[QUOTE=Alp Er Timur;3604452]On dışkıyı degistirdiginizde son hız ne kadar artar bu artış yakıt tasarrifunu ne kadar arttırır 100km de acaba. Bu soruların cevabını bende merak ediyorum yanıtlayan olursa mutlu oluruz.[/QU
ben bi arkadaşımdan 175 e kadar çıktığını duymuştum sadece dişli değişimi yaparak. yakıt sarfiyatı bence artmaz azalır. çünkü motor daha rahat gidiyor. sürekli yüksek devirde gitmek zorunda kalmıyor. bi aracın hep üst sınırlarını zorlarsan ozaman yakar. dişli değişimi yakıtı düşüreceği kanısındayım. eski motorum tvs apachede öyle olmuştu
175 e duke200 ile mi çıkmışlar? Yohh aartık ozaman bende duke390 la kayseri otobüsünde 280 e çıktım
[QUOTE=handsome_07;3604472]Hocam internetten biraz araştırdım 40t rear sprocket ile son hız 146 km/h e çıkıyor. Bu bence gayet yeterli bir hız. Motoru fazla hirpalamadan 130 135 ile gidebilirse bence yeterli bir hız. Simdi soru yakıt tasarrufumu oluyor yoksa yakıt sarfiyatı artıyor mu. Artıyorsa ne kadar artıyor.
134'den sonra kesiciye giriyo zaten makine yoksa daha gideri var. Guvenliktir oynamamak lazim sahsi gorusum.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
[QUOTE=Serk21;3604574]ya doğrudur kmleri fazla gösteriyor olabilir ama yapıyormu yapıyor işte şimdi konumuz cbr nin kaç yaptığı değil
ben çok rahatsız oluyorum kros motoru gibi 100 mt gitmeden bakıyorum 6 ya takmışım. 1.viteste ve 2.viteste motor arka atıyor okadar çok fazla güç geliyorki arka tekere motorda hafif olduğu için baş edemiyor ve pati çekiyor. benim amacım vites aralarını uzatmak. en azından uzun yolda 6ya taktığımda rahat gitmesini sağlamak. daha önce tvs apachede yaptım çok faydasını gördüm, uygun ön dişli bulursam yapacağım... duke ların ön dişlisi orjinalde kaç acaba?
[QUOTE=handsome_07;3604472]boşuna uğraşmayın kilometre kesicisini kaldırmadığınız müdtetçe makina 136 dan yükarı gitmiyo.
o 175 yapan arkadaş heralde ruyasındaymış
ön dişliyi değiştiremezsin yer yok daha büyüne ama arkayı kültebilirsiniz ama hız aynı kalır ve yakıt artar.
neden derseniz ben taktık arkaya 39t elimde duruyo halaq vitesler uzuyo tamam ama son hız aynı kesici hep kilometreden kestiği için 136 da bitiyo.
adamlar öyle bi hesaplamışlar ki makinanın en az yaktığı şekil orjinal dişli yani arka 42t ön 14t.
benim makina uzun yolda tam 1 litre artış gösterdi dişliyi ufaltınca çünkü zorlanmaya başladı rampada 5 düşmeye başladı ondan.
şehir içinde kulandım 20 000 km. çıkardım dişli hala sıfır gibi bulgardan özel almıştım isveç çeliğinden beyaz isteyen varsa satarım.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
Bu makinada hız kesici var diyorlardı. Demekki onu kastediyorlarmış. Yani motor 6. vitesteyken motor devrine değilde motorun hızına bakıyor. Ona göre gaz kesiyor.
Normalde 10500 de kesiciye girer. Eğer dediğin gibiyse arka dişliyi 39 felan yapınca 136km hızda yaklaşık olarak motor devri 9800 lere iner. Bu devirde motor kesiciye giriyorsa burdan anlarızki motorda hız kesici sistem var.
Düşük viteslerde yine 10500 de kesiciye giriyor. Ayrıca dişli küçültmeye rağmen yine aynı şekilde 10500RPM de kesiciye giriyorsa son hız elbette artacaktır.
Km okuyan sayaç ön diskin orda siyah kablo takip edin farın olduğu yeri acın arkada soket var çıkartıp deneyin son hız ne yapacak diye ama km göstermeyeceği için gps ile ölcersiniz ancak hızınızı.
Motorda hız kesici sistem var arkadaşlar. Ortalama 10400 devirlerde ve 138 Km hızda gaz kesmeye başlıyor. Bu konuyla ilgili araştırmalar yapmışlığım var. Çok daha önceki sayfalarda motosikletin orjinal halinde son hızının 137-138 km olduğundan bahsediyorlardı zaten. Ancak şöyle de bir durum var; 130 Km hıza çıkarken kendinizi zorlamıyorsunuz. Motosiklete daha kaliteli bir hava filtresi, Ngk buji, ön dişli büyütüp arka dişli küçülterek ve motor koruma programını kaldırarak biraz da üstüne yatarak pek ala 160 ları görebilirsiniz. Ancak motor koruma programını kaldırmanız cihazı garanti kapsamı dışında bırakıyor onu da belirtmek isterim. Yoksa 26 hp'lik bir makinenin son hızının 138 km olması, özellikle 150 yapan Pulsar'ların (Ktm muadili) olduğu bir piyasada gerçekten utanç verici. Ben açıklarken zorlanıyorum açıkçası. Ancak insanlar hız odaklı olduğundan malesef açıklamakta oldukça güçlük çekiyoruz.
Ayrıca makinenim 138 km son hıza sahip olması beni üzmez. Kaldı ki diğer tüm motorlardan her anlamda farklı bir motor olması zaten bence başlı başına yeterli. Hız benim için bu motosiklette 2.planda kalıyor. Çünkü albenisi çok yüksek bir cihaza sahibiz.
peki pulsar ın beynini ktm nin beyni ile değiştirsek
Beyni değiştirmeye gerek yokki. Servis menüsünden limitleyici kaldırılıyor.
Bildiğim kadarı ile 2 adet limitör var. Biri belli bir devirde kesiyor,siz durduğunuz yerde gaza bassanız da devir saatinden okuyarak kesiyor. Diğeri de hız sayacına bağlı ve belli bir hıza gelince kesiyor. Yani çift yönlü koruma var =)
Ayrıca RPM uyarı ışığı da var,geçenlerde saati ayarlamaya çalışırken yanlışlıkla RPM uyarı ışığı ayarına girdim,biraz yukarı çekip bıraktım =)
475 km yol yaptım fethiye aydın. Aydın fethiye gidip geldim km yi fethiyeden çıkmadan önce sıfırladım. geriye dödüğümde yazan km 475 ti. yolun yüzde 50 sinde dip gaz gittim. diger yüzde 50 sinde ise 90 100 gibi hızlarla geldim. toplamda 70-75 liralık yakıt yaktım. ve rüzgar vardı yolun büyük kısmında. hiç yorulmamakla birlikte çok keyif aldım . gaza bastıgım gibi hız kesicisine girene kadar çok rahat hızlanıyo motor. virajlar bitsin istemedim. yolun bir kısmında kawa er5 li bi abiyle beraber geldik aynı hızlarda giitiğimiz halde o 4.5 lt/100km tüketirken benim duke 2.4 tüketio du. daha sonra hızlandık 130 130 gittik bi süre o sırada onun motoru 30 kuruş yakarken benim duke 16 kuruş falan yaktı. ben size hiç bişi demiorum bu motor yakmıyooo.
arkadaşlar 1000km bakımında ne kadar ücret alıyorlar? 200km felan kaldı yakında götürücem
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)