Hacı o DIY dediğin Do it Yourself ise seni esefle kınıyorum :D
Makina parkuru geniş Demir atölyesi olan çocukluk arkadaşım var onunla beraber yaptık. Arkadaşlar benim gibi hem laz hem de + olarak bu işin okullusu oldukları için yarım saatte yaptık.
Kendimiz yaptık. Ve gayet de basit. Sökülüp takılabilir birşey yaptık.
Adamlar burada 2 tane plastiğe 100tl para istiyorlar.insafları kurusun.
Çinden 1 takım takozum geldi ama siyah. Bunların karenajla beraber aynı renkte, beyaz olması daha hoş oluyor.
Ucundaki beyazları da tornada adını unuttuğum bi plastik maddeden yaptık. İçine kılavuz ile diş açtık. Zaten uzun demirler saplama demiri olduğu için dişvardı böylece çevirerek direk montaj edilmiş oldu ;) Saplamaları boyadıktan sonra taktığımız için boyanın da tutukal etkisiyle gayet sağlam duruyorlar.
Zincirim şuan üstündeki D.I.D X2 ring 520 112 zincir. Linkini verdiğim kişiler D.I.D distiributör formasıdır.
http://magaza.entelenerji.com/520-vm-112-x2-ring.html
Şuana kadar 5500km oldu milim uzamadı zincir. Ömrünün sonuna kadar da uzamıyor zaten.
Sen de şu yağlama sistemini aldığın yerin linkini verirsen sevinirim. Bu zincir yağlama spreyleri ciddi pahalıya geliyor.
10 kullanımda biten birşeye 30tl para vermek demek her yağlamanın 3tl olması demektir. Oha yani çok fazla.Sendeki sistemin kullanırken olan yağlama maliyetini konuşmuştuk zaten.
En mantıklısı sendeki sistem. Şuan param yok zaten zinciri bende olan yarım kutu motor yağıyla yada bazen kullanılmış yağ ile yağlıyorum. fazla kaçtığı için etrafı biraz batıryor ama işini yapıyor.
Sendeki gibi bir sistem alırsam kararında yağlayacağı için etraf da(kısa sürede) batmaz
Aynı hocam 150 70 17.
160 60 17 alınırsa lastik çapı düştüğünden hem son hız düşer. Hem de atıyorum 6300devirde 100km hızla gidecekken 95km hızla gidersin.
Bu da aynı hız için daha çok devir çevirmen daha çok benzin harcaman motorunun gereksiz yere daha çok yıpranması. Tabanı geniş lastik sebebiyle bir miktar daha fazladan benzin harcaman demektir.