Arkadaşlar, 3500 bakımını yaptırdım.Yapılan işler;
1.8 litre repsol 10-40w yağ kondu
yağ filtresi ve yağ kapağının içindeki plastik halka değişti
Zincir gergi ayarı yapıldı
alınan ücret 120 TL
Motor 3.bakıma kadar bir sorun çıkarmazsa tüm bakımlarını kendim yapacağım.Bi daha da servise götürmüyecem.Koskoca başkentte 1 tane servis var bu kadar dandik bir şirket olamaz..
merabalar..2006 model hyo sahıbıyım. sanırım cok almıslar gıbı..) bende gecen ay yag fıltresı ,hava fıltresı , yag degısımı yaptırdım yag markası ne bılmıyorum . bıde eksozda problem vardı onu hallettıler.
yag fıltresı+hava fıltresı+ yag degısımı=50 tl
eksoz onarımı ıcınde =25 tl verdım .toplam 75 tl vermıstım.. servıste yaptırmıstım. oring halka degısmıs sende de oda =50 kurus
Çok acılar çekerim çok acılar, köpek değilim onu ısıramam.. Isırırım dudağımı. Büyük kişilerin sırlarına ortağım, gene de nah şu kadar övünemem. Bütün ayıplar bende ama, ne yapıp yapmalı ulaşmalı dostlara. Geri de kalmayı kendime yediremem..
aynen katılıyorum, motorun orjinal halini mümkün olduğunca bozmamaya çalışın; eğer böyle yaparsanız herhangi bir durumda hem az masraf çıkarır ve yapılması kolay olur hem de motorun ömrü daha uzun olur... ben şahsen sadece eksozu değiştireceğim o da trafikte farkedilmek amacıyla; çünkü özellikle şehir içinde arkasından gittiğiniz ya da yanında geçtiğiniz araçlar ya da insanlar sizi kesinlikle farketmiyorlar, ya sürekli korna çalacaksınız ki bu sıkıcı ve nahoş birşey bu yüzden ne olursa olsun eksozu değiştirmeye karar verdim... almışken two brothers almaya niyetim vardı ama hiç gerek yok al bi tiger paran cebinde kalsın aynı işi görür dediler siz ne tavsiye edersiniz???
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
sana yapılacak öneri 5. viteste çıkman gereken hıza (160-165) 4. viteste çıkmaman... muhtemelen 13000 deviri gördürüyorsun motora ki bu hem motor açısından hem güvenliğin açısından hiç iyi değil... virajlarda arka atmaması, düz yolda yan yatmaması ve olmadık anda çamura batmaması için motorda teknik bir sıkıntı olmadığından ve herşeyin olması gerektiği gibi olduğundan emin ol ve kaliteli lastik kullanıp virajlara uygun hız, vites ve devirde gir... buna ilaveten iler sürüş teknikleri vs. eğitim almadıysan almanı da tavsiye ederim, yüzeysel olarak hepimiz elbette birşeyler biliyoruz belki yeteneğimiz ve hevesimiz de var ama bunlar yetmiyor mümkünse teorik ve pratik eğitim de çok faydalı hatta birçok arkadaşın da bana katılacağından şüphem olmamakla birlikte bence şart...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
Bu motorların düşmeden kaynaklı ilk kırılan yeri orasıdır döküm olduğu icin biraz sorun olur kaynak ben ince makkapla deldim bir vida taktım somunlada sabitledim sorun çıkarmıyor, Babam sağolsun :D
Aynı km bakımına Yağ (1,8 lt 45 TL Castrop Power 1) +Yağ Filtresi (5 TL) +2 buji (20x2=40 TL) + işcilik (30 TL) 120 TL verdim. Sen buji değişmediysen cok vermişsin...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Geçmiş olsun. Hayvanın teki basmıştır kesin.
Yanlış hatırlamıyorsam o parça döküm gibi birşey. Pik aluminyum da olabilir. ayna gibi olduğu yerde sabit duran parçalara kaynak olur ama bu şekilde sürekli güç uygulanacak parçalara kaynak olmaz. Demir olsa olurdu. Motosiklet hafif olsun diye çoğu yerde demir yok.
Kendin de yaptırabilirsin fakat biraz uyduruk kaydırık birşey olur.
yağı 0.3lt fazla koymuşlar. 1,5lt olması lazımdı.
30 tl garantili motora her garantiye gidişinde alınıyor.
yağ repsol diye 30den verseler 60 de o yapar.
yağ filitresine de 10tl fiyat olsa
Toplam 100tl eder değişim gerdirme falan 20 de işçilikdersen eder sana 120 hadi hayırlı günler
RAKİBİNİ GEÇ, SINIFINI GEÇ , AMA GÜLÜP GEÇME..
Cuma aksamı ben Chronix ve undocab bakırköy CineBonus'ta saat 11 de Siperder Man e gidecez gelen olursa orda oluruz :D oncesinde sonrasında aktivite yok planda ama o gün ne olur beli olmaz :D
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Yav arkadaşlar merak ettimde bu hyo'u ST Kanuni satıyo ya. artık hyosung yazısı yerine st kanuni yazıyo :S
Peki neyi merak ettin ? soru neydi?
---------- Post added at 17:05 ---------- Previous post was at 15:58 ----------
Motosikletin zinciri bitti artık 15binkm de pert oldu. Dişlileri inceledim hiç bir sıkıntı yok. Genelde zincir ile beraber dişliler de değiştirilmesi önerilir fakat. Sadece zinciri değiştirmeyi yeterli görüyorum.
Almam gerekenler.
* Zincir (Did x2ring)
* hava filitresi (BMC'yi kullanmıyorum kenarda duruyor)
* Bir çift buji
* fren hidrolik sıvılarını değiştirmek istiyorum.
* ön amortisör yağını değiştirmek istiyorum.
* lastikleri yapacağımız büyük geziden sonra değiştiricem.
Yapılacak çok iş var vakit yok =/
arkadaşlar yeni aldığım hyosung ım daha 560 km oldu motoru kullanmaya basladıktan 5 dk sonra ortalama on frenı sıkarken ses gelıyor hafıf de sıksam sert de sıksam bır cıyaklama sesı dıkkatlı dınlenırse anlasılıyor bırde son zamanlarda on frenı devamlı sıkarken yanı ornegın kırmızı ısık yanıyor ona dogru yavaslamak ıcın devamlı hafıf bır sekılde sıkarken bır seyler bı yere tık tık dıye degıyor sankı bu arada sırada oluyor ama on frenlerde bır sıkıntımı var acaba tesekkurler
orjinal balataların tutuşu fena değil hatta güzel de tutuyor. Fakat dediğin gibi çok ötüyor. Şimdi para veremem ona diyorsan ve anlıyorsan!!! balataları söküp düz zemine koyacağın bi zımparaya balataları sürt üstteki zemini biraz aşındır geri tak ses kesilecek ama bir zaman sonra yine yapacaktır.
Daha yumuşak balata kullanırsan ses yapmayı kesecektir. Mondial gibi çinli motosikletlerin balatalarından uyanlar var sakın!! onları kullanma. Frenlerin yarı yarıya güç kaybeder.
Brenta, goldfren gibi markalar var ama ses yapıp yapmadığını bilmiyorum.
EBC var pahalı ama güzel balatalar ses yapmıyor. 5-6 binkm oldu kullanıyorum hala iyi durumda (çok fazla fren kullanmam motor freni de kullanmam uygun yerde uygun gaz frene gerek bıraktırmıyor). Ama son zamanlarda arkadan arada bir ses geliyor sonra hani bu hiç ses çıkarmıyordu demesin kimse
Tıkırtı sesi de balataların yay şeklinde olan kısmının üst tarafı disk üzerinde kalıp katman oluşturuyor o sebeple geliyor. Bi paint denemesi yapayım birazdan atarım
---------- Post added at 18:12 ---------- Previous post was at 18:02 ----------
Resimde çizmeye çalıştım.
Koyu yeşil kısımlar diske tam sürtünerek aşınıyor. Açık yeşil kısım ise diske düzgün sürtünmediği için aşınmıyor ve arada diskin üzerine çıkan bi basamak oluşturuyor. O basamağın yerine oturması da tıkır tıkır ses yapıyor. Dediğim gibi balataları çıkartıp o kısmı biraz da derin şekilde taşlarsanız sesin kesildiğini göreceksiniz.
(zamanında ben de yapmıştım)
Ama ilginç olan şey senin bunu daha 500 600km de nasıl yapabilmiş olman. Bunun 2000de falan olması lazım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...62202843/detay
Arkadaşlar bu motoru almaya karar verdim. Fikirlerinizi almak istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
tabi ki ama önce elime geçsin takibini yapıyorum internet üzerinden ama bişey anlamıyorum :D alışveriş tamamlanır tamamlanmaz ürünü ve nasıl aldığımı anlatırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
ben motorumu aldığımda yediğim kazıktan tecrübelenerek söylüyorum git bak motora kendi belirleyeceğin bi ustaya götür şurasında küçük bi sorun varmış tamir ettiririm diye düşünme para veriyosun rezil olma el değmemiş bi dünya motor var. alacağın motoru kazasız belasız kullanman dileğimle
RAKİBİNİ GEÇ, SINIFINI GEÇ , AMA GÜLÜP GEÇME..
Şu an bu konu içerisinde 77 kullanıcı var. (0 üye ve 77 misafir)