Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Kasım 2013, 18:52
#29721
hllmr adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar internette bizim motorlar için uygun plakalıktan aldım ancak nasıl montaj yapılacağı hakkında kafam çok karışık. Acaba uygulama yapan bir arkadaş varsa bu spor plakalıkla ilgili resim paylaşabilirmisiniz acaba?
[
http://image5.sahibinden.com/photos/...140527mm7.jpg]
---------- Post added at 21:31 ---------- Previous post was at 21:29 ----------
http://image5.sahibinden.com/photos/14/05/27/140140527mm7.jpg
Buyur hllmr senin fotodakinin aynısı benim motordaki. Ama daha güzelleride var yurtdışı sitelerde. Kabloları tek delikten geçirmek için arka koltuğun yanındaki grenajları sökmüştük.
http://imageshack.com/scaled/1280x1024/713/mbex.jpg
http://imageshack.com/scaled/1280x1024/59/mjy3.jpg
http://imageshack.com/scaled/1280x1024/14/kvck.jpg
Reklamlar
-
10 Kasım 2013, 20:23
#29722
arka sılındırın calısmadıgını arka sılındır gaz kelebegını cevırerek anladım , bir tane video cekıp vıdeo olarak gösterıyım sorunu
-
10 Kasım 2013, 22:48
#29723
onuroz adlı üyeden alıntı
Hocam teşekkür ederim paylamışın için, ancak benim anlamadığım motora sabitlenen taraftaki 7 numara vidalar tam olarak nereye ait ? Stop lambasının altındaki 7 numara vidalar mı onlar? birde Stop lambasının üstteki tek normal Vidasını tam olarak nereye sabitlediniz normal plakalığı çıkarttıktan sonra ?
-
10 Kasım 2013, 23:00
#29724
Normal plakalık kimsenin hoşuna gitmiyor herhalde
-
11 Kasım 2013, 00:09
#29725
http://imageshack.com/a/img69/6171/spwn.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
http://imageshack.com/a/img812/4073/d1cj.jpg renk gelsin biraz :D
-
11 Kasım 2013, 01:11
#29726
Ya arkadaslar arka silindir gaz kelebegini elle cevirdiginizde normal çalışan bir hyosungun devir degisikligi nedir bi zahmet birisi denese
-
11 Kasım 2013, 01:26
#29727
vengeance adlı üyeden alıntı
Ya arkadaslar arka silindir gaz kelebegini elle cevirdiginizde normal çalışan bir hyosungun devir degisikligi nedir bi zahmet birisi denese
2011 ve sonrasında değişmedi ise kelebeği çevirdiğinde 4 ve 5bin devir arasında gidip gelir.. ama yok boğuluyor gibi ise.1.selenoid 2.ateşleme 3.arka silindirin mekanik aksamı ile ilgili sorun yaşıyorsun demektir..
-
11 Kasım 2013, 01:34
#29728
Dikkatet inşallah beyinden değildir. Benim motorda ilk başlarda marşa bastığımda çalışmama boğulma var dı sonra tek silindir olayı çıktı. En son garantiden beyin değişecek dediler. Bakalım bu hafta beyin gelirse bende motoruma kavuşucam
-
11 Kasım 2013, 01:41
#29729
Bobini degistirmeyi dusunuyorum , buji ve buji basliklarini degistirdim biraz duzelir gibi olsada devam ediyor
-
11 Kasım 2013, 11:52
#29730
gecmıs olsun kardesım bızde baya cektık bu tur bır sorundan benımkısı devır hareketlenıyordu alt devırlerde gucsuzdu. gecen hafta kayalara goturduksagolsun usta aldı arka bujı pıposunu cıkardı kocaman bır catlak varmıs.onbujıye baktı bırsey yoktu yola cıktık yıne hafıften hıısettırdı tekrar cagırdılar bujıyı pıpodan cıkarmadan şase ye tutttu ıgne ucu kadar bır delıkden kacak varmıs ön buji de de şuan gayet ıyıyyız.başka bır usta ateşleme bobını demıstı kanunı tıger250 ateşleme bobını uyuyor mus fıyatıda uygun 60 tl falan.fazla sorunlu halde bınmee ıstersen cunku konjektore stratore de zarar verebılırsın
-
11 Kasım 2013, 13:03
#29731
arkadaslar videoda 15. sn de yavaşca gaz verdiğimde motor stop edıyor , normal gaz verince sorun yokmuş gibi
-
11 Kasım 2013, 16:01
#29732
vengeance adlı üyeden alıntı
şimdi şöyle bişey var :D hyo soğukta kolay kolay çalışmaz hele 1 hafta yatsın :D soğukta yesin çalıştırınca az bi ısınana kadar sersem gibi çalışır motor , yani motor soğukken çalıştırdın hadi bi çalışayım dedi rölantide çalışıyor gaz verince yine stop edebilir. ama bu havanın durumuna motorun dışarıda soğukta kalmasına ve ilk 30sn-1dk arasına bakar :D sen videoyu motoru epey bi çalıştırdıktan sonramı .ektin bu ilk halimi. hocam şimdi bilemedim ben sizin motor bilginizi o yüzden yazdım soğukta hyo zor çalışır ve gaz yemiyor derken bunu hissetmek zordur ama motor bir gün yattı sizde çalıştırdınız.biraz beklediniz kaskı takıp gazladınız mesela evet hyo burada biraz tuhaf çalışır çok az hissedilir böyle biraz daha sallantılı gider ve tam gaz yemez :D ama bu çabuk geçer . takıntılı biri iseniz taktığınız şey bu ise normal bence . ama eğer mutlaka bir sorun var diyorsanız vardır hocam. bi tamirciye gösterin 5dk para bile almazlar hangi şehir sizin.
-
11 Kasım 2013, 16:55
#29733
vengeance adlı üyeden alıntı
Normalde motor soğuk olduğunu anlayıp otomatik jigleyi açması lazım.
Böylece ilk çalıştırmada 2000-2500 devirlerde başlayıp zamanla ısınıp aşağı 1600 seviyelerine inmesi gerekiyor.
Ne olur? Dediğiniz gibi ilk çalıştırmalarda 1-2dk motor ısınana kadar ya gazı bi miktar elinizle açacaksınız ya da bu sorunu yaptıracaksınız
Sizde motor otomatik jigleyi çalıştırmıyor. TPS değil de oksijen sensörü olma ihtimali daha yüksek diye düşünüyorum.
Servise giderseniz sorunun çabuk tespit ederler
ver gazı... ver çoşkuyu
-
11 Kasım 2013, 19:37
#29734
motor bilgim iyi bu yuzden belki bir başkasının dert etmeyecegı hatta anlamayacagı bir sorun mevcut ama olması gereken bu degıl düzgün bir calısan hyosungda bunların olmaması gerekıyor , otomatık jıkle dıye bırsey enjeksıyonlu araclarda olmaz , sıcaklık sensorune gore ecu püskürtme zamanlamasını düşürür daha fazla benzın göndererek zengın karısımda yanma saglar bu tüm enjeksıyonlu motorlarda boyledır ayrıca bir jıkle tertibatı yoktur oksijen sensoru arızasında sanırım FI hatası vermesı gerekır ki oyle bir hatada cıkmıyor motor ön silindir gayet düzenli calışıyor enjeksıyon sistemınde elektronık bir arıza degılde motorda daha cok mekanık bir arıza olması lazım hortumlar vs gibi ,
videoyu ilk çalıştırmanın ardından 15 sn sonrasında cektım .
ayrıca bugun depoyu biraz kaldırıp ateşleme bobınını kontrol ettim arka ateşleme bobınınde herhangı bir sıkıntı yok gayet yeterli düzeyde ateşleme yapıyor , sonra hava fıltre kutusundakı selenoid altından her iki silindire giden hortumlar var bu hortumlardan arka sılındıre giden hortum katlanmış elimle biraz düzeltır gıbı yaptıgımda arka gaz kelebegınden gaz verdıgımde ilk defa bir tepki verdi çok fazla ugrasacak zamanım olmadıgından şimdilik sonuca ulaşamadım ama sanırım arızayı teşhis ettim
-
11 Kasım 2013, 20:41
#29735
vengeance adlı üyeden alıntı
motor bilgim iyi bu yuzden belki bir başkasının dert etmeyecegı hatta anlamayacagı bir sorun mevcut ama olması gereken bu degıl düzgün bir calısan hyosungda bunların olmaması gerekıyor , otomatık jıkle dıye bırsey enjeksıyonlu araclarda olmaz , sıcaklık sensorune gore ecu püskürtme zamanlamasını düşürür daha fazla benzın göndererek zengın karısımda yanma saglar bu tüm enjeksıyonlu motorlarda boyledır ayrıca bir jıkle tertibatı yoktur oksijen sensoru arızasında sanırım FI hatası vermesı gerekır ki oyle bir hatada cıkmıyor motor ön silindir gayet düzenli calışıyor enjeksıyon sistemınde elektronık bir arıza degılde motorda daha cok mekanık bir arıza olması lazım hortumlar vs gibi ,
videoyu ilk çalıştırmanın ardından 15 sn sonrasında cektım .
ayrıca bugun depoyu biraz kaldırıp ateşleme bobınını kontrol ettim arka ateşleme bobınınde herhangı bir sıkıntı yok gayet yeterli düzeyde ateşleme yapıyor , sonra hava fıltre kutusundakı selenoid altından her iki silindire giden hortumlar var bu hortumlardan arka sılındıre giden hortum katlanmış elimle biraz düzeltır gıbı yaptıgımda arka gaz kelebegınden gaz verdıgımde ilk defa bir tepki verdi çok fazla ugrasacak zamanım olmadıgından şimdilik sonuca ulaşamadım ama sanırım arızayı teşhis ettim
Enjeksiyonda beyin geri dönüşe göre gazı arttırıp azaltabildiğine göre neden jigle tesisatına ihtiyaç duysun otomatik jigle dediğim şey bahsettiğin gibi devirin yükseltilmesi yoksa otomatik jiglen bozuk derdim
Motorun çalışma sıcaklığına göre devirini ayarlayan tüm ekipmanlar şüpheliler arasında.Sıcaklık sensörü de arızalı olma ihtimali içinde. Belkide dediğin gibi oksijen sensörü FI yakardı ama yine de şüpheliler arasında.
Bence gıcık bir durum sabah sabah kask mask takarken motorun kendi kendine ısınamıyor olması. Motor garanti dahilindeyse yaptır değilse de bi öğren sorunun aslen neyde olduğunu belkide çok cüzzi miktar para ile çözülecektir.
ver gazı... ver çoşkuyu
-
11 Kasım 2013, 21:03
#29736
motorun malesef garantisi yok , bahsettıgım hortum bu bu şekide ben biraz duzelttıkten sonra resım cekmıstım ilk önce tamamen katlanmıştı
-
11 Kasım 2013, 21:55
#29737
bende şuan resim gözükmüyor
-
11 Kasım 2013, 21:59
#29738
soğukken arka silindirin egzos manifoldunu kontrol edin öndekiyle paralel ısınıyor mu? belki de arka silindire yakıt enjeksiyonu yapılamıyor bu sebeple de motor doğru ısıya ulaştığında jigle veya muadil tertibat ne ise o devreden çıktıktan sonra düşen devirle birlikte arka silindir yakıtsız boş çalıştığı için devire gereksiz yük / kompresyon yapıp stop etmesine sebep oluyor olabilir. tabi tüm bu söylediklerim her silindir için ayrı enjeksiyon sistemi varsa.
-
11 Kasım 2013, 22:28
#29739
hemen hemen aynı sıcaklıkta on ve arka
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
UNdocab adlı üyeden alıntı
bende şuan resim gözükmüyor
resim bende görunuyor
url si
https://downloader-ams3.disk.yandex....stamp=52810f5e
-
11 Kasım 2013, 22:32
#29740
silindirlerden birinin çalışmadığını anlamak için biyerine bakmaya gerek yokki. tek silindir çalıştığında motordan 20mt uzakta olsan gene anlarsın. bildiğin ybr 125e dönüyor motor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 193 kullanıcı var. (0 üye ve 193 misafir)
Bu Konudaki Etiketler