Mondial 100 MG Prince Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
ALLAH razı olsun
rolantide 4000 e çıkıyor
normal sürerken bir sıkıntı yok gibi gorunse de
debriyaj geçişlerde etkikeniyor sesi değişik çıkıyor
gaz teli takili kalıyor sanki
servise imza için gitmem gerekiyormuş
8 ine giderim inşaallah
motoru aldığımda 1.5 da devir kalıyordu
sorunun cevabı
rölantide motor ısınınca 4 bin devirde takili kalıyor
surekli 4000 de
gaz verip birak daha da artma eğiliminde
normal değil degil mi?
Reklamlar
-
Isındıktan sonra rölantiyi ayarla 1.000 - 1.100 iyidir
-
Ramazan kardeşim cevap vermiş, birde ben yazayım.
Motor iyice ısınıp, rolanti devri 4.000 e çıktıktan sonra, karbüratörde (yaylı bir vida) rolanti ayar vidası var. Onu gevşeterek rolantiyi 1.300-1.400 civarına getir.
Eğer anlamam dersen, servise git. Durumu anlat 1 dakikada ücretsiz hallederler.
-
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Isındıktan sonra rölantiyi ayarla 1.000 - 1.100 iyidir
isinmasi için kac dakika çalışır vaziyette kalmalı?
cikle cekili çalışıp ısınması dogru mu?
cikle cekili kac dakika isinmali
cikle cekmeden kac dakika isinmali
güzel motor simdilik izlenimlerim iyi
normalde rolanti iyi 1500 de
fakat arada kafayi yiyor 4000 e getiriyor rölantiye
rodaj konusunda tavsiyeleriniz neler mesela belli hiz limiti var mi
bir de bir arkadaşım motoru bakim icin servise götürürken gazı koklememi istedi
redline a gir dedi Yani
devir sonu bulsun motor pisliği atsın dedi
yoksa motor kirli kalır gibisinden bir ifade kullandı
rodajdaki motora bu kadar basmak motora faydali mi zararli mi redline normalde zararli diye biliyorum
hatta mantıklı düşünürsek fazla devir çevirmek fazla aşınmaya sebep olur ornek 4000 yerine 8000 devirde kullanmak daha fazla asinma yapar gibi
mesela 1.6 multijet arabayı 1500 devirde surebilirsiniz max torku bu devirde veriyor
kışın 10 40
yazın 15 50 ideal sanki
demek ki 1 koli ondan bir koli ondan almak lazim
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------
rs_guven adlı üyeden alıntı
Ramazan kardeşim cevap vermiş, birde ben yazayım.
Motor iyice ısınıp, rolanti devri 4.000 e çıktıktan sonra, karbüratörde (yaylı bir vida) rolanti ayar vidası var. Onu gevşeterek rolantiyi 1.300-1.400 civarına getir.
Eğer anlamam dersen, servise git. Durumu anlat 1 dakikada ücretsiz hallederler.
ilk bakım ucretsiz
peki 2. bakim kac para?
15 liraya koyduğu yağ dandik marka mi yoksa castrol mu
yagimi kendim mi alıp gitsem
subap ayarını 2000 de mi yaptırıyoruz
bu ayar şart mı?
servis harici yaptirsam kaca malolur?
her 2000 de servise gitsem bir dunya servis parası yapar
o paraya motor yenilenir onceki sayfalarda dedikleri gibi
-
Çok fazla soru sormuşsun. Aklımda kalanlara cevap vereyim. İkinci bakım için benden 75 lira istemişlerdi. Bende yaptırmadım. Kattıkları yağ castrol actevo 20*40.
Kendi yağını götüremezsin, kabul etmiyorlar. Benim prince şu an 4.700 km de. Hala subap ayarı yapılmadı. Servis iyidir ama biraz pahalı.
Motoru asla çok zorlama. Redline hiç deneme. Çünkü devir kesici yok diye biliyorum.
-
rodaj konusunda tavsiyeleriniz neler mesela belli hiz limiti var mi
bir de bir arkadaşım motoru bakim icin servise götürürken gazı koklememi istedi
redline a gir dedi Yani
devir sonu bulsun motor pisliği atsın dedi
yoksa motor kirli kalır gibisinden bir ifade kullandı
rodajdaki motora bu kadar basmak motora faydali mi zararli mi redline normalde zararli diye biliyorum
hatta mantıklı düşünürsek fazla devir çevirmek fazla aşınmaya sebep olur ornek 4000 yerine 8000 devirde kullanmak daha fazla asinma yapar gibi
Motor blogunun içindeki fabrikada konan ilk yağ rodaj süresince içinde fazlaca kurum ve metal parçacıkları barındırır. Zaten ilk yağ değişiminde yağın ne kadar kirlenmiş olduğunu görürsün. Motosikletin veya herhangi bir aracın açılması ( parçalarının birbirine alışması ) kısa sürede ve ilk yağ değişiminde gerçekleşmez. Prince yi bilmiyorum ancak genelde ilk yağ değişimi 1.000 nci km de olur.
Arkadaşınız haklı,
Ama nüans farkını belirtmem gerek. Motosikleti iyi şekilde açmak için ilk yağ değişimine kadar 4 - 5 bin devri geçmeyin. Maksimum devri göstermeyin motora. Sadece servis yolunu tuttuğunuzda 1 - 2 km kadar ara ara basabildiğiniz kadar basın ki aşınacak parça varsa yağ değişiminden önce aşınsın ve yağa karışsın. Yağ değişiminden sonra kopan her bir curuf piston ve gömleğin çizilmesini sağlar ki bu size güç kaybına neden olur.
Halk arasında motosikletin sağır kalmış derler ya bu sebepten. Adam sabit aynı devirde (yüksek devir olması şart değil) 1000 km yi tamamlıyorsa (abi bunun rodajı uzun yolda yapıldı gibi) yüksek hacimli motosikletlerde belki hissedilmez ama küçük cc li motosikletlerde aynı modele göre yavaş kalma ve son hızın 5 - 10 km düşük olması gibi karşımıza çıkabilir.
İlk bakımı yaptırdım rodajı bitti diyemezsiniz. Arabalarda mesela 3. 4. yağ değişiminde araç en az yaktığı ve performansının en iyi olduğu zamana gelir. Motosiklettede 2. yağ değişimine kadar tepe gaz sürmeyin. Ara ara son devirleri kısa süreli görün. Yolu boş bulduğunuzda bir iki defa maks hız denemesi yapın vs. Yine aynı şekilde servise yağ değişimine giderken motosikletinizi az zorlayın.
-
rebel abi 500 km de ilk yağımı değişeceğim inşaallah
yağ seçiminde kararsız kaldım
sıcaklık tablosuna göre 10 40 seçmem mantıklı duruyor
zaten kısa mesafe dur kalk çok yapıyorum
kısaca şehiriçi kullanım
castrol actevo 20 40 koyuyormuş servis
castrolun sitesine baktım
%70 aşınmayı azaltıyor falanca yağa göre diyor
o yağ da 20 50 :D
yağ tavsiyeleriniz neler
15 50 shell tavsiyesi aldım (15 tl)
servis değişimine giderken motorsiklet içinde yoğun miktarda bulunması muhtemel olan cüruf yüksek devirde motora zarar vermeyecek mi peki?
yağ ne kullansam ?
ne kullansam?
-
EKONOMİ adlı üyeden alıntı
rebel abi 500 km de ilk yağımı değişeceğim inşaallah
yağ seçiminde kararsız kaldım
sıcaklık tablosuna göre 10 40 seçmem mantıklı duruyor
zaten kısa mesafe dur kalk çok yapıyorum
kısaca şehiriçi kullanım
castrol actevo 20 40 koyuyormuş servis
castrolun sitesine baktım
%70 aşınmayı azaltıyor falanca yağa göre diyor
o yağ da 20 50 :D
yağ tavsiyeleriniz neler
15 50 shell tavsiyesi aldım (15 tl)
servis değişimine giderken motorsiklet içinde yoğun miktarda bulunması muhtemel olan cüruf yüksek devirde motora zarar vermeyecek mi peki?
yağ ne kullansam ?
ne kullansam?
Oncelikle ufalda cebime gir. Yolun yarisina gelmek uzereyiz bunu mu ima ediyorsun ( gelecegi yalniz Allah (cc) bilir)
Yag tavsiyesi isteyecek olursan suzuki servisi shell kullaniyor, honda servisi castrol. Yamaha servisi yamalube. Yine de sana tavsiye castrol 10 40 kullanman olacak.
1 km gibi motoru kisa sureli devirlendirmen asindirmaya fazla sebep olmaz. Asil motoru asindiracak olan curuf yeni yagin icindeki curuftur. O sebepten servise giderken kisa sureli bas dedim zaten. Ne asinacaksa asinsin eski yag ile hemen atilsin. Eski yagi bosaltirken motorun ilik olmasi gerek. Ayrica yagin tamamen bosalmasi icin motosikleti orta sehpada iken saga sola hafif sallayin ve yagin tam olarak basalmasi icin ayak marsina iki uc defa basin ki eski yagi tam olarak atabilesiniz.
Ogrenmeye ve bildiklerimi paylasmaya calisiyorum. Katkim oldu ise ne ala.
-
ahanda bu da benim motor
-
EKONOMİ adlı üyeden alıntı
Resmi atamadin galiba.
Tekerlerin saglam bassin kazasiz belasiz surersin insallah.
-
rebel_punto adlı üyeden alıntı
Oncelikle ufalda cebime gir. Yolun yarisina gelmek uzereyiz bunu mu ima ediyorsun ( gelecegi yalniz Allah (cc) bilir)
Yag tavsiyesi isteyecek olursan suzuki servisi shell kullaniyor, honda servisi castrol. Yamaha servisi yamalube. Yine de sana tavsiye castrol 10 40 kullanman olacak.
1 km gibi motoru kisa sureli devirlendirmen asindirmaya fazla sebep olmaz. Asil motoru asindiracak olan curuf yeni yagin icindeki curuftur. O sebepten servise giderken kisa sureli bas dedim zaten. Ne asinacaksa asinsin eski yag ile hemen atilsin. Eski yagi bosaltirken motorun ilik olmasi gerek. Ayrica yagin tamamen bosalmasi icin motosikleti orta sehpada iken saga sola hafif sallayin ve yagin tam olarak basalmasi icin ayak marsina iki uc defa basin ki eski yagi tam olarak atabilesiniz.
Ogrenmeye ve bildiklerimi paylasmaya calisiyorum. Katkim oldu ise ne ala.
Oncelikle ufalda cebime gir. Yolun yarisina gelmek uzereyiz bunu mu ima ediyorsun ( gelecegi yalniz Allah (cc) bilir)
alakayı çözemedim
-
EKONOMİ adlı üyeden alıntı
Oncelikle ufalda cebime gir. Yolun yarisina gelmek uzereyiz bunu mu ima ediyorsun ( gelecegi yalniz Allah (cc) bilir)
alakayı çözemedim
Abi diyecek bir yas farki yok :D
OTUZ BEŞ YAŞ ŞİİRİ
Yaş otuz beş! yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.
Delikanlı çağımızdaki cevher,
Yalvarmak, yakarmak nafile bugün,
Gözünün yaşına bakmadan gider.
Şakaklarıma kar mı yağdı ne var?
Benim mi Allahım bu çizgili yüz?
Ya gözler altındaki mor halkalar?
Neden böyle düşman görünürsünüz,
Yıllar yılı dost bildiğim aynalar?
Zamanla nasıl değişiyor insan!
Hangi resmime baksam ben değilim.
Nerde o günler, o şevk, o heyecan?
Bu güler yüzlü adam ben değilim;
Yalandır kaygısız olduğum yalan.
Hayal meyal şeylerden ilk aşkımız;
Hatırası bile yabancı gelir.
Hayata beraber başladığımız,
Dostlarla da yollar ayrıldı bir bir;
Gittikçe artıyor yalnızlığımız.
Gökyüzünün başka rengi de varmış!
Geç farkettim taşın sert olduğunu.
Su insanı boğar, ateş yakarmış!
Her doğan günün bir dert olduğunu,
İnsan bu yaşa gelince anlarmış.
Ayva sarı nar kırmızı sonbahar!
Her yıl biraz daha benimsediğim.
Ne dönüp duruyor havada kuşlar?
Nerden çıktı bu cenaze? ölen kim?
Bu kaçıncı bahçe gördüm tarumar?
Neylersin ölüm herkesin başında.
Uyudun uyanamadın olacak.
Kimbilir nerde, nasıl, kaç yaşında?
Bir namazlık saltanatın olacak,
Taht misali o musalla taşında. C.S.T.
-
yolun yarısına geldik de demedim
acaba yanlış birsey mi dedim diye düşünüyorum
ondan cakmadim kofteyi
-
Abi dedin ya onun için öyle demiş. Bundan sonra birader diye hitap et.
-
-
rebel_punto adlı üyeden alıntı
+1
Küçükken biran önce büyüyelim derdik; şimdi saçımdaki beyazları gördükçe gençleşmek istiyorum
30 a kadar iyi de, 30 dan sonra kötü oluyormuş. Biz daha 27 yiz. O duyguyu tatmadık.
-
100 mg prince
saatte 40 45 km hizda on teker kut kut vuruyordu
servise gösterdim
ön lastik balansi bozukmus
tam oturmuyormus
yenisi gelecek garantiden değişecek inşaallah
-
Lastiğin mi yenisi gelecek? Yoksa jantta falan mı problem var?
-
jantta problem yok anlaşıldığı kadarıyla
lastik gelecek inşaallah
-
rebel_punto adlı üyeden alıntı
+1
Küçükken biran önce büyüyelim derdik; şimdi saçımdaki beyazları gördükçe gençleşmek istiyorum
motor alınca kendimi genclesmis hissediyorum
demek ki arada bir motor almak gerekiyormuş
sende alınca genclesirsin merak etme
karburatorun hava ayarını nasil yapmalıyım?
hava ayarini açarak yakit tuketimini minimuma indirmek mumkun mü?
ne gibi bakım yapmalıyım motora
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)