Merhaba arkadaşlar yaklaşık 3bin km kadardır rks 150 kullanıyorum yani yeni aldım sayılır motosikleti. Fakat bana gücü biraz al geldi, benimkimi böyle yoksa hepsimi böyle bilmiyorum. 80 90 civarı rahat gelıyor motor, 100 ve 110 a geldiğinde takılıp kalıyor, 110 a gelene kadarda yani oldukça dik bir yokuş olması gerekli. Bu motoru daha hızlı daha performanslı yapmak için nelerini değiştirebilirim? Silindirini 200 veya 250 lik yaptırsam yanında neler yaptırmam gerekır, ve bu işlemleri servisinde yaparlar mı? Bu tarz bilgiler gerekli bana. iyi forumlar
Foruma hoş geldin.Sorunun kısmen cevabı üç mesaj yukarda var. Bu işleri serviste yapmazlar. Dişli değişimi ile hız belki biraz artar, yakıt artıp yokuşta bayılabilir. Motosikletin canını çıkarmadan üst devirlerde kullanım tavsiye ederim. Şehir içi motosikleti olup kısa sürede yüz-yüzbeş görmekte (göstergesi doğru), yokuş dahil her türlü bayılmadan bu hızlarda rahat gitmekte ve 115lere ise yavaş yavaş çıkmaktadır. Forumun tamamında motorunu 200-250 cc yapan da görmedim.Çok da masraflı olabilir..
Ayrıca hızı yükseltilse de dört beş liralık motosiklete güvenip te Allah ne verdiyse basmamak lazım güvenlik açısından.)90 km hızla araç kazasında bile neler oluyor..
Hızı yetersizse, bütçeye uygun 200-250 cc başka motosiklet bakılabilir.Mesela şehirdışdışı da yapacağımdan benelli 25-kawasaki z250-mt 25 arasında gidip gelmekteyim 130 zorlanmadan desin, basınca 150 desin yeter.. He yeni markalar da var uygun fiyatlı çinli Hintli markalar falan, ya da pulsar 200 ns falan bakılabilir büteçeye göre..
Şehiriçi bu hızlar yetersiz kalıyorsa motosikleti değiştirmeni tavsiye ederim..
Arkadaşlar ölücüleri uzak tutmak için yazdığım fiyat sebebiyle sanırım pek dönüş alamadım. Fiyatı düşürdüm. Motoru kullandığım süre içinde bu konudan çok faydalandım, isterim ki buradan birine vereyim motoru. İlgilenen arkadaşlara duyrulur, buradan gelecek olan arkadaşlara VENOM VF-391 SAMURAI GRAPHIC-2 kaskımı da hediye edeceğim.
Forumu bayağıdır takip ediyorumda yazmak anca kısmet oldu. Motorun sadece silindir ve karbüratörünü değiştirmiş arkadaşım 200 lük yaptırmış(mondial drift) 300 400 tl arası bır masraf oldu dıyordu. Benım motorumun son devırıne o halde orta devırlerde yetişiyordu bana. Biraz daha hız ıstememın nedeni 90 civarı rahat yapıyor ve 100 ve 110 da zorlanıyor araç sollarken filan bu hızlar bana zorluk yaşatıyor. Max hız 120 130 olsa bana yetecekte artacak bıle ondan bıraz daha güç istiyorum.
Motor bloğu ile ilgili yapılan tüm işlemler motor ömründen azar azar yer bence yapmak mantıklı bir eylem değildir. Eyw. hepimiz yüksek cc istiyoruz ama motora zarar vermek daha kötü olur. titanic 150-s almayı düşünüyordum seneye ama şimdi seneye TNT 135 geleceği söyleniyor fiyatı 150-s'e yakın olursa alabilirim. Ne dersiniz ?
Konudan bayağı bir uzak kalmışız. Bir iki foto paylaşayım.
Aldığım zamanlar.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------
Bunlarda son hali.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Xenon far yerine sis farı gayet güzel.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------
Arka çekilmiş foto yok malesef. arkada Ekstra plaka altında F1 stop var. Yan çanta düşüncem devam ediyor. Çantaya Sırt dayama pedi ile Üst bagaj aparatı ayarlayacam. Görsel olarak da bir iki şey daha düşünüyorum
Bu arada cc yükseltme konusuna gelirsek bende çok düşündüm araştırdım vs ama Alt motorla oynayanı pek görmedim. Ve hiçte tavsiye edilmedi bizim motosikletlere. Hatta bizimkinin 200lüğünün komple çıkma motor bloğunu buldum belki ona göre bir ayarlama yapılabilir diye düşündüm. Ama cesaret edemedim almaya. Ancak hala içimde bi uhde
Hız olayına gelirsek şehir içi ideal limitlerde. s/km 90 ideal gidişi var. 100 üstüne çıkışı çok rahat değil.
Bir aralar aklımda Pulsar ns200 vardı ancak kronik stop etme sorunu yüzünden ve de Fiyat/fayda düşüncesi yüzünden vazgeçtim. Şimdilik şehir içinde memnunum ben küheylanımdan. uzun yolda güç istiyorum o ayrı bir mevzu. Sıkıştırabilecek araçlardan kaçmak veya sollamaya çıkınca benimle kapışmaya kalkıp beni tehlikeye atan araçların yanından uzamak sonra sabit hızıma dönmek için.
Merhaba arkadaşlar size 4-5 sorum olacak ama tam da yeri burası değil fakat başka yerlerde de bilgi yok. Ben rks rk 125 modelini almayı planlıyorum a1den dolayı. Sizce bu motosiklet nasıldır beni üzer mi ? Parça kalitesi nasıldır? Benzin sarfiyatı nedir? Titreşim ne alemde ? Sabit maks. hangi hızlarda rahatça gidebilirim? Bu sorularıma cevap verirseniz çok memnun olurum. İyi geceler :D
RKS RK-125 aslında çita serisiydi fakat şuan rks level atladığı için çıta serisini kaldırdı ve ağırlığını tourıng dediğimiz motorlara yöneltti rk-125te onlardan biri ve aslında titanic serisinin düşük cc olanıdır parça kalitesi olarakta bizzat inceledim titanic 150den farkı yoktu s nasıldır bilmiyorum tabi s kullanıcılarıda şimdilik memnun görünüyor. bence gönül rahatlığıyla alabilirsin. Yİnede git bayide incele araştır.
Sadece arka disliyi 43 ten 38 e dusurecegim hiç yapan varmi..
Tüm vites aralıklarında 10km/h kadar bir artış olacak tahminimce
Arka dişliyi 43 ten 38 e düşürdüm. 3. Vites 10bin devir ile kesiciye girdiğinde 80km h de oluyordum , 38 dişli ile 3. Viteste 95 i gördün. Sanırım 100 e kadar cikacakti
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)