Herkese merhaba, gazlamaya devam ediyorum. Dedim ki son durumdan bahsedeyim ;) motor şuanda 2933km de. Yakıt tüketimi 2,9lt. Merak ettiğim için kayıt tutuyorum
http://www.fuelly.com/driver/hsnarslan/rks-150 isteyenler buradan bakabilir.
2280kmde 2.bakıma götürdüm;
Motoryağı(castrol power1) =35tl
Yağ filtresi=10tl
Buji=15tl
Peryodik bakım=50tl
Toplam= 110tl
Bu kadar uygun yakmasına karşın bu bakım fiyatları birden bire 2,9ltden 3,6lara ucuruyor galiba.
Bir şikayetim var mı? Yok sanırsam.. Gel gelelim yağa; hiç eksiltme olmadı maşallah. İlk bakımda castrol konmadı. Ustanın tavsiye ettiği yok castrol firmasının yan bilmem neyi olan bir marka ama kesinlikle kötü değildi.
Tabi ikinci bakımda benden çıktığı için paracık gitmeden önce aradım sordum. Tabi ki var dedi, gitmeden önce birde internetten araştırdım. Castrol power1 racing ve scooter olmak üzere ayrı ayrı iki çeşit var. Üzerlerindeki logolar farklı. Birinde resim olarak scooter kafası var diğerinde racing kasa kafa var. Sitesinden okudum gyta tek fark scooterın hızlı ısınmasını oluyormuş diye anladım. Dedim ki ben ne olur ne olmaz scooter için olanı almayayım sakın unutma. Ama motorun yağı boşaldı yağ filtresi değişti ee motorda havada birde geldiki usta elinde scooter resimli ile saat akşam 19.00. İçimden dedim ki o bilmediğim yağdan koyacağına bari bu olsun(hata etmişim) o adı bilinmeyen yağ ile kaymak gibi akan, vitesleri tıkır tıkır sıkıntısız geçen motor gitmiş bulundu. Sesi ve ısınmasında ve gitmesinde sıkıntı yok ama vites geçişleri sertleşti(çok abartı değil ama hissedebiliyorum öncekine nazaran) yani lütfen siz dikkatli olun yağ konusunda. Bir sonrakinde racing olanı kendim alıp gideceğim. Valla ne yalan söyleyim oda ilki gibi çıkmasa ustanın yağına devam edip herkese onu tavsiye edeceğim.
Genel motordan bahsetmek gerekirse; tam beklediğim gibi. 80-90km/h kaymak gibi( e-5 kullanıcısı olarak çok memnunum). Titreşim yok diyenler hem doğru diyorlar hemde yanlış öyle ortada bir şey ki. Çok tatlı tatlı diyelim :D ama hiç rahatsız oldum mu? Hayır tabi ki, titreşim değilde titreşimcik diyebiliriz. Herşeyinden çook memnunum. Kendi motorum diye demiyorum ama uzun zaman geçireceğiz gibi onunla.
Eksisi ve üzüldüğüm şeyler ise en başta amortisör. En gevşekte olmasına rağmen(ustaya sordum açılır zaman dedi. Nasıl olacaksa?) yani eşim şikayetçi değil ama ufak tümsekler bile bazen suratını asmaya yetiyor biraz hızlıyken( yanlış anlamasın başkası yada almak isteyenler, bir o kadar çok memnun kendisi). bir de lastik, Yarabbi kuru havada sanki gp lastiği hele azıcık ama azıcık ısınsın resmen yapışıyor asfalta ne güzel viraj dönülüyor maşallah. Amaa bir su birikintisi bile yeterli bu bahsettiklerimi bitirmek için(ama beni durdururmu? Tabiki hayır, huyunu öğrenince sıkıntı olmuyor ve bana çok şey kattığını düşünüyorum, eğitimin ta kendisi, öğreniyorum. Aldığımdan beri bütün yağmurlu havalarda kullandım günlük 96km). Standart olarak bulamadım bir çok markada. Daha doğrusu tok.
Bunların haricinde son hız soran arkaşalar olacak illaki.(150cc motordan ne bekliyorlar hiç anlam veremiyorum) son olarak 115-120 arası bir şey gördüm, devir kesiciye daha girmedi. Ama yukarıda belirttiğim gibi motorun çalışmayı sevdiği aralık kesinlikle belli. 80-90 aradı rahat rahat, sonra biri sıkıştırdı veya trafik hızlandı 100-110 aralığına rahatça çıkıp geri ineceksin. ( hiç aklımda yoktu ve karşıydım aslında ama motoru kullandıkça diyorum ki ön dişliyi 1 diş büyütebilsem. Ama piyasada yok, usta istedik yurtdışından umarım yedek parça olarak elimize ulaşır dedi). Baya destanlaştı yazı, sıkmayayım daha fazla. Selametle..