VE KRANK KIRILDI...LÜTFEN OKUYUN YARDIMINIZ LAZIM
Bugün sabah evden çıktım hiçbirşey yok , herşey yolunda motoruma bindim ... okula gittim sağa sola gittim neyse derse girdim ettim dersten çıktıktan sonra kız arkadaşım motoru çalıştırdı. her zamanki sesten farklı bir ses geliyordu ... kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım bişey pat pat diye vuruyodu sanki traktörmüş gibi motorun sesine ek olarak farklı bir ses daha geliyordu...
zaten yağ değişimine gidecektik dersten sonra neyse dedim böyle gideyim gitmişken motoruda gösteririm.
bir ustaya uğradım %85 krank motoru 250 liraya indiririm parçaları sen alırsın dedi bende işçilik 250 lira alırım dedi.
tamam ben her zaman koyduğum yağı koyayım motora dedim ve çıktım yağ koysanda birşey farketmez dedi ama dinlemedim. geçen yağ değişiminde beni kazıklayan ustaya bir sorayım dedim
motoru dinlettim ustaya ve ustanın cevabı bu egzantrik zincirindenir bi bakalım dedi neyse 1 saate yakın motorun grenajlarını depoyu söküp bişeyler yaptı egzantrik zinciriyle fln ,bir çözüm bulamadı ya piston ya krank olduğunu söyledi ... dedim ne yapacaz ? sen 1500 lira getir gerisine karışma ben parçalarıda alır TEREYAĞI yaparım dedi tamam dur bakalım dedim ve çıktım.
yağı değişmiş ve kurcalanmış motorumu usta ve çırağı topladıktan sonra kullanma bunu çek evine otoparkına parayı tamam edince gelirsin dedi.
atladık tekrar kız arkadaşımla motorun üstüne 3-4 km sonra tarif edemeyeceğim bir ÇAAAAT sesi geldi hemen debriyajı sıktım ve kontrollü bir şekilde sağa çektim, sağa çektiğimde motorun alt kısmından dumanlar çıkıyordu ve oluk oluk yağ akıyordu . ne olduğunu anlayamadık daha doğrusu olayı tam olarak idrak edemedik o panikle yanıyoruz heralde diye... kontağı kapatıp dumanı geçtikten sonra boşa alıp sırtlandık motoru. 500 m ileride tekrar çalıştırmayı denedim, belki usta uğraşırken üzerinde kalan yağ yanmıştır diye... çalıştırmayı denediğimde 288 yada e88 mi tam anlayamadım ama 88 i net gördüm birde üstte hiç görmediğim bir ton ışık yanıyordu yağ ışığı flnda... motor marş basmadı bir kere tık sesi geliyor sonra susuyordu . kontağı kapatıp tekrar denediğimde şu meşhur FI ışığını gördüm ne anlama geldiğini bilmiyorum çok duydum ama anlamını bilmiyorum... marş basmadı alt sakala dolan yağı yolda döke döke vardık eve motoru çektim kenara ve çıkıp sizlere bu yazıyı yazdım
birde komple krank fiyatına baktım ...
şimdi bu olay canımı anlatamayacağım şekilde sıktı ... 1000-1500 lira verip krank piston değiştirip binmeye devam etmeli miyim ? yaptırıp satmalı mıyım ? yada direk bu haliyle satıp kurtulmalı mıyım ?
eğer yaptırırsam tekrar başım ağrır mı ? tekrar böyle ciddi bir sorun yaşatır mı ?
Lütfen benim için çok değerli olan yorumlarınızı esirgemeyin...