gaz teli takili kalmistir. dikkatli bak deponun oralardan felan gecerken sikismismi? ondan direksiyon cevirince gaz verir
gaz teli takili kalmistir. dikkatli bak deponun oralardan felan gecerken sikismismi? ondan direksiyon cevirince gaz verir
Yoo bende hiçbir sıkıntı yok.o an galiba ağırlığımı arkaya verdim biraz ondan öyle oldu
bugün motora 1700 verdiler vermedim
gaz kolunun altinda bir vida var onu ayarladim geçti
onceden dokunca gaz veriyordu şimdi biraz boşluk var ondan sonra gaz veriyor
sorun düzeldi
bu arada egzozun çıkış yeri paslaniyor şimdiden
motor yağı vardi arabadan çıkan onu sürdüm hem parladi hem de siyah oldu
70 80 km lik şehiriçi gezisine çıktım
10 tl benzinle (1.960 lt)
100.8 km yol gidince de yedeğe geçti motor
100 km de 2 litre
1 litreyle 50 km şehiriçi
şehirdışı 40-50 ile gidilse 55-60 km hayal değil
daha rodajda olmasına rağmen
hedefim 1 litreyle 64 km gitmek :D
motora yatıp 40 ile sabit gitmek gerek anca
motorun da 3000 km de falan olması lazım sanırım
genelde 4000-5000 devirlerde gittim
bir ara 80 e çıktım
motor çok sesli çalışıyor uzun yolda kulak tıkacı takmak ŞART
kafa beyin bırakmıyor
hele motor azıcık yokuş görsün zorlansın hemen başlıyor bağırmaya
ls2 kask çene kısmından içeri böcek sinek alıyor :D
çene açılır olmamasına rağmen
yol yer yer bozuktu
amortisörler küt küt vurdu bel ağrısı yaptı
bu motorla yola çıkılmaz anca düz asfalt yol olacak belki
arka amortisörler çok sert
ybr amortisörüyle değiştirmek lazım 53 tl civarı yan sanayi amortisör fiyatı
veya çıkmasını bulmak gerek
Ben de dün dağ bayır bayaa bi gezdim nerden baksanız 70 km civaraı beni hiç yormadı ancak ufak bayır görsün hemen vites düşürmek gerekiyo bayırların nerdeyse hepsini 1.vites-2.vites çıktım ama seviyorum keratayı bu depoda 4 kere top speed yapmama ve dün 80 km dağları gezmeme rağmen 35tl ye 300 km gitti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------
Bu arada km 4600 oldu.
Yaa 5000 de yağını hava filtresini ve bujisini değişçem bizimkine hangi buji uyar kalitelilerden.
şehiriçi 1 litreye 55 km gittiğini iddia eden vardi sahibinden. com da motorunu satan biri dediydi
40 km h sabit hızla
1 litreye 60 -65 km civarında gider diye tahmin ediyorum
65 hedefini cup ile tutturduğunu iddia eden de vardı
yav koca motor az yakıyor haa
yeter ki isinsin motor
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:02 ----------
benim motor 830 civarı
neredeyse 4 ay olacak motoru alali
daha sehirdisi yapamadım ondan bu km
rodajın da payi var tabii
motorun Sünger hava filtresini sabunlu sıcak suyla 3 kere yikadim
kirli kirli sular aktı
kuruttum
10w40 sentetik yağ ile azicik yağladim .eldivenli elimle iyice yedirdim sungere yagi
sungeri iyice sıktım fazla yağı atsın diye
geri yerine taktım
10 numara yağ tavsiye ediliyormuş sünger yaglamak icin nette biri yazmış
yaglamanin sebebine gelince
sungerin arasindan gecen toz zerrecikleri sungerdeki yağa yapissin silindir içine giderek zimpara etkisi yapmasın diye
motora giren toz yaga karışıp motorda devirdaim edebilir
yag filtresi de yok sonuçta motorda
1000 km de bir hava filtresini temizlemek iyi fikir
yeni filtre 2.50 tl civarı mondialyp.com da
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
www.sparkplug-crossrefe....com/convert/torch/D8RC
torch d8rc buji kullanıyoruz
muadilleri sanirim bunlar da
Possible spark plugs for torch D8RC:
Autolite XS4163
Autolite 4163
Denso IX24
Denso X24ESR-U
NGK DR8EA
bunlardan birini yazip arat sitede başka muadiller çıkıyor
NGK iyi değil mi ekonomi bu arda motordan memnun musun?
Satmaya kıyamiyorum su son uc gündür bir güzel oldu o dag gezisinden sonra 6 binlerde az tityerek az zor giderdi simdi 7000 e kadar hic titreme yok 60-70 kaymak gibi gidiyor.Vitesler falan tam oturdu demek motor tam 5000 km civarı oturuyor benimki 4700 de
yooo 10 bin civarı yaptırırım diye düşünyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
Yalnız biraz araştırdım benim motordaki belirtiler subap ayarınin geldigini gösteriyor. Acaba kendim yapmaya calisayim mi yoksa servise mi götüreyim
bu sorunun cevabı icin ayri bir konu acman gerekecek
acaba hangi mazlemeler gerekli
cup motorun altta ustte 2 kapağını söküp basitçe yapıyorlardı
araya sente miydi adı ince bir metal koyup vidayi sıkıyor
kapagi geri kapatıyor
sentenin ölçüsünü bilmek gerek
birsürü sey giriyor isin içine
yag değişimi gibi bir vidayla bitmiyor iş
ucuza getirmek istersen birkac yerden fiyat alabilirsin
youtube da konuyla ilgili videolar var belki işine yarar
Bunu araştırdım da bu cok ince bir ayarmis sente numaralarini falan bilmek gerek
onbin km den asagi subap ayari yaptirmana gerek yok. cok sikistirmiyorsan motoru zaten bozulmamistir o. cg tipi motorlarin subap ayari 0,8 sentildir. ama piyasadaki sentil cakilarinda 0,8 bulmak zor 0,10 a ayarlarsin. hatta sentil cakisina bile gerek yok bildigin ustura jileti ile cok guzel ayar oluyor. kulbutor kapagini sokuyorsun 10 numara anahtar ile uc tane civatasi var zaten iki tane sag tarafta bir tane solda sonra kulbutor cikiyor karsina. sonra motorun sol tarafinda mondial yazan dort tane 8 numara civatanin tuttugu kapak var onu sokuyorsun birde onun ustunde krom duz tornavida ile acilan bir vida var onu cikar simdi o mondial yazan kapagin icinde 14 lokma ile cevirebilecegin vida vardir o vida kranka bagli onu yavas yavas cevir yukarida sokmus oldugun duz vidali kapak varya onun icinde t harfi gelecek yaninda kucuk bir fener olursa iyi olur. t harfi o centige tam denk gediginde senteye getirirsin motoru yalniz iki sekilde senteye geliyor motor birincisi sikistirma zamani digeri patlama zamniydi galiba baya yoruldum bugun ondan tam kafa basmiyor :-) kulbutoru elinle kontrol et bosluk varsa tam sentededir eger yoksa bir tur daha attir kranka ve tekrar t harfine getir bu sefer sentede olmasi lazim. amator tamirci icin en guzel senteye alma yontemi bu. yada egzoz subabi basarken emmeyi ayarlarsin emme basarkenee egzozu ayarlarsin. ama o iste karisik biraz. bujiyi sokup piston.ust noktadami diye buji deliginden tornavida sokabilirsiniz. gerisi basit zaten jileti ya da 0,10 sentili subap ile kulbutor arasina sok. 10 numara anahtar ile gevsetiyorsun bu arada kulbutorun o basan kismindaki civatayi. bir tane de pense lazim. neyse baya yazdim kafam bi dunya oldu ya biraz sakinlesince daha acik yazarim umarim biraz aciklayabilmisimdir devamini yazarim sonra
Yaa boora hosgeldin nerelerdesin sen.cevaplamaya çalıştigin icin Teşekkürler yaa ben bayaa bi arastirdim bu egzoz subabi emmeden daha cok olucakmis diyolar bizde ikiside 0.8 sentilmi.bide senin dedigin yeri actik diyelim vitesi 5 atip ta yapabiliyormusuz.ben o t harfi nerde onlari anlamadim su an motor 4700 de ben 5 binde yagini falan degiscem 7000 binde yaparım subap ayarini oda ben cok sıkıştırmam arada basarim oda bi top speed görür birakir sonra 6 bin 7 bin devirde gezerim buda 5 viteste vites degisirken 5 civari değişirim sentil cakisida bulmak lazım.
video anlatım yapsan 10 numara olur
faydanalacak 2 kişi oldu bile
en azindan ayrıntılı fotolu konu anlatımı da is görür
bu arada fren hidrolik değişimi aklımda
yilda bir degisin deniyor
Sen de onu fotolu falan bi anlatsan on numara olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)