Bence birtek far farki olarak dusunmeyin sonucta 2006 tdan beri ayni kafa ama 2013 ler yeni boya renk ve sticker lariyla birde yeni kafa grenajiyla cok farkli hissettiriyor tabiki tercih meselesi ;)
Bence birtek far farki olarak dusunmeyin sonucta 2006 tdan beri ayni kafa ama 2013 ler yeni boya renk ve sticker lariyla birde yeni kafa grenajiyla cok farkli hissettiriyor tabiki tercih meselesi ;)
http://www.hyosung.com.tr/hyosung_fi...20130911185336
Kimsenin fiyat düşürdüğü yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:49 ----------
Bana virajın püf noktalarından bahsedebilir misiniz? Depoyu dizlerle sıkıyorum, kollar serbest, kontrayla dönüyorum. Fakat shinkolar gözümü çok korkutuyor. Uzun virajda hafif hafif kaydığını hissediyorum. Hafif fren yapıyorum bu sefer çizgim bozuluyor karşı şeridi silme geçiyorum. Gaz açarsam çok rahat yatıyorum ama bu sefer bi anda kayıp gidecekmiş gibi geliyor lastikler yüzünden. Viraj içerisinde doğru frenleme nasıldır? Sadece ön, sadece arka, birlikte kullanım vs. soruyorum yani. Virajda debriyajı sıkmak kontrol kaybına sebep olur mu, motorun devirli kalması mı daha doğrudur?
Dostum bir çok forumda viraj tekniği hakkında bilgilendirme yazıları var. Ama şunu söyleyeyim viraja girmeden önce hızının yeteri kadar düşmüş olması gerekli kompresyon ya da frenleme yapmak viraj içerisinde çok tehlikelidir. Kompresyon olursa viraja girdiğin esnada ön tekerin kayar. Ön fren sakın kullanma virajda. Arka freni de mecbur kalmadığın sürece kullanma. Yani bu işleri viraja girmeden önce çoktan yapmış olman gerekli. Shinko ya gelince ısınması bana göre lastiğin uzun. Slalom yaparak (uygun yollarda) lastiğin ısınmasını çabuklaştırabilirsin. Shinko sadece suyu sevmiyor sakat eder adamı ıslak zeminde. Ama sıcak havada ve asfaltta gideri var
Yazıların çoğunu okudum önceden bitmesi gerektiğini de biliyorum ama benim sorularım biraz da ne olur ne olmaz diye, biri atlıyor yola falan. Ben bahsettiğim ufak ufak kaymaları özellikle sıcak havada yaşadım. Evimin yakınında eğimli uzun bir viraj var. Orda 30-40la dönerken ufak ufak bırakıyor arkayı.
Edit: Bir de üzerinde logar kapakları mazgallar falan var. Onlara gelince kayacak diye çok tırsıyorum
Lastiklere kuruda biraz daha güvenip stres olmamak lazım o zaman. Muhtemelen benim sorunum psikolojik
Sorununuz psikolojik. Bol ve tatlı virajı olan, trafiği az yerlerde sürüş yapmanız bu sorunu ortadan kaldıracaktır. Assos, gümüldür virajlarını bilen vardır. O virajlar dahil aynı günde 350 km yaptığımda kendime acayip güvenim gelmişti. Çok ciddi virajları bile kolayca dönebilmeye başladım.
Motora ilk bindiğinizde alın vitesi 2'ye, motoru sağa sola yatırmak suretiyle kısa bir süre asfaltta slalom tabir edilen hareketleri yapın. Lastiklerin yanakları ısınsın biraz. Kuru zeminde korkmanıza gerek yok. Basın kontrayı.
Yalnız sakın sakın viraj içerisinde debriyaja basmak gibi bir hata yapmayın. Arka tekerden gücü kestiğinizde dümdüz karşıya gidersiniz.
Ducati 1198SP _ RedLove
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Bir de özellikle 2013 gtr olan arkadaşlara soruyorum. Motorum beyaz titanyum. Faturamda beyaz gri yazıyor ama ruhsata sadece beyaz yazmışlar. Sizde nasıl yazıyor? Bu bana bir sorun çıkarır mı?
Shinkolarla ilgili bir sıkıntı yok arkadaşlar. Biri ortaya laf attı öyle akıp gidiyor işte. Şahsen lastiklerimi değişsem çıkma sıfır gibi shinkolar var alır takarım. Sonuçta yollar belli, motor belli. İncelemek isteyen varsa esenyurta gelince lastikleri gösteririm, kenarlarında tırtıkları yok. Her viraja dizimi sürteceğim diye girmeyin sonra üzülürsünüz.
Shinkolara atılan laf beni korkutuyor açıkçası. Yeni olduğum için kendime de çok güvenmiyorum o yüzden lastikler daha da korkutucu geliyor. Diz vermek gibi bir merakım yok zaten virajı doğru çizgide sorunsuz alayım bana yeter
Maşallah hocam
Xenon taktıran arkadaşlar hangi marka taktılar. Bide garantiyi bozuyor mu ?
Benim renk faturada beyaz titanyum die ruhsatta polis yarn vizede problem olur deip 3 renk yazdirdi kirmizida var bunda die
----
Shinko olayina gelince sicak asfalta die tabir ettigmz guzel asfaltta deniyorum hep oncesinde isityorum ama saga sola yatarak baya yatgmda oldu hic salmadiasfalt ama isnmadan girerseniz hafif kayiyor ben bazen hesap edemedgm yerde hizli girdiysem hafif arka hafif on skyorum motor dogrulmak istiyor ama yavasliyorm riskli mecbur kalmadkca yPmayin. Bi kere 70 le girdgm viraja 90 denedim yanmda araba vardi virajda daralamadim içe ya karsida molozlara gircktm yada ne verdiyse yatrcaktk bastm kontrayi neredeyse dizim degecek sandm ama kaymadi bnce isnma cok onmli. İyi forumlar ;)
Bugün dikkatimi çekti kısa far yanmıyor muhtemelen ampül bitti ampül değişimi için komple kafa grenajımı sökülmesi lazım?
teşekkürler gerçi sorun değil kısa farları pek kullanmıyorum ama olsun belki ben yaparım diye düşünmüştüm servise gittiğimde onada baktırayım ozaman
kafa grenajı sökülmesi aslında çokda abartılcak bi durum degil. grenajı cıkarmak kolay zor olan cam ile ampülün oldugu bölüm gerçekten sabır istiyor.
tek başınıza ilk kendinizin sökmesini önermem ilk ustayla birlikte yapın izleyin daha sonra kendiniz tek başınıza yapabilirsiniz.
Shınko lastikler iyi kötü demekten yana bir arkadaşın ısınmayla ilgili yazdıgına katılıyorum.
şimdi lastikler sert ve yumuşak hamurlu olarak degerlendirmek gerekirse shınko çokda yumuşak hamurlu bir lastik degil.
yumuşak hamurlu lastik yolu daha iyi tutar asvalta yapışır ısındıkca daha verimli olmasının sebebi ısınan lastik yumuşar yumuşayıncada asvaltı daha iyi tutar.
fakat mıchelin ile örnek karşılaştırırsam biri 50kmde ısınırken digeri 100kmde ısınır misal.
viraj yapıcak arkadaşların dikkat etmesini istedigim birşey LASTİK YANAKLARINI ısıtın.
Düz yolda giderken sadece lastigin aslvat ile temas ettigi yerler ısınır o yüzden birazcık motora slide yaparsanız yani saglı sollu düzde yatrırsanız ilk virajdan daha verim alırsınız.
lastik yanakları henüz virajla buluşmadıgı için tozlu ve ısınmamış olabilir.
fakat hyosungun dingil mesafesinin uzun olması gerçekten eksi bir yöndür.
buda benim ön tekerim arka tekerlekti çizgi yoktu çünkü tamamen simsiyah olmuştu .
ön tekerle tozlu bölümüş çatıştıgı an
tabi sattıkta motoru bunlar mazide kaldı
Ey gidi hyosunglu günlerimi hatırladım Parkede az dizlik eritmişliğimiz yoktur hyocanla
Shinkolar ısınınca çok iyi tutar fakat en ufak tozu vs görmesin olmadık yerde bırakır bi anda asfaltta bulursunuz kendinizi imkanı olan değiştirsin derim.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)