Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #29741
    onuroz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Diversion F
    Alıntı hllmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam teşekkür ederim paylamışın için, ancak benim anlamadığım motora sabitlenen taraftaki 7 numara vidalar tam olarak nereye ait ? Stop lambasının altındaki 7 numara vidalar mı onlar? birde Stop lambasının üstteki tek normal Vidasını tam olarak nereye sabitlediniz normal plakalığı çıkarttıktan sonra ?
    evet o 7 numaralar stopun altındakiler.
    Stopun üstünde vida mı vardı :D bi kontrol edeyim bari


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #29742
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı vengeance adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....sıcaklık sensorune gore ecu püskürtme zamanlamasını düşürür daha fazla benzın göndererek zengın karısımda yanma saglar bu tüm enjeksıyonlu motorlarda boyledır ayrıca bir jıkle tertibatı yoktur ....
    aslında durum bundan biraz farklı. ecu(beyin) rolanti devrini şu şekilde tayin edip, yönetir. gt 250'de iki adet ısı sensörü vardır. biri motor bloğunun diğeri hava filitre kutusu içerisindeki ısıyı kontrol eder. ecu bu iki sensörden gelen ısı verisine göre hava filtre kutusunun sağ arka tarafındaki selenoid hava vanasını ileri - geri hareket ettirerek, vana düzeneğine bağlı iki hortumla silindirlere rolanti esnasında ihtiyaç duyacağı hava akışını sağlar. ecu selonid vanayı kısarsa hava akışı azalır rolanti düşer, açarsa akış artar rolanti yükselir. gaz kolunu çeivirirseniz hava boğazlarındaki kelebekler açılacağından, motorun çalışması için gerekli oksijen bu kanallardan karşılanacak, selonid vana kendini kısarak üzerindeki ayrı hava kanallarından akacak ilave havayı azaltacaktır. gt 250'de boğaz keleğinin konumlarını, açıklık durumlarını bildiren bir sensör (TPS) bulunmamakta. bunun yerine her silindirde birer tane yer almak üzere iki hava basınç sensörü vardır. bunlar ait oldukları silindirlere giren havanın akış basıncını ölçer. eğer basınç artarsa ecu enjektörü daha fazla benzin püskürtecek şekilde yönlendirir.

    geçmiş mesajlarınıza bakınca bunu bulabildim. gelelim sizin sorununuza.

    Alıntı vengeance adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar merhaba
    2012 model 10 bın km de hyosung gt250r aldım , genel ıtıbarıyle motordan memnunum fakat şöyle bir durum var motorumda , motor sogukken ilk çalıştırmada gaz yemıyor 3-4 bın devıre kadar sanki bogulur gıbı 3-4 bın devrı gectıgınde normal sekılde gaz yıyor motora bınıp hareket ettıgımde boguluyor belli bir devırı gecınce duzelıyor , ben arka sılındırın calışmadıgını dusunuyorum , arka sılındırın gaz kelebegınden gaz verdıgımde hıcbır tepki vermıyor motor ısındıktan sonra hersey normale donuyor
    ayrıca bujıler bujı başlıklarını degıstırdım yagı ve hava fıltresıde degıstırıldı , ama bu sorun devam edıyor forumda benzer bir sorun yaşan bir arkadas olmustu sanırım ,
    arka sılındırın kelebekten gaz verdıgınızde sızde boyle bır durum varmı ? yada motorun sogukken bu şekılde calısması normalmidir ?
    2012 ve sonrası gt 250 lerde buji başlığı(pipo)'dan kaynaklı benzer sorunlar yaşandı. buji başlığında çatlak olduğu için elektrik atlaması yapıyor, ait olduğu silindirde ateşleme gerçekleşmiyordu. sorun daha çok alt devirlerde gerçekleşiyor, devir yükseltince düzeliyordu. bu soruna sahip kullanıcılar, buji başlıklarını değiştirip kurtuldular. siz buji ve başlığını değiştirmişsiniz. bu sebeple sıkıntının başlık sebepli olmadığını varsayacağım. ama bobin ve kablolarını kontrol etmekte fayda var.

    buna özellikle dikkat:
    yukarıda motor bloğu ısı (bir adet) ve hava basınç sensörlerinden (iki adet) bahsettim. bu üç sensör bir kablo demetiyle yukarıda tek bir sokette birleşip ana elektrik tesisatına bağlanır. bahsettiğim kablo demeti aşağı tarafta üç ayrı sokete sahiptir ve bu üç sensöre ayrı ayrı bağlanır. sensörler motor bloğu üzerinde olduğundan kabloları üzerinde yalıtım kaplaması olmasına karşın ısıya maruz kalıp yalıtımın açılması ile zarar görebilmekte. en çok arka silindire ait hava basınç kablosu soruna neden olmaktadır. çünkü bu sensör biraz daha terste ve ona uzanan kablo daha uzundur. dolayısı ile sıcak motor bloğu ile temas etme ihtimali daha fazladır. bu kabloyu muhakkak gözden geçirin. iletiminde temassızlık veya yalıtımında açılma varsa soruna büyük ihtimalle o neden oluyordur. bu kablo demetinin izolasyonu elektirk bantı gibi bir yapışkanlı film ile sarılıp dolanma şeklinde yapıldıysa eğer, gece ve gündüz ısı farklarından oluşan çiğ ıslanmalarında veya yağmurlu havalarda benzer problemi yaşabilirsiniz.

    puser
    onuroz ve zenon bunu beğendiler.

  3. #29743
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    hyosung---------yosan diye okunuyormuş

  4. #29744

    Üyelik
    24 Eylül 2013
    Alıntı puser adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    aslında durum bundan biraz farklı. ecu(beyin) rolanti devrini şu şekilde tayin edip, yönetir. gt 250'de iki adet ısı sensörü vardır. biri motor bloğunun diğeri hava filitre kutusu içerisindeki ısıyı kontrol eder. ecu bu iki sensörden gelen ısı verisine göre hava filtre kutusunun sağ arka tarafındaki selenoid hava vanasını ileri - geri hareket ettirerek, vana düzeneğine bağlı iki hortumla silindirlere rolanti esnasında ihtiyaç duyacağı hava akışını sağlar. ecu selonid vanayı kısarsa hava akışı azalır rolanti düşer, açarsa akış artar rolanti yükselir. gaz kolunu çeivirirseniz hava boğazlarındaki kelebekler açılacağından, motorun çalışması için gerekli oksijen bu kanallardan karşılanacak, selonid vana kendini kısarak üzerindeki ayrı hava kanallarından akacak ilave havayı azaltacaktır. gt 250'de boğaz keleğinin konumlarını, açıklık durumlarını bildiren bir sensör (TPS) bulunmamakta. bunun yerine her silindirde birer tane yer almak üzere iki hava basınç sensörü vardır. bunlar ait oldukları silindirlere giren havanın akış basıncını ölçer. eğer basınç artarsa ecu enjektörü daha fazla benzin püskürtecek şekilde yönlendirir.

    geçmiş mesajlarınıza bakınca bunu bulabildim. gelelim sizin sorununuza.



    2012 ve sonrası gt 250 lerde buji başlığı(pipo)'dan kaynaklı benzer sorunlar yaşandı. buji başlığında çatlak olduğu için elektrik atlaması yapıyor, ait olduğu silindirde ateşleme gerçekleşmiyordu. sorun daha çok alt devirlerde gerçekleşiyor, devir yükseltince düzeliyordu. bu soruna sahip kullanıcılar, buji başlıklarını değiştirip kurtuldular. siz buji ve başlığını değiştirmişsiniz. bu sebeple sıkıntının başlık sebepli olmadığını varsayacağım. ama bobin ve kablolarını kontrol etmekte fayda var.

    buna özellikle dikkat:
    yukarıda motor bloğu ısı (bir adet) ve hava basınç sensörlerinden (iki adet) bahsettim. bu üç sensör bir kablo demetiyle yukarıda tek bir sokette birleşip ana elektrik tesisatına bağlanır. bahsettiğim kablo demeti aşağı tarafta üç ayrı sokete sahiptir ve bu üç sensöre ayrı ayrı bağlanır. sensörler motor bloğu üzerinde olduğundan kabloları üzerinde yalıtım kaplaması olmasına karşın ısıya maruz kalıp yalıtımın açılması ile zarar görebilmekte. en çok arka silindire ait hava basınç kablosu soruna neden olmaktadır. çünkü bu sensör biraz daha terste ve ona uzanan kablo daha uzundur. dolayısı ile sıcak motor bloğu ile temas etme ihtimali daha fazladır. bu kabloyu muhakkak gözden geçirin. iletiminde temassızlık veya yalıtımında açılma varsa soruna büyük ihtimalle o neden oluyordur. bu kablo demetinin izolasyonu elektirk bantı gibi bir yapışkanlı film ile sarılıp dolanma şeklinde yapıldıysa eğer, gece ve gündüz ısı farklarından oluşan çiğ ıslanmalarında veya yağmurlu havalarda benzer problemi yaşabilirsiniz.

    puser
    cok tesekkur ederım gercekten guzel acıklamışsınız ,

    bahsettıgınız hava basıncı sensoru resımde yesıl sıyah turuncu kablolu olan sensormudur ? eger kablo kopuklugu varsa FI hatası vermesı gerekmezmı sonucta duzgun calışmayan ecu ye baglı bir sensor , benım anlam veremedıgım arka sılındırı kelebegı elımle cevırdıgımde devir artışı olmazken gaz elciğinden normal olarak gaz verdıgımde gayet duzgun bir şekilde gaz yıyor , hatta ön silindir bujı başlıgını cıkardıgımda motor tek arka sılındırle rolantıde calısbılıyor , ama kelebekten gaz verınce herhangı bır faalıyet yok anlam veremedıgım konu bu


  5. #29745
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı vengeance adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok tesekkur ederım gercekten guzel acıklamışsınız ,

    bahsettıgınız hava basıncı sensoru resımde yesıl sıyah turuncu kablolu olan sensormudur ? eger kablo kopuklugu varsa FI hatası vermesı gerekmezmı sonucta duzgun calışmayan ecu ye baglı bir sensor , benım anlam veremedıgım arka sılındırı kelebegı elımle cevırdıgımde devir artışı olmazken gaz elciğinden normal olarak gaz verdıgımde gayet duzgun bir şekilde gaz yıyor , hatta ön silindir bujı başlıgını cıkardıgımda motor tek arka sılındırle rolantıde calısbılıyor , ama kelebekten gaz verınce herhangı bır faalıyet yok anlam veremedıgım konu bu

    https://downloader-ams3.disk.yandex....stamp=52813174
    paylaştığınız resmi göremedim, öncekileri de görememiştim. sanırım sizin yandex hesabınıza tanımlı alanda yer alıyor. sensörün giriş, çıkış ve toprak olmak üzere üç kablosu var. giriş elektiriğinin olduğu kabloda bariz kopukluk varsa F1 hatası verir. ancak açılmadan dolayı birbirleri ile kısa devre veya motor bolğundan şasi yapıyorsa f1 hatası vermez. devir ile gelen titreşime bağlı olarak bu kısa devre bazen ortaya çıkıp sonra düzelebilir. silindirlerden birinin hava sensörü sağlıklı çalışıyorsa buji başlığını çıkarmak stop etmeye neden olmayabilir. neticede o silindirde ateşleme olmasada sensör çalışacak hava hava akışını ölçümleyebilecek. sensörlerin biri bile çalışır durumda ise ecu ondan gelen hava akış bilgisi ile düzensiz de olsa sistemi çalıştırmaya devam ediyor.

    bu arada satatör, konjektör, akü üçlüsünden birinde sorun varsa ve sisteme yeterli elektirik gitmiyorsa videodaki gibi stop etme durumu yaşayabilirsiniz. sorununuzun tek silindir (özellikle arka silindirde olur, bahsettiğim kablo uzunluk blok temas ilişkisinden dolayı) nedenli olmasından bu ihtimal üzerinde duruyorum.

  6. #29746

    Üyelik
    24 Eylül 2013
    bu katlanmış hortum


    bu sanırım dediğiniz map sensoru


  7. #29747
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    hortum silindir kapağına baskı yaparak kısılıyor mu?

    üstteki resimde selonoid vananın kabloları var. rolanti için hava akışını sağlayan vana. kablosu normalde silindirin üzerinden geçmiyor diye biliyorum. sizde duruma müdahale edilmiş gibi


    alttaki resimde hava basınç sensörünün. hava giriş basıncının bilgisin beyine ileten sensör. bundan birde arka silindirde var.

    birde motrun V yaptığı dip noktada küçük bir sensörvar. motor ısı sensörü.

    bunların kablolarını hassas bir şekilde gözden geçirin. elektirik bantı ile sarılmışlar. ısı yalıtımı için yeterli değil. bantları sökün kabloları çıkartın. iğne ucu kadarda olsa kabloda açılma varsa kısa devre yaptırır. bantı sökerken elinize ıslaklık geliyorsa. içerisinde nem ve rutubet birikmiş olabilir. kablo demetinde tek kabloyla gelir sonra metal perçinlerle tutturularak çoğaltılmış kablo noktaları var. onlar bu biriken nemle kısa devre yapabiliyor.

  8. #29748

    Üyelik
    24 Eylül 2013
    tamam yarın komple gözden gecırıcem , tekrar cok tesekkur ederım yardımınız ve mantıklı acıklamalarınız ıcın

  9. #29749
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    rica ederim.

  10. #29750
    ozzzy222 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250R
    Alıntı Felis Leo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hyosung---------yosan diye okunuyormuş
    neyyy :D hemen satıyorum

  11. #29751
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    ognibene marka zinciri nasil bilirsiniz beyler? italyan marka.

  12. #29752
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı ysfist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ognibene marka zinciri nasil bilirsiniz beyler? italyan marka.
    Fiyatı ne kadar ? 180 civarı ise maceraya gerek yok bence, did x2 ring taktım geçen gün bir tanıdığın motora. Güzel zincir, bilindik.

  13. #29753
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    x ring 180 tl halil.

  14. #29754
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı ysfist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    x ring 180 tl halil.
    Tam olarak şu zinciri taktım, tabi x ile x2 arasında fark yoksa bilemiyorum

    http://magaza.entelenerji.com/520-vm-112-x2-ring.html

  15. #29755
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam olarak şu zinciri taktım, tabi x ile x2 arasında fark yoksa bilemiyorum

    http://magaza.entelenerji.com/520-vm-112-x2-ring.html
    bu daha mantikli o zaman... ben de geceyim siparisi :-) eyvallah hacim.

  16. #29756
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı ysfist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu daha mantikli o zaman... ben de geceyim siparisi :-) eyvallah hacim.
    Entelenerji DID zincirlerinin TR distb. o yüzden en uygun fiyat onlarda Yanlız bu zincirin kilidi presli, ya çekiçleyeceksin yada zincir press aleti bulacaksın. Ben çekiçledim, sorun yok

  17. #29757
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    fatıh kılıclıdan entel ıle aynı fıyata hem de taksıtle almıstım RR a zıncırı bılgınz olsun.oraya da bakın derim aynı ozellıkte zıncır fıyatı ıcın.

  18. #29758
    ince54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2007
    Şehir
    zeytinburnu/ist
    Motosikleti
    tvs apache
    selam arkadaşlar 2008 model enjeksiyonlu motorum için beyin ve konjektör lazım en uygun fiyata nerden bulabilirim acaba yardımcı olabilirmisiniz

  19. #29759
    ozzzy222 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250R
    Alıntı ince54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar 2008 model enjeksiyonlu motorum için beyin ve konjektör lazım en uygun fiyata nerden bulabilirim acaba yardımcı olabilirmisiniz
    kazalı parçalanmış motorlar var sahibinden.comda ilanlara bakarsan yarı fiyatından fazla verme ,hatta öldürebilirsen 3 te 1 fiyatına almaya çalış hepsine sor en uygun verenden al . geçen tamircide bir çocuk 2000 tl ye antalyadan- biz ankaradayız. 2000 e kazalı gv250 aldı ön sağ amortisör kırılmış ustamız yaptı düzeltti ıvırıydı zıvırıydı 1000 tl masrafı olmadı şimdi biniyor ve 5000 e satıyor. yani çok uygun motorlar ve parçalar düşüyor elbet ve kaza yapıp parçalayan arkadaşlar acaip bir şekilde ellerinden çıkarıyorlar parçaları. motolüleburgaz var sahibindne.comda genelde gördüğüm kadarıyla 2. el parçalara onlar çöküyor ve karla satıyorlar.onlarda herşey bulunuyor.

  20. #29760
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı ince54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar 2008 model enjeksiyonlu motorum için beyin ve konjektör lazım en uygun fiyata nerden bulabilirim acaba yardımcı olabilirmisiniz
    beyinle ilgili arızanın belirtisi nedir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)

Bu Konudaki Etiketler