Ben her türlü hava şartlarında kullanıyorum hiç bir zaman keşke abs li alsaydım diye düşünmedim .
Hangi önlemi alırsan al fizik kanunlarına bir nebze karşı koyabilirsin tamamen karşı koyamazsın.
Ben her türlü hava şartlarında kullanıyorum hiç bir zaman keşke abs li alsaydım diye düşünmedim .
Hangi önlemi alırsan al fizik kanunlarına bir nebze karşı koyabilirsin tamamen karşı koyamazsın.
abs şimdilik bir tercih gibi gözüksede sonuçta teknolojiyle beraber bizim de ayak uydurmamız ve ihtiyaç listesine ABSyi standart olarak eklememiz gerektiğine inanıyorum. sürücülükteki acemiliğin daha sağlıklı atılmaya başlanacağının canlı örneği olduğuma inanıyorum. ABSli modellerin kesinlikle hele yeni başlayan sürücü arkadaşlar için öncelik olmasını tavsiye ediyorum. Gelgelelim abs seçeneğini çıkarttığımızda başlangıç motoru olarak alınabilecek motor sayısı artıyor.
merhaba arkadaşlar bende duke 200 almaya cok yakınım ve ılk motorum olucak inşallah.velasıl kelam alıcaz ya aldım yanıma motordan anlayan bı arkadasımı dustuk yollara bıtane 2.el bakmaya gıttık dedık kullanma imkanımız varmı dedi tabi. neyse ben bekliyorum arkadasım aldı motoru gitti geldi neyse oda hıc abslı bı motor kullanmamıs daha önce akbinde sordum sıkıntı varmı walla dedi arka frene basıyorm hemen devreye gırdı abs ama ön frene yuklendim bı kackere girmedi dedi acaba sadece arkadamı var diye dönduk sahıbıne oda bılmıo:=),daha önce bu formda okumustum sanırm bı arkadasda sadece arkada var yazmıs cevap olarak ondede oldugunu solemıs bı cok kısı.şimdi bu durumda öndeki abs nasıl devreye giriyor yani son raddedemi ? yada ondeki abs nezaman devreye girer? arkadaki gbi basınca neden girmio cahiliyetimi mazur gorunuz. hepinize simdiden tesekkurederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:05 ----------
çok da anlatmıyormuş bu
sonuç olarak abs'nin çalışıp çalışmadığını anlamak için tekeri kitlenecek kadar fren yapmak lazım
eğer abs çalışıyorsa sorun yok ama çalışmıyorsa acemi biri yatırabilir motoru
teşekkürler dostum motoru aldım her hangi bı sıkıntı yokmus, sonrasında owner manuelını okuyunca anladım durumu. Bayardır okuyorm bu formu nerdeyse hersayfasını okumusumdur.Umarım içinizden birileriyle tanışırız ,görüşmek dileğiyle hoşçakalın.
bazı arkadaşlar hyosungla kıyaslamaya çalışmış bazıları duke 200 ün kalitesini sorgulamış uzun süredir uğramıyorum bi okuyayım dedim kaldığım yerden hüsrana uğradım. neyse selam tekrardan herkese kaldığım yerden tecrübelerimi paylaşayım...motorumu kullandıkça daha da sevdim diyebilirim ama satmayı ve daha güçlü motor almayı düşündüm sürekli yine de vazgeçtim ve aksesuar lastik gibi değişiklikler yaptım...bi 30bin km devirmeden hele ki yeni başlıyorsanız(benim gibi) daha çok şey öğreneceğiniz var diyebilirim. İlk olarak ehliyetsiz kesinlikle kullanmayın derim kaza ve ceza olayları için, tecrübe nasıl kazanılır büyük motora geçmek istiyorum diyenler için de ilk olarak büyük motor büyük güç getirir zaptetmesi zor olabilir şehir içi özellikle eğitimsizsek yandık, kıyafetlerimiz hangimizin tam bu arada büyük motor büyük hızlar ve büyük düşüşler getirir, benim yakında yaşadığım bir kaza olayım var 40 km hız ya var ya yok ticari taksi sol tarafımdan çarptı sağa yatırdı sağ bacağım sıkıştı ve 2 m kadar sürükledi, altımda BMW nin cordura kumaşlı ve kalça diz bölgelerinde ayrıca korumalı pantalonu ve dainese marka goretex bot, üstümde dane marka goretex yine dirsek omuz sırt korumalıklı montu, bmw marka full face kaskım ve ktm marka yazlık eldivenlerim vardı. sonuç ? 5 motorcu birden geldi hemen yardıma tesadüf hepsi o sırada trafikteydiler ve hepsi ortak tek birşey dediler "full donanım giyinmiş olduğun için şanslısın" ayağım acıyordu sadece ama 5 dk içinde o da geçti ve botta hafif burun kısmında çizik vardı ve fiziksel bir yara yoktu. şimdi bunları anlattım çünkü kıyafetlere vereceğimiz değer motordan her zaman daha fazla olmalı çünkü hepsi iki teker ve hepsi trafikte zor görülen araçlar.. paranız varsa motorunuza da para verip ktm gibi kalite birşey alırsınız ekipmanınızı da.. ben motorumu bi 25 bin sürerim diyorum ve ktm den devam edeceğim büyük ihtimal adventure modelleri olabilir naked yüksek hızlarda çok mantıksız geliyor bana ve şimdi duke 200 üm için zevk alacağım uğraşlara gireceğim kıyafet ve aksesuar için... fabrika lastikleri hakikaten kötüymüş bir ara savunuyordum burada ama 10 k gidersiniz tabi kuru havada tavsiye ederim.... ben 8 binde pilot power taktırdım gayet fark etti öyle büyük hızlara gerek yok sitesinde bile model girdiğinizde duke 200 e bu lastiği öneriyor, şimdilik aksesuar olarak orjinal koruma demiri ve topuzunu bi de siyah demirli handguard ını aldım ve çok değişti rengini de beyazdan siyaha dönüştürmeyi planlıyorum fotoları zamanla paylaşmayı da planlıyorum facebooktan zaten sürekli paylaşımda bulunuyorum buradan da eksik etmemeye gayret edeceğim. çok yazdım busefer herkese iyi forumlar "Duke ünüzü sevin bol bol gezin dolaşın alman mühendisliğinden şaşmayın", son olarak japon arabalarda yeni yeni çıkmaya başlayan elektronik sistemler ve konfor almanlarda çok öncesinde vardı zaten referans olarak alınabilir hadi iyi geceler
resimleri burada da paylasirsan cok iyi olur.Ben de en kisa zamanda alacagim icin merak ediyorum nasil susleyebilirim diye.yani degisiklik olarak neler yapilabilir gibi. Bu pirellinin mt corsa 60 lastiklerini de cok ovuyolar acaba onlari denedinmi? yakin zamanda ikinci el alacagim icin merak ediyorum acaba alir almaz lastikleri degistirmek gerekirmi diye.Bu yuzden sizin gibi tecrubeli arkadaslara sormak gerek.acaba ikinci el almak icin en dogru zaman hangisidir? fuardan sonrasini beklemek lazimmi? yoksa bu aylarda daha mi uygun olur?
bazı firmalar kur sabitleme yaptılar. normalde şu an fiyatı 17.500 falan civarı olmasına rağmen 15.500'e veriyorlar 2013 modelleri. ikinci eller de biraz pahalanmıştır. ben mesela 13.500'e aldım bu yaz motoru, satarsam ancak o fiyata satarım. Ben olsam biraz kasar sıfırı alırım 2013 model falan... tercih meselesi.
ikinci el almak için uygun zaman kıştır genelde. yaz olduğunda talep çok olduğu için fiyatlar da biraz artıyor, ya da pazarlık payınız azalıyor diyelim.
Alır almaz lastikleri değiştirmeye gerek yok bence. Hele yaza girişte aldıysan sıfır motoru seni bir tur idare eder bence. 5.000'de falan değiştirirsin ikinci bakım zamanı. mt corsa 60'ın bizim tam ebatlarda lastikleri yok diye biliyorum. pirelli diablo rosso 2 var bize uygun. Süper lastik diyor herkes...
Evet kuru sabitlediler ama biraz tuzlu gibi yinede sanki.O zaman sifir alirsam lastigi bi sure degistirmeye gerek yok diyosun yani.yazin kullanicam dedigin gibi nisanda falan baslarim insallah kullanmaya.
kafa surekli karisiyo benim ya.Bi diyorum ikinci el aliyim daha ucuz olur.sonra dusunuorum ulan simdi alicaz bi arizasi cikicak ugrasicam falan.bi de suanda 12.000 butcem var. yani bunun kiyafeti falan var. soyle kredi kartina taksitle giriyim diyorum seytan durtuyo ama bilmiyorum ya cok karisik kafa muhtemelen fuara kadar bekliycem ben fuardan sonra alicam gibi.
Bi de su kafama takiliyo.Dun kask kiyafet falan bakmaya gittim.Internetten de bayadir arastiriyorum zaten yani bakilmasi gereken her yere bakiyorum .Almisken de iyi bisi almak istiyorum yani kafaya koydum kaska iyi para vericem diye.mont da keza oyle.Simdi carbon kask cok iyi olarak gosteriliyo ya hani daha saglam ve hafif falan. gerci agirlik olarak 200-300 gram fark var bi alt kategorideki kaskla arasinda.Neyse Bell markasin bu m4 ve m5 serilerine baktim.hatta gittim denedim m5 carbonu.bi 20 dakka falan kaski taktim oturdum dukkanda saolsunlar yardimci oldular baya.Dukkana gitmekteki amacim esas kask bedenimi bulmak icindi.Bell serisinde bana x-small oluyo. Small falan oynuyo kafada birazcik. Neyse fiyati da guzel tabi 2100 tl.Simdi M5 serisinin carbon olmayan modeli var bi de biliyosundur. iste bisuru renkleri var kirmizi turuncu fln.Sharp'in sitesinde de baktim butun bu m4 m5 m6 serileri hep 5 yildiz almis ve ust-arka-yan koruma dereceleri en yuksek notu almis. M5 serisinde carbon olmayanlarin fiyatlari 1300-1400 falan.bunlardan da alinabilirmi? sonucta bu model de testten gecmis ve en yuksek puani almislar.sirf carbon alacam diye o kadar para vermeye degermi sence? bir de montla ilgili bisi sorucam. baktim hein gericke falan modeller var.yazin kullanmaya baslayacagim icin tekstil montlara falan bakiorum deri hic bakmiyorum.bitane buldum hani duz siyah guzel bisi 177 euro civari fiyati var.icindeki korumalari degistirip bi de sirt korumasi takarak yani guvenligi biraz daha arttirarak o montu tercih etsemmi yoksa daha yuksek fiyatli olanlara mi baksam? yani montun kumasi cok farkedermi? Acikcasi deri almak istemiorum yazin hem cok terletir hem de naked motor fln kullancam simdi bi garip durur.deri bence racingci isi gibi duruyo biraz. Evet cevaplari bekliyorum
walla dostum bende seninle aynı şeyleri yaşamışım hatta nerdeyse aynı ben 2013 model abslı modeli 800 km de 13000 TL ye adlım,koydum garaja.Bence bulduğun anda içine siniyorsa al.Kanımca daha artacağı görüşündeyim.Kask konusunda kimse sana şunu al bunu al demesine bakma alabildiğin kadar iyisini al bence ayrıca bende agv k-3 serısı kask aldım oda 4 yıldız fiyatıda 200 eoru carbon değil ama bu motor için yeteceğini düşündüğüm bi kask
kaldıki o sharp testi bana pekde inandırıcı gelmiyor arainin kaskı örneğin 4 yıldız almış ???
montta seçenek çok mesela bende senin gibi düşündüğümden gittim yazlık bi mont aldım tercih senin tabikide.dainese montlara bi bak derim gayet şık.birde bence eldiveni unutma nekdar yere gidip sorsam özellikle herkes eldiven kesin al ve deri olsun dedi.
fabrika çıkışı lastikler kuru havalarda herhangi bir problem yaşatmaz, mt 60 corsa çok güzel denemedim ama çok övülüyor zamanında param olaydı 1000 lira ya alacaktım da şimdi 1300 diyorlar ve ayrıca bütçem hiç elverişli olmadı kaza aksesuar vs derken neyse kıyafet konusuna acele etme her dükkan peşin ve taksitli olarak iskontolar uygular biraz zorla derim, motomax te dane marka çok güzel montlar var yazlığı kışlığı uygun fiyatlara, hadisatınal diye bir site var dükkanı da hemen şirinevler motomax in ilerisinde, büse marka getiriyor oraya da bakabilirsin, motoplus zaten bell kaskları getiriyor, bmw borusan istinye de biraz pahalı ama şık şeyler var, mototaş var kızıltoprak ta dainese arai distribütörü fakat çok sıkılar indirim yapmıyorlar kolay kolay, tekstil yazın güzel oluyor terletmez ama ben deri dainese yazlık mont kullanıyorum eğer dur kalk çok yapmıyorsam terleme yapmıyor, alpinestar türkiye ye geçtiğimiz sene geldi o da zaten motoplus a yakın bi arka sokağında diye biliyorum, kısacası ben sana marka olarak sayarsam zanyoscar kardeşim en iyileri kıyafette(mont,eldiven,bot) dainese ve alpinestar, kask olarak arai shoei bell shark xlite schubert suomy diye böyle gider testlere aldanma derim referans olamaz bence onlar bmw kask kullanıyorum schubert e yaptırıyorlar diye seçtim havalandırması çok iyi daha güvenlik anlamında bi deneyim yaşamadığımdan birşey diyemiyorum ama tamamen rahat olanı al derim aerodinamisinden ses yalıtımına havalandırmasına kadar ayrıca iç astarlarının çıkarılıp yıkanabilmesi gibi ayrıntı ama önemli konulara göre seçimini yapabilirsin... ikinci el motor piyasası biraz karışık, yönlendirme yapamam açıkçası.. fuar a çok gitmek istedim ama katılmamam da biyandan iyi oldu yoksa motorumu satabilirdim, gerçi hala emin değilim neyse, fuar nakit alımlar yapacak kişiler için oldukça uyguna getirebilir motor veya kıyafet ekipman vs leri..
Başlıkla alakasız olacak ama dün A2 sınavına girdim. Gis akademinin parkurunda. ilk sıradaydım sabah saat 8.35te başladı sınavım. hava soğuk ve yağışlıydı. heyecandan sabah saat 7de orda oldum. Gökhan hocayla tanıştım orada. Oraya kayıtlı olmama rağmen işten güçten hiç vaktim olmamıştı ders almaya. Küçük bir sınav öncesi azar işittim Gökhan hocadan ve Gis Akademinin kurucusu Halil abiden. Parkur egitimi verdiler iki dakikada sağolsunlar. YBR125 ile gireceğim için motoru tanıma fırsatım oldu. Bu arada başlangıç motoru olarak baya başarılı ve kolay bir motormuş. Kendi motorumdan sonra hele tepkileri çok daha açık kapatacak bir motor olduğunu anladım. Neyse, parkurda sınav başladı, baya iyi yaptığım için diğerlerine örnek olsun diye ikinci defa tekrarlattılar (kurulun sözleri) sonra sıkıntı başladı.. Trafiğe çıktık, arkamdan kurul arabayla takipte. Yol çamur içinde, durmadan kamyonlar vızır vızır geçiyor. 1.5 km surlara kadar gittim 1.5 km geri geldim, parkura geri girip motoru stop ettim. Akşamda internetten baktım geçmişim valla. Haftaya ehliyetimle yollardayım. Tabii motorun rodajını bitirmiş bulunuyorum ehliyetsiz bir keko olarak. Ama bilinçli kekoyum yemin ederim. Bende olan cahil cesaretinin hiç bir yeni sürücü arkadaşımızda olmamasını temenni ediyorum.
Bu aydan sonra havalarda iyice yumuşasın hep beraber buluşalım lütfen. Durmadan söylüyorum ama kimseden ses seda çıkmıyor maalesef. Gerçi şimdi bir iki gıcık çıkar "Sen önce ehliyetini al!" der. hak veriyorum ama buluşalım lütfen. düklerimizi gezdirelim beraber. iyi pazarlar hepinize
walla surmeyı tam anlamıyla ogrendıgımı dusundugumde heryere gelirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------
ardaAras arkadaşım 1000 km bakımı kaça mal oldu mumkunse soleyebilirmisin ? benimkide geldide
130 tl diye hatirliyorum. Atamotoda Ahmet usta yapti dostum
oo cok ıımıs spor motoya sordum gecen hafta 300 dedı
satılık ettim arkadaşlar, arayan bildiğiniz varsa
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...52801927/detay
Vitesliye geçmeye karar verdiğim zaman alacağım motor...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)