif bir gaz vermeden çalışmıyor.
2) Aslında bu sorum ilk sorum ile de alakalı , enjeksiyonlu motorların ilk çalışmada 2000-2500 devirlere çıkıp ısındıkça 1500 lere düşmesi gerekiyor diye biliyorum. Ama benim motorum 2000 devir ile başlıyor ne azalma var ne artma. Sabahları da hafif bir gaz vermeden çalışmıyor.
3) Tam sorunu tespit etmiş degilim ama sanıyorum ki düşük devirlerde 2000-3000 arası devirlerde gaz verirken hafif 1 saniyelik gecikme ile tepki veriyor. Nasıl anlatsam gaz verince böyle anında tepki vermiyor kesik kesik , ileri geri sarsılıyorum motorda biraz. 4000-5000 devirlerden sonra gayet iyi gidiyor ama.
4) Bu bir sorun degil ama soru yinede , kulaktan dolma bir bilgi doğru mu diye merak ediyorum. Bir arkadaşım motoru far açıkken çalıştırma , biraz git 1-2 metre sonra farı aç demişti bu ne kadar doğru ?
5) Motoru açıp kapatırken sadece anahtar ile açıp kapatıyorum , sağ taraftaki kırmızı tuşu hiç kullanmıyorum bunun bir zararı olur mu ? Bunu da yine hyosung kullanan bir arkadaşım demişti bu kırmızı tuşu hiç elleme anahtar ile aç kapat diye :/
6) Son olarak içime sinmesi açısından , bujileri , hava filtresini ve yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Doğru mu yapmış olurum ? Tavsiye edeceğiniz buji , hava filtresi , yağ markaları nelerdir ?
Şimdiden çok teşekkür ederim.
1- Doğrudur, marşa basınca kendi kendine çalışması lazım. Benim motor -15 derecede bile gaz vermeden kendi kendine çalışıyor.
2- İlk çalışmada 2000 devirde çalışıyor, ısınınca 1500'e kendi çekiyor.
3- Büyük ihtimal bu sorun 1. sorunla aynı nedenden kaynaklanıyor. Buji, buji piposu veya akımın yetersiz gelmesiyle alakalı olabilir.
4- Far kapalıyken çalıştırmak daha iyi tabiki, motor ilk çalışmasında çok akım çekiyor. Bu akımı ekstradan fara da vermek gereksiz olur. Hareket ettirmeye gerek yok. Çalıştıktan sonra açabilirsiniz, sorun olmaz.
5- Doğrudur, bir zararı yok, aynı şekilde devam edin.
6- Sonuçta bu parçaların kaç km önce değiştiğini bilmiyorsanız, yağ/filtre hava filtresi, bujilerin değişmesi yararınıza olur. Yağ olarak motul 5100 en iyi gelen yağlardan.
Hayırlı olsun, kazasız belasız binmeniz dileğiyle.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Hocam iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Bu kadar çabuk cevap beklemiyordum bunun içinde teşekkür ederim güzel güzel açıklamışssınız ellerinize sağlık.
Peki düşük devirde gaz yememe tekleme neden oluyor olabilir ? Ben en iyisi buji ve buji pipolarına bir baktırayım öncelike yağ ve hava filtrelerini de değiştireyim çok birşey tutmuyor zaten 150-200 arasına hepsi değişir sanırım.
motor calışır haldeyken hafif hafif gaz ver ve devire bak 2 3 4 5 bin sıraylamı gidiyor yoksa 2 binden gaz verirken bir anda 4 bin ve üzerinemi cıkıyor buna bir bak eger öyleyse sorunun tps sensörü ile alakalı. tps sensörünü servis manuel e göre ölcüp degerlendirmek gerekir.
Hyosung GT250R
Rölanti sensorun iptal edilmiş,muhtemelen bozuktu manuel ayar sonrasi iptal edilmiş pek sikinti yaratmaz.kirmizi tuşu istediğin gibi kullanabilirsin,akün sağlamsa ilk calistirmada far acik kapali pek takilmana gerek yoktur.Bahsettiğin kesiklik gaz telindeki gevsemeden olabilir bi baktir.Telden giriyorum bu kadar yazabildim..
Arkadaşlar ayrı ayrı teşekkür ederim ilginiz için. Haftasonu ustama bir göstericem öncelikle gaz teli, buji, buji pipoları , yağ ve hava filtrelerini kontrol edip gerekiyorsa değiştiricem. Rölanti sensörü iptal edilmiş gibi neden edilmiş olabilir pahalı bir parça mıdır ?
Rölanti sensoru lada niva,palio 1.4 arabalarinki uyumlu 30-40tl civari.orijinali ise ayni parça 150-200tl.Orjinaline gerek yok motora özel bir parca değil zaten siemens marka.uyumlu al devam et..
Teşekkür ederim arkadaşlar ilginiz ve yardımlarınız için. Keyifli sürüşler
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
Arkadaşlar affınıza sığınarak , motorum düşük devirde gaz yememeye devam ediyor. Hatta baktım bğuluyor gibi yapıyor debriyajı sıkıyorum bu sefer de stop edecekmiş gibi rölanti düşüyor ama gazı açıp 4000-5000 lere çıkınca bir sorun yok. Yarına sağ çıkarsam bir servise göstericem ama yorumlarınızı da merak ediyorum.
bu motoru gören soran tanıyan bilen var mıdır :D alınır mı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...73048781/detay
Kardesim aynı problem bendede vardı 3500 devre kadar motor tekliyodu 4000 de ve sonrasında hiç yapmıyodu konjektör arızalıymış sargınada baktır konjektörünede
ESKİŞEHİRde hyosungdan anlayan en iyi usta kimdir arkadaşlar var mı hemşerilerim ?
Bujiler , yağ filtreleri , yağ değişimi yapıldı. Senkron ayarı yaptığını söyledi ustam birde ama motor eskisinden kötü oldu. Soguklarla ilgisi var mı bilmiyorum ama motoru çalıştırdıgımda 1 dk boyunca gaz vermem gerekiyor. Yoksa stop ediyor. Hatta 10 dk sürdükten sonra bile ışıkta durdugumda stop ettiği de oldu.
Götürdüğüm usta daha çok yamaha honda bakımları yapan biryer. Hani şuna bakalım buna bakalım diyeceğim ama bilmiyorum sorun nerede olabilir. Otomatik jigle mi yoksa senkron ayarı mı , tps sensörü ısı sensörü vs internette sürekli yeni birşeyler okuyorum. Yardımcı olabilir misiniz ?
Karbüratörlü mü bu motor?
Enjeksiyonlu motorda neyin senkron ayarını yapmış?
Eğer enjeksiyonun ayar vidaları ile oynadıysa ki öyle tahmin ediyorum. Orası asla asla dokunulmaması gereken bir yer. Tekrar eski ayara getirmek çok zor.
Enjeksiyonlu motor dostum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------
Bu senkron ayarının bozulmasını nereden anlayabiliriz peki ? Bozuk senkron ile sürmek motora zararı olur mu buc şekilde sürsem ?
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)