ilk 300-500km,rolantiden 4-5000lere kadar %75 gazda hızlanmalar ve 6000den gaz tamamen kapalı kompresyonda kalarak yavaşlamalar.yağ değişimi
500-1000km, rolantiden 6-7000lere kadar %75 gaz hızlanmalar ve 6000den gaz tamamen kapalı kompresyonda kalarak yavaşlamalar.yağ değişimi
1000km sonra allah ne verdiyse
rodajda sabit devirde sürüşten olduğunca kaçınmalı,segmanlar tam açılmamış olacak ve yağ,silindir duvarına iyice oturarak segman alışmasını engelleyecek
hızlanırken kompresyon, yavaşlarken yağ segmanını açmış oluruz.honlamadaki çapaklar gider,segman silindir duvarına alışır yağ filmi daha tam oluşmamışken.yağ değişlimi ile partiküller atılır.sonrasında daha devirli olarak bunu yaparız.iyice alıştıktan ve 1000 km gibi bir yol yaptıktan sonra artık silindirde yağ filminin oluşması ve motoru koruma önemlidir.
en azından ben böyle yapıcam
4 zamanlı motorlar için konuşuyorum tabi motosiklet motoru için farklı birşey varsa onu bilmiyorum