benim ön lastik yamuk dönüyordu garantiden değişecek inşaallah
seninki de öyle bir durumdur belki
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
bujiyi değiştirdin mi?
benim motor da çalışmakta nazlanıyor bazen
motor sıcak olsa bile
motor hakkında tavsiyelerin neler?
bakım gibi konularda
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------
bujiyi değiştirdin mi?
benim motor da çalışmakta nazlanıyor bazen
motor sıcak olsa bile
motor hakkında tavsiyelerin neler?
bakım gibi konularda
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
[QUOTE=boora;3164945]arka teker mafsalını sökmek kolay mı?
rulman gresi daha iyi olmaz mı oraya
ilginçtir ki motor yağsız geliyor sıfır olarak
onun komple yağlamak lazım
Sahibinden İlan No 141042979 artık kesin satıyorum çok önemli ailevi sebeplerden ötürü alıcı varsa buyursun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------
Bu arada bujiyi değiştirmedim benimki de ilk başlarda çalışmakta nazlanıyordu hava filtresini temizledim şimdi 3 gün duruyo 4. gün gidiyorum tek marş ve inanır mısınız alalı 4 ay oldu daha jikleyi hiç açmadım gerçi garajda duruyo ondan da olabilir.
motor daha 15 günlük
düğmeden marşla çok nazlanıyor
ille jikleyi açmam gerekiyor
hava da çok soğuk olmamasına rağmen
ışıkta motoru kapatayım diyorum nazlanıyor çalışmak için
hava filtresi temiz daha sıfır çünkü motor
hava ayarından şüpheleniyorum
hava ayar vidası ayarı şu şekildeymiş öğrendim
karbüratörün altındaki vidayı tam sıkıp 2.5 tur gevşetmek gerekiyor ideali buymuş
3 tur gevşetirseniz daha az yakıt tüketimi sağlıyormuş
bu sefer de kalkışta fazla gaz vermek gerekiyormuş
yazın ise yarım tur daha açabilirsiniz
hava sıcak olduğundan (3 veya 3.5 emin değilim ama)
motor bakım konusunda tavsiyelerin neler
okumaya hazırım
mesela jikleden çalışmakta nazlanması neden kaynaklanabilir?
Ilk önce benim motorda ilk başlarda öyle idi sonra o benim ben onun dilinden anlar okduk mesala siz calistirirken el gaz veriyor musunuz ben oyle bi kombine ediyorum ki tam marsa basarken gazı az veriyorum daha yarım marj yapmadan çalışıyor ama ben de baskarda sıkıntı çektim simdi ben ona o da bana alıştı bujiyi daha değişmedim 4000 binde veya 5000 bibde değişecek.
arka mafsali sökmek kolay hatta motor başlı başına basit ben bunun sokmedigim yeri kalmadı. iki tane 17 anahtar birde küçük çekiç lazım vidasini soktukten sonra çekiçle karşısından tiklat gelir mil işlem tamam. rulman gresi dediğin beyaz gres mi ? eğer oysa o pek ise yaramaz o suda çıkıyor cunki. ama yine de işini görür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
motor ilk başta yani sifirken zor çalışır rölantide durmaz en azından benimki oyleydi. sekmanlar alışınca birde karbüratör ayarı yapinca saat gibi oluyor tıkır tıkır
depoya carbon fiber görünümlü sticker uygulamasi
sim.com/carbon-sticker_30399.html][
src="http://www.kolayresim.com/up/carbon-sticker_RPUc.jpg"/>
er_30399.html][/url]
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------
bizim motora boach cift tirnak buji taksak uyar mi
tek mi iyidir cift tirnak mi
Arkadaşlar bizim motorlarn piyasası ne kadar. Benim motor 3000 de full bakımlı hiç düşme yok kazası falan yok şu an içinde yeni konmuş yamahanin yağı var işte sizce ne kadar yapar.
yağı kac km de bir değişmiş acaba
bilginiz var mi bu konuda
siz kac km de bir degisiyirdunuz
servis her 1000 de demiş kitapçıkta
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------
ayni seyi ben de farkettim motorumda
motor yagsiz geliyor ondan olabilir
kitapçıkta yaglanmasi gereken yerlerden biri olarak geciyordu sanırım tekerlekler
söküp yaglamak gerek zannımca
dıştan plastik korumasi var
vidasini sökmek gerek
prince buji kodu
torch D8RC (sitesinde 2.40 tl)
http://www.mondialyp.com/parts/main_...GRM1-12005-962
alternatif bujiler
Possible spark plugs for torch D8RC:
Autolite XS4163
Autolite 4163
Denso IX24
Denso X24ESR-U
NGK DR8EA
kaynak:
http://www.sparkplug-crossreference....ert/torch/D8RC
alternatif tablosundaki bir bujiyi ayni siteye yazdigimizda yine birsürü seçenek çıkıyor karşımıza
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:12 ----------
100 mg prince yedek depo hacmi kac litre?
yakıtı olctum
100 km de 2.5 litre
şehiriçi
rodajda
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:39 ----------
sizin yakit tüketimi nasıl arkadaşlar
şehiriçi rodajda sakin kullanım 2.5 litre nasıl
1.8 2.0 gibi bekliyordum
yoksa bu değerler hayal mi
cup şehiriçi 2 litre yakar mi
şehir içinde 2,5 litre normal. bende 2,8 felan yakıyor aragaz li kullanımda. demekki 100 luk ile 125 ligin yakiti ayni. şehir dışında uzun yolda sakin 70-80 arası hızlarda görürsün 2 litredeğerini başka türlü zor. eğer cup 2 litre yakiyorsa şehir içinde yarın gider cup alırım cunki hem vergisi yok hemde benzinin 5,11 lira olmuşken en iyi seçenek o olur
elektrikli bisiklet sanırım ekonominin zirvesi
vergi yok
sigorta yok
1000 km de 15 tl miydi ne elektrik tüketimi
2 yilda bir akü değiş yola devam
50 60 km gidiyor sanırım
saatteki hızı 45 km
bir de sehiricinden sehiricine fark var
2 km gidip 4 tane ışığa yakalanmak var
10 km gidip sanki sehirdisi sürüyor gibi ışığa yakalanmadan yolda akıp gitmek var
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
100 mfh
yakit tuketimi
100 km de 1.9 litre
kullanım klavuzunda yazıyor
kaynak
www.ekilavuz.com/kilavuz/34f3cb889e3b082f/18/mondial/100-mfh/motosiklet
elektrikli bisiklet yedek olarak garajda durursa en iyisi olur. şehir içinde o kullanilir ama mesela uzun yol yapacaksın yada o gün çok gezeceksin ne olacak ? 5-6 saatten aşağıda şarj olmuyor diye biliyorum ben. biraz sakat o yüzden
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------
1700 liraya falcon cup var araştırmak gerek gerçekten şehir içinde 2 litre yakar mi diye
Benzin 5,11 olmuşken tasarruf etmek artık çok zor
Ama ortalama vermek gerekirse 125 cc vitesli bir motosikletin hakkı 100 km'de kullanıma bağlı 2.2-3.0 arası.
Sert ve dip gaz kalkışlar,8000-9000 devirde uzun süre yol almalar,rüzgarlı hava gibi faktörleri de eklersek 3.5 litreye yaklaşan yakıt tüketimleri de ölçülebilir. Denenmiştir
5000-6000 devir civarı vites değişimi,sakin sürüş çok etkiliyor kullanımı.
Cub motosikletlerde durum nedir bilmiyorum ama commuter cuba nazaran daha iyi yola oturuyor bence.
Az tüketimin yolu sürüş alışkanlıklarımızla ilintili. Tabi bu arada motosikletin yakıtı etkileyen unsurlarıda kusursuza yakın olmalı.
Ben sana şunu söyliyeyim motor 3700 kmde geçen hafta fulledim ama 2-3 tl lik daha alırdı aldırmadım 40tl de kestim hem de shellden 97 oktan nitro benzin aldım. şehir içi şehir dışı karışık 6 bini pek geçmeden ani hızlanmalar bayaa oldu şu an ibre yarının altında çeyreğin üstünde 280 km yol yaptım hesapla işte. Bence gayet iyi.
sakin kullanimda oyle yakiyor zaten bunlar ama 6 bin devir altinda cansiz motor. yuksek devirde de cok yakiyor. sehir ici ikimetre git dur seklindeki kullanimda 2,8-3,0 arasi yakiyor
bayiden alınca 8 litre benzinle
256 km de yedege düştü
yedek kac litre bilmiyorum
1.960 lt benzinle 75 km yaptım sen de 80
o da 2.5 yapar 100 km ye
acemilik de var
2 km gidiyorun 4 tane ışık kac tane viraj var motor soguk ideal calisma sıcaklığına erisemiyor bile
dizel araba genelde 7 yakiyor o yolda(5.6 yakması lazim normalde)
yav motorun tipi neyi hoş da bu yakit meselesi kafama takıldı
acaba cup mu alsaydim sehiricinde 0.5 litre daha mi az yakiyor cup
elektrikli de cok ekonomik haa
motorla senede 5.000 km yapsan 2 yıldaki masrafi hesapla
(toplam 10.000 kmdeki masraf)
her 1000 km de 15 tl yağ parası x10=150 tl
2.5 litre yaksa 100 km de 1000 km de 125 tl
10.000 km de 1.250 tl yakit parasi
sigorta 125x2 yillik 250 tl
1650 tl etti
daha bujisi carti curtu da var
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
elektrikli nin masrafi ne?
2 yilda bir aku gider 350 de ona
1000 km de 20 tl elektrik tuketse 200 tl de o
550 tl 2 yillik 10.000 km deki gideri tahminen
ivir zivir her ikisinde de masraf artabilir
prince 1650+ ve fazlasi
elektrikli 550 tl
2 yillik masraflar
elektrikliyi satarken epey zarar edersin ama
haa plaka ruhsat falan filan da yok elektriklide
muayene de yok sanırım
yav elektrikli iyi karliymis haa bilemedik kiymetini elektriklim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------
biz en iyisi bisiklet bakalim zaten bu motorlar havayı kirletiyor
disk frenli amortisorlu vitesli bisiklet
bisan 3050 230 tl
350 kmden aşağı hayatta yedeğe düşmez benimki.
Yakıtı pek kafanıza takmayın.2000 km den sonra tam motor oturmaya başlıyo.
O zaman düzelir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)