arkadaşlar bakıma gidip hava filtresi değiştiren olursa eskiyi bir poşete koyup (üstünüz toz olmasın ) bana mesaj veya iletişim bilgilerinde telefonum var haber verirseniz elden gelip alayım .numune olarak lazım bendekini sökersem bende hava filtresi kalmıyor.
merhaba,
seyir halinde iken vitesi hızlıca 6'dan 1'e düşürebiliyorken, dururken bu işlemi çok yavaş yapabiliyorum; normal midir?
Normaldir hocam, normaldir, bu tür şeylere takılmayın. Kimi motorda dururken vites takılır geçmez, biraz yürütmek gerekir. Kimisnde vites dururken daha rahat geçebilir, kimisinde geçişler herzaman kemiklidir kimisi hissettirmez bile. Bunlara takılmayın cidden. Bir de 6. vitesten kaça indirirsin bilmiyorum da, hareket halinde iken sık sık 1 e düşürme vitesi, ~10 kmh nin altına inmediğin sürece.
#sürenadam
bugün yağışlı havada kullandım motoru lastikler beni düşündürüyordu yağışlı havada kayar diye ama tam tersi oldu yağışlı havada yol tutuşu daha iyi lastiklerin.
Zaten 6 dan 1' e direkt olarak geçirebileceğin bir teknoloji henüz yok manuel viteslerde motosiklette bilindiği gibi şanzuman ayrı bir yerde değil ve motor yağıyla yağlanıyor, bu yüzden rölanti haricinde ve hareket halinde vitesin daha kolay geçmesi normaldir. Genellikle her motor rölantide çalışırken yüksek viteslerden kalkış vitesine zor geçer kafanı takma. durmadan önce kademeli olarak vitesi düşürmen gerekir, yüksek viteste durmak zorunlu kalırsan da her vites düşürmende gaz kolunu çevirki şanzuman yağlama yapsın, yine geçmezse her vites arasında debriyajı hafifçe bırak...
KTM leri çok beğeniyorum tasarım ve malzeme kalitesi olarak. Boyası bile çok kaliteli görünüyor. Ayrıca bu marka ürünlerini oldukça dayanıklı olarak biliyorum.
Yalnız sormak istediğim şeyler var:
Servis ve parça durumu nasıl örneğin parça fiyatları nasıl? Tedarik süreci uzun mu?
Mekaniği ve elektroniği karmaşık mı yani servisinin olmadığı bir şehirde her hangi bir motor servisi çözümleyebilir bakım, tamir vs yapabilir mi?
Teşekkürler. Saygılar.
Oradaki gaz açmanın sebebi parçaları yağlamak değil yanılmıyorsam. Debriyaj sıkılıyken gaz açarak motor parçaları arasında hareketlenme ve titreşim yaratıyorsun, ozaman birşekilde daha kolay geçiyor zorlanan vites. Benim önceki motorum da aynı durum oluyordu. Zaten birkaç saniyeliğine gaz açmamış olmanız parçalar üzerindeki yağın akıp gideceği ve yağsız kalacakları anlamına gelmez. Motor yağı bukadar çabuk süzülen bir yağ değilgir(neredeyse hiçbir yağ bukadar çabuk süzülemez zaten). O yüzden gaz açmaktaki amaç yağlama yapmak değil diye düşünüyorum.
Bir de gaz açmadığımız zaman motorun yağlamayı kestiğinden de emin değilim. Yoksa sabahları motorumuz ısınsın diye rölantide çalıştırıp bekliyoruz. Tüm gece(hatta çok daha uzun süre) beklemiş motorda yağ süzülmüş oluyor. Ozaman rolantide çalışırken yani biz gaz vermezken motor yağlama yapmıyor mu?
Evet özgür, bu sorunların cevabını derhal masamda görmek istiyorum
#sürenadam
Evet patron cevapları rapor halinde sunuyorum motor çalıştığında krank milindeki denge ağırlığı denen parçalar vasıtasıyla kartere süzülmüş olan yağı tıpkı bir kepçe gibi aşağıdan alıp pistonu ve piston kolunu yağlıyor. bu yağlama rölantide çok düşük olurken gaz açtığımızda artıyor, ama şanzuman için söylediğin doğru yalnız ben hala yüksek devirde oluşacak yağ basıncının da buna etki ettiği kanaatindeyim
merhaba arkadaşlar. ben yeni bir duke 200 kullanıcısıyım. ilk motorum olduğundan çok emin olmamakla beraber, lastikler bana güven vermedi. Michelin Pilot Road 3 taktırmayı düşünüyorum. Michelin Pilot Road 3 110/70ZR17 (54 W), Michelin Pilot Road 3 150/70ZR17 (69 W) ölçüler sizce uygun mudur? üzerindeki lastikler konusundaki izlenimlerinizi de paylaşırsanız sevinirim.
yaz kış motor kullandığım için orjinal lastikler bana güven vermediği için http://www.motolastik.com/Urun/Pirel...-pmu26215.html
bu lastikleri almayı düşünmüştüm ama bugün test ettim orjinal lastiklerin yağmurda yol tutuşu kuru havadadaki yol tutuşundan daha iyi o yüzden eskiyene kadar değiştirmekten vaz geçtim ama değiştirme zamanı gelince bunları alacam.
merhaba arkadaşlar, gidon kilidi konusunda yardımcı olabilicek var mı bi türlü beceremedim bu aletin gidonunu kilitlemeyi
KTM leri çok beğeniyorum tasarım ve malzeme kalitesi olarak. Boyası bile çok kaliteli görünüyor. Ayrıca bu marka ürünlerini oldukça dayanıklı olarak biliyorum.
Yalnız sormak istediğim şeyler var:
Servis ve parça durumu nasıl örneğin parça fiyatları nasıl? Tedarik süreci uzun mu?
Mekaniği ve elektroniği karmaşık mı yani servisinin olmadığı bir şehirde her hangi bir motor servisi çözümleyebilir bakım, tamir vs yapabilir mi?
Teşekkürler. Saygılar.
Motoru alalı 3-4 gün oldu ama şöyle söyleyeyim her parça stokta yok sanırım eski sahibi motoru yan yatırmış grenaj değişmiş problem yok ama yan ayna ve ayak freni stokta yok gelmesi 1 ayı bulur yaklaşık dediler ama ileride ne olur bilmem muhtemelen stoklara girer diye düşünüyorum ama.
yanlış hatırlamıyorsam komple ayna kolu 25-30€ civarındaydı aynı şekilde ayak frenide ama sadece aynanın camı çatladıgı için pek problem etmedim.
benim olduğum şehirde de servis yok ama servisin söylediği şu ana kadar arıza yapan motor gelmedi
benim de aslında takmak istediğim lastikler bunlar Michelin 120/90-17 TT 64S Anakee 2, Michelin 150/70R17 69H Anakee 2 ama boyutlar uymuyor. sizce bu boyutlardaki lastikler uyum sağlar mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
bu arada 120/90-17 de arka lastikmiş) anakee 2 takamıyoruz yani
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)