Ben motoru 6 aydır kullanıyorum. Millet haşat etmiştir diye 2. el almadım pişmanım. Motor hala 300 km de. Zinciri 3 haftada bir yağlıyorum fakat her defasında yağı eksikmiş gibi hissediyorum. Felaket yağ atıyor kutu bitsin motul alıcam çin mali yağ vermişlerdi. Kullanandan tavsiye beklerim.
5km deyken taksicinin kazasına kurban gittim ilk defa motor kullandığım için korkutan motordan atladım :D 30-40 km hızım vardi. Fren pedalı kırıldı.Yedek parça yok gittim kaynak attırdım. 29km de iken 5-10 km hızla kalkarken lastiğin dandikliğiden ve yerin ıslak olmasından motor sağa yattı gene kırıldı. Gittim gene parça yok. 55km de iken motoru garajda yere düşürdüm koluma kıramp girdi ve gene kırıldı ama bu sefer gittim orjinali buldum aldım(26€). 3 gün önce garajda gazı fazla açtım arka kaydı yere düştü gene kırıldı gene kaynak yaptırdım :D Anlayacağınız buraya bir koruma gerekiyor her düştüğünde kırılıyor bu alet. Koruma aksesuarı da bulamadım.
Zincirim yok. Disk kilidim yok. Motoru Allah'a emanet bırakıyorum çünkü çanta yok. Givi'nin çanta takınca artçı alamıyoruz. Sığmıyolar. Sırt dayanağa olacabilecek bir çanta önerisi var mı ? Bir de Allah rızası için fiyatı makül olsun. Bıktım bu ktm nin fiyat politikasından.
Benim tek boş günüm pazarları. Diğer günler full doluyum. Lastik satıp ve değiştiren yer var mı ? Herkes sadece satıyor değiştirmiyor. Acıbadem de oturuyorum
Daha servise gitmedim çünkü 1000 olana kadar garanti bitecek :D Bazen çalıştığında farlar yanmıyor. Park farı yanıyor. Tekrar aç kapa yapyorm yanıyor. Bu sorunla karşılaşan veya çözümü düşünen ?
Aynayı ayarlıyım derken elimde kaldı. Yerine koydum ama yalama oldu. Rüzgarda bile oynuyor. Nasıl ayar yapılır bulamadım. Yenisini alacaksam aynısını almam. Farklı bir önerisi var mı ?
Birde ktm yerine farklı aksesuarlar var mı ? ktm de elcik koruma bakıyorum 400tl 500tl. Sıf şu fiyat politikası yüzünden bir daha ktm binmeyeceğim. Motor güzel eyvallah ama hiç bir şey takamıyoruz. Kask elimde geziyorum çanta yok diye. Nc750 yi sıf bagaj için alabilirim.
hocam 50 tl ye kilit al gidona bagla ve kaskıda gidona bagla cene kısmından ben öyle yapiyorum :D ayrica catlayan camı saglam bir oto camcisina yaptırdım süper oldu adam camı cıkardi icinden ve kenarını ısıtarak baska cam sokdu orijinalı kadar olmasada ^^ süper
@OSER İlk motor olarak alınacak bir motor değil işte bu motor, gırla paran yoksa eğer. Olsa bile yedek parça bulamıyorsun vs,. Zaten motorun heryeri kırılmaya çok müsait. Millette tutturmuş bir KTM kalitesi deyip sarılıyor. Tasarım hatalı olduktan sonra hangi markanın pegi dayanır düşünce...
İlk motor niye olmaz, çünkü 1.si pahalı, illaki o motor düşecek. Motoru düşürmeden öğrenen adam varsa zaten büyütmesin. İlla kaza yapacaksın demiyorum, o kazalar senin hatan, eğitim vs, al, sürüşünü değiştir.
Bir de bu DUKE cü arkadaşlar tutturmuş "motor düşmüş" diye 2.ele soğuk bakıyorlar. Sanki namus meselesi. Sanki şase yamulmuş da motor bitarafa çekiyor, sanki amortisörler eğilmiş de motor kafa sallıyor.
Anasını satayım, fiyatı düşürüp düşürmekten korkmayacağım bir motor alayım, param da cebimde kalsın mantığını yürüten yok. 1 yıl ömrü olan telefona 2000 TL para veren insanlara neyi anlatıyorsun gerçi.
Tüm 2.eller tü-kaka, sanki herbirimiz motoru süper kullanıyormuşuz gibi.
Farların yanmamasını ilk defa duyuyorum. Ayna ayarı için de bir motorcuya/kuryeye sor, baksın, kırılmamıştır o, panik yapmayın. Sağ aynanız ters yivli bu arada, aklınızda bulunsun.
Bende pek bilmediğim için ve milletin tek teker zart zurt olayını çok duyduğum için almadım. Geçen biriyle tanıştım 390 almış motor sağa sola yalpalıyor. Oda 2. el almış eski sahibi bahsetmemiş durumdan. Şasi yamukmuş meğer. Şimdiki aklım olsa almazdım zaten. Satmaya kalktım motorun başına 3 kişi geldi manetteki eziği gördüğü gibi bu motor takla atmış filan demeye başladı. Altı üstü bir ezik var. Birde ben motoru yardıra yardıra gidenleri görüyorum. O motorlar haşat olucak düşüncesi ile sürüyorum motoru. Daha 7 bin deviri çok zor geçtim. Oda 1. ve 2. viteste parça kopar filan diye bakıyorum yani motora.
Ama aklımda artık şu düşünce oluştu bunu alacağıma gidip çin malı alaydım en azından motor sürmeyi öğrenirdim. Motora bir şey olacak diye ben kendim öğrenemiyorum :D
ikinçi el almanın avantajları ve dezavantajları var .
390 alan alıp hiç denemeden mi almış motoru ?
o 3 kişi ne kadarda uzmanmış hemen takla atmış demeye başlamış. bir manetteki ezikten dolayı takla atmış demek için motorun başka yerindede belirtiler olur.
mühendis yapmış devir sınırıda koymuş niye haşat olsun hızlı gidince motor.
korkma parca kopmaz motordan .
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
ben iki kere düşme yaşadım ama benim motorda hiç bir yer kırılmadı, levye ile atamotor ahmet abinin orda düzeltildi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------
benim motorda hasar kaydı var ama değişen parca yok, motorda sağa sola çekme yok elerini bırak git ama ben ilanımda yazdım hasar kaydı vardır diye.
bu seferde mesaj atıyorlar senin motorda hasar kaydı var eee 8000 tl vereyim niye hasar kaydı varya o yüzden .yani milletin istediği kazıklanmak yazsan bir türlü yazmasan bir türlü .
ben motorumu hor kullanmadım teker de yapmadım o yüzden işine gelen alsın diye düşünüyorum.
ama alacak kişiyi kazıklamak bana ters üç kuruş için insanlar kulaklarını çınlatırıyorlar.390 alan kişiye üzüldüm gercekten .
Emeksiz zengin olanın, kitapsız bilgin olanın, sermayesi din olanın, rehberi şeytan olmuştur..
Yunus EMRE
Ben yağmurda düştüğümde teker ile gidon düz durmuyodu. Yoldan geçen pizzacı vardı geldi duvara tekeri dayayıp düzeltti. Valla ben her düştüğümde kırılıyor o pedal zaten demir olanı için kalıp aldırdım. Kırılırsada kaynak düzeltir. Çünkü olduğu yerde düştüğünde bile kırıldı o kadar hasas bir şey.
Lastikçi hala bulamadım. Bugun boşluğum vardi gittim hepsi sadece satıyor kimse değiştirmiyor. Ktm'nin servisi bile diyor ki satış var değişim yok. Kabak lastikle dolaşıcaz akşam bu havada bakalım hayırlısı. Topcase de baktım ama ateş pahası hepsi. Gidip kendim yaptırıcam aliminyum daha iyi en azından verdiğim paraya değer.
Topcase olmasa da olur.
Zinciri motorun arkasına(sürücü ile artçının tam arası) sarabiliyorsun, hatta bi 390duke de motorun tam ortasından geçirip gittiğini gördüm.
Lastik içinde motolastik.com dan siparişi verip Hasanpaşa z-moto ya kargolatıyorsunuz 60TL ye takıyorlar.
Kaskı zincirleyip motor üstünde bırakma ihtimali de var ama pek önerilmez Ben disk kilidinin halatını kaskın içinden geçirip bırakıyorum bazen.
Bu olayların sosyolojik bir yönü de var. Hatta tamamen sosyolojik bile diyebiliriz. Toplumdaki bireylerin genel ahlak seviyesini sürekli görüyoruz aslında farkında değiliz. 2.el satışlardaki "dürüst olmayayım, karşıdakini kazıklayarak kar edeyim ve ben hiç kazıklanmayayım" anlayışı ile nekadar karşılaşıyorsanız toplum ahlaki değerlerimiz de okadardır.
Trafikte araçların birbirine nekadar yol verdiğini, sabrettiğini ve korna çalmak yerine "belki bir sorun vardır" diye düşünebildiğini, yada yolun kenarına yaklaşıp durmak yerine yolun ortasında durup "etrafımdan dolaşsınlar" diye düşünen inşalar gördüğünüzde toplumun değerlerini görürsünüz. Yere göre sığdıramadığımız "kendimiz" aslında hergün trafikte yada motosiklet/araba almaya-satmaya kalktığımızda aynaya bakar gibi görüyoruz.
Benim de anlatabileceğim bir çok hikaye ve örnek var ama sonuçta hepsi aynı kapıya çıkıyor, o yüzden bir anlamı yok benim için. Sonuç ahlak ve terbiye seviyesi yerlerde olan bir toplum.
Amerikadaki satıcılara (bireysel, 2.el parça için) gözüm kapalı para yolluyorum. Evet paypal'den yolluyorum, geri almam kolay. Ama hiç malını satmak için "çizik yok, valla az kullanıldı, 0'ı gibi" diye yalan söyleyeni görmedim. Ticaret var, pazarlık var ama terbiyesizce ölücülük görmedim henüz. Adam neyse onu yazıyor.
Bizim daha çok yol kat etmemiz gerekiyor.
Motorun arka dış çamurluğu kaç para ediyor ? 1 saat önce acıbadem özsütün önünde motorun çamurluğu çaldılar. Açıkcası bende farketmedim başta arkadaş farketti. Kamera kaydı var ama hiç bir şey gözükmüyor. Adam başına geçip 52 sn de çıkarip gidiyor.
arkadaki plakanın altında duran iç çamurluğu kast ediyorsan zaten bize gelen dukelerde yok sadece hindistan da satılan dukelerde var
Benimkini arkadaş hediye etmişti. Ebay dan mı ne almıştı. Hatta birisi daha aynısını söledi sonra eğildi bakti vida yerleri tertemiz ama motor çamur içinde oda inanmamıştı görünce anladı. Zaten video kaydı var adamın alıp giderken ama herif gözükmiyor. Şimdi tekrar nerde bulucam bilmiyorum
iş yoğunluğundan bir türlü oturup yazamadım ama geçtiğimiz hafta ben de ikinci el bir duke alarak aranıza katılmış bulunuyorum. buraya da yazdığım gibi ikinci el konusunda tedirginliklerim vardı ama şuana kadar bir sıkıntı çıkmadı motorda
bundan önce sadece kardeşimin kuba strike 125'ini kullandım ve onda da temel şeyleri öğrendim bu yüzden çok fazla motor bilgim yok. ama duke'ün kullanımı keyifli geldi bana güzelce hızlanıp yavaşlıyor, frenleri iyi tepki veriyor, vites geçişleri de gayet rahat.
1000rr kullanan bir arkadaş ile almaya gittik, şirkete geri gelirken o kullandı bende artçı oldum. arkadaşım motoru çok beğendi, ivmelenmesinin oldukça iyi olduğunu söyledi, gidon açısı geniş trafikte her yere girip çıkar bu dedi. artçı olarak ben pek rahatsız olmadım ama ayakların koyulduğu yer biraz yukarıda geldi bana sanki daha rahat olabilirmiş uzun süre otursam muhtemelen can sıkar.
motorun üzerinde "black edition" diye geçen bir sticker kit var. açıkçası ilk gördüğümde nedense çok beğenmemiştim ama normal hali ile yan yana gördüğümde hoşuma gitti farklı bir havası var değişiklik düşünen arkadaşlar varsa diye aşağıya iki tane link atıyorum (kendi motorumun henüz fotoğrafı yok). yalnız siteyi açınca da göreceksiniz fiyat çok abartı (550 dolar) ebay'den baktım ama bu seti satan birini göremedim
sticker setinin linki
bu da yakından görüntüsü
bir de benim gibi yeni başlayan arkadaşlar için tavsiyem motoru alır almaz koruma takın!
motorla ilk trafiğe çıkışımda ön freni sıkıp kaydım ve saniyesinde yerde buldum kendimi. neyse ki motorun üzerinde koruma takozu ve elcik koruması vardı. hiçbir yerde kırık çizik olmadan atlattım. elcik korumasının linkini buldum ama takozu nereden almış arkadaş emin değilim aşağıya yine de linkler atıyorum birinin ihtiyacı olabilir diye
koruma takozunun tipi bu şekilde ama yana doğru biraz daha uzun olabilir emin olamadım
elcik koruması birebir bu, belki ebay'den ucuza bulup almıştır ama oldukça sağlam. yanlar kalın ve aluminyum olduğu için düştüğünde bir sıkıntı yaşanmıyor
Bir benim mi fren kırılıyor her düştüğünde :D bakalım bugun zincir ve lastik değiştiricek yer bulmaya çalışıcam. Birde motoru yıkatırsam 10 numara olur :D
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)