oisman hayırlı uğrlu olsun,pişman oılmazsın kardeşim inşallah.Güven hatta çalışırken yan ayaklığı aç hemen stop ediyor.Bu arada Ramazan bayramınızı tebrik ederim Allah hayırlara vesile der inşallah.
Arkadaşlar öncelikle sağolun şuan 180 km de şu jikle nasıl çalışıyor 2 kademe var en üste çektiğim zaman stop ediyor.
Bir de motoru biraz kullandıktan sonra rolenti ayarı yükseliyo.
Bir de az gaz vermeden çalışmıyo bunlar normal mi.
Jikle 2 kademeli ortaya çekince rolentisi yükselmesi lazım değil mi en sona çektim mi stop ediyor zaten
Ben bütün kış boyunca hiç jikle kullanmadım. Rolanti 1500 civarına ayarlı ise çalıştıktan sonra stop etme durumu da olmuyor.
Jikle hep en altta olsun. Eğer soğuk memlekette yaşıyorsanız, soğuk günlerde jikle en üst kademeye alınır. Makine ısındıktan sonra, yine en alta indireceksiniz.
cg tipi motorlar çalıştırmak için bu havalarda jikle istemez. jikle en alt konumda olacak. çalıştırmak için gaz kolunun boşluğunu al. rölanti sogukken düşük olur motor ısındıkça kendi ayarına gelir 1500-2000 devir arasında olması gerek
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------
şimdi jikle denilen şey karbüratörün hava giriş kısmını kapatıyor.jikle en üst konumda tamamen hava girişini kapattığı için motor zengin karışımla yani benzinle çalışıyor o yüzden stop etmesi normal
Herkese çok teşekkür ediyorum demek ki her şey normal motorda şu an çok memnunum 180 km yol 40la gittim 5000 devri daha hiç geçmedim.Rodajı bitirmek için çabalıyorum :D
arada basabilirsin o kadar da kasmana gerek yok sana benden tavsiye arka tekerlekteki zincir dişlisini tutan civatalara dikkat et. bende hepsi birden gevşeyip çıkmıştı yolda kaldım. o civataların altında sac tan bi parça vardır onun kulaklarını civatanın köşelerine doğru kaldır civatayı o sac parçayla sabitle yani. seninki belki fabrika çıkışı dediğim şekildedir ama ona dikkat et. o şekilde yolda kalmak çok kötü motoru sürüklemek istesen sürüklenmiyorda. ben o sacı oyle yaptım bir daha da hiç gevşemedi
her akşam buraya girip sizler nasılsınız merak ediyorum.Bayram dolayısı ile arabayla geziyorum çoluk-çocuk olunca ama princemide özledim bu arada
Anladım bora bey daha dişliden sıkıntı yok kontrol ederim onu
Arkadaşlar bugün plakam çıktı hayırlısyla ama tam oturtamadım motora harfalara denke geliyo vidalar çerçevesini kessem sıkıntı olur mu
Hayırlı olsun. Hiçbir tarafı kesme. Vidanın nereye geldiği önemli değil, yeter ki plakayı okumaya engel olmasın.
Teşekkür ederim bende öyle yaptım ve güzel oldu dün plakayı taktım,çanta ve koruma demiri de taktım motora adama benzedi
Alsak mı ne :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
Beyler gördüğünüz üzere forumda yeniyim ve aynı zamanda motorsiklet konusunda oldukça amatör. O yüzden sizlerden tecrübeleriniz çerçevesinde destekler bekliyorum.
İlk olarak almayı düşündüğüm ve bütçe de dar olacağı göz önünde bulundurularak başlangıç için bir kaç marka ve modeller arasında gidip geliyorum.
Mondial Mg Prince 100cc
Mondial MG Sport 100cc
Mondial MG Classic 100cc
Kanuni BD 100cc vb.
bana seçip yapma konusunda artı ve eksileriyle yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden Teşekkürler.
Hepsi birbirinin aynısı. Hangisinin tipi hoşuna giderse veya hangisine bütçen yeterse onu al.
Artıları ekonomik yakıt, vergisiz ve parçalarının çok ucuz olması.
Eksileri ise titreşimi, servisleri ve japonlara göre biraz daha özen istemeleri.
arkadaşlar merhaba benim 100 MG Sport motorum var giderken debriyajı cekip bıraktığımda bi ses yapıyor böyle şakırtı gibi çat çut sanki bişey biryere sürtünüyor gibi sizce nedendir yardımcı olabilecek varmı?
rs_guven, dostum verdiğin bilgi için çok sağol. Bu konuda amatörüm, alırsam bu benim ilk motorum olacak başlangıç için bana önerebileceğin vitesli bir model ve marka var mı? (fiyat önemli) Ayrıca yaptığım araştırmalarda mtr comanche 125 i de çok beğendim, özellikleri güzel gibi görünüyor. Tasarımı da hoş ama gövde yapısı ve sağlamlığı konusunda biliniz var mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)