KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Selam Arkadaşlar.
Uzun zamandır yazmadım. Farklı konuları okudum ve hepsiyle ilgili kısaca düşündüklerimi söylemek istiyorum. (1 Hazirandan beri kullanıyorum 2700 km civarında)
Öncelikle motorcuların derdi olan kazadan bahsedeyim. Bende geçenlerde kaza yapan arkadaş gibi önüme kıran taksiye çarpmamak için ani fren yapınca yan yattım ve hasar oldu. Ama bir arkadaşın belirttiği gibi çarpma yada temas olmadığı için kaza sayılmıyor ve karşı tarafın sigortası karışmıyor. O yüzden baktın durulacak gibi değil ve karşı taraf suçlu, hafifte olsa çarp gitsin. Kendin düşünce iki türlü acı çekiyorsun hem yaralanma hem maddi motordan dolayı. Çarp ödesin karşı taraf cezasını çekmiş olsun en azından. Beşik sallayıp uykusuzsa evinde otursun kafede yada direksiyonda değil diyorum.
Aklıma gelen bir uyarıyı yazayım hemen. Vites ve yan ayağın bağlı olduğu gri parça kaldırıma dokunma sonucu çok hafif bir darbede kırıldı. Spormoto nun elinde vardı şansıma ve 3-4 saat içinde Ata Motoya gönderdiler ve yarım saatte değiştirildi parça. fiyatı 37€. Parça alüminyun döküm. Bu kadar hafif bir darbede kırılmaması gerekiyordu ama üretim hatası olup olmadığından emin değilim. Dikkat edin ayaklığa güvenip ağırlığınızı vermeyin derim.
Hararet konusuna gelince kırmızı ışık yanmadı hiç bir zaman ama aşırı ısınıyor gibi geliyor. özellikle sağ kısım. Yine servise uğradım ve kontrol ettirdim. Söylenene göre bu ısınma normalmiş. 1000-1500 km rodaj deniyor ama bu motor için 4-5 binlere kadar rodaj devam eder o yüzden mümkün olduğu ölçüde 7500 deviri geçme sorun yok dediler.
Lastikler konusunda yabancı forumlarda ve farklı kullanıcılarla konuşmalarımdan duyduklarımı söyluyorum öncelikle. En kötü kısmı deniyor. Ucuz hint malı ibaresini de duydum. Ozzy e katılıyorum. Aşırı yağışlı havada lastikler güzel ama hafif yağışlı yada ıslak bir yerden geçerken tam tersi aşırı riskli hissettiriyor. Tavsiye edilen lastik kendisinin de linkini verdiği michelin.
Titreşimle ilgili soruya ise yaklaşık 5 saat kullandım ve hiç bir şekilde karıncalanma hissetmedim şu ana kadar da hiç titreşimden rahatsız olmadım.
Sele alışana kadar rahatsız ediyor olabilir ama alıştıktan sonra hissedilmiyor pek.
Kazasız sürüşler
Reklamlar
-
Anarchy adlı üyeden alıntı
5000km oldu, bitim kanlanmaya başladı. motoru büyütsem mi artık diye bakıyorum. gönlümde 3 motor var; kawasaki z750, honda cbr600f, yamaha fazer 8. şimdi direk bunlardan birini alsam mı? yoksa nc700s gibi 50 beygir bir geçiş motoru mu alsam? duke 200 ü kaça satarım?
Kaça satılık?
-
ozzy07 adlı üyeden alıntı
niçin lazım? kullanışlı aslında büyütmek mi istiyosun
parça kırıldı maalesef oldugu yerde düşünce, bulundugum şehirde servis yok idareten bişeyler ayarlamak lazım mecburen.
-
husay adlı üyeden alıntı
parça(arka fren kolu) kırıldı maalesef oldugu yerde düşünce, bulundugum şehirde servis yok idareten bişeyler ayarlamak lazım mecburen.
Geçmiş olsun, kaynak elbet yapılır. Aliminyum manetlere bile kaynak yapılıyormuş. Buarada şu olay benim başıma gelse bizimkiler dalga geçerdi, "çinli motor işte, düşünce pedalı kırılıyor" diye Talihsizlik bence, çünkü benim de motor devrildi dururken ve fren pedalı içe doğru burkuldu. Şanslıymışım, düzelttim
-
Marş düğmesinin üzerindeki boşluk ne için bilen var mı? Opsiyonel veya Hindistandaki motorlar için bir donanım mı var?
Farları komple kapatmak için bir tuş, orijinal elcik ısıtması veya alarm düzeneği vs. ?
-
-
Daha önce yazmıştım rodajdan sonra bakım sayacı sıfırlanmamış diye. Bugün Ankara Rider'a gittim onu yaptırmaya.
Usta uğraştı uğraştı olmadı. Sonunda sıkıntı var bir ara getir resetleyelim sistemi öyle deneyelim dediler
Var mı benzeri bir durum yaşayanınız? Bir de Rodajı yaptırdığım Çetincan da büyük ihtimalle durumu farketmiştir.
Belirtmeleri gerekirdi bana sıfır motor almışım sonuçta garantisi herşeyi yerinde. Ayıptır.
Heil Spellcheck
-
ozzy07 adlı üyeden alıntı
En yakın oto sanayine git, ayarlarlar mutlaka bişeyler en kötü bi yerden delik açıp vida somun felan yaparlar, servisin olmaması kötü ama arayıp tarif edersen parçayı spormoto adresine gönderir tabi fiyatı da önemli
geçtiğimiz hafta seyahatteydim motora hiç binemedim dönünce iki günde bokunu çıkarttım
bu motoru kullanmak inanılmaz keyif veriyo bana bi yandan da iyi ki çok fazla hız yapmıyo diyorum, dün 130 - 140 arası bahçelievlerden kurtköye gittim geldim insanın içinde sürekli bir hızlanma isteği oluyo bu kadar az tecrübeyle iyi bişey değil
herkese kazasız sürüşler dilerim. tekeriniz düz bassın
tam dipten kırıldı maalesef tek çare o parçayı kaynaklamak eğer olursa parça problem değil ben istanbuldayım zaten ama motor burada değil frensiz de gelmez bişeyler ayarlayabilirsem bakım sırasında taktırıcam haftasonu bu ata motoya uğrarım problem olmazsa
-
Çok stil sahibi bir motor..
Klasik olacak ama boyu 185 civarı oluğta motor üstünde resmi olan var mı?
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
90+ kilo da var. Biraz ufak kalıyor tabii. Kilo da vermek gerek
Heil Spellcheck
-
Ktm duke için racing sticker kit in parça kodunu bilen var mı?
-
umurcan adlı üyeden alıntı
gayet iyi durmuş bence benim kilo daha fazla motor daha küçük yine de takmıyom bişeyi
-
Başka insanların düşünceleri üzerinde fazla durmak ruh sağlığına zararlı şu dönemler de benim kendi düşüncem de bu yönde olunca biraz vicdan yapıyorum ister istemez
Heil Spellcheck
-
Bence önemli olan sürmekten zevk aldığın motoru kullanmak.
-
umurcan adlı üyeden alıntı
umurcan, boyun kaç acaba?
-
Heil Spellcheck
-
Bir kaç haftalık duke 200 kullanıcısı olarak, almayı düşünenler için izlenimlerimi paylaşmak, benim gözümden motoru anlatmak isterim;
Motorun artılarından sayfalarca bahsedilmiş zaten, tekrar tekrar iyi yanlarını yazmaya gerek yok.
Öncelikle Motorun kalitesine denilecek bir şey yok, özellikle aydınlatmalı düğmeler çok şık. Gösterge paneli kullanışlı ve gerekli tüm bilgileri içeriyor fakat mode ve set düğmeleri panelin kalitesine yakışmamış, düğmeler büyük durmasına rağmen basılan kısım oldukça küçük. Ayarlayıp görmek istediğiniz bilgi ekranı motorun Her çalıştırılmasında başa dönüyor, yani motora her binişinizde set veya mod tuşuna basıp tekrar istediğiniz ekrana getirmeniz gerekiyor.
Sürüş pozisyonundan dolayı ekranın en büyük eksisi göz önünde olmaması, özellikle rodaj döneminde devir saatini takip etmek için yoldan gözünüzü ayırmanız gerekiyor buda oldukça tehlikeli. Trafik ışıkları dışında gösterge paneline hiç bakmıyorum.
Aynı şekilde aynalar da göz önünde değil, aynaları kontrol etmek için de keza yoldan gözünüzü ayırmanız gerekiyor.
Sinyal butonu biraz daha ergonomik olabilirdi, kullanımı rahat fakat biraz daha parmağımın altında olsa iyi olurdu.
Motorun gücü kuvveti yerinde, gerek şehir içi gerek otoyolda tatminkar bir sürüş sunuyor fakat tek silindiri olduğunu unutmamak lazım, 7000-8000 devirden sonra titreşim ayaklarda kendini hissettiriyor fakat 6. Viteste 8000 devir 100km/s in üzerinde bir hız sunduğu için şehir içi kullanımda problem teşkil etmiyor. Zaten motorun karenajsız şasisi ve dik oturma pozisyonu yüksek hızlara müsaade etmiyor, rüzgar uzun süreli yüksek hızlarda rahatsız ediyor.
Bir diğer eksisi de gaz kesince yığılması, yüksek torkdan olsa gerek özellikle düşük viteslerde gazı bırakıp açınca sarsıntılı bir sürüş sunuyor. Hele arkada artçı varsa çok dikkatli kullanmak gerekiyor, artçının konforu için. Fakat hangi viteste hangi hızda olursanız olun, fazla vites değişimi gerektirmeden yürüyebiliyor.
-
Göstergeden devir saati için üst limit uyarısını 7500 devire ayarlarsanız sürekli bakmanız gerekmez
Kullanım klavuzunda yazıyor nasıl yapılacağı.
Ben de onu ayarlamadan önce sürekli bakıyordum ama tehlikeli birşey yoldan göz ayırmak :-/
Heil Spellcheck
-
Ayarlı zaten 1.si 7400 e 2.si 11000 e ama ekrana bakmadıkça bir anlamı yok o kırmızı ışığın, deviri kesmiyor sonuçta, dediğim gibi göz hizasında değil çünkü. Alıştıktan sonra sesinden anlaşılıyor zaten uygun devir aralığı ama alışana kadar ekrana bakmak icap ediyor.
-
Lütfücüğüm adlı üyeden alıntı
Bir diğer eksisi de gaz kesince yığılması, yüksek torkdan olsa gerek özellikle düşük viteslerde gazı bırakıp açınca sarsıntılı bir sürüş sunuyor.
Km geçildikçe nispeten sarsıntılı yığılma kaybolmasada azalır diye düşünyorum,
Motosikletin gaz elciği hassasiyetine iyice alışmak, huyunu suyunu iyice öğrenmekte bu durumu zamanla hafifletir diye düşünüyorum
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)