senin hesaplamanda bir yanlış oldugu belliydi zaten.neden çentiklere takıldınızki 2 adet tripmetre var.trip A yı depoyu fulleyince sıfırlayın trip B yi de yag degişiminde sıfırlayın.yukarda dedigin gibi bu birazda kullanımla ve gittigin yolla alakalı göreceli bir kavram oldu.gittigin yolda çok fazla rampa yoktur sakin gidersin trafikde yoksa karşıdan da aşırı bir rüzgar almıyorsan makul oranda yakar.ama bu demek degildir ki herzaman aynı miktarda yakıcak. bu etkenlerin hepsi degişken oldugu için bir yada birkaç etken de degişiklik olunca sonuçta degişir.ben oyüzden 100 kmde ne yaktıgına degil bir depoda ne yaktıgına bakmak istedim herzaman.
depoda ki şamandra çok hasas degil yaklaşık olarak bir fikir vermek içindir. yoksa gramına kadar ölçemez.rampa inerken çentikler artar,çıkarken düşer.illaki çentiklere göre hareket edicem diyorsanız yola çıkmadan önce motora binin kontagı çevirin sistem çek ettikten sonra motor düz konumdayken ne gösteriyorsa odur.birde kırmızıda gitmeyin bence deponun dibinde herzaman pislik kalır enjektörü tıkarsa temizlemesi sorun.benim günlük kullanım rotam degişmediginden hep cumaertesi günleri yakıt alıyorum.hemen hemen 14.90 L yada 15.20 L arası yakıt alıyor.motoru dik tutup hafifce sallıyorum.bogaza kadar dolduruyorum.bu yakıtla 395-405 km yol yapıyorum.güzergahımın yarısı otoban yarısı E-5 de.130 km/h a çıktıgım da 25 km/h düştügümde oluyor.lastiklerim 160/60/17 -120/70/17 fakat ön dişlim 15 diş ve motor 2008 model 56 binde.bendeki durum bu herkese iyi akşamlar..
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
@bugay iznik gölüne gittik ama seni unuttum len yolda eskihisara dönerken aklıma geldin valla :D o da daha önce giderken orayı kaçırmıştık ya ordan geldi
bana yapacağınız uyarıları başka arkadaşa yapmanız gerekiyor ben burdaki gençlerden değilim çoluk çocuk sahibi adamız..
hep varya eğer senin malın ise o onu savunmak taa ki satana kadar satınca neler vardı neleri vardı hepsini söylüyor bakıyorsunuz sahibi..
benim arabamda var marka vermeyeceğim ama eksi yönlerini sahibi iken bile söylüyorum...ben burda da bundan bahsediyorum bunu sağolsun hyofan ları anlamaya çalışmıyorlar.
sen bu işi biliyorsun ha :D a ve b olayı zekice aklımaz gelmezdi yağ ve ölçüm olayı da göstergenin düğmeleri kaya gibi zor basıyor 56 bin acaip yüksek bi km ben hangi ilanı görsem hep 23 bin 25 bin motorlar son nefesi vermiş satıyorlar diyordum hyolar için demek epey bi yaşam süresi var bunca km yapmışsın ağır bir bakım gördümü motordan parçalar değiştimi ? ona göre bende satmayayım yıllarca bineyim birde üstteki msjıma cevap verebilir misin ? şu ses konusunda
az önce kastırdım motoru egosozu delmişler benim , giderken yokuş aşşağı inerken öksürme yaptı pat pat çok nadir birde sıkıştırınca egsoz takılmış şahin gibi ses çıkarıyor karbüratörde yok bunda enjeksiyonumu temizleteceğim ben
birde tiz bi sürtünme sesi geliyor gaz verince normal mi? çok zor duyuluyor ama bende takıntılıyım çıt dese farklı olarak duyarım debriyajdan felan geliyor olabilir mi ?
---------- Post added at 21:38 ---------- Previous post was at 21:33 ----------
kardeş bu alttaki msjı sana yazmıştım bakabilirmisin :D
Oz@n-RCR200S orjinal eksoz delik olduğu için pat pat diye ses yapmasından birşey olmaz ama zaten anlamışta değilim 2 silindir bir motordan nasıl bir eksoz sesi alınabilirki..enjeksiyon temizletmen için sebep nedir gaz mı yemiyor tekleme mi yapıyor.
içim rahat etsin dersen yap aldığımız benzinlerin kalitesini bilmiyoruz..sürtünme sesi durduğu yerdemi giderken mi?
sürtünme sesi gaz verince bi uğuldama gibi böyle ateşleme seside değil farklı bi ses tiz bi sürtünme sesi duyuluyor gaz verdikçe ses değişiyor biraz yüksek devirde duyulmuyor --
eski motorumdan pat pat ses gelince karbüratör temizleniyordu düzeliyordu o yüzden temizleteyim dedim :D son sürat giderken sıkışma sesi geliyor böyle vites geçirirken tam egsoz öksürüyor :D
Bugün sefaköyde iki beyaz gtr gördüm. Bana kornayla selam verdiler. Bendede acemilik hakim ilk defa biri selam verdi :D O yüzden geri dönüş yapamadım. Eğer burdansa onlara selam olsun İnönü caddesi Sksm biraz ilersi kırmızı honda..
*İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.
*Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.
motorun yağı ve seviyesi iyimi.benim bir arkadaşın gt250r ı yağı içiyor çünkü singer gibi çalışıyor makina..devamlı yağ ekliyor motora yine öyle değişen bir durum yok..debriaja basıp çektiğinde bu ses devam ediyormu uğuldama gibi sesleri debirajda yapabilir.
@white34
eleştirmek farklı kötülemek farklı... ben kalkıp kimseye bu motoru ve markayı alması için birşey söylemem.
ama bana artılarını ve eksilerini sorarlarsa tarafsız bir şekilde söylerim , kararı alacak kişi verir...
o yüzden kötülemek yerine tecrübelerinizi olumlu veya olumsuz bizimle paylaşmanız daha verimli olacaktır diye düşünüyorum...
ben eleştiriyorum ama sen bunu kötülemek algılıyorsan yapacak birşeyim yok.bana artı olarak sayabileceğin neyi var söylermisin sadece kaslı görünüşü,biraz tasarımı,lastiklerinin diğer rakiplerinden kalın olması (ama kalitesiz oluşu) parça fiyatları ucuzmu değil.
2. eli var ama çok haşat makina var..sıkıntılı bir 2. el piyasası ekleyeceğin birşey varsa devam et
yağ yakma sorunu yok ama baskı balata değişmiş daha önce bilya dağıtmış normalde ses yok yokuş aşşağı vitesteyken ses yok ama gaz verince ses gelmeye başlıyor, sanırım motorun kendi sesi galiba boyunluk takmadığımdan duydum boyunluk varken kaska hiç ses gelmiyor , yada hafta sonu çok zorladım balatayı sıyırmış bile olabilir diye düşünüyorum böyle bir olasılık varmı çok zorluyorum kaldırırken hevesimi alamadım
2 silindirli bir motor için 56 bin km daha yolun başı sayılır.2008 agustos ayında aldım.şu ana kadar bunu alıcagıma honda alsaydım demedim hiç.şimdilik 2 takım lastik, 2 adet zincir, 3 adet hava filtresi 1 kez devriyaj teli birkezde devriyaj müşürü degiştirdim.bir kezde katalizör petegi dagıldıgı için egsoz borusu degişti.yaşadıgım en büyük sorun kendi merakımdan meydana geldi.bu motorla uzun seyahatlara çıktıgımdan(İstanbul-Düzce-Abant-Bolu-Ankara-Eskişehir-Bursa -Çanakkale)motora birkaç modifye girişimde bulundum.önce uzun yolda telefonumu şarj etmek için bir çakmak soketi yaptım. kardeşim çok gülmüşdü çakmataş oldun diye.sonra kış günlerinde uzun yolda ellerim çok üşüyordu bu yüzden elcik ısıtma taktım motora.ondan sonra akünün şarj durumunu gösteren küçük bir gösterge xenon farlar çakar park lambası ,tünellerde falan farı otomatik açan röle falan derken motorun ön tarafında yer kalmamıştı.tabi bunun sonucunda aşırı enerji tüketimi yüzünden önce regülatör sonrada statöre elveda demek zorunda kaldım. neyapalım şimdi hyoya bende mokmu atayım?.
motoru sıkıştırınca yüksek devirde egsoz patlaması benim tecrübelerime dayanarak söylüyorumki ateşleme sorunu gibi görünüyor.ya bujilerinde yada ateşleme bobininde bir sorun olabilir.yanmayan benzin sıcak egsoz borusunda alev aldıgı için patlamalar oluyor.bunu gençligimizde çok yapardık mahalleden geçerken kontagı kapatıp bir kaç kez aragazı çekerdik sonra kontagı açıp marşa basınca güüümmm bütün mahalle ayaga kalkardı.bunu geçen hafta pekiştirdim.yurt dışından acayip bir buji getirtim.25 bin mil garantisi veriyorlardı ve performansda 4-5 beygir artışı vaad ediyordu.neyse bujileri taktık marşa bastık motor çıldırdı normalde yoldan geldim motor sıcak havada sıcak rölantinin 1500 devir olması lazım ama rölanti 2500 devirde.gaz verince ortalıgı inletiyor. o nasıl gaz yemek hayretler içinde kaldık ama bişey fark ettik ki 6000-7000 devirde motor ateşlemeyi kesik kesik yapıyor ve senin dedigin gibi egsoz patlamaları yapıyor.ateşleme bobinleri yeterli gerilim saglayamadıgı için çıkartmak zorunda kaldım.
senin önce likle bakman gereken yerler bujilerin sonra konjektör sonrada statör.egsozdaki delikleri kapattır bence hem olmayan sesi daha çok bozuyor hemde daha çok yakıt tüketimi yapıyor.ben normalde tiger kullanıyorum ama uzun yola çıkacagım zaman orjinal egsozu takıyorum.
gaz verdigin de tiz bir ses geliyoru pek anlayamadım ama büyük ihtimal benzin pompasının sesidir.ani gaz açmada yada kesmede de tak diye bir ses gelir oda gaz kelebegindendir.bunlar normal.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
söyledikleriniz yanlış değil hepsine katılıyorum nerdeyse...
ancak şöyle bir durum söz konusu fiyatı bu performansı bu olduğuna göre bu motordan daha ne beklenebilir onu merak ediyorum o kadar farklı model kullandığınızı söylüyorsunuz bu kadar parayı veriyorz ama şu şu şu da olmalıydı bu motorda derseniz daha açıklayıcı ve bilgilendirici olacak benim açımdan ...
2. el piyasasının böyle olması bu motorun cüssesinden dolayı çok fazla bir beklenti var , bugün kız arkadaşımla antalya merkezden side'ye gidip geldik , motoru çokda zorlamak istemedim ama 145 i geçmedim... benim kilolarımda erkek bir artçı aldıgımda 120-130 fazlası sıkıntı
bu motorlar bence haddinden fazla zorlanıyor o yüzden sizin de dediginiz gibi 2. el piyasası ölü haşat makinelerle dolu
bugün gidipte bu motorun sıfırını almam..
o paraya alınabilecek on numara motorlar var iken...
he ben ikinci el aldım ve uygun fiyata güzel bir makine aldım..
limitlerinin farkındayım, bilinçsiz bir kullanıcı değilim...
benim aldığım fiyata bakarsam;
fiyat performans 10 üzerinden 8 alır...
sıfır alsaydım kesinlikle 10bine yakın para vermezdim bu motora...
@ZONTA
ozaman ben bi bakım yaptırayım bujiler bi değişsin ateşlemede sorun varsa bize iş çıktı desene :D
usta bindi turladı bişeyi yok taş gibi al git dedi :D ben taktım motora ama işte orjinal halini bilmediğimden
o gaz verildiğindeki sürtünme sesine taktım ben,, son gaz veripte vites geçerken egsozdan gelen ses çok nadir oluyor
seside nasıl anlatayım vıjjjjj böyle bi ses motorun içinden gelen orjinal bi ses değil kesin bi sorun var
tm teşekkürler , ben vites değiştirme işine pek alışamadım deviri 5000 yada 6000 de değiştiriyim derken daha erken değiştiriyorum bazen oda iyi birşey değil sanırım , ilk seferde çalışıyorda işte o boşa atamamak yüzünden aslında kendi acemiliğimden çok kötü bi yerde kaldım yolun ortasında ufak bi tehlike atlattım dönemeçti arkadan gelenler son anda görüyolardı , o dediğinizi denicem deviri 5000 e çıkarıp değiştirmeyi
MOTOR HAYATTIR.HAYATTA MOTOR
onun yerine tam durmadan bi kaç metre önce boşa al öyle dur , sonra kolayca 1'e atabiliyosun...
yada ışıktayken boşa atma hiç debriyajda bekle ( bileği çok ağrıtır tavsiye etmem )
yada durdun baktın boştasın 1'e atamıyorsun hafif ileriye yada geriye it motoru bacakların yardımıyla sonra vites atmayı dene ...
Merhaba,
Ben 21 yaşında 1.77 boyunda 55 kg bir üniversite öğrencisiyim. Recing tipi motorların hastasıyım fakat teknik anlamda çokta bilgim olduğu söylenemez. Daha önce mobilet türü motorlar sürdüm fakat pekte deneyimli değilim şimdi ilk ciddi motorumu almayı ve sizlerin arasına katılmayı çok istiyorum. Ve bana tasarım, güç ve fiyat olarak en cazip geleni Hyosung gt250r oldu. Lütfen daha yeni başlıyorsun böyle motorla başlanılır mı falan demeyin benim kendime inancım yeterince var çünkü 600cc lerle bile başlayıpta düzen tutturanlar var. Ve racing görünümünde olup cc si düşük istekleri tatmin eden en ideal motor bu olduğunu düşünüyorum.
Öğrenci olduğum için ikinci el almak zorundayım ve kaç model olmalı km si kaç olmalı fiyatı ne kadar olmalı ve teknik bilgim olmadan nelerini inceleyebilirim. Benim bütcem 5000 TL civarı ancak zorlayabileceğim max rakam 6000 TL dir lütfen bunları göz önünde bulundurunuz. Şimdi sizlere danışmak istediğim şeyse benim teknik anlamda pekte bilgim yok motoru alırken aldığım şehirden bir usta bulup ona götürüp sormaktan başka birşey yapamam peki öncesinde ne yapmalıyım. Özellikle bu motora sahip yada önceden kullanmış, ikinci el satın almış olanların beni aydınlatmasını istiyorum. Birde benim çevremde pekte motor sahibi insan olduğu söylenemez beni her konuda aydınlatabileceğini düşünen yardımcı olmak isteyen abilerimin kardeşlerimin mesajlarını bekliyorum. (özelden gsm no verirseniz sizi arayabilirim daha rahat irtibat kurabiliriz)
Sağlıcakla kalın....
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)