Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Kasım 2013, 05:11
#29881
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Er6 f ile n deki fark grenajdan kaynaklanıyor. Rüzgar sürtünmesini tabiki de hesaba katıyorum. fakat f ve n aynı dişliyi kullanıyorsa ve motorları tamamen aynıysa ikiside aynı devirde aynı hızla gider. Son hızları elbette farklı olacaktır. er6-n de sürücü daha çok rüzgar direnciyle karşılaşacağından motorun ürettiği güçle f in ulaştığı son hıza ulaşamaz. Madem fizik konuşucaz; 1bölü2emvekare+tümdirençler=motorun ürettiği güç :D
Çok farklı şeyleri konuşuyoruz. Tekere giden gücün farklı olacağıyla ilgili bir şey söylemedim veya asfalt kalitesinin (yuvarlanma direnci) son hıza etkisinin olmadığını da söylemedim. Ben şunu söylüyorum.N.Ş.A da Bugün motor 7 bin devirde 100 ile giderken başka bir zaman 7200 devirde 100 ile gitmeez
Arkadaşım kendin söylüyorsun. 1bölü2emvekare+tümdirençler=motorun ürettiği güç :D
Farazi değerler verelem.
Motorun ürettiği güç= 100 olsun
Tümdirençler= 36 olsun
m= 2 olsun
formülde yerine koyarsan V=8 bulursun
Motorun ürettiği güç= 100 olsun
Tümdirençler= 19 olsun
m= 2 olsun
formülde yerine koyarsan V=9 bulursun.
Reklamlar
-
25 Kasım 2013, 05:52
#29882
hayır, f ve n orneginde motorlar ayni gucu uretirken karsilastiklari ruzgar direncleri farkli. 200km ile giden f de n de ayni disliyle ayni deviri cevirir direncten oturu n bi yerde takilir, devir ceviremez. Torku yetmez. Patinaj da cekse, arkadan da tutsalar, lastik havasini dibe de indirsen (lastik capini ihmal ediyoruz) debriyaj kacirmiyorsa ayni devirde ayni hizla gidersin. Scooter kullanmiyorsan motordaki yuk veya ruzgar durumuna gore gittigin devir degismez. Biraz daha dusun benden bu kadar birileri bana destek ciksin gtr basligi yalan oldu :D
-
25 Kasım 2013, 11:46
#29883
Ya arkadaşlar şimdi Fizik kimya biyolojiyi geçin de şu videoya bakın böyle bir modeli çıkıyor Hyosungun yani ST nin. Bence çok güzel gözüküyor siz ne dersiniz?
2014 ST GD250n
http://www.youtube.com/watch?v=nhgvAZuJv7g
---------- Post added at 11:46 ---------- Previous post was at 11:41 ----------
Sonrasında bu videoya bakın sanki MT-09 dan esinlenmişler gibi gösterge bile benziyor
http://www.youtube.com/watch?v=l5KLe_Az6C0
-
25 Kasım 2013, 14:30
#29884
BatuhanK adlı üyeden alıntı
hayır, f ve n orneginde motorlar ayni gucu uretirken karsilastiklari ruzgar direncleri farkli. 200km ile giden f de n de ayni disliyle ayni deviri cevirir
direncten oturu n bi yerde takilir, devir ceviremez. Torku yetmez. Patinaj da cekse, arkadan da tutsalar, lastik havasini dibe de indirsen (lastik capini ihmal ediyoruz) debriyaj kacirmiyorsa ayni devirde ayni hizla gidersin. Scooter kullanmiyorsan motordaki yuk veya ruzgar durumuna gore gittigin devir degismez. Biraz daha dusun
benden bu kadar birileri bana destek ciksin gtr basligi yalan oldu :D
Bencece boş verlim bu konuyu. Gerçekten htr başlığı yalan oldu. :D
-
25 Kasım 2013, 17:19
#29885
Kyonari adlı üyeden alıntı
Ya arkadaşlar şimdi Fizik kimya biyolojiyi geçin de şu videoya bakın böyle bir modeli çıkıyor Hyosungun yani ST nin. Bence çok güzel gözüküyor siz ne dersiniz?
2014 ST GD250n
http://www.youtube.com/watch?v=nhgvAZuJv7g
---------- Post added at 11:46 ---------- Previous post was at 11:41 ----------
Sonrasında bu videoya bakın sanki MT-09 dan esinlenmişler gibi gösterge bile benziyor
http://www.youtube.com/watch?v=l5KLe_Az6C0
tek sılındır 28 hp , 138 kg bi cok parcada alemınyum galıba ama sesi ıkı zamanlı gıbı cıkıyor
-
25 Kasım 2013, 19:33
#29886
Batuhan arkadaşın dediği doğru :D hız devir ilişkisi sabittir. dış etkenler sürtünme vs sizi tork/beygir açısından etkileyip belirli bir devire veya hıza çıkmanıza engel olabilir ya da vakit kaybettirebilir. Lakin motor 5. viteste 8000 d/dk da 150 gidiyorsa bu lastik ebatları, zincir uzaması, dişli aşınması, lastik et kalınlığının azalması, lastik basıncı gibi değişiklikler olmadıkça hava koşulları veya eğim farketmeksizin yine 5. viteste 8000d/dk da 150 ile gider. ıspatı için formülleri bir kenara bırakın alın bayiden 2 tane sıfır gtr lastik basınçlarını eşitleyin ikisini de farklı koşullarda test edin ikisi de aydı devirde aynı hızı yakalar ikisi de kesicide 178(misal) basar. ya da test için arka jantın (lastiğin değil) tur sayısını ölçecek bir sensör takın aynı ve yeni dişli, zincir, debriyaj balatası/tası ve hatta aynı yağı kullanan iki motorun koşullar farketmeksizin aynı devirde arka jantı çevirdiği tur sayısı dolayısıyla da hızları aynıdır. bakın kullanılar yağ bile hız devir sabitini bozabilir nihayetinde ıslak debriyajlı bu motor.
-
25 Kasım 2013, 20:03
#29887
İzmir İl Temsilcisi
hayır, f ve n orneginde motorlar ayni gucu uretirken karsilastiklari ruzgar direncleri farkli. 200km ile giden f de n de ayni disliyle ayni deviri cevirir direncten oturu n bi yerde takilir, devir ceviremez. Torku yetmez.
işte dostum bak tam söyledigin şeye direk karşılık cevap veriyorum N'nin torku yetmeme gibi bir durum yok.
2 motorda kesiciye giriyor diyorum . kesiciye farklı devirlerde gircek degiller ya ?
2 motorda kesiciye giriyor biri 210 da ise digeri 220 230 tek farkları grenaj..
yani N 10bin devirdeyken F model 12 bin devirde olmuyor 2side aynı devirde diyorum dikkatini çekerim.
fakat bu mevzuyu uzatmıyalım
cihangir151 degerli forumdaşım..
ıspatı için formülleri bir kenara bırakın alın
fizik formülleri süs olsun diye söylemiyoruz dünyada ünlüce viraj teknikleri nasıl hesaplanıp nasıl bulundu sanıyorsun
motorlar kafalarına göre üretiliyormu ? tamamen fizik kurallarına göre yapılan bi sistemde fizik kurallarına göre açıklamanın bir mantık dışı olcagını sanmıyorum.
iç viraj tekniginde bile viraja girmeden önce posizyonunuzu almanız söylenir çünkü motorun agırlık merkezi degişir .
eger viraj içindeyken iç viraja geçerseniz motorun agırlık merkezi viraj içinde degişçegi için çizgiden sapmalar olabilir.
bunların hepsi fizik kurallarına göre hesaplanmıştır..
bayiden 2 tane sıfır gtr lastik basınçlarını eşitleyin ikisini de farklı koşullarda test edin ikisi de aydı devirde aynı hızı yakalar ikisi de kesicide 178(misal) basar.
aynı motorla ve farklı motorlarla denedim ayrıca..
http://imageshack.us/a/img541/1329/we3e.jpg
http://imageshack.us/a/img571/4476/zrlq.jpg
http://imageshack.us/a/img40/6919/cem3.jpg
koşulları veya eğim farketmeksizin yine 5. viteste 8000d/dk da 150 ile gider.
dedigine göre yokuş yukarı 8bin devir 150 ile gidicez 5nci viteste ? denemizi öneriyorum
sürtünme olayını nasıl hesaba katmanız şaşıp kalıyorum.
ESKİDEN ilk okulda ögretirlerdi sürtünme diye birşey olmasaydı demirden şemsiye kullanırdık diye
Arkadaşlar bu mevzu kapanmaz gitmez çünkü kimsenin fikirleri degişmicek inandıgı dogrular var bu gerçek.
Tek istedigim karşı görüşlü arkadaşların motosiklet ustalarına degilde.. FİZİK bölümünden mezun olanlara YADA Makine mühendisi arkadaşlara bu konuyu sormanızı öneriyorum
-
25 Kasım 2013, 20:18
#29888
www.youtube.com/watch?v=cEBa_XnLBZg
www.youtube.com/watch?v=V4L74--rLyA
Ben bir fark göremedim.
Biri 210 biri 220 230 da kesiciye giriyorsa dişliler farklıdır ya da kesici devirleri farklıdır. Kime sordun bilmiyorum ama fizik ya da makine muhendisi mezunu başka bir kişi bulup tekrar sorabilirsin Dediğine göre motoru 60 kilo biri ile 100 kilo birisi kullandığında da motor aynı hızda farklı devirlerde gidecek. Bunun imkanı yok
Sen 8 bin devirde bu kadar güç üretir o güç te sürtünmede, sürücü ağırlığında vs de kullanılır diyorsun ama o öyle değil. 8 bin devirde varsayalım ki 130 ile yokuş yukarı gidiyoruz. (tork çizgisine göre değişir gtr için konusuyorum) 8 bin devirde düz yolda da 130 ile gider fakat yaktığı yakıt düz yolda daha azdır. Senin bahsettiğin kayıp/kazanç silindir içine gönderilen hava yakıt karışım miktarını değiştirir. devir sayısını değil.
-
25 Kasım 2013, 20:33
#29889
cem bey ben "ıspatı için formülleri bir kenara bırakın" derken ki kastım örnekle gözünüzde canlandırın anlamındaydı. yoksa kimse fiziğin varlığını inkar etmiyor. aksine bunu folmülize edemesem de fizik gereği böyle olduğunu düşünüyorum örneğin resimdeki küçük çarkın 8 büyüğün ise 16 dişli olduğunu varsayarsak büyük dişliye istediğiniz kadar sürtünme uygulayın küçüğü 2 tur çevirdiğinizde büyük de 1 tur çevrilecektir. Alın size fizik.
siz her ne kadar test ettiğiniz 2 motorun da aynı olduğunu düşünseniz de aynı değillerdir. aynı yağdaki viskozite farklılıkları, dişlilerdeki, zincirdeki, lastikteki(basıçlar aynı olsa bile marka veya et kalınlığındaki fark) milimetrik farklar dakikada yüzlerce kez döndüğünü düşündüğümüz lastikteki hesaplamalarda sapmalara yol açacaktır. Ayrıca devrin iletildiği yer arka lastik hızın ölçüldüğü yer ön lastik. bu bile sapma da etkili olabilir.
Ama sizin de dediğiniz gibi herkesin değişmeyen doğruları vardır.
-
25 Kasım 2013, 20:33
#29890
İzmir İl Temsilcisi
BatuhanK adlı üyeden alıntı
www.youtube.com/watch?v=cEBa_XnLBZg
www.youtube.com/watch?v=V4L74--rLyA
Ben bir fark göremedim.
Biri 210 biri 220 230 da kesiciye giriyorsa dişliler farklıdır ya da kesici devirleri farklıdır. Kime sordun bilmiyorum ama fizik ya da makine muhendisi mezunu başka bir kişi bulup tekrar sorabilirsin
Dediğine göre motoru 60 kilo biri ile 100 kilo birisi kullandığında da motor aynı hızda farklı devirlerde gidecek. Bunun imkanı yok
Sen 8 bin devirde bu kadar güç üretir o güç te sürtünmede, sürücü ağırlığında vs de kullanılır diyorsun ama o öyle değil. 8 bin devirde varsayalım ki 130 ile yokuş yukarı gidiyoruz. (tork çizgisine göre değişir gtr için konusuyorum) 8 bin devirde düz yolda da 130 ile gider fakat yaktığı yakıt düz yolda daha azdır. Senin bahsettiğin kayıp/kazanç silindir içine gönderilen hava yakıt karışım miktarını değiştirir. devir sayısını değil.
dostum videolardan araştırıp bulmam gerekir fakat ern er6f topiginde genelde bilinir.
F kullanıcılarının N'e göre daha fazla top speede ulaştıkları.
yada bizim gruptaki xj6n ile xj6f 'in top speedlerinde farklı sonuclar olduguda ortada.
demek istedigini anladım motor o devirde aynı hızı stabil tutmak için daha çok yakıt gönderiyor yinede sabit tutuyor devir hız ilişkisini diyorsun.
ozaman bu devir saati neden var arkadaşlar ?
her hızda hangi devirde gidicegimiz belliyse .
1 adet devir saati yerine cetvel yapsınlar
1bin devir = 10km
2bin devir =30
3bin =devir 40km
bunun formülüsünü bulacagım sana batuhan fizikçi bir tanıdıgma bunun bizzat formulünü yaptırıp yazacagım sende en güvendigin fizikçine gösterebilirsin
Benden bu kadar dostlar fikrim degişmicek konudan uzar gider
yorum yapıp bilgi alışverinde bulunan herkese teşekkürler
-
25 Kasım 2013, 22:10
#29891
ben motorumu n ve f olarak baya kullandım. evet n modeldeyken hız daha az. hızlanamıyor ama devirde yükselemiyor. devirlenmedede fark var. asla aynı devirde daha yavaş değil.
-
25 Kasım 2013, 22:13
#29892
Arkadaşlar bugün yağmurda motor stop etti benzin biraz azdı elektrik sisteminde problem yok....benzine su karışmış olabilirmi.....motor 2013 3500 km de?????
-
25 Kasım 2013, 22:24
#29893
ön buji piposu kolay ıslanıyo elektriği kesiyo. kuruyunca düzeliyo sıkıntı odur.
-
25 Kasım 2013, 22:55
#29894
Arkadaşlar mutlaka düşünen olmuştur ama yine de söyleyeyim, bazı otomobillerin buji pipoları elastik ve bujiyi sıkıca sarar nitelikte. eğer ki deneme imkanınız var ise bahsettiğim tipte pipo kullanmayı deneyin. bu hem sert mamül olmadığı için çatlamayı engeller hem de su sızmasını engeller.
-
25 Kasım 2013, 22:59
#29895
Motoru alınca kobay olarak deniyeceğim bir çok şeyi.... İlk işim NGK buji piposu olucak arkadaşlar. Mutlaka bir çözüm yolu bulurum pipo için.
Az kaldı, sıkı durun Ahmet abi nerdesin ahmet abi
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
25 Kasım 2013, 23:20
#29896
tr_select adlı üyeden alıntı
Motoru alınca kobay olarak deniyeceğim bir çok şeyi.... İlk işim NGK buji piposu olucak arkadaşlar. Mutlaka bir çözüm yolu bulurum pipo için.
Az kaldı, sıkı durun
Ahmet abi nerdesin ahmet abi
haci abi sen almadin mi hyoyu hala ya :-D:-D sen al makinayi buji pipon da benden bujinde :-D
-
26 Kasım 2013, 00:19
#29897
tr_select adlı üyeden alıntı
Motoru alınca kobay olarak deniyeceğim bir çok şeyi.... İlk işim NGK buji piposu olucak arkadaşlar. Mutlaka bir çözüm yolu bulurum pipo için.
Az kaldı, sıkı durun
Ahmet abi nerdesin ahmet abi
oğuz akşamki bebe ne oldu yala
-
26 Kasım 2013, 00:54
#29898
çelikatlı adlı üyeden alıntı
ön buji piposu kolay ıslanıyo elektriği kesiyo. kuruyunca düzeliyo sıkıntı odur.
Aynen odur büyük ihtimalle 2 dk sonra çalıştı.....teşekkürler....
-
26 Kasım 2013, 11:52
#29899
-
26 Kasım 2013, 12:15
#29900
Hız - devir tartışması kapanmış galiba
Söyleyeceklerim vardı; ama, geç kalmışım, neyse
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler