Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Kasım 2013, 22:55
#29741
hllmr adlı üyeden alıntı
Hocam teşekkür ederim paylamışın için, ancak benim anlamadığım motora sabitlenen taraftaki 7 numara vidalar tam olarak nereye ait ? Stop lambasının altındaki 7 numara vidalar mı onlar? birde Stop lambasının üstteki tek normal Vidasını tam olarak nereye sabitlediniz normal plakalığı çıkarttıktan sonra ?
evet o 7 numaralar stopun altındakiler.
Stopun üstünde vida mı vardı :D bi kontrol edeyim bari
Reklamlar
-
11 Kasım 2013, 22:56
#29742
vengeance adlı üyeden alıntı
.....sıcaklık sensorune gore ecu püskürtme zamanlamasını düşürür daha fazla benzın göndererek zengın karısımda yanma saglar bu tüm enjeksıyonlu motorlarda boyledır ayrıca bir jıkle tertibatı yoktur ....
aslında durum bundan biraz farklı. ecu(beyin) rolanti devrini şu şekilde tayin edip, yönetir. gt 250'de iki adet ısı sensörü vardır. biri motor bloğunun diğeri hava filitre kutusu içerisindeki ısıyı kontrol eder. ecu bu iki sensörden gelen ısı verisine göre hava filtre kutusunun sağ arka tarafındaki selenoid hava vanasını ileri - geri hareket ettirerek, vana düzeneğine bağlı iki hortumla silindirlere rolanti esnasında ihtiyaç duyacağı hava akışını sağlar. ecu selonid vanayı kısarsa hava akışı azalır rolanti düşer, açarsa akış artar rolanti yükselir. gaz kolunu çeivirirseniz hava boğazlarındaki kelebekler açılacağından, motorun çalışması için gerekli oksijen bu kanallardan karşılanacak, selonid vana kendini kısarak üzerindeki ayrı hava kanallarından akacak ilave havayı azaltacaktır. gt 250'de boğaz keleğinin konumlarını, açıklık durumlarını bildiren bir sensör (TPS) bulunmamakta. bunun yerine her silindirde birer tane yer almak üzere iki hava basınç sensörü vardır. bunlar ait oldukları silindirlere giren havanın akış basıncını ölçer. eğer basınç artarsa ecu enjektörü daha fazla benzin püskürtecek şekilde yönlendirir.
geçmiş mesajlarınıza bakınca bunu bulabildim. gelelim sizin sorununuza.
vengeance adlı üyeden alıntı
arkadaslar merhaba
2012 model 10 bın km de hyosung gt250r aldım , genel ıtıbarıyle motordan memnunum fakat şöyle bir durum var motorumda , motor sogukken ilk çalıştırmada gaz yemıyor 3-4 bın devıre kadar sanki bogulur gıbı 3-4 bın devrı gectıgınde normal sekılde gaz yıyor motora bınıp hareket ettıgımde boguluyor belli bir devırı gecınce duzelıyor , ben arka sılındırın calışmadıgını dusunuyorum , arka sılındırın gaz kelebegınden gaz verdıgımde hıcbır tepki vermıyor motor ısındıktan sonra hersey normale donuyor
ayrıca bujıler bujı başlıklarını degıstırdım yagı ve hava fıltresıde degıstırıldı , ama bu sorun devam edıyor forumda benzer bir sorun yaşan bir arkadas olmustu sanırım ,
arka sılındırın kelebekten gaz verdıgınızde sızde boyle bır durum varmı ? yada motorun sogukken bu şekılde calısması normalmidir ?
2012 ve sonrası gt 250 lerde buji başlığı(pipo)'dan kaynaklı benzer sorunlar yaşandı. buji başlığında çatlak olduğu için elektrik atlaması yapıyor, ait olduğu silindirde ateşleme gerçekleşmiyordu. sorun daha çok alt devirlerde gerçekleşiyor, devir yükseltince düzeliyordu. bu soruna sahip kullanıcılar, buji başlıklarını değiştirip kurtuldular. siz buji ve başlığını değiştirmişsiniz. bu sebeple sıkıntının başlık sebepli olmadığını varsayacağım. ama bobin ve kablolarını kontrol etmekte fayda var.
buna özellikle dikkat:
yukarıda motor bloğu ısı (bir adet) ve hava basınç sensörlerinden (iki adet) bahsettim. bu üç sensör bir kablo demetiyle yukarıda tek bir sokette birleşip ana elektrik tesisatına bağlanır. bahsettiğim kablo demeti aşağı tarafta üç ayrı sokete sahiptir ve bu üç sensöre ayrı ayrı bağlanır. sensörler motor bloğu üzerinde olduğundan kabloları üzerinde yalıtım kaplaması olmasına karşın ısıya maruz kalıp yalıtımın açılması ile zarar görebilmekte. en çok arka silindire ait hava basınç kablosu soruna neden olmaktadır. çünkü bu sensör biraz daha terste ve ona uzanan kablo daha uzundur. dolayısı ile sıcak motor bloğu ile temas etme ihtimali daha fazladır. bu kabloyu muhakkak gözden geçirin. iletiminde temassızlık veya yalıtımında açılma varsa soruna büyük ihtimalle o neden oluyordur. bu kablo demetinin izolasyonu elektirk bantı gibi bir yapışkanlı film ile sarılıp dolanma şeklinde yapıldıysa eğer, gece ve gündüz ısı farklarından oluşan çiğ ıslanmalarında veya yağmurlu havalarda benzer problemi yaşabilirsiniz.
puser
-
11 Kasım 2013, 23:17
#29743
hyosung---------yosan diye okunuyormuş
-
11 Kasım 2013, 23:34
#29744
puser adlı üyeden alıntı
aslında durum bundan biraz farklı. ecu(beyin) rolanti devrini şu şekilde tayin edip, yönetir. gt 250'de iki adet ısı sensörü vardır. biri motor bloğunun diğeri hava filitre kutusu içerisindeki ısıyı kontrol eder. ecu bu iki sensörden gelen ısı verisine göre hava filtre kutusunun sağ arka tarafındaki selenoid hava vanasını ileri - geri hareket ettirerek, vana düzeneğine bağlı iki hortumla silindirlere rolanti esnasında ihtiyaç duyacağı hava akışını sağlar. ecu selonid vanayı kısarsa hava akışı azalır rolanti düşer, açarsa akış artar rolanti yükselir. gaz kolunu çeivirirseniz hava boğazlarındaki kelebekler açılacağından, motorun çalışması için gerekli oksijen bu kanallardan karşılanacak, selonid vana kendini kısarak üzerindeki ayrı hava kanallarından akacak ilave havayı azaltacaktır. gt 250'de boğaz keleğinin konumlarını, açıklık durumlarını bildiren bir sensör (TPS) bulunmamakta. bunun yerine her silindirde birer tane yer almak üzere iki hava basınç sensörü vardır. bunlar ait oldukları silindirlere giren havanın akış basıncını ölçer. eğer basınç artarsa ecu enjektörü daha fazla benzin püskürtecek şekilde yönlendirir.
geçmiş mesajlarınıza bakınca bunu bulabildim. gelelim sizin sorununuza.
2012 ve sonrası gt 250 lerde buji başlığı(pipo)'dan kaynaklı benzer sorunlar yaşandı. buji başlığında çatlak olduğu için elektrik atlaması yapıyor, ait olduğu silindirde ateşleme gerçekleşmiyordu. sorun daha çok alt devirlerde gerçekleşiyor, devir yükseltince düzeliyordu. bu soruna sahip kullanıcılar, buji başlıklarını değiştirip kurtuldular. siz buji ve başlığını değiştirmişsiniz. bu sebeple sıkıntının başlık sebepli olmadığını varsayacağım. ama bobin ve kablolarını kontrol etmekte fayda var.
buna özellikle dikkat:
yukarıda motor bloğu ısı (bir adet) ve hava basınç sensörlerinden (iki adet) bahsettim. bu üç sensör bir kablo demetiyle yukarıda tek bir sokette birleşip ana elektrik tesisatına bağlanır. bahsettiğim kablo demeti aşağı tarafta üç ayrı sokete sahiptir ve bu üç sensöre ayrı ayrı bağlanır. sensörler motor bloğu üzerinde olduğundan kabloları üzerinde yalıtım kaplaması olmasına karşın ısıya maruz kalıp yalıtımın açılması ile zarar görebilmekte. en çok arka silindire ait hava basınç kablosu soruna neden olmaktadır. çünkü bu sensör biraz daha terste ve ona uzanan kablo daha uzundur. dolayısı ile sıcak motor bloğu ile temas etme ihtimali daha fazladır. bu kabloyu muhakkak gözden geçirin. iletiminde temassızlık veya yalıtımında açılma varsa soruna büyük ihtimalle o neden oluyordur. bu kablo demetinin izolasyonu elektirk bantı gibi bir yapışkanlı film ile sarılıp dolanma şeklinde yapıldıysa eğer, gece ve gündüz ısı farklarından oluşan çiğ ıslanmalarında veya yağmurlu havalarda benzer problemi yaşabilirsiniz.
puser
cok tesekkur ederım gercekten guzel acıklamışsınız ,
bahsettıgınız hava basıncı sensoru resımde yesıl sıyah turuncu kablolu olan sensormudur ? eger kablo kopuklugu varsa FI hatası vermesı gerekmezmı sonucta duzgun calışmayan ecu ye baglı bir sensor , benım anlam veremedıgım arka sılındırı kelebegı elımle cevırdıgımde devir artışı olmazken gaz elciğinden normal olarak gaz verdıgımde gayet duzgun bir şekilde gaz yıyor , hatta ön silindir bujı başlıgını cıkardıgımda motor tek arka sılındırle rolantıde calısbılıyor , ama kelebekten gaz verınce herhangı bır faalıyet yok anlam veremedıgım konu bu
-
11 Kasım 2013, 23:58
#29745
vengeance adlı üyeden alıntı
cok tesekkur ederım gercekten guzel acıklamışsınız ,
bahsettıgınız hava basıncı sensoru resımde yesıl sıyah turuncu kablolu olan sensormudur ? eger kablo kopuklugu varsa FI hatası vermesı gerekmezmı sonucta duzgun calışmayan ecu ye baglı bir sensor , benım anlam veremedıgım arka sılındırı kelebegı elımle cevırdıgımde devir artışı olmazken gaz elciğinden normal olarak gaz verdıgımde gayet duzgun bir şekilde gaz yıyor , hatta ön silindir bujı başlıgını cıkardıgımda motor tek arka sılındırle rolantıde calısbılıyor , ama kelebekten gaz verınce herhangı bır faalıyet yok anlam veremedıgım konu bu
https://downloader-ams3.disk.yandex....stamp=52813174
paylaştığınız resmi göremedim, öncekileri de görememiştim. sanırım sizin yandex hesabınıza tanımlı alanda yer alıyor. sensörün giriş, çıkış ve toprak olmak üzere üç kablosu var. giriş elektiriğinin olduğu kabloda bariz kopukluk varsa F1 hatası verir. ancak açılmadan dolayı birbirleri ile kısa devre veya motor bolğundan şasi yapıyorsa f1 hatası vermez. devir ile gelen titreşime bağlı olarak bu kısa devre bazen ortaya çıkıp sonra düzelebilir. silindirlerden birinin hava sensörü sağlıklı çalışıyorsa buji başlığını çıkarmak stop etmeye neden olmayabilir. neticede o silindirde ateşleme olmasada sensör çalışacak hava hava akışını ölçümleyebilecek. sensörlerin biri bile çalışır durumda ise ecu ondan gelen hava akış bilgisi ile düzensiz de olsa sistemi çalıştırmaya devam ediyor.
bu arada satatör, konjektör, akü üçlüsünden birinde sorun varsa ve sisteme yeterli elektirik gitmiyorsa videodaki gibi stop etme durumu yaşayabilirsiniz. sorununuzun tek silindir (özellikle arka silindirde olur, bahsettiğim kablo uzunluk blok temas ilişkisinden dolayı) nedenli olmasından bu ihtimal üzerinde duruyorum.
-
12 Kasım 2013, 00:10
#29746
bu katlanmış hortum
bu sanırım dediğiniz map sensoru
-
12 Kasım 2013, 00:24
#29747
hortum silindir kapağına baskı yaparak kısılıyor mu?
üstteki resimde selonoid vananın kabloları var. rolanti için hava akışını sağlayan vana. kablosu normalde silindirin üzerinden geçmiyor diye biliyorum. sizde duruma müdahale edilmiş gibi
alttaki resimde hava basınç sensörünün. hava giriş basıncının bilgisin beyine ileten sensör. bundan birde arka silindirde var.
birde motrun V yaptığı dip noktada küçük bir sensörvar. motor ısı sensörü.
bunların kablolarını hassas bir şekilde gözden geçirin. elektirik bantı ile sarılmışlar. ısı yalıtımı için yeterli değil. bantları sökün kabloları çıkartın. iğne ucu kadarda olsa kabloda açılma varsa kısa devre yaptırır. bantı sökerken elinize ıslaklık geliyorsa. içerisinde nem ve rutubet birikmiş olabilir. kablo demetinde tek kabloyla gelir sonra metal perçinlerle tutturularak çoğaltılmış kablo noktaları var. onlar bu biriken nemle kısa devre yapabiliyor.
-
12 Kasım 2013, 00:34
#29748
tamam yarın komple gözden gecırıcem , tekrar cok tesekkur ederım yardımınız ve mantıklı acıklamalarınız ıcın
-
12 Kasım 2013, 00:39
#29749
-
12 Kasım 2013, 09:08
#29750
Felis Leo adlı üyeden alıntı
hyosung---------yosan diye okunuyormuş
neyyy :D hemen satıyorum
-
12 Kasım 2013, 20:49
#29751
ognibene marka zinciri nasil bilirsiniz beyler? italyan marka.
-
13 Kasım 2013, 23:56
#29752
ysfist adlı üyeden alıntı
ognibene marka zinciri nasil bilirsiniz beyler? italyan marka.
Fiyatı ne kadar ? 180 civarı ise maceraya gerek yok bence, did x2 ring taktım geçen gün bir tanıdığın motora. Güzel zincir, bilindik.
-
14 Kasım 2013, 00:26
#29753
-
14 Kasım 2013, 18:31
#29754
ysfist adlı üyeden alıntı
x ring 180 tl halil.
Tam olarak şu zinciri taktım, tabi x ile x2 arasında fark yoksa bilemiyorum
http://magaza.entelenerji.com/520-vm-112-x2-ring.html
-
14 Kasım 2013, 19:00
#29755
hisvarlar adlı üyeden alıntı
bu daha mantikli o zaman... ben de geceyim siparisi :-) eyvallah hacim.
-
14 Kasım 2013, 21:34
#29756
ysfist adlı üyeden alıntı
bu daha mantikli o zaman... ben de geceyim siparisi :-) eyvallah hacim.
Entelenerji DID zincirlerinin TR distb. o yüzden en uygun fiyat onlarda Yanlız bu zincirin kilidi presli, ya çekiçleyeceksin yada zincir press aleti bulacaksın. Ben çekiçledim, sorun yok
-
14 Kasım 2013, 22:31
#29757
fatıh kılıclıdan entel ıle aynı fıyata hem de taksıtle almıstım RR a zıncırı bılgınz olsun.oraya da bakın derim aynı ozellıkte zıncır fıyatı ıcın.
-
15 Kasım 2013, 03:48
#29758
selam arkadaşlar 2008 model enjeksiyonlu motorum için beyin ve konjektör lazım en uygun fiyata nerden bulabilirim acaba yardımcı olabilirmisiniz
-
15 Kasım 2013, 10:11
#29759
ince54 adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar 2008 model enjeksiyonlu motorum için beyin ve konjektör lazım en uygun fiyata nerden bulabilirim acaba yardımcı olabilirmisiniz
kazalı parçalanmış motorlar var sahibinden.comda ilanlara bakarsan yarı fiyatından fazla verme ,hatta öldürebilirsen 3 te 1 fiyatına almaya çalış hepsine sor en uygun verenden al . geçen tamircide bir çocuk 2000 tl ye antalyadan- biz ankaradayız. 2000 e kazalı gv250 aldı ön sağ amortisör kırılmış ustamız yaptı düzeltti ıvırıydı zıvırıydı 1000 tl masrafı olmadı şimdi biniyor ve 5000 e satıyor. yani çok uygun motorlar ve parçalar düşüyor elbet ve kaza yapıp parçalayan arkadaşlar acaip bir şekilde ellerinden çıkarıyorlar parçaları. motolüleburgaz var sahibindne.comda genelde gördüğüm kadarıyla 2. el parçalara onlar çöküyor ve karla satıyorlar.onlarda herşey bulunuyor.
-
15 Kasım 2013, 11:53
#29760
ince54 adlı üyeden alıntı
selam arkadaşlar 2008 model enjeksiyonlu motorum için beyin ve konjektör lazım en uygun fiyata nerden bulabilirim acaba yardımcı olabilirmisiniz
beyinle ilgili arızanın belirtisi nedir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 181 kullanıcı var. (0 üye ve 181 misafir)
Bu Konudaki Etiketler