Merhaba arkadaşlar,
Duke 200'de özellikle 2'den 1'e vites geçişlerinde sorun yaşayanınız var mıdır? vitesi boşa da atamıyorum, arada boşta bi yerde kalıyor bazen..
Merhaba arkadaşlar,
Duke 200'de özellikle 2'den 1'e vites geçişlerinde sorun yaşayanınız var mıdır? vitesi boşa da atamıyorum, arada boşta bi yerde kalıyor bazen..
Hocam ben genelde 2'den 1'e düşerken sert bir yavaşlama olduğu için vites düşürüyorsam sert bir vites geçişi olmaması için hızın normal bir noktaya düşmesini boşta bekler 15-20km hız dolaylarına inince de vitesi 1e geçiririm. Öbür türlü çok sert bir geçiş oluyor. Onun dışında pek bir problem de yaşamadım işin doğrusu. Gerçi anlattığım mevzu bütün motosikletlerde başıma geldi. O yüzden bana normal bir durummuş gibi geliyor olabilir. Vitesi ayak ucumla çok hassas bir şekilde değiştirmeye özen gösterdim kullandığım tüm motosikltelerde.
Hocam o dediğin olay da bende genellikle 3. veya 4.viteste ışıklarda birden durmak zorunda kaldığım zaman başıma geliyor. Dediğin gibi vites arada kalıyor ama hiç başıma 2.viteste geldiği olmamıştı. Tuhaf bir durum tabi. Hatta geçen şöyle bir durum geldi başıma. Döner kavşaktan sola kırıp tekrar sağa kırmak durumunda kaldım yol gereği, önümde seyir eden araba birden durunca 3.viteste giderken debriyajı sıkıp ani fren yapmak durumunda kaldım ve devam etmek için motosikleti 1.vitese almaya çalıştım. O esnada motosiklet vitesi boşa attı ve göstergede de bu durumu farkedilen bir durum zaten. Motosikleti elinizle hareket ettirdiğinizde ise vites 2ye düşüyor ve arkasından 1e geçiriyorum. Ardından da devam ettim zaten. Bu tarz durumlarda genellikle 3.viteste başıma gelen bir olaydır bu. Gerçi belirttiğim gibi pek çok motosiklet kullandım ve başıma ekseriyetle gelen bir durumdur bu.
pekala hocam, bu akşam başıma geldiğinde elle hareket ettirmeye çalışacağım bakalım ne olacak. trafiğin ortasında, bir de arkadan korna sesleri yükselmeye başlayınca daha bir panikliyor insan. bugün iki defa mevcut sıkıntıdan ötürü 1'e atamadığım için 2. vitesle kalkmak zorunda kaldım.
vitesi geçiremiyor olabılırmısınız ?? çünkü ben hiç bir duke serisinde sizin aşağıdaki yorumlardada yazdıgınız gbıı bır sorun yaşamadım. bu arada vitesle alakalı hiç bir sorun yaşamadım bugune kadar...
ayrıca durduktan sonra 4. viteste bunu yapması normal cunku mesela oldugunuz yerde buyuk vıteslere geçişlerdede bazen geçiş sağlamıyor güvenlikten dolayı aynı şekilde düşürürkende aynı şeyi yapıyor bu normaldir merak etmeyin. fakat 2 de böyle birşey yapmadı hiç bir zaman yapmamasıda lazım.
Benim sorular arada kaynadı gitti.Tekrar postluyorum
Selamlar herkese,
Motor su an 200km e geldi.Fabrika cikisli yagini biranonce degistirmek gerekirmi?Yoksa 1000km bakimini mi beklemeliyim?
Motor hafta sonu kilyosun camurlarina batti cikti pazar gunude yikatmaya firsat bulamadim.sisli civarinda bildiginiz motor yikamacilar varmi?Zincirin yaglanmasi gibi seyleri yapiyor mu bu yikamacilar?
Ilk motorum oldugu icin motor bakiminda nelere dikkat edilir?Hangi kilometrede nelerin degismesi uygundur?
Sn. Berkcigdem, vites geçirememek derken neyden bahsettiğinizi anlayamadım, normal vites geçişlerinden bahsediyorsunuz di mi? (bu arada ömrümdeki ilk motorlu aracımın duke 200 olduğunu, ve bunu da 3 gündür aktif bir şekilde kullandığımı belirtmek isterim) 4. veya başka vites geçişlerinde bir sıkıntım olmadı şimdiye kadar. Yalnızca 2'den 1'e geçmeye çalışırken vites pedalına bastığımda arada bir yerde takılıyor (boşta (N) değil, arada bir yerde) sonra ayağımla iki üç defa daha basmam gerekiyor vitesi 1'e geçirebilmek için. geçiremediğim ve motorumu hareket ettirmem gerektiği zamanlarda da (bkz. trafiğin ortası ve kornayı seven araç kullanıcıları) 2. vitesle kalkmaya çalışıyorum.
teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------
Merhaba,
motoru yeni aldım, bayiideki arkadaşla da bayaa bi konuşma fırsatım oldu. çok ekstrem bir durumda kalmadıysan 1000km'den önce bakıma götürmene gerek yok. yorumlayabildiğim tek sorunu cevaplayabildim, diğerlerini ben de yaşayarak göreceğim tekerin düz bassın!
Hocam aynen dediğiniz gibi. Ben arkadaşın yaşadığı problem için örnek verdim. Sizin de dediğiniz 2 den 1e geçişte bir problem yaşamadım. Ayrıca 2 den 1e geçerken sahte boş vitese geçmesi bana çok tuhaf geldi sizin gibi. Zira zaten 2'nin 1 altı boş olduğu için bu tarz bir problem olmaması lazım. Belki vites pedalına fazla basınç uyguladığı için bir problem oluşturmuş da olabilir. Vites değiştirirken basıncı biraz daha azaltmasını tavsiye edebilirim bu açıdan.
Hocam siz de lütfen daha nazik davranın vites pedalına. İyi sürüşler.
duke 200 de vites geçişlerinde hiç problem yaşamadım. hatta en sevdiğim özelliklerinden biri vites geçişleri. honda da falan şanzımandan çatur çutur sesler geldiği halde ktmde oldukça sessiz. sizler sanırım zorlaya zorlaya canına okuyosunuz oralarda bi yerlerin beni yanlış anlamayın amaböyle olabilir
3 günlük motorda vites pedalının canına okuyabiliyorsam satayım gitsin şimdiden
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------
bugün deneyeceğim hocam, bakalım... yazarım buraya. olmadı ufak bir video çekmeye çalışırım boş bir alanda
42 yaşında ''koca adam'' yalan mı söyleyecek???...Üstelik biz kurye tayfasıyız-oyle garanti le servis ile işimiz olmaz....Kendimiz hallederiz herşeyi....Siz bakıma götürdüğünüzde servis değişecek-bitmiş dedimi, parayı bayılır-ömrünü tüketmemiş parça için ücret ödersiniz, biz ise yağı,suyunu,balatasını,filtresini,bujisini,teker rulmanın vs herşeyini ses yaparsa veyahut arızalanırsa/ömrünüün sonuna gelirse değiştiririz-ama sizin öyle bi şansınız YOK. 40 küsür bindeki Duke 200 (abs)nin hala fabrikasyon bujisi üzerinde (hiç değişmedi9 ve hala sıkıntısız ateşleme görevini yapar, siz bujinizi y.servis/usta kaç km'de değişti????...
The Power of The Dreams.
1 günde bile okursun
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------
bir gün de bile zarar görebilirbir kaç ters hareketinde bereleyebilirsin malzemeyi bu iş bölye 3 günlüğü 5 günlğü yok
18 günlük ve 600km'lik KTM Duke 200 (abs-siz)yorumum;
500.000km üzerinde motosiklet yol tecrübesi,20 yılı aşkın aktif sürücü ve sayısını hatırlayamadığım kadar ruhsatı bana ait bir sürü irili-ufaklı 2 teker, bu arada yaş 38...
Artıları;
-mükemmel ön-çatal ve geri bildirim hissiyatı
-fevkalade frenler (özellikle ön)
-Çok iyi viraj kabiliyeti ve yön değiştirme (kısa tekerlek mesafesi ve tüy sıklet ağırlık)
-ergonomik sürüş pozisyonu ile birlikte trafiği rahat analiz edebilme
-kısa oranlı şanzıman ile muadillerinden daha seri ivmelenme isteği
-mükemmele yakın boya-plastik kalitesi (muadillerinden hepsinden iyi,inazuma hariç)
-hiç bir muadilinde olmayan tam teşeküllü yol bilgisayarlı dijital gösterge
-rodajda olmasına rağmen(7.000 d/dk geçmeden) oldukça düşük yakıt tüketimi(bir inazumanın 1/2 si kadar
-hayatımda kullandığım en İYİ şanzımana sahip,bayıldım (Moto-Guzzi Breva 750 hariç)
Eksileri;
-berbat kalitede gidon elcikleri (sert ki sert, sanki tahtadan)-ben HARRİS marka ile değiştim
-yan ayak açmak için cambaz olmak gerek,zımbırtısı ayak pegin hemen yakınında,yani motodan inmeden açmayı başarmak zor benim için (ayak 45 numara olması da sanırım bi etken)
-vasat lastikler
-Çok pahalı genuine aksesuar ları
-konudan bi haber y.servis/ler...
Benden 10 üzerinden 9 aldı....beklediğimden de İYİ çıktı....Bu arada benim ne ilk ne de son motorum olacak kendileri-ama uzuuun bir birliktelik olacak....Garajımda kendi üzerime 2 adet daha motorum var. (2011 Honda CB600FA Hornet abs ve 2012 Honda cb125e)...
Saygılarımla!!!....
The Power of The Dreams.
bahsi geçen makina benim ama dyavol77 yanlış yazmış kilometreyi doğrusu 26k zincir için dişlileri 38k da değiştim ordan kalmış aklında o kilometre gerçi zincir daha giderdi yani 38k da hepsini beraber değişebilirdim ama arka dişli 39t takılı olduğundan gergi mesafesi kalmadı.
şuan 40k da makinam ve hiç servise gitmedim herşeyi kendim yaptığım için hiç başım ağrmadı.
bahsedilen kötü fabrika lastikleri hala üstünde ve iyi yol tutuyo o yüzden lastik demişken yeni DUKE alan arkadaşlar lastiklerinizi değştirirseniz fabrika lastiklerinize talibim.
burda resimleri mevcut benim DUKE nin isterseniz görebilirsiniz.
NOT:yeni arkadaşlar lastik değişimi yaparsanız fabrika lastiklerinizi atmayın haber verin ben alayım
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
Hepsine katılıyorum. Gerçi servis bakımından İstanbul'da yaşayan arkadaşlar Atamoto'yu öve öve bitiremiyorlar ama ilk bakımda ben ne yapacağım onu düşünüyorum. Benim gideceğim en yakın servis noktası bana 150 km mesafede.
Benim de ayak 45 numara ama topukla arada takılsam da genellikle rahat açıyorum ayaklığını. Tabi zamanla alışılır gibi bence.
Aksesuarlar çok pahalı, elcikler çok sert dediğiniz gibi.
Lafı yine uzun tuttum. Dediğiniz herşeye katılıyorum.
Trafik 220, kasko 870TL Groupama, Duke 200 ABS'li yeni yaptırdım. ABS siz 120TL daha ucuz çıkmıştı.
öncelikle hayırlı olsun. sorular arada kaynamış cevaplıyım.
aman sakın o yağı değiştirmeyin çünkü o normal yağ değil daha farklı bir yağ motorun alışması için o yağ kullanılır. 1000 bakımında zaten servis değiştiricek siz ellemeyın.
motor çamura batsın birşey olmaz =))sakın ola yıkamacılarda falan yağlatmaya çalışmayın o zinciri çöpe atarsınız sonra. motorun zinciri her 500km de yada her yıkattıktan sonra temızlenıp yaglanmalıdır. bunun ıcın özel temızleme spreylerı ve yağ spreyleri mevcuttur ben motul marka ürünleri kullanıyorum. zincir nasıl temizlenir nasıl yağlanır videoları ınternette mevcut izlerseniz anlarsınız çok basittir.
şuan rodaj döneminde oldugunuz için motoru zorlamayın kullanım klavuzunda yazar zaten. 7000 devirleri geçmeyin aynı sürat ile uzun süre kullanmayın ani fren ve ani gaz açmalar yapmayın. kısaca motoru zorlamayın sakin sakin gidin. sonrasında 1000 bakımı yapılcak yağ değişicek motorda herhangi birsey var mı yokmu bakılıcak. 6000 bakımı fıltreler degısıcek. 11000 bakımında ise fren balataları ve fıltreler degısıcek. balatalar sızın kullanımıza gore daha oncede daha sonrada degısebılır tabıkıde. debrıyaja bakılcak vs. genel rutin bakımlarına gırıcek yanı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
yok gayet sizin 2 den 1 e alırken ki vitesi geçiremiyorum sorunuza alamıyor olabılırmısınız acaba diye sormak ıstedım. yanı normalde ufak bır basınc uyguladıgınızda zaten geçer o arada kalmaz. şimdi sizin motorunuzu hiç kullanmadıgım ıcınde bırsey dıyemem acıkcası. ama denemek amaclı bir tık sert basarmısınız eğer hala arada kalıyor ise vardır bir sorun ama geçiyor ise 1. vitese bir sorun oldugunu dusunmuyorum acıkcası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------
hocam öncelikle sakin olun isterseniz. burada kimse kimseye yalan sölüyor diye birşey demedi. bana imkansız geliyor dedim.
ayrıca bilip bilmeden yok siz şunu yaparsınız yok siz bunu yaparsınız gibi komik yorumlar yapmayın benim ne garajımı gördünüz nede beni tanır edersiniz. 8 senedir motor üzerindeyim (ehlıyetlı olarak ) onun öncesinde 4 sene daha kullandım yazlıkta bunuda doğru bulmuyorum o ayrı bırsey.
ben motorlarımı sadece kayıtlı olsunlar dıye servıse gotururum ve gıttıgımde orada odedıgım para en fazla 200 tl dir oda rutin kontrolleri ve işçiliğidir. yagını suyunu bujisini alırım filtreleri yıkanabılırdır hepsınde yıkar temizlerim zıncırınıde aynı sekılde temızler yağlar evimin garajında ugrasa ugrasa ben yaparım. o yuzden bılıp bılmeden gelıp burada herkes hakkında bu sekılde yorumlar yapmayın. bu arada bujıyı degıstırırımde 5.000 de bır degıstırme nedenım ıse bozuldugu ıcın degıl içimin rahat etmesi için yaparım. benım para derdım yok gerekırse en ıyı malzemeyıde uzerıne takarım ben motora keyıf amaclı bınıyorum işim için değil. ayrıca gel gelelim duke 125 im 53 bin km de sattım. bana gelipde 40 kusurdeki duke şöle şöle diye anlatmanıza hiç gerek yok. duke serilerini adım kadar eminimki sizden 10 kat daha iyi tanıyor daha ıyı biliyorumdur.
tekerınız duz bassın. hayırlı işler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
artıları ıcın hem fıkırız abı. fakat bırde sunu eklemek ısterım torku ve hızlanışı gaz tepkimesi
eksileri için ise sadece servis için pek katılmam cunku ben benım servısten cok memnunum. ısım verıp reklam yapmak ıstemıyorum ama hasanpaşa spormoto değil )) gerçi arkadaşımızın biris söylemiş ekliyim bari :D atamotor Ahmet usta tek geçerim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------
abi bende bakımlarımı falan kendım yaparım sadece servıse kaydı olsun dıyede mecburen gıderım. ktm nın bıldıgınız uzere bu konuda garip bir sistemi var. gerçi her markadada buna yakın bır sıstem var. ayrıca ben şuan ki duke 200ümde irc leri kullanıyorum. hıc bır sorun yasamadım ama metzeller - rossoII ile kıyasladıgınızda tabıkıde bu dıger ıkı lastık ondan cok daha onde fakat bende bır sorun yasamadım en azından yagmurlu havada bunu bılerek kullandıgım ıcın olabılır. kuru zemınde ıse daha farklı kullanıyorum ve memnunumda acıkcası. birde zincir 26 k gıtmıs herhalde baya bır gerdırdınız =) peki degıstıkten sonrakı performansı ıcın ne dersiniz ? gercı yıne aynı zıncırden aldıysanız pek bırsey degısmıcektır. bu arada dişliler gidebilir en bunu hep söyledım 25 leri cok rahat gorur o dıslıler dıye. benım degıstırme nedenım kişiseldi tamamen daha iyi ürün kullanmak için.
Makinayı aldığım yetkili bayii (ismi lazım değil)...aynaları tam sıkmamış,debriyaj ayarını yapmamış,yağ dolum tapası gevşek,radiator taşma kabı tapası (yakıtt- tankının önünde)gevşek.Bu mu şimdi SERVİS? ..kalsın ben almayayım (düşman başına böyle servis/usta). Alır-almaz ilk benzinlikte soluğu aldım tüm bu yazdıklarımı kendim yapacaksam-servise/ustaya niye gideyim? Söğüşlenmek için mi-yoksa motosikletimi mundar etmek için mi???
O ustaya da ateşlediğim (adettendir) Turuncu Atatürk banknotunu da ''helal etmiyorum''
The Power of The Dreams.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)