Mondial 100 MG Prince Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
rs_guven adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ilk bakım için servise gideyim mi?
Yoksa sadece yagı kendim mi degiseyim?
Servis için işyerinden izin al, git. Sonra tekrar git al. Gerek var mı?
Motorunun sağlam olduğuna inanıyosan yetkili servise götürme. Ama yağını zamanında değiştir veya değiştirt bu çok önemli. Garanti yetkili servise gitmezsen bozulur ama garanti dışı parçaları yazsam 10-12 madde yazarım çok rahat. Ve malum cg'nin her parçası hatta modifiye parçaları bile her yerde var en pahalı parçası 100 lirayı geçmez o da komple silindir kapağı, e şimdi garantiye ne gerek var
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------
Bence kendine bir yıldız anahtar takımı al ve gerekli civataları sen sık servis yerine. 20 liraya bulursun 6-22 numara takımı. Ucuzları bile baya kaliteli oluyo çok kullandığım 14 ve 17 numara anahtarlar 9 ay kullanım sonunda hala yeni gibi.
Reklamlar
-
Motosiklette herhangi problem yok. Ya da benim fark edebilecegim bir problem yok
Anahtar takımı var. Ama sizinkiler gibi değil, düz.
En iyisi yagı degistireyim. 1000 km'de bir daha değiştiririm. Sonra her 1000 km'de bir. 5000 km'de filtre, buji falan genel bir kontrol yaparız.
Oldu bitti. Al sana bakım
-
Düz anahtar takımı civata başlarını bozuyo, bide sıyırma yaptığı için civataları fazla sıkamıyosun.
-
O zaman bu hafta sonu bizim hırdavatçılardan bir takım alıyoruz.
Castrol yaga devam edelim değil mi?
-
rs_guven adlı üyeden alıntı
O zaman bu hafta sonu bizim hırdavatçılardan bir takım alıyoruz.
Castrol yaga devam edelim değil mi?
İyidir castrol, yalnız 750km'ye kadar bekle o zaman yağı değiştirip 2000km'ye kadar kullanırsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------
Bide civataları sıkın dediysem hepsini demedim yani ön ayak basma demirine, gidonu ortadan tutan civatalara ön amortisör ön civatalarına. arka mafsal civatalarına baksanız anahtarla yoklasanız yeter. 12mm den küçük başlı civataları kırana kadar sıkmayın yalama olur
-
Motordan çıkan eski yağı ne yapıyorsunuz ?
-
Bahçeye döküyorum
---------- Post added at 16:11 ---------- Previous post was at 15:56 ----------
Büyük bir kabım var. Sürekli ona aktarıyorum. Daraba, zincir gibi yaglanacak seylerde kullanıyorum.
---------- Post added at 16:16 ---------- Previous post was at 16:11 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
İyidir castrol, yalnız 750km'ye kadar bekle o zaman yağı değiştirip 2000km'ye kadar kullanırsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------
Bide civataları sıkın dediysem hepsini demedim yani
ön ayak basma demirine, gidonu ortadan tutan civatalara ön amortisör ön civatalarına. arka mafsal civatalarına baksanız anahtarla yoklasanız yeter. 12mm den küçük başlı civataları kırana kadar sıkmayın yalama olur
Yok öyle bilmediğim yerlerle oynamam.
Yani şimdi değil de 750 km'de yag degistirmemi mi tavsiye ediyorsunuz?
Son zamanlarda boş yol buldum mu, çok bastım ama.
En son yag seviyesini kontrol etmek için baktıgımda çubuk bile sararmıştı.
-
01 Şubat 2013, 03:32
#468
rs_guven adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ilk bakım için servise gideyim mi?
Yoksa sadece yagı kendim mi degiseyim?
Servis için işyerinden izin al, git. Sonra tekrar git al. Gerek var mı?
gokay06 bu motoru 15binden fazla sorunsuz kullanmıştı ama bence 40-50 tl için riske girme. Belki yagı kendin alıp servise kaşe bastırabilirsen bakım için iyi olur, boyle bir guzellik yapıyorlar bazen. Yağ olarak shell vsx yagı vardı onu tavsiye ederim. Castrol'dan daha iyi ve daha ucuz shell'in 4 zamanlı motosiklet yagları.
-
01 Şubat 2013, 04:25
#469
Servismi oda neymiş ne işe yarıyormuş yenilir mi içilir mi? Türkiyedeki servisler için garanti işi yalan.Anca büyük motorun olur parçan 1000 lira civarı olur bunu sana iteleyemezler öyle girer garantiye diğer türlü garantiden parça değişimi motor yapımı yok. Kaşe basar 10 liralık yağ koyar ver 50 lira der.Sorun olur gidersin kullanıcı hatası veya sarf malzemeleri bunlar garantiye girmez der oradanda geçirir sana
-
01 Şubat 2013, 05:20
#470
Bence işini sağlama al. Bakımları zamanında yaptırmazsan( ilk bakım 500'de oluyor ve kaşe vuruyorlar) gıcık biri rastlar ve sorun yaratır. Neden zamanında gelmedin der. Yada püf noktalarını biliyorsa motorun servis haricinde işlem gördüğünü çakar. Yetkisiz müdahale oldu der. Bozulmaz demeyin sakın. Ben mondial extreme max aldım. Ve daha 1000 km bile olmadan akü bozuldu.meğer konjektor bozuk olduğu için akü'yü bitirdi. Şarj bile fayda etmedi. Kısaca akü'den ümit gitti. Eğer garanti'den çıksa idi motor hem konjektor'e hemde akü'ye para verecektim. Orjinal'i hem sulu akü hemde 55 lira. Gerçi akü hala daha gelmedi ama kol vurarak çalıştırıyorum. Hiç değilse motoru ilk bir sene garanti'den çıkarmamaya bakın. Motora kendiniz işlem yapsanız dahi hiç değilse bi uğrayın kaşe vursun formalite icabı. Satarken'de motorunuzun arkasında olursunuz. Içiniz rahat olur.
-
01 Şubat 2013, 12:29
#471
plectrum adlı üyeden alıntı
gokay06 bu motoru 15binden fazla sorunsuz kullanmıştı ama bence 40-50 tl için riske girme. Belki yagı kendin alıp servise kaşe bastırabilirsen bakım için iyi olur, boyle bir guzellik yapıyorlar bazen. Yağ olarak shell vsx yagı vardı onu tavsiye ederim. Castrol'dan daha iyi ve daha ucuz shell'in 4 zamanlı motosiklet yagları.
Yağ değişimini kendim yaparsam dedim, daha cümlemi bitirmemiştim ki; garanti dışı olur dedi
Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
---------- Post added at 10:29 ---------- Previous post was at 10:24 ----------
Serdarom adlı üyeden alıntı
Bence işini sağlama al. Bakımları zamanında yaptırmazsan( ilk bakım 500'de oluyor ve kaşe vuruyorlar) gıcık biri rastlar ve sorun yaratır. Neden zamanında gelmedin der. Yada püf noktalarını biliyorsa motorun servis haricinde işlem gördüğünü çakar. Yetkisiz müdahale oldu der. Bozulmaz demeyin sakın. Ben mondial extreme max aldım. Ve daha 1000 km bile olmadan akü bozuldu.meğer konjektor bozuk olduğu için akü'yü bitirdi. Şarj bile fayda etmedi. Kısaca akü'den ümit gitti. Eğer garanti'den çıksa idi motor hem konjektor'e hemde akü'ye para verecektim. Orjinal'i hem sulu akü hemde 55 lira. Gerçi akü hala daha gelmedi ama
kol vurarak çalıştırıyorum. Hiç değilse motoru ilk bir sene garanti'den çıkarmamaya bakın. Motora kendiniz işlem yapsanız dahi hiç değilse bi uğrayın kaşe vursun formalite icabı. Satarken'de motorunuzun arkasında olursunuz. Içiniz rahat olur.
Zaten bir kaç sefer servise gitseniz, aldıkları parayla motor yenilenir. O yüzden gitmeyi düşünmüyorum.
Adamlar para almadan kaşe vurur mu hiç?
Yinede henüz tam kararımı vermiş sayılmam. Hala 483 km, daha 500 km olmadı yani.
Uzun bir süre satmak gibi bir niyetim yok. Gücü yetersiz geldikten sonra, alt takımı büyütüp kullanmayı düşünüyorum.
Size de tavsiyeniz için teşekkür ederim.
-
03 Şubat 2013, 02:43
#472
Motorunu krankı değiştirmeden 150'lik yapmak isteyenlere 13 pernolu 150'lik silindir piston kiti var motostarda.
http://www.motostar.com.tr/KONTAK-CESITLERI&motostar&43
Aşağıdaki linkten de piston piminizin 13'lük olduğunu teyit edebilirsiniz.
http://www.mondialyp.com/parts/main_...2&parcakatid=2
-
03 Şubat 2013, 13:13
#473
Link'leri inceledim de pek birşey anlayamadım.
Sadece silindir değişimi ile 150 cc yapilabilecek demek mi oluyor?
Dün mahalledeki cg ustasına el emegi ücretini sordum. 50 liraya hallederiz dedi. Yaklaşık 2-3 saat arası sürermiş.
-
03 Şubat 2013, 14:43
#474
rs_guven adlı üyeden alıntı
Link'leri inceledim de pek birşey anlayamadım.
Sadece silindir değişimi ile 150 cc yapilabilecek demek mi oluyor?
Dün mahalledeki cg ustasına el emegi ücretini sordum. 50 liraya hallederiz dedi. Yaklaşık 2-3 saat arası sürermiş.
Evet sadece silindir değişimiyle 150'lik oluyo, piston pimi 13'lük 150'lik piston-silindir seti alırsan. Fakat üst kapağı değiştirmezsen fazla uzun ömürlü olmayabilir piston delenler varmış.
-
03 Şubat 2013, 15:50
#475
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Evet sadece silindir değişimiyle 150'lik oluyo, piston pimi 13'lük 150'lik piston-silindir seti alırsan. Fakat üst kapağı değiştirmezsen fazla uzun ömürlü olmayabilir piston delenler varmış.
En sağlıklı yöntem ne ise onu uygulayalım.
Yani siz olsaydınız hangisini yapardınız?
-
03 Şubat 2013, 16:01
#476
Üst kapağı ve piston silindiri değiştirsen yeterli olur ya. üst kapak da niye değişiyo çünkü 100'lük pistonda üst kapağın oval kısmı 50mm çapında, 150'lik üst kapağın oval kısmı 62mm çapında, 100'lük üst kapağa 150'lik silindir takınca aşırı artıyo sıkıştırma oranı piston delinmesi ondan olabiliyo.
-
03 Şubat 2013, 16:46
#477
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Üst kapağı ve piston silindiri değiştirsen yeterli olur ya. üst kapak da niye değişiyo çünkü 100'lük pistonda üst kapağın oval kısmı 50mm çapında, 150'lik üst kapağın oval kısmı 62mm çapında, 100'lük üst kapağa 150'lik silindir takınca aşırı artıyo sıkıştırma oranı piston delinmesi ondan olabiliyo.
Iyi ama bu olay pek ekonomik görünmüyor. Sadece 150 cc üst kapak 110 lira yazıyor. Silindir fiyatına piston da dahil mi, yoksa onu ayrı mı alıyoruz?
Halbuki 125 cc için sadece silindir değişimi yeterli demiştiniz.
-
03 Şubat 2013, 16:48
#478
rs_guven adlı üyeden alıntı
Iyi ama bu olay pek ekonomik görünmüyor. Sadece 150 cc üst kapak 110 lira yazıyor. Silindir fiyatına piston da dahil mi, yoksa onu ayrı mı alıyoruz?
Halbuki 125 cc için sadece silindir değişimi yeterli demiştiniz.
Sen biraz sabret, komple 200 lük set döşet en mantıklısı, 150 hem tatmin etmez, hemde paran kaçmış olur
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
03 Şubat 2013, 16:58
#479
rs_guven adlı üyeden alıntı
Iyi ama bu olay pek ekonomik görünmüyor. Sadece 150 cc üst kapak 110 lira yazıyor. Silindir fiyatına piston da dahil mi, yoksa onu ayrı mı alıyoruz?
Halbuki 125 cc için sadece silindir değişimi yeterli demiştiniz.
silindir piston sekman set halinde satılır. 125'lik sadece silindir değiştirmekle olur, 150'lik de olurmuş 13 pernolu set bulunca ama üst kapak küçük geleceğinden yüksek sıkıştırma oranı pistonu delebilir.
-
03 Şubat 2013, 21:53
#480
Mengu16 adlı üyeden alıntı
silindir piston sekman set halinde satılır. 125'lik sadece silindir değiştirmekle olur, 150'lik de olurmuş 13 pernolu set bulunca ama üst kapak küçük geleceğinden yüksek sıkıştırma oranı pistonu delebilir.
Pistonu delme riski varsa hiç gerek yok. Benim için en iyisi 125 cc yapmak.
Hem çok yakıt farkı da olmaz. Hem bu motosikletle hız yapmak da çok tehlikeli. 200 cc yaparsam dayanamayıp (bu motosiklet için) çok hızlı giderim. Bu da pek güvenli olmaz.
---------- Post added at 19:53 ---------- Previous post was at 19:49 ----------
viper17 adlı üyeden alıntı
Sen biraz sabret, komple 200 lük set döşet en mantıklısı, 150 hem tatmin etmez, hemde paran kaçmış olur
200 cc çok yakar. Bu zamlarla binmeye korkarım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)