KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Haziran 2016, 09:18
#4881
berkcigdem adlı üyeden alıntı
bence 250 cc gibi bir motorda torku düşürmek çok yanlış. zaten canı belli 250 cc ve siz bundaki torkuda düşürüyorsunuz...
Aslında haklısınız. Ben de küçük hacimli bu motorda torku daha da düşürmeyi tercih etmezdim. Bahsettiğim gibi biraz KMA'nın emri vakisi oldu. Ama gördüm ki dert edilecek bir kayıp olmadı.
Belki de duke'ın vites oranlarının zaten kısa ve torkunun sınıfına göre yüksek olmasından kaynaklanıyordur. Şöyle söyleyeyim, TEM'de Mahmutbey gişelerinden sonra Edirne yönüne doğru Tema vakfının orada bir yokuş vardır. O yokuşu 6. vitesteyken 120'den -130'a hızlanarak çıkabiliyordum. Artık bunu 5. viteste yapabiliyorum. Bunun dışında ara hızlanmalarda dikkate değer bir kayıp farketmedim.
Tabii çekiş kaybını bir vites düşürerek telafi etmeye çalışırsam beklediğim yakıt tasarrufunu elde edemem, tam tersi hem yakıt artmış hem çekiş düşmüş olur. Bir süre daha kullanıp gelişmeleri yazarım merak edenler için.
Bir sonraki dişli değişiminde de (herhalde en az 30-40bin km sonra )arkaya 3-4 diş büyük takmayı deneyeceğim. Bakalım son hızdan feragat edip torku arttırmanın etkisi ne olacak.
Bu iş başıma geldikten sonra dişli değişimi işini biraz araştırdım. Ön dişliyi küçültmeyi önermiyorlar. Hem zincirin ömrünü kısaltıyormuş hem de şanzıman zorlanıyormuş. Bunun yerine arka dişliyi büyütmeyi öneriyorlar.
Ek olarak, zincirin belli bir baklası normalde her turda, hem önde hem de arkada başka bir dişlinin üzerine tutunuyormuş. Aynı dişlinin üzerine tekrar gelmesi için ön dişlide onlarca, arka dişlide yüzlerce tur atıyormuş. Böylece hem dişli hem zincir eşit aşınıyormuş. Ancak dişlileri değiştirip zincir boyu aynı kalırsa, zincirin belli bir baklası, özellikle ön dişlide, her turda aynı dişlinin üzerine denk gelebilirmiş. (OBEB-OKEK hesaplarını hatırlayan var mı ) Bu durumda aşınma katlanarak artabilirmiş.
Bu hesaplarla ilgili güzel bir site var. Dişli ve zincir ölçülerini biliyorsanız.. Zincirin ölçüsünü bilmiyorsanız dahi, dişli değişimlerinin belli bir hızdaki motor devrini nasıl etkilediğini hesaplayabiliyorsunuz.
http://www.gearingcommander.com/
Reklamlar
-
10 Haziran 2016, 12:25
#4882
Arkadaşlar, şu hugger çamurluk işini ucuz yolla halledebilen var mı ? 200 lira çok geliyor bana :/
-
10 Haziran 2016, 13:10
#4883
Face grubunda paylaştım resimleri var, bir demirciye ara parça yaptırıp, pulsar hugger takacaksınız, yalnız hugger içinde ayrıca kendi demiride var onuda alacaksınız
70 TL + demirci ücreti gibi düşünün
-
10 Haziran 2016, 14:39
#4884
flutemania adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, şu hugger çamurluk işini ucuz yolla halledebilen var mı ? 200 lira çok geliyor bana :/
Akhelmet Tolga hocamın bahsettiği parçalar bunlar :
http://www.bajajyedekparcalari.com/b...-camurluk.html
http://www.bajajyedekparcalari.com/b...sag-taraf.html
14 TL kargosu tutuyor.
Demir parça da şu :
Çamurluğu bağlayabilmek için bu metal parçayı da yaptırtmak gerekiyor.
-
10 Haziran 2016, 15:41
#4885
MimTolga adlı üyeden alıntı
Tamamdır çok teşekkür ederim!
-
13 Haziran 2016, 00:55
#4886
selam arkadaşlar bugün akşam saatlarinde ankara/polatlı frigya otelin önünde ktm duke 200 vardı sahibi burdan mı ?
-
13 Haziran 2016, 17:09
#4887
-
13 Haziran 2016, 17:14
#4888
-
15 Haziran 2016, 10:10
#4889
DÜK adlı üyeden alıntı
Şükür aldık duke 250 mizi
beklediğimden çok daha iyi çıktı
rüzgarlı havada 154 ü gördü ben şok
Hayırlısı olsun inşallah kazasız belasız...
berkaye adlı üyeden alıntı
Valla bana da son hız konusu biraz değişik geldi, gerçi benim ilk motorum, bu ara sürekli de rüzgar var ama, sonlara biraz zorlanarak çıkıyor sanki, ama 4-5 viteste patlama var, ayrıca çok çabuk devir kesiciye giriyor sanki bana mı öyle geldi yani bi 13-14 bin devir yok bizim motorlarda, zaten max. beygiri 9 bin de veriyor üstüne bin devir sonra kesiciye giriyor, bunu kaldırmanın bir yolu yok mu acaba?
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
-
15 Haziran 2016, 10:12
#4890
Merhaba,
Arka fren pedalım arka arkaya 2 sefer kırıldı. Birincisinde motorla saate çok düşük bir süratte giderken sıkışık trafikte araç sıkıştırması sonucu bozuk zeminde ön lastik bıraktı ve yan yattım hızım saatte 10 km. maks. 2. sinde bu bile olmadı motor park halindeyken devrildi ve yine arka fren pedalı kırıldı.
Her iki seferde pedal aynı yerden dipten kırıldı Spormoto tatmin edici bir cevap vermediği için KTM global'a yazmayı düşünüyorum bu kadar dayanıksız olması normal karşılanan parça ise 30 € tabi bu da ayrı bir durum. Başına bu kadar basit ve küçük kazalarda benzer hadise gelen var mı acaba?
-
15 Haziran 2016, 10:13
#4891
Bir de lastik basınçlarınızı hangi birimlerde kullanıyorsunuz, ben ön arka 2 bar olarak ayarlıyorum kitapçıkta öyle yazıyor tek kişi için...
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
-
15 Haziran 2016, 10:42
#4892
Enemyy adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Arka fren pedalım arka arkaya 2 sefer kırıldı. Birincisinde motorla saate çok düşük bir süratte giderken sıkışık trafikte araç sıkıştırması sonucu bozuk zeminde ön lastik bıraktı ve yan yattım hızım saatte 10 km. maks. 2. sinde bu bile olmadı motor park halindeyken devrildi ve yine arka fren pedalı kırıldı.
Her iki seferde pedal aynı yerden dipten kırıldı Spormoto tatmin edici bir cevap vermediği için KTM global'a yazmayı düşünüyorum bu kadar dayanıksız olması normal karşılanan parça ise 30 € tabi bu da ayrı bir durum. Başına bu kadar basit ve küçük kazalarda benzer hadise gelen var mı acaba?
Benim de oyle iki kere kirildi , ilkinde serviste taktilar ikinci kirildiginda internetten yildirim motor var onlardan aldim fren pedalini duke 390 pedali diye aldim ayni pedali kullaniyolar zaten ama vidasi falan mi farkli bilmiyorum usta takarken farkli oldugunu soyledi. Bi kere daha dustu kirilmadi bu sefer. Sans mi yoksa bi ilgisi var mi bilmiyorum...
Bir de usta tik kaynagi denen bir seyden bahsetmisti. Parca aliminyum oldugu icin normal argon kaynagi vs ise yaramaz ama tik kaynagi yaptirirsan dayanir dedi, dusunulebilir. Dusunce fren pedalini vs korumasi icin de koruma demirine ek parca bi sey yapabiliriz dedi onu da arastirabilirsiniz.
Tekeriniz duz bassin.
-
15 Haziran 2016, 10:47
#4893
Benim de oyle iki kere kirildi , ilkinde serviste taktilar ikinci kirildiginda internetten yildirim motor var onlardan aldim fren pedalini duke 390 pedali diye aldim ayni pedali kullaniyolar zaten ama vidasi falan mi farkli bilmiyorum usta takarken farkli oldugunu soyledi. Bi kere daha dustu kirilmadi bu sefer. Sans mi yoksa bi ilgisi var mi bilmiyorum...
Bir de usta tik kaynagi denen bir seyden bahsetmisti. Parca aliminyum oldugu icin normal argon kaynagi vs ise yaramaz ama tik kaynagi yaptirirsan dayanir dedi, dusunulebilir. Dusunce fren pedalini vs korumasi icin de koruma demirine ek parca bi sey yapabiliriz dedi onu da arastirabilirsiniz.
Tekeriniz duz bassin.
Teşekkürler koruma demiride ayrı bir olay en sonunda 600 TL'yi gömecez galiba bir türlü bulamadık orjinale yakın demir :S
-
15 Haziran 2016, 12:13
#4894
mccxcix adlı üyeden alıntı
Hayırlısı olsun inşallah kazasız belasız...
Valla bana da son hız konusu biraz değişik geldi, gerçi benim ilk motorum, bu ara sürekli de rüzgar var ama, sonlara biraz zorlanarak çıkıyor sanki, ama 4-5 viteste patlama var, ayrıca çok çabuk devir kesiciye giriyor sanki bana mı öyle geldi yani bi 13-14 bin devir yok bizim motorlarda, zaten max. beygiri 9 bin de veriyor üstüne bin devir sonra kesiciye giriyor, bunu kaldırmanın bir yolu yok mu acaba?
Devir kesiciyi 1000 km bakımından sonra yükseletebiliyorlar. Benimkini ata motorda 11.250'ye çıkardı usta, yol bilgisayarından ayarlıyor onu da nasıl yaptı anlamadım ama 30 sn sürdü yani. Servise uğrayın çözerler ama devir kesici olmasa da 155 kmde tıkanıyor sanki alet, 10 bin devir max güç üretebildiği yer sanırım.
-
15 Haziran 2016, 12:38
#4895
flutemania adlı üyeden alıntı
Devir kesiciyi 1000 km bakımından sonra yükseletebiliyorlar. Benimkini ata motorda 11.250'ye çıkardı usta, yol bilgisayarından ayarlıyor onu da nasıl yaptı anlamadım ama 30 sn sürdü yani. Servise uğrayın çözerler
ama devir kesici olmasa da 155 kmde tıkanıyor sanki alet, 10 bin devir max güç üretebildiği yer sanırım.
Allah Allah merak ettim şimdi ya, bizim İzmir'deki serviste uyuzun teki gitsem mirinkirin ederler 2 saat, kullanma klavuzu da türkçe değil ki, ayarlardan bilen var mi acaba ilk defa duyuyorum...
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
-
15 Haziran 2016, 12:39
#4896
Ustanın yol bilgisayarından ayarladığı vites degişim lambasının uyarı devirinin yükseltilmesi. Servise gerek yok kullanma klavuzunda vites degistirme devir sayısı rpm 1 ve rpm 2 şeklinde gosteriliyor. Devir kesici ile bir alakası yok bunun.
-
15 Haziran 2016, 13:19
#4897
-
15 Haziran 2016, 13:41
#4898
Kullanma kılavuzu Türkçe arkadaşlar. Spormoto'nun sitesinde bile var bulamadınız mı?
-
15 Haziran 2016, 13:52
#4899
Mexico adlı üyeden alıntı
Kullanma kılavuzu Türkçe arkadaşlar. Spormoto'nun sitesinde bile var bulamadınız mı?
hımm olabilir benim 250 diye bunu indirdim. ama gösterge olayları ve çoğu olay aynıdır diye düşünüyorum.
bu duke 200 kullanma kılavuzu : https://spormoto.wetransfer.com/downloads/633f3c6f5c0c59f2da00a97f7d39a00620150606080901/35af56
-
15 Haziran 2016, 14:01
#4900
Mexico adlı üyeden alıntı
Kullanma kılavuzu Türkçe arkadaşlar. Spormoto'nun sitesinde bile var bulamadınız mı?
Ben geçenlerde bakşmıştım türkçe kullanma kılavuzu diyo du, basıyorum indirme sayfasında indirince ingilizce vardı, yanlnzı duke 390'inki türkçeydi onu indirdim aynıdır diye, ama bu devir gösterme lambası ayarını yazdığı gibi yaptım olmamıştı, türkçesini bulan varsa paylaşsın, duke 250 için siteden yönlendirdiğinde ingilizce olanı var ya da ben göremedim bilmiyorum...
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)