Bazen segmanda problem olabilir ve segman piston değişebilir bu birşey değildir. Motorun sağlığını bozmaz.
Yeni piston segman ile yağ yakması kesildiyse çok önemli bir işlem değil.Hiç dert etme
AMA silindir de honlatıp mecburen 0.25 numara büyük piston mu kullanmış? Orjinalin 1 numara büyük pistonu olmadığı için çin malı mı kullanmış. O zaman o işten hayır gelmez durumu olur.
Hangisi olduğunu bi sor.
Eksantirik zincirinin tanesi 100tl neye 1000tl masraf yapmış acaba.
Olayın özeti şudur hacım.
Motorun km si geldiğinde değişmesi gereken parçaları vardır.Bunları değişirsin motorun mis gibi çalışır ben yılda 30bin km yapıyorum. 60bin rakam değil. Eksantirik gibi parçalar ses yapınca veya berlirli bi km geldiğinde değişir. Bunlar yapılmışsa ne güzel. Yapılmadıysa asıl masrafı sana kalır
Motoruna ne işlem yapılmış tam bi öğren ona göre değerlendirelim.
6500tl ye arkadaşın motorunu alsana işte Barbaros malına çok dikkat eden titiz bi kullanıcı. Diğer motordan km si yarı yarıya düşük ve daha özen gösterilmiş, temiz kullanılmış bi motor.
Mal alırken her zaman alabildiğin en yeni model, az yorulmuş, geçmişi- sahipleri bilinen ve az el değiştirmiş motor almak en doğrusudur.
Senin baktığın motorun normal zinciri değişmiş mi bitik mi? Lastikler yeni mi ? Akü yeni mi? hiç konjektör yakmış mı? Yaktıysa orjinal mi takılmış yoksa satacak diye çin malı mı takılmış(orjinal 200tl, çin malı 40tl)
Bir sürü soru var. Sen beni dinle arkadaşın motoruna yönel ;)