Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Kymco Downtown 300i Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #41
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Başlığa bir baktım da pek fazla yorum ve yazı yok. Pek bilinmeyen bir model olarak kalmış sanırım.

    Bende 2014 Xmax 250 abs, yakın arkadaşımda da 2015 downtown 300i var. Arada motorlarımızı değişip sürüyoruz ve uzun süre (şehir içi-dışı) kullanma şansım oldu. Bir Xmax250 abs kullanıcısı olarak iki motorun kıyaslamasını (amatörce) yapacağım, ileride merak eden olursa okur ve belki faydası olur.

    Öncelikle belirtmem gerekirse Xmax250 ile çok farklı karakterde bir motosiklet. Oturuş şeklinden gidişine kadar baya farklı.

    Xmax250 abs vs Downtown 300i

    Performans:
    Downtown300 performans olarak bariz Xmax250 den daha üstün. Ama öyle az biraz değil, baya baya üstün. İlk hızlanması, ara hızlanmaları, maksimum hızı vb. her açıdan daha iyi. Özellikle bu fark artçılı kullanımda daha bariz belli oluyor. Downtown yolcunun ağırlığından çok daha az etkileniyor.

    Yakıt tüketimi:
    Downtown cc olarak daha büyük olmasına rağmen gerçekten az yakıyor. Şehir içi xmax250 ile yakıt tüketimleri aynı diyebilirim. Şehir dışı uzun yolda ise xmax250 den daha az yakıyor.
    Bursa-Çanakkale turunda depoları tam doldurup test ettik. Aşırı rüzgarlı bir havada 110-120 gibi hızlarda gidince 100km de Xmax 3,5 lt, downtown 3,2 lt yaktı. Yakıt ekonomisi etkileyici.
    Hazır konu açılmışken bir eksisini belirteyim; yakıt göstergesi çok doğru çalışmıyor. Depo yarıya gelene kadar normal, yarıdan sonra aniden tek dişe düşüyor. Yani yakıt göstergesi çok iyi çalışmıyor diyebilirim. O kısmını beğenmedim.

    Konfor:
    Konfor konusunda çok harika diyemem, Xmaxden bir tık daha iyi diyebilirim. Sürücü bel destek kısmı derin ve gerçekten çok iyi. Bu kısma lafım yok ancak konforu azaltan kısım sürücü sele süngeri. Normalden çok daha yumuşak ve oturunca alttaki plastik kısmı hafif hissediyorsunuz , uzun yolculuklarda belirli bir süre sonra rahatsızlık vermeye başlıyor. Sele süngeri değiştirilirse o zaman gerçekten çok konforlu olur.
    Konfordan konu açılmışken dontownda yolcu ayak basma yerleri sabit ve rahat değil. Keşke açılır ayaklık koysalarmış.

    Fren performansı:
    Xmax250 abs'li olduğu için iki motoru fren olarak kıyaslamak aslında doğru olmaz, çünkü xmaxin abs si gerçekten harika çalışıyor ve frenleri çok iyi. Ancak downtownun da frenleri çok iyi. Dozajlaması olsun, fren hissiyatı olsun, durma mesafesi olsun ben çok başarılı buldum. Tek garip bulduğum husus motor dururken arka freni sıkınca gidondaki artan titreşim oldu. Yani ışıklarda durdunuz diyelim ön fren sıkılıyken sorun yok ancak arka freni de sıkarsanız elciklerde baya titreşim oluyor. Bu sadece benim kullandığım motora özgü bir durum mu bilemiyorum.

    Viraj ve manevra kabiliyeti :
    Bilindiği üzere sert amortisörleri ve güzel dengesiyle xmax250 iyi viraj kabiliyetiyle anılır. Ancak downtownun da hiç aşağı kalır yanı yok. Viraj kabiliyeti gerçekten çok iyi.

    Sonuç:
    Bana göre Downtown 300 pazara girdiğinde yanlış fiyat politikaları yüzünden fazla satamayıp japon rakipleri arasında kaybolmuş ve kıymeti bilinmemiş bir model.
    Performans olarak hiçbir 250cc scootera benzemiyor ve 250liklerden çok daha iyi. Görsel olarak çok iri , geniş ve gösterişli bir scooter. Sele altı bagajı 2 adet L beden kapalı kaskı alıyor. Aydınlatması ve farları da güzel.
    Xmax250 şehir içi daha kıvrak, daha sakin ve pürüssüz bir gaz tepkisine sahip, şehir içi kullanımda bir tık daha iyi. Ayroca Xmax'in görsel olarak da daha albenili bir tasarımı var. Downtown ise gazı çevirince ileri atılıp gitmek istiyor. Şehir içindne ziyade uzun yol isteyen bir scooter diyebilirim.

    Bir iki fotoğrafla da bu amatörce incelememi bitireyim, sağlıcakla kalın, tekerinize taş değmesin...



    hakohako, logaritma ve fesmer17 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Herkese merhabalar.
    Kimse kalmadı mı buralarda? Herkes aşırı memnun herhalde?

  3. #43
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Herkese merhabalar Kymco Downtown 350i kullanıcısı var mı? 1,5 yıldır kimsenin mi sorusu yok. Bari selam verin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------

    Herkese yine merhabalar bigün sesim duyulacak herhalde.

  4. #44
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Selamın Aleyküm. Hayırlı günler. Selamlar.

  5. #45
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Selamın Aleyküm. Birisi de Allah rızası için merhaba desin. Bitek ben mi varım bu motor sahibi. Kaç yıldır satılmayan modellerin konusu bile daha çok mesaj alıyor.

  6. #46

    Üyelik
    13 Aralık 2016
    güzel motor


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)